Sivut

Kommentit (1674)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Naimisissa kohta 10 vuotta thainaisen kanssa. Olemme samanikäisiä ja suhde on toiminut loistavasti. Tietysti ongelmia on ollut, mutta niitä on jokaisessa suhteessa. Tasa-arvo kuuluu asiaan. Kumpikaan ei ole toista parempi.

Suhde on paljon parempi kuin mitä oli suomalaisen naisen kanssa. Nykyään otetaan huomioon mieskin suhteessa, eikä vähätellä terveysongelmista. Vaimo elättää, kun itse olen monisairas ja toistaiseksi työkyvytön. Osa rahoista menee vaimon perheelle eikä se ole ongelma.

Jestas, vauvapalstailija-miehillä thainaisia. Kyllä sedät osaa satuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Varsinkin vanhemmat miehet ei ole millään tasoa tottuneet käsittelemään avioeron kaltaisia tunteikkaita ja stressaavia tilanteita, laastarisuhde on hyvä tapa tehdä eron käsittelystä täysin fyysistä ja kuulostaahan se varmasti etukäteen hyvältä tavalta päästä nopsasti yli erosta.
Ja onhan sekin totta, että miehet edelleen pärjää omillaan naisia paljon heikommin. Einesruoka, tyhjät pizzalaatikot, haiseva poikamiesboksi ja hätäinen nyrkkipyykki puhtaiden kalsareiden loppuessa ei olekaan enää niin huvittavia pikkuepämukavuuksia, kun et ole enää parikymppinen raikulipoika, vaan viiiskymppinen työssäkäyvä isä. Kotiin pitäisi kuitenkin kehdata ottaa lapset ja osata tarjota niille kunnollinen majoitus ja safka, hyvästä esikuvasta puhumattakaan. Lisäksi omakaan terveys ei enää kestä mitä tahansa elinoloja, kun ikää tulee.
Joten parasta ottaa uusi nainen, joka pitää kämpän siistinä ja lihapadat porisemassa, mutta ei näin suhteen ollessa tuore vielä nalkuta, että miehen olisi hyvä tehdä välillä jotain muutakin, kuin katsoa telkkaria kaljan kanssa

Pidät varmaankin itseäsi aivan loistomuikkelina, vaikka selvästi olet piinannut miehesi täysin masentuneeksi. Hyvä, että tajusi vihdoin lähteä ja ottaa uuden, paremman ja kauniimman.

• ylös 5
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin vanhemmat miehet ei ole millään tasoa tottuneet käsittelemään avioeron kaltaisia tunteikkaita ja stressaavia tilanteita, laastarisuhde on hyvä tapa tehdä eron käsittelystä täysin fyysistä ja kuulostaahan se varmasti etukäteen hyvältä tavalta päästä nopsasti yli erosta.
Ja onhan sekin totta, että miehet edelleen pärjää omillaan naisia paljon heikommin. Einesruoka, tyhjät pizzalaatikot, haiseva poikamiesboksi ja hätäinen nyrkkipyykki puhtaiden kalsareiden loppuessa ei olekaan enää niin huvittavia pikkuepämukavuuksia, kun et ole enää parikymppinen raikulipoika, vaan viiiskymppinen työssäkäyvä isä. Kotiin pitäisi kuitenkin kehdata ottaa lapset ja osata tarjota niille kunnollinen majoitus ja safka, hyvästä esikuvasta puhumattakaan. Lisäksi omakaan terveys ei enää kestä mitä tahansa elinoloja, kun ikää tulee.
Joten parasta ottaa uusi nainen, joka pitää kämpän siistinä ja lihapadat porisemassa, mutta ei näin suhteen ollessa tuore vielä nalkuta, että miehen olisi hyvä tehdä välillä jotain muutakin, kuin katsoa telkkaria kaljan kanssa

Pidät varmaankin itseäsi aivan loistomuikkelina, vaikka selvästi olet piinannut miehesi täysin masentuneeksi. Hyvä, että tajusi vihdoin lähteä ja ottaa uuden, paremman ja kauniimman.

Ei ole ollut miestä, jota piinata. Olen parikymppinen sinkku, mutta läheltä seurannut juuri kuvaamani kaltaista meininkiä koko ikäni

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naimisissa kohta 10 vuotta thainaisen kanssa. Olemme samanikäisiä ja suhde on toiminut loistavasti. Tietysti ongelmia on ollut, mutta niitä on jokaisessa suhteessa. Tasa-arvo kuuluu asiaan. Kumpikaan ei ole toista parempi.

Suhde on paljon parempi kuin mitä oli suomalaisen naisen kanssa. Nykyään otetaan huomioon mieskin suhteessa, eikä vähätellä terveysongelmista. Vaimo elättää, kun itse olen monisairas ja toistaiseksi työkyvytön. Osa rahoista menee vaimon perheelle eikä se ole ongelma.

Jestas, vauvapalstailija-miehillä thainaisia. Kyllä sedät osaa satuilla.

Mammathan ovat itse kertoneet miten heidän entiset miehet, nuo kaljuuntuvat, kaljamahaiset, epäsiistit ja köyhät tursakkeet ovat hommanneet postimyyntimorsiamet juurikin Thaimaasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut miestä, jota piinata. Olen parikymppinen sinkku, mutta läheltä seurannut juuri kuvaamani kaltaista meininkiä koko ikäni

Teitä on siis kaksi hullua naista teidän perheessä, jotka ovat ajaneet isäsi täysin masentuneeksi.

Vierailija

[quote = Visitor] Older men in particular are not accustomed at all to dealing with emotional and stressful situations like divorce, a patch relationship is a good way to make the difference completely physical, and it certainly sounds like a good way to get over the difference in advance.
And it is also true that men still do much worse than women. Meals, empty pizza boxes, a smelly bachelor box, and a hasty fist of laundry at the end of clean panties are no longer such amusing little inconveniences when you’re no longer a raucous boy in his twenties, but a working father in his fifties. However, the home should be praised for having children and being able to provide them with decent accommodation and safka, not to mention a good role model. In addition, one's own health can no longer withstand any living conditions as we age.
So it's best to have a new woman who keeps the lodge tidy and the meatballs squeaking, but it's not fresh in this relationship that it's okay for a man to do something other than look at a telly with a beer [/ quote]

Ehkä naiset eivät ole kiinnostuneita miehistä, jotka vain istuvat television edessä olut kädessään. Sitä paitsi, jos mies on omillaan, se johtuu siitä, että hän päättää olla omillaan. Naimisissa olevilla miehillä on aina lista naisista sivulla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Teitä on siis kaksi hullua naista teidän perheessä, jotka ovat ajaneet isäsi täysin masentuneeksi.

Lopeta nyt jo tuo lapsellinen riidanhaastamisesi. Typerää piikittelyä joka ikiselle. Mene ulos kiukuttelemaan.

-eri

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onko tuo mies kertaakaan vienyt roskiin pizzalaatikoita? Ikäsi aikana niitä on kertynyt jo melkoinen määrä.

Vierailija

Mieheni löysi miehen ja ovat olleet yhdessä jo kahdeksan vuotta. Ovat omineet lapsemmekin. Mieheni siippa sanoi, ettei tarvitse narsistisia psykopaatteja elämäänsä tarkoittaen siis minua. Hänen tekemiensä rikosilmoitusten vuoksi en saa olla missään yhteydessä lapsiini. Jos minun olisi annettu olla lasteni kanssa niin en olisi rikkonut ikkunoita tai lähettänyt uhkauskirjeitä, että näin. Minua on turha syyttää. Lapseni voisivat olla kiitollisia, että saivat edes ruokaa ja katon päänsä päälle, mutta kun mikään ei riitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mieheni löysi miehen ja ovat olleet yhdessä jo kahdeksan vuotta. Ovat omineet lapsemmekin. Mieheni siippa sanoi, ettei tarvitse narsistisia psykopaatteja elämäänsä tarkoittaen siis minua. Hänen tekemiensä rikosilmoitusten vuoksi en saa olla missään yhteydessä lapsiini. Jos minun olisi annettu olla lasteni kanssa niin en olisi rikkonut ikkunoita tai lähettänyt uhkauskirjeitä, että näin. Minua on turha syyttää. Lapseni voisivat olla kiitollisia, että saivat edes ruokaa ja katon päänsä päälle, mutta kun mikään ei riitä.

😂😂😂😂😂😂😂😂

Tää oli jotenki ihana!

Vierailija

Avioliitossaan onnellisia miehiä yhdistää yksi asia: kukaan heistä ei kirjoittele täällä. Jaan mieheni kanssa monia asioita, mutta tämä on juttu, jota hän ei ymmärrä ollenkaan. Että miksi ihmiset haaskaavat aikaansa riitelemällä jossain netissä. Sen on vielä ymmärtänyt, kun olen kertonut niistä harvoista hyvistä, tsemppaavista ja älykkäistä ketjuista, mitä täällä on, mutta ei tätä valtavirtaa. Oikeassahan hän on, mutta huvinsa kullakin.

Mitä tasa-arvoon tulee, mentiin niin nuorena yhteen, että kumpikaan ei oikein osannut mitään, niin siinä sitten opetellessa kummallekin selvisi, missä on omat vahvuudet. Perusjutut osaa molemmat, eli se tekee, kuka joutaa ja jaksaa. Ellei kumpikaan, jääköön tekemättä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Avioliitossaan onnellisia miehiä yhdistää yksi asia: kukaan heistä ei kirjoittele täällä. Jaan mieheni kanssa monia asioita, mutta tämä on juttu, jota hän ei ymmärrä ollenkaan. Että miksi ihmiset haaskaavat aikaansa riitelemällä jossain netissä. Sen on vielä ymmärtänyt, kun olen kertonut niistä harvoista hyvistä, tsemppaavista ja älykkäistä ketjuista, mitä täällä on, mutta ei tätä valtavirtaa. Oikeassahan hän on, mutta huvinsa kullakin.

Mitä tasa-arvoon tulee, mentiin niin nuorena yhteen, että kumpikaan ei oikein osannut mitään, niin siinä sitten opetellessa kummallekin selvisi, missä on omat vahvuudet. Perusjutut osaa molemmat, eli se tekee, kuka joutaa ja jaksaa. Ellei kumpikaan, jääköön tekemättä. 

Minulla on onnellinen avioliitto, mutta tämä on niin hauska paikka, että on pakko välillä kirjoitella. Ja näitä akkojen typeryyksiä kun lueskelee hetken, niin osaa arvostaa omaa vaimoa entistä enemmän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menimme naimisiin 27-vuotiaina, kaikki oli ihanaa pari ensimmäistä vuotta. Sitten alkoi muutosprosessi, joka kehittyi täysin edellä olevan artikkelin mukaisesti. Muutos tapahtuu hiljalleen, kunnes muutaman vuoden kuluttua havahduin, että elin täydellisessä komentotaloudessa, käyttöesineenä täysin itsekeskeiselle ihmiselle. Tarinalla on onnellinen loppu, löysin ihanan ystävän ja elämme nyt yhdessä, toisiamme arvostavassa suhteessa.

Tämä on se, joka minullakin on mättänyt suhteissa läpi elämän. Naisen kanssa onnistuu vain olemalla äärimmäinen. Joko pitää olla öyhöttäjä joka alistaa ja kontrolloi naista, silloin saa mukisematta homman joka toimii ja uskollisesti vieressä pysyvän naisen. Tai sitten pitää olla täydellinen puudeli, joka on naisen komennossa joka asiassa, tässä mallissa nainen ei tosin välttämättä siltikään tule pysymään koska voi olla mahdoton saada häntä tyytyväiseksi pitkällä juoksulla.

Minä kun en ole noista kumpaakaan, niin ei vaan onnistu. Olen niellyt kaikki paskapuheet tasa-arvoisesta suhteesta, mutta sellaista ei ole olemassa. Nainen on onnellinen vain alistettuna tai sitten täydellisessä hallinnassa.

Entäpä jos sulla ei onnistu sen vuoksi, että luulet naisen tarvitsevan ääripään miehen? Mitä jos olisit vain oma itsesi ja kuuntelisit naista? Joskus on tilanteita että pitää olla ääripään mies ja joskus taas se puudeli. Sama pätee meihin naisiin. Go with the flow.

Minä en naisena suostu yhdenkään miehen alistettavaksi kokoaikaisesti. Mutta on tilanteita, jolloin mies saa määrätä tahdin. Esimerkiksi jos autossani on jotain häikkää niin mies voi puolestani sanoa, että älä nyt koske enää siihen autoon, mä korjaan sen sulle. Tämä sen vuoksi että en juurikaan tajua autoista mitään ja arvostan miehen kykyä ymmärtää autoja ja fiksata niitä. Toisalta taas en mielelläni anna miehen koskea pyykkikoneeseen, koska olen tarkka siitä että samanväriset pyykit pestään kerralla ja että pesulämpötila on oikea eikä kutista vaatteita. Siinä kohtaa minä sanon, että avaa nyt se bisse, mene sohvalle ja mä pesen pyykit. Samalla siis pesen miehenkin pyykit mielelläni.

Kokoaikainen ääripää ei varmastikaan toimi. Ei miehen eikä naisen osalta. Pitää luovia ja joustaa.

Juuri noin olen tehnytkin, en ole koko ajan ääripäissä vaan siinä välillä ja tilanteen mukaan. Mutta se ei ole toiminut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhä useammin mies kokee itsensä väheksytyksi parisuhteessa, kirjoittaa Helsingin Sanomat. Lehden mukaan naisesta kuoriutuu parisuhteessa kaikesta päättävä kenraali ja miehestä tulee hänen apurinsa.

- Naiset puhuvat miehistään kuin nämä olisivat vähän vähemmän älykkäitä ihmisiä tai vallattomia lapsia, joita ei saada kuriin, sanoo Väestöliiton parisuhdekeskuksen johtaja Heli Vaaranen Helsingin Sanomille.

Vaarasen mukaan miehet eivät puhu naisista vastaavalla tavalla juuri koskaan, mikä koettaisiin outonakin. Naisten puhetapaan puolestaan törmää monessa paikassa, kuten ratikoissa, kahviloissa ja internetin keskustelupalstoilla. Vaarasen mukaan tätä tekevät erityisesti koulutetut naiset.

Ilmiö nousi puheenaiheeksi, kun Vaaranen kirjoitti asiasta mielipidekirjoituksen Helsingin Sanomiin viime vuonna. Aihe on herättänyt uudelleen keskustelua tänä vuonna. Vaarasen mukaan ilmiön taustalla on se, että väsymyksestä on tullut parisuhteen perustila, kun kaksi työn uuvuttamaa lapsiperheellistä kohtaa. Vaarasen mukaan väsynyt nainen alkaa päsmäröidä parisuhteessa. Tämä korostuu erityisesti kodin tyypillisissä riita-aiheissa, kuten kodinhoidossa, lasten kasvattamisessa, raha-asioissa ja seksissä, Helsingin Sanomat kirjoittaa.

Mies turhautuu, koska hän ei päätä juuri mistään, ja hänen tehtävänään on ottaa vastaan käskyjä, joiden noudattamisesta hän ei useinkaan saa kiitosta. Samalla nainen on kiukkuinen kokiessaan saavansa liikaa vastuuta.

- Seurusteluajan tasa-arvoisesta parisuhteesta on ajauduttu hyvin kauas. Pariterapiaan miehet tulevat kuin syytettyinä. Syytettyinä siitä, etteivät ole pystyneet täyttämään naisen kaikkia vaatimuksia, Vaaranen kuvailee.

Vaarasen mukaan naisilla riittää vaatimuksia erityisesti silloin, kun perheeseen tulee lapsia. Naisen kriteerit muuttuvat.

- Hän alkaa haluta täydellisyyttä, esimerkiksi täydellisen siistiä kotia. Neuvottelutaidot häviävät, kun naisen kaikki huomio ja energia keskittyy lapsen eloonjäämiseen. Miksi näin käy, sitä ei tiedetä, Vaaranen sanoo.

Täydellisyyden tavoittelu on kolme- ja nelikymppisten naisten vitsaus, Vaaranen kuvailee. Helsingin Sanomien mukaan mies alistuu naisen apupojaksi, koska nainen on yleensä parempi kertomaan tarpeistaan verbaalisesti. Lisäksi naisella on takanaan tyttökavereiden tuki, kun taas miehellä ei ole vastaavaa.

Tuossapa se syy, miksi parisuhteet eivät Suomessa oikein toimi.

https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/a/201701162200054446

Ehkä menneessä maailmassa oli jotain aitoa viisautta, kun naisia ei päästetty päsmäröimään asioissa. Pysyi perheet kasassa ja sitä myöten myös yhteiskunnat. Nykyään on kaikki jotain epämääräistä huttua, jossa kaikki tuntuvat olevan enemmän tai vähemmän eksyksissä ja vailla merkitystä. Vapaudessa on varjopuolensa, kaikki eivät tiedä mitä sillä tekisivät.

Mennyt maailma toimi vain miehille. Siksi se on mennyt maailma. Minä en koe naisten olevan erityisesti eksyksissä. Käymme töissä, hoidamme perheitä ja läheisiämme, arvostamme ystäviämme, teemme vapaaehtoistyötä, harrastamme kulttuuria ja ulkoilua ja liikuntaa ja mistä nyt kukin tykkää. Meillä on ihan hyvä elämä.

Mennyt maailma toimi kaikille, nykymaailma ei oikein kenellekään. Mutta hurraa, nyt saavat naisetkin jonkun hienon englanninkielisen tittelin jonkun firman koneistossa ja voivat litkiä latteaan tyytyväisinä. Kapitalisti ainakin on tyytyväinen, kun on saatu palkat puoliksi ja sen takia tuplasti työvoimaa samaan hintaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa eineksissä tai tilausruuassa on? Eihän se ole mitään pärjäämisen puutetta, miehiä nyt vaan ei kiinnosta tehdä kaikkea aina pitkän kaavan mukaan. Pyykkikone toimii kyllä ihan samalla tavalla riippumatta kumpiko sitä käyttää. Toimi ennen naista ja toimii naisen jälkeen. Kiitos vaan, mutta ei kiinnosta sellainen naistyyppinen "pärjääminen" lähtökohtaisestikaan.

Olen nainen

Tapauksia on molempii suuntiin lähipiirissä, mutta selvästi yleisemmin nii että mies on se, joka vaihtaa melkeen saumattomasti suhteesta toiseen. Tosin olenpa kerran itsekin vaihtanut (olen nainen).

Vierailija

Itseni kohdalla mies löysi uuden  toisen naisen jo ennen eroa. Avioero siitä tuli. 

Siitä tapauksesta aika paljon aikaa. 

Itse en ole löytänyt edelleenkään löytänyt uutta miestä. 

Vierailija

Suurin osa miehistä on aika yksioikoisia luonteita ja evoluutiossa vielä sillä tasolla, että kiva kun saa p....psaa helposti ilman sen syvällisempiä keskusteluja. Se osuuko naisen kanssa henkisestikin yhteen ei ole niin merkitsevää. He eivät hae mitään syvempää yhteyttä naisen kanssa, fyysinen riittää pitkälle. Ja asuvat sitten ihan parisuhteessa tai jopa avioliitossa tällä mentaliteetilla. 

Tunnen kyllä useampiakin miehiä (hyviä sellaisia, ei peräkammarinpoikia), jotka eivät ole löytäneet uutta naista heti ero jälkeen ja siksi, että eivät tyydy siihen, että saa seksuaalisen tyydytyksen ja joku siivoaa ja tekee ruokaa. Nämä miehet ovat ehkä ymmärtäneet sen, että enemmin voi olla sinkkuna, kun hakeutua epätäydelliseen suhteeseen. Näin moni nainen ajattelee eron jälkeen, kuten minäkin olen tehnyt, että miksi haluaisin äkkiä vai parisuhteeseen. No toki haluan parisuhteen, mutta minä haluan nyt sen match in heaven suhteen ja jos sitä ei tule vastaan, niin olen sata kertaa enemmin sinkkuna ja harrastan vain sitten jotain satunnaisia irtosuhteita, jos joskus ok sexy tapaus tulee vastaan.

Kaikki eivät ole siis samanlaisia ja minusta tämä on lohduttavaa, että on entistä enemmän miehiä, jotka haluavat naisestaankin sitä henkistä yhteyttä myös ja arvostavat sitä enemmän kuin muita ominaisuuksia.  

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhä useammin mies kokee itsensä väheksytyksi parisuhteessa, kirjoittaa Helsingin Sanomat. Lehden mukaan naisesta kuoriutuu parisuhteessa kaikesta päättävä kenraali ja miehestä tulee hänen apurinsa.

- Naiset puhuvat miehistään kuin nämä olisivat vähän vähemmän älykkäitä ihmisiä tai vallattomia lapsia, joita ei saada kuriin, sanoo Väestöliiton parisuhdekeskuksen johtaja Heli Vaaranen Helsingin Sanomille.

Vaarasen mukaan miehet eivät puhu naisista vastaavalla tavalla juuri koskaan, mikä koettaisiin outonakin. Naisten puhetapaan puolestaan törmää monessa paikassa, kuten ratikoissa, kahviloissa ja internetin keskustelupalstoilla. Vaarasen mukaan tätä tekevät erityisesti koulutetut naiset.

Ilmiö nousi puheenaiheeksi, kun Vaaranen kirjoitti asiasta mielipidekirjoituksen Helsingin Sanomiin viime vuonna. Aihe on herättänyt uudelleen keskustelua tänä vuonna. Vaarasen mukaan ilmiön taustalla on se, että väsymyksestä on tullut parisuhteen perustila, kun kaksi työn uuvuttamaa lapsiperheellistä kohtaa. Vaarasen mukaan väsynyt nainen alkaa päsmäröidä parisuhteessa. Tämä korostuu erityisesti kodin tyypillisissä riita-aiheissa, kuten kodinhoidossa, lasten kasvattamisessa, raha-asioissa ja seksissä, Helsingin Sanomat kirjoittaa.

Mies turhautuu, koska hän ei päätä juuri mistään, ja hänen tehtävänään on ottaa vastaan käskyjä, joiden noudattamisesta hän ei useinkaan saa kiitosta. Samalla nainen on kiukkuinen kokiessaan saavansa liikaa vastuuta.

- Seurusteluajan tasa-arvoisesta parisuhteesta on ajauduttu hyvin kauas. Pariterapiaan miehet tulevat kuin syytettyinä. Syytettyinä siitä, etteivät ole pystyneet täyttämään naisen kaikkia vaatimuksia, Vaaranen kuvailee.

Vaarasen mukaan naisilla riittää vaatimuksia erityisesti silloin, kun perheeseen tulee lapsia. Naisen kriteerit muuttuvat.

- Hän alkaa haluta täydellisyyttä, esimerkiksi täydellisen siistiä kotia. Neuvottelutaidot häviävät, kun naisen kaikki huomio ja energia keskittyy lapsen eloonjäämiseen. Miksi näin käy, sitä ei tiedetä, Vaaranen sanoo.

Täydellisyyden tavoittelu on kolme- ja nelikymppisten naisten vitsaus, Vaaranen kuvailee. Helsingin Sanomien mukaan mies alistuu naisen apupojaksi, koska nainen on yleensä parempi kertomaan tarpeistaan verbaalisesti. Lisäksi naisella on takanaan tyttökavereiden tuki, kun taas miehellä ei ole vastaavaa.

Tuossapa se syy, miksi parisuhteet eivät Suomessa oikein toimi.

https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/a/201701162200054446

Ehkä menneessä maailmassa oli jotain aitoa viisautta, kun naisia ei päästetty päsmäröimään asioissa. Pysyi perheet kasassa ja sitä myöten myös yhteiskunnat. Nykyään on kaikki jotain epämääräistä huttua, jossa kaikki tuntuvat olevan enemmän tai vähemmän eksyksissä ja vailla merkitystä. Vapaudessa on varjopuolensa, kaikki eivät tiedä mitä sillä tekisivät.

Mennyt maailma toimi vain miehille. Siksi se on mennyt maailma. Minä en koe naisten olevan erityisesti eksyksissä. Käymme töissä, hoidamme perheitä ja läheisiämme, arvostamme ystäviämme, teemme vapaaehtoistyötä, harrastamme kulttuuria ja ulkoilua ja liikuntaa ja mistä nyt kukin tykkää. Meillä on ihan hyvä elämä.

Mennyt maailma toimi kaikille, nykymaailma ei oikein kenellekään. Mutta hurraa, nyt saavat naisetkin jonkun hienon englanninkielisen tittelin jonkun firman koneistossa ja voivat litkiä latteaan tyytyväisinä. Kapitalisti ainakin on tyytyväinen, kun on saatu palkat puoliksi ja sen takia tuplasti työvoimaa samaan hintaan.

Tottakai se miehistä tuntuu hienolta ajalta. Naisilla ei ollut mitään vaihtoehtoja, koko elämä meni vanhempien tai miehen vallan alla. Vain rikas leski sai elää vapaammin kuin kanssasisarensa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.