Miksi aikuisella ihmisellä on vaate- ja roskakasoja ympäri kotia?
Ja sitten valitetaan, kun ei ole tilaa ja siivoaminen kestää pitkään.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Wofgang Amadeus Mozartilla oli kämppä aina sekaisin ja rahat lopussa...
Ja Bethovenilla. Molemmat ilmeisesti autismikirjon ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen laiska, väsynyt ja ei haittaa tai oikeastaan edes kiinnosta minua eikä miestäni. Mitä se sinua häiritsee onko meillä roskat viemättä, vaatteet tuolilla tai romppeet levällään? Huoh.
Miksi et hae hoitoa, jos on ongelmia väsymyksen kanssa? Jos asut vuokralla, niin kyllä siivoton kämppä on muunkin kuin sinun ongelma.
Miksi oletat, että hän asuu vuokralla? Vieraan ihmisen sairauskertomus ei kuulu sinulle millään tavalla. Voi olla, että hän on jo hakenut apua.
Yhtä lailla apua tarvitsee ihminen, joka kuvittelee, että kodin tulee kaiken aikaa olla kuin naistenlehdissä ja koti kuntoon -ohjelmissa stailauksen jälkeen.
Miksi tämä aggressio?
Vierailija kirjoitti:
Miksi aikuisella ihmisellä pitäisi olla kotona tavarat järjestyksessä? Koti on koti, itseä varten.
Aloitetaan vaikka paloturvallisuudesta.
einsteinilla oli sotkuinen työpöytä,tätä on jotenkin ilmeisesti oikeesti tutkittu (luin aiheesta kirjankin).osalla ihmisistä on tapa "arkistoida" asiat kasoihin. tästä tavasta ilmeisesti koitunut jotain etua tiede ja liike elämässä.ihmisen hahmotus ja muisti tyyli vissiin syynä tähän.luoville ihmisille tyypillistä.
Miksei voi laittaa vaatteita johonkin laatikkoon. En siedä epäjärjestystä.
Miksi ihmiset nykyään tuovat tyhmyytensä näin selvästi esille? Onko se joku ylpeydenaihe, jos ei omat aivot riitä ajattelemaan asioiden merkityksiä?
Mä jätän välillä roskan jonnekin muualle kuin roskikseen. Koska siitä alkaa yleensä se kierrätysruljanssi. Joku jugurttipurkki pitää lajitella kolmeen eri astiaan, joista yksi on tilanpuutteen takia muualla kuin muut ja purkki pitää vielä huuhtaistakin.
Tai pyykit on läjässä korissa odottamassa kaappiin laittamista. Tai kasassa tuolilla, koska niitä voi vielä käyttää mutta ei viitsi laittaa täysin puhtaiden sekaan. Asun omistusasunnossa ja käyn töissä.
Typerän malliset vaatekaapit. Hyllyt on niin syvät, että jos sinne laittaa jotain, niin sitten ei löydä tarvitessaan. Mulla ainakin järkevät säilytystilat helpottaisi kummasti. Kateellisena katselen telkkarin remppaohjelmia, joissa on toimivia vaatesäilytystapoja.
Roskista en osaa sanoa, kun niitä kerry.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi laittaa vaatteita johonkin laatikkoon. En siedä epäjärjestystä.
Sepäs minua kamalasti harmittaa. Toivottavasti saat nukuttua, kun tiedät että jonkun muun kodissa on erilainen siisteyskäsitys kuin sulla.
Sotkulle ei ole mitään syytä tai tekosyytä. Minäkin ehdin joka päivä imuroimaan, pesemään tiskit ja pyykit, siivoamaan keittiön ja vessan, lajittelemaan roskat ja hoitamaan kukat vaikka minulla on samat 24 tuntia vuorokaudessa kuin muilla.
Vierailija kirjoitti:
Wofgang Amadeus Mozartilla oli kämppä aina sekaisin ja rahat lopussa...
Mikä ei valitettavasti tarkoita sitä että sotkuinen ja persaukinen on automaattisesti säveltäjänero.
Toisille siisteys on tärkeää ja toiset taas viis veisaavat.
Vierailija kirjoitti:
Sotkulle ei ole mitään syytä tai tekosyytä. Minäkin ehdin joka päivä imuroimaan, pesemään tiskit ja pyykit, siivoamaan keittiön ja vessan, lajittelemaan roskat ja hoitamaan kukat vaikka minulla on samat 24 tuntia vuorokaudessa kuin muilla.
No niin Sanna, kaikki eivät ole neuroottisia.
Kukaan järkevä ei imuroi useammin kuin kerran viikossa.
Elämässä on tärkeämpiä asioita
Siivooja guru Auri Katariina kertoi, että arjen hallinta on hukassa, jos ihmisellä on mielenterveys- tai päihdeongelmia.
Itsellä suru on vienyt vuosiksi elämänhalun.
Vierailija kirjoitti:
Et taida kovin vaativaa työtä tehdä, kun logiikkasi on tuota tasoa?
Ehdit puuhastelemaan kaikkea ja roikkumaan täällä, montako minuuttia sinulla oikein on vapaa-aikaa niihin joka päivä?
Kuinka monta dedistä sulla menee päivässä yli? Siis ettet ehdi tekemään ko. työtä, esim. laskemaan suunnitteluarvoja oikein, määräaikaan mennessä?
Saatko tulosi opinnoista vai joudutko niiden lisäksi käymään myös töissä? Onko sinulla sosiaalista elämää? Nukutko?
Itse olin eilen 8h töissä, 10h koulussa, kaikkiin matkoihin meni noin 3h ja nyt valvoin koko yön tehden projektityötä ja siivoten keittiötä (siivoaminen on yleinen tapa opiskelijoiden keskuudessa vältellä opiskelua).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aikuisella ihmisellä pitäisi olla kotona tavarat järjestyksessä? Koti on koti, itseä varten.
Aloitetaan vaikka paloturvallisuudesta.
Palokuorma on sama olivat ne vaatteet kaapissa tai tuolilla? Eri asia tietenkin joku järjetön hoardaus jos kämpässä ei pääse liikkumaan mutta sen varmaan ap:kin ymmärtää että silloin kyse on ihan psyykkisestä häiriötilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdit puuhastelemaan kaikkea ja roikkumaan täällä, montako minuuttia sinulla oikein on vapaa-aikaa niihin joka päivä?
Kuinka monta dedistä sulla menee päivässä yli? Siis ettet ehdi tekemään ko. työtä, esim. laskemaan suunnitteluarvoja oikein, määräaikaan mennessä?
Saatko tulosi opinnoista vai joudutko niiden lisäksi käymään myös töissä? Onko sinulla sosiaalista elämää? Nukutko?
Itse olin eilen 8h töissä, 10h koulussa, kaikkiin matkoihin meni noin 3h ja nyt valvoin koko yön tehden projektityötä ja siivoten keittiötä (siivoaminen on yleinen tapa opiskelijoiden keskuudessa vältellä opiskelua).
Sulla ei ole aikaa nukkua kun paiskit hommia 24 h mutta on aikaa palstailla? Mikä kiire on burnoutiin? Prioriteetit on selvästi kohdallaan 👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ole aikaa nukkua kun paiskit hommia 24 h mutta on aikaa palstailla? Mikä kiire on burnoutiin? Prioriteetit on selvästi kohdallaan 👍🏻
Ei ollut palstailua tuossa listassa. Sen aloitin nyt vasta aamulla.
Kiire? Tekeekö jotain muuta enemmän kuin sinä mihin se aika kuluu. Kaikilla kuitenkin saman verran tunteja vuorokaudessa.