Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aikuisella ihmisellä on vaate- ja roskakasoja ympäri kotia?

Vierailija
05.11.2021 |

Ja sitten valitetaan, kun ei ole tilaa ja siivoaminen kestää pitkään.

Kommentit (157)

Vierailija
1/157 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi (oletettavasti) aikuinen kyselee tällaista?

Vierailija
2/157 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laiska, väsynyt ja ei haittaa tai oikeastaan edes kiinnosta minua eikä miestäni. Mitä se sinua häiritsee onko meillä roskat viemättä, vaatteet tuolilla tai romppeet levällään? Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/157 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patalaiskalla on. Sotkee sen kämpän ja lähtee sit pois. Sossu hommaa uuden kämpän, jonka voi sotkea. Voi, voi kun se on masentunut.

Vierailija
4/157 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laiska, väsynyt ja ei haittaa tai oikeastaan edes kiinnosta minua eikä miestäni. Mitä se sinua häiritsee onko meillä roskat viemättä, vaatteet tuolilla tai romppeet levällään? Huoh.

Miksi et hae hoitoa, jos on ongelmia väsymyksen kanssa? Jos asut vuokralla, niin kyllä siivoton kämppä on muunkin kuin sinun ongelma.

Vierailija
5/157 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan tämä haittaa, mutta oma ystäväni valittaa siitä jatkuvasti itse ja aina on esim ollut niin kiire (vaikka oltaisiin sovittu tapaaminen kuukausia sitten) ettei pyykki/vaatekasoja tai roskia ole ehditty hoitaa ennen kuin vieraat tulevat. Kyseisellä pariskunnalla ei ole lemmikkejä, lapsia ym suuria vastuita / sotkijoita perheessään. Eli varmaan ovat vain laiskoja tai eivät osaa suunnitella ajankäyttöään. 

Vierailija
6/157 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wofgang Amadeus Mozartilla oli kämppä aina sekaisin ja rahat lopussa...

Vierailija
7/157 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa tavaraa. Toisin sanoen elämänhallinnan kanssa ongelmia. Olen nähnyt jopa akateemisessa perheessä parin viikon vanhoja take away -paketteja ja että tiskiallasta käytetään roska-astiana.

Vierailija
8/157 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa tavaraa. Toisin sanoen elämänhallinnan kanssa ongelmia. Olen nähnyt jopa akateemisessa perheessä parin viikon vanhoja take away -paketteja ja että tiskiallasta käytetään roska-astiana.

"Jopa akateemisessa" 😅

Vierailija
9/157 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tavarat on aina hukassa kun ne on jonkun roskakasan alla.

Vierailija
10/157 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn kannattaisi hankkia se kuuluisa elämä itselleen.

Vierailija
11/157 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata siihen. Heitän myös vaatteita, roskaa, tavaraa ja astioita lattialle. Mun on yritettävä päivittäin siistiä paikat, muuten se sotku pääsee valloilleen enkä saa enää siihen otetta. Niin käy lopulta. Viimeksi jouduin siivoamaan lopulta kaksiota tunteja useampana päivänä ja viemään useita täysinäisiä jätesäkkejä roskaa ja tavaraa pois. Laitan paljon kotia jotta kaikki olisi siistiä ja hyväkuntoista sekä sopivan laadukasta enkä ota vieraita ennen suursiivousta. Ei kukaan voi kyllä voi kyllä ajatella etteikö elämänhallintaa olisi.

Vierailija
12/157 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On optimistinen hamstraaja. Näkee kaikessa "tästä voi vielä askarrella" -option. Projektit voivat olla kesken vuosikausia, mutta niihin tarvittavaa sälää ei voi hävittää. Sen sijaan aloitetaan koko ajan uusia projekteja, joihin tarvitaan vaikka mitä tavaraa.. Kotiin virtaa siis lisää tavaraa eikä mitään poistu eikä sille kaikelle ole enää säilytystilaa.

Vierailija
13/157 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallatteko syödä, kun vierailette sotkuisissa kodeissa? Minä en, kun usein jääkaapitkin on tupaten täynnä museotavaraa.

Vierailija
14/157 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hae hoitoa, jos on ongelmia väsymyksen kanssa? Jos asut vuokralla, niin kyllä siivoton kämppä on muunkin kuin sinun ongelma.

Miksi oletat, että hän asuu vuokralla? Vieraan ihmisen sairauskertomus ei kuulu sinulle millään tavalla. Voi olla, että hän on jo hakenut apua.

Yhtä lailla apua tarvitsee ihminen, joka kuvittelee, että kodin tulee kaiken aikaa olla kuin naistenlehdissä ja koti kuntoon -ohjelmissa stailauksen jälkeen.

Vierailija
15/157 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysien työviikkojen tekeminen varsinkin vuorotyössä voi olla raskasta eikä siivoamiseen jää aikaa eikä energiaa. Ei se hirveästi hoitamalla kummene.

Vierailija
16/157 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita on, roskia ei.

Vierailija
17/157 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain arjenhallintaongelmaa selvästi on. Mun sukulaisella on tuollainen asunto, joka paikka täynnä tavaraa, kaapit pursuaa sekasotkussa olevia vaatteita, keittiössä ei tyhjää pintaa näe, postit potkitaan ympäri eteisen lattiaa kun kukaan ei viitsi niitä nostaa, ikkunat niin likaiset ettei läpi näe. mitään tavaraa ei heitetä pois, säästössä on 18-vuotiaan esikoisen vauva-ajan vaatteetkin, järjettömät määrät leluja joilla kukaan ei enää leiki jne.

Käy kuitenkin töissä ja pitää itsensä ja lapsensa suht siistissä kunnossa. En ole itsekään pilkuntarkka siisteydestä mutta tuo asunto on kuin kaatopaikka.

Vierailija
18/157 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysien työviikkojen tekeminen varsinkin vuorotyössä voi olla raskasta eikä siivoamiseen jää aikaa eikä energiaa. Ei se hirveästi hoitamalla kummene.

Miten raskasta on viedä roskat suoraan roskikseen eikä heittää niitä lattialle? Tai laittaa likaiset suoraan pyykkikoriin eikä sohvan selkämykselle?

Vierailija
19/157 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En asu vuokralla. Olisi mielestäni naurettavaa ruuhkauttaa mt-palveluita entisestään sen takia etten jaksa pitää kotia muiden siisteysstandardien mukaisena.

-2

Vierailija
20/157 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuisella ihmisellä pitäisi olla kotona tavarat järjestyksessä? Koti on koti, itseä varten.