Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden nainen"

Vierailija
05.11.2021 |

"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden naisen"

Ajatuksia, tosielämän esimerkkejä? Ainakin omassa tuttavapiirissä on mennyt juuri näin.

Naiset käyneet pitkien suhteiden päätyttyä eroseminaarin, ehkä terapian, aloittaneet uusia harrastuksia, keskittyneet lapsiin ja uuden arjen luontiin. Ehkä pienimuotoista tapailua. Miehillä kuitenkin hyvin pian uudet, vakavat parisuhteet. Mistä tämä mielestänne johtuu?

Tinder täynnä juuri eronneita miehiä, tai harkinta-ajalla tai vasta eroa suunnittelevia miehiä. Kun heiltä kysyy, onko erotyö tehty ja suru käsitelty, vastaus on lähes aina että jo aikoja sitten (vaikkei edes välttämättä erottu vielä).

Eroryhmissäkin valtaosa naisia. Ovatko muut huomanneet saman?

Kommentit (1764)

Vierailija
1681/1764 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on aivan tumpelo lastensa kasvatuksessa, se on naisten hommaa, sen jälkeen kun mies on lapset tehnyt hän voikin lähteä ja jättää naisen ja lapset rauhaan, eivät lapset tule koskaan isäänsä kaipaamaan äitiään he kaipaavat ikänsä.

Noin se menee lähisukulaistemme keskuudessa tuolla villissä luonnossa ja noin se sitten väkisinkin tuppaa menemään ihmisten keskuudessakin, kun ihminen ei pääse pakoon omaa luonnettaan vaan yrittää käyttäytyä kuten on sovittu, säädetty laissa, mukamas pakko jne.

Minä kirjoitin tuon kieli poskessa, mutta on siinä jotain perääkin eikö?

Itse ainakin ymmärrän ihmisen toilailuja huomattavasti paremmin kun pidän mielessä sen että ihminen on eläin.

Vierailija
1682/1764 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni nainen luopuu eron yhteydessä myös kotiavaimista?

Miehellä se avain killuu uuden kodin avaimien seassa vielä vaikka kuinka kauan, miksi, koska hän elättelee toivetta paluuta entiseen, vaikka on juuri aloittanut uuden suhteen.

Käsi ylös naiset, monellako teistä on kokemuksia siitä, että miehellä on vielä edellisen parisuhteen avaimet ja miksi, mies antaa ympäripyöreitä vastauksia…joo mun pitää vielä hakee sitä ja tätä tai jotain muuta huttua….hah-hah-hah…

Itse asiassa tiedän tapauksen, jossa mies jolta otettiin pois avaimet eron jälkeen (oli siis jos rahansa saanut) oli verisesti loukkaantunut moisesta. Vaikka itse teki aloitteen eroon. 

Hieman oli ihmettelemistä tuossa. Hän kuvitteli ilmeisesti kaikkien avioliiton etujen jatkuvan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1683/1764 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on eläin eikä minun mielestäni hänen luonteelleen eläminen parisuhteessa sovi.

Joskus on hauskaa ja mielenkiintoista seurata luonto-ohjelmia ja tarkkailla kuinka niissä urokset ja naaraat, nartut ja koiraat käyttäytyvät ja verrata heidän käyttäytymistään naiseen ja mieheen, ihmisiin jotka ovat suuressa viisaudessaan keksineet niinkin typerän asian kuin parisuhde, jonka on kestettettävä niin myötä kuin vastamäet….hohhoijaa….pakottaa itsensä elämään perimmäisen luonteensa vastaisesti.

Sitten ihmetellään kun petetään eikä miehet pidä perheistään huolta, joka on aivan normaalia muiden eläinten keskuudessa.

Ihmistä on kyllä sosiaalinen eläin, mutta elinikäiset parisuhteet ovat hänen oma luonnonvastainen typerä keksintö sanon minä.

Onhan niitä yksiavioisia eläinlajejakin kuten joutsenet. Eläinten vertaaminen ihmisiin ei oikein toimi, koska eläimillä on niin monenlaisia malleja hoitaa lapset ja pariutuminen. Susillahan on miespuolinen lapsenvahti, kun pennut alkavat liikkua itsenäisesti.

Vierailija
1684/1764 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkasta mielikuvitustani hyväksi käyttäen voin nähdä mitä tapahtuisi muiden kädellisten keskuudessa jos he keksisivät sellaisen typeryyden kuin esimerkiksi uskonto ja kirkko.

Pian siellä elettäisiin ihmisiksi…

Elämä on ihmeellistä, vai.

Vierailija
1685/1764 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on eläin eikä minun mielestäni hänen luonteelleen eläminen parisuhteessa sovi.

Joskus on hauskaa ja mielenkiintoista seurata luonto-ohjelmia ja tarkkailla kuinka niissä urokset ja naaraat, nartut ja koiraat käyttäytyvät ja verrata heidän käyttäytymistään naiseen ja mieheen, ihmisiin jotka ovat suuressa viisaudessaan keksineet niinkin typerän asian kuin parisuhde, jonka on kestettettävä niin myötä kuin vastamäet….hohhoijaa….pakottaa itsensä elämään perimmäisen luonteensa vastaisesti.

Sitten ihmetellään kun petetään eikä miehet pidä perheistään huolta, joka on aivan normaalia muiden eläinten keskuudessa.

Ihmistä on kyllä sosiaalinen eläin, mutta elinikäiset parisuhteet ovat hänen oma luonnonvastainen typerä keksintö sanon minä.

Onhan niitä yksiavioisia eläinlajejakin kuten joutsenet. Eläinten vertaaminen ihmisiin ei oikein toimi, koska eläimillä on niin monenlaisia malleja hoitaa lapset ja pariutuminen. Susillahan on miespuolinen lapsenvahti, kun pennut alkavat liikkua itsenäisesti.

Ohan niitä, joutsen ei olekaan nisäkäs eikä varsinkaan kädellinen nisäkäs siis kovinkaan lähisukua meille, mä nyt tarkoitin lähinnä apinoita, jossa sielläkin ainakin gorilla urokset pitävät jälkeläisitä huolta ja puolistavat perhettä, mutta eivät apinat elä ikääänsä yhdessä parisuhteessa ja apina tässä olen itsekin, mutta jos menisin naimisiin niin mun pitäs elää vaa siinä yhteisössä enkä mä sais pomppii viereisee puuhun vaikka luonto sinne vetääkin.

Kieli poskella sanoin tuonkin ja viisas ymmärtää mitä tarkoitan, sitä en ainakaan tarkoita että vaikka ihminen eläin onkin niin pitäisi villinä eläimenä elää, kyllä mies osaa lapsista huolta pitää vaikkei joka yö vaimon viereen tulisikaan…. Nainen myös. Käytännöllistähän se on elää parisuhteessa ja avioliitossa, mutta olen mielestäni sitä mieltä että niin kauan kun ihminen on niin tehnyt on siitä ollut enemmän haittaa kuin hyötyä ihmiselle itselleen.

Vierailija
1686/1764 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kaukana ne ajat kun nainen ja mies menivät naimisiin ainoastaan sen vuoksi että oli käytännöllisempää elää kahdestaan, nykyään mennään naimisiin jotta nainen saa vihdoinkin pukeutua prinsessaksi ja jotta vihkitodistukseen saadaan kiva päivämäärä 22.02.2022 jne.

Minä voin parisuhteen päättyessä jättää kaiken omaisuuden naiselleni ja pitää lapsistani huolta vaikka emme naimisissa olleetkaan.

Ajatella kuinka ahdasmielistä suomessakin on ollut vielä muutama vuosikymmen sitten jolloin ns. susiparina ei saanut elää yhdessä.

Vierailija
1687/1764 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei ole joutsen ja jos olisi niin hän lentäisi suomesta talveksi pois, mutta ei Ukrainan yli.

Vierailija
1688/1764 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti heti eron jälkeen Tinder käyntiin ja panisin minkä kerkeisin. En kyllä ottaisi naista riesaksi vaan eläisin nuoruuden uudelleen. En todellakaan jäisi suremaan koska elämä on lyhyt. Voisin vakiintua jos vastaa tulisi elämänmyönteinen tasapainoinen ihminen. Ei mielellään kauhean nuorta joka haluaisi tehdä lapsia, koska lapset on jo. Enkä alkaisi isäksi toisten lapsille koska omat lapset on ykkösenä elämässä.

Harva lapseton haluaa äitipuoleksi, sorry.

Tarvitseeko aikuiset lapset äitipuolen?

Eivät. Tuo edellinen oli vaan niin lapsikeskeinen kirjoitus, että hänellä on tuskin aikuisia.

Täällä kymmenet mammat rutisevat päivittäin, miten miehiä ei kiinnosta omat lapsensa ja nyt kun sellainen selvästi on linjoilla, sekään ei ole hyvä juttu. Minä miehenä ja isänä kyllä ihailen vilpittämästi tuota miestä, koska ajattelen aivan samoin. Jos ero tulisi, olisi omat lapset AINA ykkössijalla elämässäni. Naiset eivät sitä kyllä hyväksy, koska ovat sillä tavalla lapsellisia, että nainen pitäisi asettaa lasten edelle.

Kyllä mun elämäni suurimmalle rakkaudelle painotin, että mun edelleni menevät hänen lapsensa ja uransa. Se mitä ns. kolmossijalla sain, oli hienoa ja sopi mulle hyvin, koska itsekin olen vahvasti uranainen ja lapseni jo aikuisia eli tässä suhteessa olimme samalla kolmannella sijalla kumpikin toistemme elämässä.

Tämä ei koskaan tarkoittanut sitä, että olisin saanut vain jonkinlaisia rippeitä pöydästä vaan reilun seitsemän vuoden sielukumppanuuden, joka päättyi hänen menehtymiseensä äkillisessä sairauskohtauksessa. Toki olisin toivonut pidempää reissua yhdessä, mutta tilanteen täysin tasapainoon ja sekä mies että minä hyväksyimme alusta lähtien, että näillä eväillä tämä reissu lähtee liikkeelle ja katsotaan mitä eteen tulee.

Vierailija
1689/1764 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen saa ns. glow upin eron jälkeen siksi, kun kaikki energia ei mene jonkun hikisen miehen miellyttämiseen ja palvelemiseen ja sen voi vihdoin laittaa itseensä.

Vierailija
1690/1764 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin eron jälkeen itseni vaimoni kautta. Siis vaimo on nykyäänkin vaimoni.

Vierailija
1691/1764 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v kimpassa miehen kanssa ja muutin aikoinaan lasten kanssa pe yhteisestä kodista pois.

Su jäi kiinni toisesta naisesta jota olin epäillyt ties miten pitkään. 'Tarkista lääkityksesi' oli hänen vastaus kun asiasta xxx kertaa kysyin. Eipä ollut eka kerta kun jäi kiinni,varmaan edelleen jatkaa..

Mä yritin uutta suhdetta/suhteita mutta totesin että pärjään näinkin. Ilman Kaija koon 'huudattamista'.

Vierailija
1692/1764 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästähän oli jokin tutkimus jokin aika sitten; uusperheissä uuden naisen tehtävänä on usein tukea miehen isyyttä. Eli myöntävät nämä miehet sitä edes itselleen tai eivät, niin jonkinlaista äitihahmoa ja kanssakasvattajaa ne itselleen etsivät. Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka moni mies kokee suhteessaan tehtäväkseen tukea uuden puolison äityttä. :D Tai eronnut nainen miettii, että nyt äkkiä uutta vakavaa suhdetta kehiin, jotta saisin kasvatusapua lapsiviikkoihin.

"uusperheissä uuden naisen tehtävänä on usein tukea miehen isyyttä". No tässähän on tasan se ero niihin alkuperäisiin perheisiin, että niissä miehen tehtävä on tukea naisen äitiyttä tai elämänmissiota. Ja jäädä joka asiassa viimeisiksi.

No mitä valitat? Näinhän luonto eli biologia on tarkoittanut. Teillä miehillä siihen biologiaan vetoaminen on verissä mutta ei silloin kun itse ei voi poimia rusinoita pullasta.

Vierailija
1693/1764 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuosia sitten löysin itseni eräänkin kerran tutkimusmatkoillani suomalaisen naisen antautuvaisuuteen hyvin monien naisten sängyistä.  Olivat joko eronneet tai vasta eroamassa. Yksikään ei olisi kelvannut minulle, enkä kyllä yhtään ihmetellyt, miksi sen oman ukon kanssa ei oikein sujunut.

Vierailija
1694/1764 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erossa nainen löytää kampaajan ja leikkauttaa pitkät ja kauniit hiukset lyhyeksi ja yrittää epätoivoisesti saada laihdutettua pari ekstrakiloa. LOL

Takas alilaudalle siitä nyt.

Erossa nainen alkaa kasvattaa pitkää tukkaansa takaisin pois perheenäiti-lookista ja ottaa hiuksen pidennykset, lash liftin ja geelikynnet, hankkii piikkikorkkarit gorelenkkareiden tilalle, päivittää vaatekaappinsa uuteen uskoon.

Vierailija
1695/1764 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
1696/1764 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen saa ns. glow upin eron jälkeen siksi, kun kaikki energia ei mene jonkun hikisen miehen miellyttämiseen ja palvelemiseen ja sen voi vihdoin laittaa itseensä.

Kuka teille valitsee nää hikiset miehet?

Vierailija
1697/1764 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies löysi myös uuden naisen Tinderistä 6kk eron jälkeen. 19v oltiin yhdessä ja miehellä alkoi haku heti eron jälkeen. Itse en ole edes harkinnut uutta suhdetta.

Näin ironisesti voi jälkikäteen todeta, että onneksi olkoon, kun olet kasvattanut ja kouluttanut miehen käytöstavoille, niin että seuraavan naisen ei tarvitse hävetä käytöstä. Näin se menee, kiitosta ei saa. Vähän kuin koirilla, sinä olet kasvattanut tapakoulutetun miehen ja nyt hän on saanut uuden kodin.

Vierailija
1698/1764 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus vuosia sitten löysin itseni eräänkin kerran tutkimusmatkoillani suomalaisen naisen antautuvaisuuteen hyvin monien naisten sängyistä.  Olivat joko eronneet tai vasta eroamassa. Yksikään ei olisi kelvannut minulle, enkä kyllä yhtään ihmetellyt, miksi sen oman ukon kanssa ei oikein sujunut.

Entä nyt? Munkkiluostarissa kuoropoikana?

Vierailija
1699/1764 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erossa nainen löytää kampaajan ja leikkauttaa pitkät ja kauniit hiukset lyhyeksi ja yrittää epätoivoisesti saada laihdutettua pari ekstrakiloa. LOL

Erossa nainen alkaa kasvattaa pitkää tukkaansa takaisin pois perheenäiti-lookista ja ottaa hiuksen pidennykset, lash liftin ja geelikynnet, hankkii piikkikorkkarit gorelenkkareiden tilalle, päivittää vaatekaappinsa uuteen uskoon.

Ja se ettei tuota samaa ole jaksanut tehdä parisuhteessa, kertoo hyvin kuinka kuluttava se parisuhde naiselle usein on.

Vierailija
1700/1764 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se ettei tuota samaa ole jaksanut tehdä parisuhteessa, kertoo hyvin kuinka kuluttava se parisuhde naiselle usein on.

Se on sitä ninenomaan! Suurin osa meistä on todennäköisesti läheisriippuvaisia. Heti aamulla antennit piukeena kumppanin murahtelulle, ilmeille tai vastakohtana mykkyydelle. Mikä on päivän sää, sataa vai paistaa? Siihen päälle vauvan koliikki, teinin angsti. Mieti siinä hiusten väriä ja kynnenmallia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme