12-vuotiaalla ei ole kavereita :(
pitäisikö olla huolissaan, kun 12-vuotias poika viettää arki-illat ja viikonloput kotona perheen kanssa? Hänellä ei ole kavereita koulun ulkopuolella. Käy kerran viikossa harrastuksessa, mutta ei ole sieltäkään innostunut hankkimaan kavereita. Naapuruston pojat käyvät harvakseltaan pelailemassa n. kerran kuukaudessa. Ei juuri itse ole aktiivisesti yhteydessä keneenkään. Jos patistan, saatta laittaa tekstiviestin jollekin naapuruston pojalle. Näille tosi harvoin käy yhdessäolo. Heillä on omat kaverinsa, joiden kanssa viettävät aikaa. Olen kehoittanut pyytämään koulutovereita meille, mutta poika ei halua. Aikansa viettää perheen kanssa ulkoillen, matkustellen, lukien, telkkaa katsellen ja tietokoneella. Pitäisikö tuon ikäisten jo pyöriä kodin ulkopuolella kavereiden kanssa?
Kommentit (42)
Oot kyl harvinaisen tyhmä 13v tyttö.. Ei todellakaan kaikki tykkää käyttää tiettyjä vaatteita ja muitaki muotiin menevää...
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:23"]
Mulla on samanlainen 13-vuotias tyttö. Haluaisi kavereita, mutta niitä ei ole. Yhden entisen luokkakaverin kanssa tapasi pari kertaa kuussa, mutta sitten se kaveri vaan alkoi aina sanoa, ettei ehdi tavata. Lapseni on erittäin sosiaalinen ja haluaisi kavereita, mutta ei saa. Lapseni ei ole lukihäiriön takia kovin sanavalmis ja häntä varmaan pidetään tyhmänä. Keskiarvo on ok, eli 8.2.
[/quote]
Nää on niin vaikeita asioita. Lasta on vaikea enää tässä vaiheessa auttaa saamaan kavereita. Yläkoulussa voi olla vielä vaikeampaa tai sitten siellä saa uuden mahdollisuuden. Ei oo helppoa, jos ei ole ketään jolle voisi edes ehdottaa että tehdään jotain yhdessä. Voisiko joku uusi harrastus auttaa?
Joillain on helpottunu vasta kun ylökoulu loppuu ja menee uuteen kouluun, jossa on samanhenkisiä ihmisiä