Miksi aikuisella ihmisellä on vaate- ja roskakasoja ympäri kotia?
Ja sitten valitetaan, kun ei ole tilaa ja siivoaminen kestää pitkään.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Miksi naapurin sotkut häiritsevät sinua.
En ole ap, mutta minua ainakin häiritsee, jos naapuri aiheuttaa ludeongelman tms., ja ne leviävät minunkin asuntoon.
Varmasti jokaista häiritsee. Mutta parista vaatekasasta, jokusesta villakoirasta sohvan alla, eteisen lattialla ei rivissä olevasta kenkärykelmästä, ja kolmesta lautasesta tiskialtaassa on kuitenkin vielä hyvin pitkä matka ludeongelmaan saati hoardaukseen tai varmaan diagnoosiin elämänhallinnan täyspuutteesta.
Mutta kivahan se kai on kärjistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aikuisella ihmisellä pitäisi olla kotona tavarat järjestyksessä? Koti on koti, itseä varten.
Aloitetaan vaikka paloturvallisuudesta.
Palokuorma on sama olivat ne vaatteet kaapissa tai tuolilla? Eri asia tietenkin joku järjetön hoardaus jos kämpässä ei pääse liikkumaan mutta sen varmaan ap:kin ymmärtää että silloin kyse on ihan psyykkisestä häiriötilasta.
Vaatteet leimahtelee itsekseen tuleen, jos ne jättää selkänojalle. Kyllä jämpti on näin.
Joo, vähän väärin on nyt taidettu ymmärtää se palokuorma käsitteenä.
Koska se on heidän tapansa elää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Miksi naapurin sotkut häiritsevät sinua.
En ole ap, mutta minua ainakin häiritsee, jos naapuri aiheuttaa ludeongelman tms., ja ne leviävät minunkin asuntoon.
Ihanko tosissaan luulet, että luteet sikiävät pyhästä hengestä, jos talossa on tavarakasoja?
Ei kuule, kyllä ne pitää jostain tuoda tullessaan, ja silloin ne tulee niin siisteihin kuin sotkuisiinkin huoneistoihin.
Ihme, että tämmöstäkin asiaa pitää opettaa. Luulis sen olevan itsestään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aikuisella ihmisellä pitäisi olla kotona tavarat järjestyksessä? Koti on koti, itseä varten.
Palokuorma on sama olivat ne vaatteet kaapissa tai tuolilla? Eri asia tietenkin joku järjetön hoardaus jos kämpässä ei pääse liikkumaan mutta sen varmaan ap:kin ymmärtää että silloin kyse on ihan psyykkisestä häiriötilasta.
Vaatteet leimahtelee itsekseen tuleen, jos ne jättää selkänojalle. Kyllä jämpti on näin.
Olennaisinta ehkä olisi, että lattia olisi tyhjä, niin että jos paikalle rientää palomies kantamaan sinua, savusta pökertynyttä raatoa, hän pääsee vapaasti rientämään kohteeseensa eikö tarvitse kiipeillä kasvojen yli?
Vierailija kirjoitti:
Sotkulle ei ole mitään syytä tai tekosyytä. Minäkin ehdin joka päivä imuroimaan, pesemään tiskit ja pyykit, siivoamaan keittiön ja vessan, lajittelemaan roskat ja hoitamaan kukat vaikka minulla on samat 24 tuntia vuorokaudessa kuin muilla.
Ehditkö sinä joka päivä harjoitella instrumenttia, lukea kolmelle lapselle, kuunnella kaikki heidän juttunsa, auttaa läksyissä, viedä heitä harrastuksiin, kertoa tarinoita isovanhemmista ja pelata lautapelejä?
Kaikki nuo ovat mielestäni kirkkaasti tärkeämpiä kuin siivoaminen. Ihailen kyllä muiden siistejä koteja, mutta itse joutuisin olemaan pahantuulinen lohikäärmeäiti, jos sellaisen mielisin säilyttää. Sitä en lapsilleni halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olennaisinta ehkä olisi, että lattia olisi tyhjä, niin että jos paikalle rientää palomies kantamaan sinua, savusta pökertynyttä raatoa, hän pääsee vapaasti rientämään kohteeseensa eikö tarvitse kiipeillä kasvojen yli?
Harva kai kuitenkaan säilyttää keskellä kulkureittejä tuoleja tai minkä päälle nyt niitä vaatekasojaan kerääkin.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä lailla apua tarvitsee ihminen, joka kuvittelee, että kodin tulee kaiken aikaa olla kuin naistenlehdissä ja koti kuntoon -ohjelmissa stailauksen jälkeen.
BullShit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikaa tavaraa. Toisin sanoen elämänhallinnan kanssa ongelmia. Olen nähnyt jopa akateemisessa perheessä parin viikon vanhoja take away -paketteja ja että tiskiallasta käytetään roska-astiana.
"Jopa akateemisessa" 😅
Viikon paras!
And the Oscar goes to...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä lailla apua tarvitsee ihminen, joka kuvittelee, että kodin tulee kaiken aikaa olla kuin naistenlehdissä ja koti kuntoon -ohjelmissa stailauksen jälkeen.
BullShit!
Jopas oli vahva reaktio :D Taisi osua ja upota. Kyllä siellä sen jatkuvan puunauksen taustalla osalla on nimenomaan joku pakkomielle tai neuroosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BullShit!
Jopas oli vahva reaktio :D Taisi osua ja upota. Kyllä siellä sen jatkuvan puunauksen taustalla osalla on nimenomaan joku pakkomielle tai neuroosi.
Ei ole, normaali viikkosiivous riittää kun elää niin, ettei keräile kasoja lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BullShit!
Ei se ole ''jatkuvaa puunausta'' jos laittaa roskat roska-astiaan pöydille tai lattialle jättämisen sijaan ja vie puhtaat vaatteet kaappiin tai likaiset pyykkikoriin.
On hyvin vaikea hyväksyä ja ymmärtää, että ihmiset ovat erilaisia ja toimivat eri tavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotkulle ei ole mitään syytä tai tekosyytä. Minäkin ehdin joka päivä imuroimaan, pesemään tiskit ja pyykit, siivoamaan keittiön ja vessan, lajittelemaan roskat ja hoitamaan kukat vaikka minulla on samat 24 tuntia vuorokaudessa kuin muilla.
Et taida kovin vaativaa työtä tehdä, kun logiikkasi on tuota tasoa?
Ehdit puuhastelemaan kaikkea ja roikkumaan täällä, montako minuuttia sinulla oikein on vapaa-aikaa niihin joka päivä?
Kuinka monta dedistä sulla menee päivässä yli? Siis ettet ehdi tekemään ko. työtä, esim. laskemaan suunnitteluarvoja oikein, määräaikaan mennessä?
Saatko tulosi opinnoista vai joudutko niiden lisäksi käymään myös töissä? Onko sinulla sosiaalista elämää? Nukutko?
Itse olin eilen 8h töissä, 10h koulussa, kaikkiin matkoihin meni noin 3h ja nyt valvoin koko yön tehden projektityötä ja siivoten keittiötä (siivoaminen on yleinen tapa opiskelijoiden keskuudessa vältellä opiskelua).
Sulla ei ole aikaa nukkua kun paiskit hommia 24 h mutta on aikaa palstailla? Mikä kiire on burnoutiin? Prioriteetit on selvästi kohdallaan 👍🏻
Aikaisemman kommentoijan logiikka lainaten: Miksei olisi aikaa palstailla, kun muillakin on?
No eikö tämä marttyyri juuri anna sitä kuvaa, että hän on niin kovin kiireinen ja tärkeä... Hän raataa yötä päivää kun muut lorvailee palstalla. Jotenkin hän silti täällä kirjoittelee...
En puhunut mitään palstailusta. Miksei minulla olisi palstailuun tai siivoamiseen aikaa, kun muillakin on? Voitko vastata siihen.
Omg tuossa eteisen tuolilla on nyt parin vaatekappaleen kasa odottamassa kirppisryhmäläisen noutoa.
Miten se kenellekään muulle kuuluu kuinka muut siivoaa, todella kontrolloivaa ja sairasta käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sairastuisit reumaan niin homma ei hoituisikaan noin helposti. Meillä minä sairastuin lasten ollessa pieniä. Mies ei ollut tottunut hoitamaan kotia. Hän laittaa ruokaa. Hän ei osaa järjestää mitään oikealle paikalle ja hänellä jää tavara sinne, minne se sattuu kädestä putoamaan.
Niin tehokkaita särkylääkkeitä ei ole, että pystyisin siivoamaan ja järjestämään kuin ennen sairastumistani. Jo pieni siivoaminen tarkoittaa minulle 3-4 vuorokauden intensiivistä kipuhelvettiä.
Masennus
Liian paljon järkkää tekemistä
Elämänhallinta
Ei kiinnosta siivoaminen
Ei välitä
Ei haittaa