Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden nainen"

Vierailija
05.11.2021 |

"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden naisen"

Ajatuksia, tosielämän esimerkkejä? Ainakin omassa tuttavapiirissä on mennyt juuri näin.

Naiset käyneet pitkien suhteiden päätyttyä eroseminaarin, ehkä terapian, aloittaneet uusia harrastuksia, keskittyneet lapsiin ja uuden arjen luontiin. Ehkä pienimuotoista tapailua. Miehillä kuitenkin hyvin pian uudet, vakavat parisuhteet. Mistä tämä mielestänne johtuu?

Tinder täynnä juuri eronneita miehiä, tai harkinta-ajalla tai vasta eroa suunnittelevia miehiä. Kun heiltä kysyy, onko erotyö tehty ja suru käsitelty, vastaus on lähes aina että jo aikoja sitten (vaikkei edes välttämättä erottu vielä).

Eroryhmissäkin valtaosa naisia. Ovatko muut huomanneet saman?

Kommentit (1764)

Vierailija
1601/1764 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme olleet yhdessä onnellisia neljä vuotta, joista naimisissakin kaksi kun saimme pojan. Vaimoni jäi kotiin hoitamaan lastamme ja minä jatkoin töissä. Melko nopeasti en enää osannutkaan tehdä mitään oikein. En täyttää astianpesukonetta, kauppakassia tai edes roskapussia. Jos tein jotakin, se oli väärin, jos jätin tekemättä, sekin oli väärin. Uusi puolisoni on toista maata, tukee minua ja nykyään osaan jo täyttää roskapussinkin oikein.

Osa oppii erosta, että se vapaamatkustaminen ei onnistu. Osa ei opi erostakaan...

Vierailija
1602/1764 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ulkomailla syntynyt ja kasvanut mies, nyt jo yli 10 vuotta Suomessa asunut. Minulla on ollut suhteita suomalaisten naisten kanssa. Suomalaiset naiset ovat aluksi ihania ja seksuaalisesti estottomia, mutta kun suhde vakiintuu, heistä tulee mahdottomia. He vaativat mieheltä koko ajan enemmän, he komentelevat, seksiä harrastetaan silloin kun heitä kiinnostaa, mutta ei muuten.

Miksi suomalaiset naiset ovat tällaisia? Minusta tämä on epänaisellista käytöstä, enkä ymmärrä, miksi naiset eivät tajua, että sekä parisuhde että seksi vaativat naiselta naisellisuutta ja mieheltä miehekkyyttä.

Ehkä sun pitäisi hankkia nainen lähtömaastasi. On se suomalainen nainen niin älyttömän mahdoton, kun antaa seksiä vain silloin kuin häntä kiinnostaa eikä muuten :D 

Ilmeisesti lykkisit mielelläsi vetelää lahnaa joka avaa jalat velvollisuudesta? Barbaroita saa tilattua netistä...

Nettivinkattu rasistisena hyökkäyksenä kansanryhmää vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/1764 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ulkomailla syntynyt ja kasvanut mies, nyt jo yli 10 vuotta Suomessa asunut. Minulla on ollut suhteita suomalaisten naisten kanssa. Suomalaiset naiset ovat aluksi ihania ja seksuaalisesti estottomia, mutta kun suhde vakiintuu, heistä tulee mahdottomia. He vaativat mieheltä koko ajan enemmän, he komentelevat, seksiä harrastetaan silloin kun heitä kiinnostaa, mutta ei muuten.

Miksi suomalaiset naiset ovat tällaisia? Minusta tämä on epänaisellista käytöstä, enkä ymmärrä, miksi naiset eivät tajua, että sekä parisuhde että seksi vaativat naiselta naisellisuutta ja mieheltä miehekkyyttä.

Ehkä sun pitäisi hankkia nainen lähtömaastasi. On se suomalainen nainen niin älyttömän mahdoton, kun antaa seksiä vain silloin kuin häntä kiinnostaa eikä muuten :D 

Ilmeisesti lykkisit mielelläsi vetelää lahnaa joka avaa jalat velvollisuudesta? Barbaroita saa tilattua netistä...

Nettivinkattu rasistisena hyökkäyksenä kansanryhmää vastaan.

Mitä kansanryhmää?

Vierailija
1604/1764 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kaksvitonen priima-misu enkä kepilläkään katoaisi nelikymppisen ukkomieheen. Paitsi törkiessäni etäämmälle. Mitä mä tekisin keski-ikäisellä ukkomiehellä???? Tai yleensäkään nelikymppisenä äijänkäppyrällä??????

Toi on jo päälle 50 v 

Huh. 50v ukkomies on vielä pahempi kuin nelikymppinen, siis meidän kaksvitosten nuorten naisten mielestä. Mä olen kihloissa ikäiseni kanssa; yhdessä aiotaan olla niin pysytään aina keskenämme samanikäisinä. Sitten on yhdessä vanha ukko ja sen vanha aika. Hyvä niin.

Voin olla väärässä, mutta saatat hyvinkin olla viimeistään nelikymppisenä löllerönä täällä vihaamassa entistä miestäsi. Olette 15 vuotta kimpassa, pari muksua ja sitten avaudut täällä, miten se eksä oksettaa ja varsinkin sen minimuna. Pakko ottaa ero, auttakaa oi siskot kalliit!!1

Siinäpä oli taas sievää puhetta nuorelle naiselle joista niin väität tykkääväsi.

Onko sinulle käynyt juuri noin, vai mikä pointtisi oli?

Fiksu nuori nainenhan olisi voinut vaikka paheksua tuon aiemman ja huonolla kirjoitustaidolla varustetun kaksvitosen priimamimmin vastahakoisuutta kadota kepillä nelikymppiseen ukkomieheen, mitä se nyt ikinä tarkoittaneekaan.

Haluatko, että teen uuden listauksen, miten nuori nainen  ymmärretään miesten maailmassa?

Jos tuosta sössötyksestä nyt jotain selvää sai, niin sinusta siis 25-vuotiasta naista tulisi paheksua jos hän ei halua sekaantua nelikymppiseen ukkomieheen? Naista pitää paheksua jos hän haluaa valita kumppaninsa itse? Ja minä olen tässä ketjussa myös lukenut sinulta sellaisenkin kirjoituksen, jossa kehuit vaimosi kulttuurin naisia siitä, etteivät he ole varattujen miesten kanssa kuten uskot suomalaisten naisten tekevän. Mutta nyt näköjään niiden ukkomiesten kanssa pitäisikin olla. Mitähän tästäkin pitäisi ajatella?

Ja miten se nuori nainen ymmärretään? 25-vuotias ei ole enää nuori vai mitä oikein yrität sanoa?

Ei tietenkään, vaan tarkoitin, että primus-misun kielenkäyttöä olisi hyvä vähän kritisoida. Mietin vain, että kun me miehet yleensä tiedetään mille primus-kaasu tuoksuu/haisee, niin ettei tuollainen tilanne vaan käytännössä johtaisi siihen, että priimuskaasulle haiseva misu mene jonkun ventovieraan ukkomiehen ja tämän parikymppisen pakeille törkkimään minkään kepin kanssa. Jos se viehättävä, kaunisvartaloinen ja yleensä todella ystävällinen ja rauhaa rakastava aasialaisnainen suuttuu, niin se tyrkkää keppiä takaisinpäin, ja silloin priimuskaasun lisäksi todennäköisesti vahva metaanipilvi pöllähtää primuksen takapuolesta.

Joo tosiaan tämä Spessu on tunnistettu muualtakin kuin joltain heppatalleilta, en ole koskaan kuullutkaan semmoisesta foorumista.

Sen sijaan tämä pöljä on trollannut useilla foorumeilla ja on todella ylpeä paitsi aasialaisesta vaimostaan, myös kyvystään manipuloida ihmisiä. 

Kun kohtaa jonkun, jota ei voi vedättää, suuttuu ja alkaa haukkua alatyylisillä nimillä. Kiinnittäisin myös huomiota sanoihin "menen päästämään vaimon töistä", sillä siinä on tämän menestyjän salaisuus.

Koko elämäsi on pelkkiä foorumeita?

Vierailija
1605/1764 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex- mieheni jätti minut 20 vuoden avioliiton ja kolmen lapsen jälkeen toisen naisen vuoksi. Hänellä oli ollut salasuhde työkaveriinsa, yksinhuoltajaan, jo vuoden ajan ennen eroamme eikä minulla ollut aavistustakaan asiasta. Toki mies oli kärttyinen, mutta pistin sen keski-iän kriisin piikkiin. Yritin kyllä houkutella miestä ennen salasuhteen paljastumista parisuhdeterapiaan ja kysyä mistä kenkä puristaa, mutta en saanut vastaukseksi kuin murahtelua ja lisäksi hän kieltäytyi terapioista.

Avioeron jälkeen mies oli kuvitellut että pysymme hyvinä kavereita (wtf). En halua olla hänen kanssaan tekemisissä kuin sen pakollisen mikä lasten takia on oltava tekemisissä ja sekin sähköpostilla. Sen verran likaiseksi meidän ero ja hänen salasuhteilunsa meni. Nyt mies on katkera ja haukkuu minua ymäpäriinsä, kun en halua olla hänen kanssaan tekemisissä. 

Mies on edelleen salasuhteensa kanssa, ilmeisesti heidän suhteensa on jonkin sortin kevyt deittailua koska eivät asu yhdessä ja näkevät muutaman kerran viikossa. Kannattiko rikkoa ydinperhe? Mene ja tiedä. Mutta minä olen tyytyväinen, koska miehen arvomaailma paljastui.

Erostamme on vuosi enkä edes kykenisi vielä uuteen suhteeseen. Minulla ei ole ollut tänä aikana mitään virityksiä miesten kanssa, en halua sellaisia. Jos joskus joku sopiva mies tulee matkan varrella etsimättä ja pyytämättä vastaan niin voin harkita. Mutta täytyy kyllä olla aika kultakimpale ja siksi en elättele toiveita. Tällä hetkellä jo pelkkä ajatus siitä että joku mies koskisi minuun tai nukkuisi sängyssäni ja häärisi keittiöissäni tuntuu puistattavalta. Ei kiitos. Näin on hyvä. On oma tupa, oma lupa ja oma talous.

On ollut hämmästyttävää myös huomata kuinka menot pieneni murto-osaan avioliiton aikaisesta. Minun ja kolmen lapsen kulut on yhteensä puolet avioliitton aikaisesta. Eli miehen menot oli puolet meidän perheen menoista. Ja syynä siihen oli järjetön bensan polttaminen, kun joka metri piti ajaa autolla eikä fillariin voinut koskea saati että olisi kävellyt vaikkapa lähikauppaan. Ruokaan meillä ei lasten kanssa mene kuin pari sataa kuukaudessa. Teen perus kotiruokaa ja käyn S-ryhmän ilta-alessa ostamassa -60% lappuruokia. Töihin otan omat eväät. Ja tietysti marjastan ja sienestän paljon. Mies pisteli ravinnokseen olutta ja filettä päivittäin sekä kävi joka päivä keskustan ravintoloissa lounaalla, joten ruokaan meni tolkuttomasti rahaa.

Olen miettinyt, että mikä olisi se syy että alkaisin seurustelemaan jonkun miehen kanssa? Se olisi puhtaasti se, että mies olisi hyväsydäminen, hellä, 100% luotettava, alkoholiton, talous kunnossa sekä järkevällä tasolla ja meillä oli kahdestaan hauskaa sekä keskinäistä kemiaa ja seksuaalinen vetovoima. Ihan sama mitä yhteiskuntaluokkaa tai ammatillista taustaa mies edustaisi. 

Entä miksi en haluaisi seurustella? En halua aloitekyvytöntä "lasta" passattavaksi. En halua alkaa miehelle äidiksi, joka pesee aina pyykit, siivoaa, tekee ruuat, maksaa laskut, huolehtii ruohonleikkuut, lämmittää takat, kantaa polttopuut ja siihen päälle kuuntelee huutoraivot siitä että en anna tarpeeksi seksiä enkä varsinkaan kehu ja ihaile miestä päivittäin.

Jos tämä on liikaa vaadittu niin pysyn mielelläni sinkkuna.

Vierailija
1606/1764 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kaksvitonen priima-misu enkä kepilläkään katoaisi nelikymppisen ukkomieheen. Paitsi törkiessäni etäämmälle. Mitä mä tekisin keski-ikäisellä ukkomiehellä???? Tai yleensäkään nelikymppisenä äijänkäppyrällä??????

Toi on jo päälle 50 v 

Huh. 50v ukkomies on vielä pahempi kuin nelikymppinen, siis meidän kaksvitosten nuorten naisten mielestä. Mä olen kihloissa ikäiseni kanssa; yhdessä aiotaan olla niin pysytään aina keskenämme samanikäisinä. Sitten on yhdessä vanha ukko ja sen vanha aika. Hyvä niin.

Voin olla väärässä, mutta saatat hyvinkin olla viimeistään nelikymppisenä löllerönä täällä vihaamassa entistä miestäsi. Olette 15 vuotta kimpassa, pari muksua ja sitten avaudut täällä, miten se eksä oksettaa ja varsinkin sen minimuna. Pakko ottaa ero, auttakaa oi siskot kalliit!!1

Siinäpä oli taas sievää puhetta nuorelle naiselle joista niin väität tykkääväsi.

Fiksu nuori nainenhan olisi voinut vaikka paheksua tuon aiemman ja huonolla kirjoitustaidolla varustetun kaksvitosen priimamimmin vastahakoisuutta kadota kepillä nelikymppiseen ukkomieheen, mitä se nyt ikinä tarkoittaneekaan.

Haluatko, että teen uuden listauksen, miten nuori nainen  ymmärretään miesten maailmassa?

Jos tuosta sössötyksestä nyt jotain selvää sai, niin sinusta siis 25-vuotiasta naista tulisi paheksua jos hän ei halua sekaantua nelikymppiseen ukkomieheen? Naista pitää paheksua jos hän haluaa valita kumppaninsa itse? Ja minä olen tässä ketjussa myös lukenut sinulta sellaisenkin kirjoituksen, jossa kehuit vaimosi kulttuurin naisia siitä, etteivät he ole varattujen miesten kanssa kuten uskot suomalaisten naisten tekevän. Mutta nyt näköjään niiden ukkomiesten kanssa pitäisikin olla. Mitähän tästäkin pitäisi ajatella?

Ja miten se nuori nainen ymmärretään? 25-vuotias ei ole enää nuori vai mitä oikein yrität sanoa?

Ei tietenkään, vaan tarkoitin, että primus-misun kielenkäyttöä olisi hyvä vähän kritisoida. Mietin vain, että kun me miehet yleensä tiedetään mille primus-kaasu tuoksuu/haisee, niin ettei tuollainen tilanne vaan käytännössä johtaisi siihen, että priimuskaasulle haiseva misu mene jonkun ventovieraan ukkomiehen ja tämän parikymppisen pakeille törkkimään minkään kepin kanssa. Jos se viehättävä, kaunisvartaloinen ja yleensä todella ystävällinen ja rauhaa rakastava aasialaisnainen suuttuu, niin se tyrkkää keppiä takaisinpäin, ja silloin priimuskaasun lisäksi todennäköisesti vahva metaanipilvi pöllähtää primuksen takapuolesta.

Joo tosiaan tämä Spessu on tunnistettu muualtakin kuin joltain heppatalleilta, en ole koskaan kuullutkaan semmoisesta foorumista.

Sen sijaan tämä pöljä on trollannut useilla foorumeilla ja on todella ylpeä paitsi aasialaisesta vaimostaan, myös kyvystään manipuloida ihmisiä. 

Kun kohtaa jonkun, jota ei voi vedättää, suuttuu ja alkaa haukkua alatyylisillä nimillä. Kiinnittäisin myös huomiota sanoihin "menen päästämään vaimon töistä", sillä siinä on tämän menestyjän salaisuus.

Ei, kun sinun on. MInä törmäisin sinuun nyt täällä ja heitin linkin kaverilleni, jonka tiedän osallistuvan useammalle. Sieltä tämä tieto, jota et taida edes pyrkiä kieltämään, vaan toimit tapasi mukaan, eli esität arvion toisesta.

Vierailija
1607/1764 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on jo päälle 50 v 

Ei, kun sinun on. MInä törmäisin sinuun nyt täällä ja heitin linkin kaverilleni, jonka tiedän osallistuvan useammalle. Sieltä tämä tieto, jota et taida edes pyrkiä kieltämään, vaan toimit tapasi mukaan, eli esität arvion toisesta.

Oho, sinulla on siis joku kaveri, joka on yhtä pipi päästään kuin sinäkin. 

Olen vieraillut aiemmin heppatallissa ja nyt täällä. Minusta on todella outoa, että selvästi jahtaat minua, koska mielisairautesi pitää monien muiden kommentoijien kommentteja minun kirjoittamina.

Heppatallissa jouduin täysin koko paikasta tietäämättömänä ilkunnan kohteeksi pelkän deitti-ilmon takia ja se tietysti kertoo heppatallin naisista omaa kieltään. Tosin samoja sekopäitähän pyörii täälläkin.

Joo, tämä keissi alkoi kiinnostaa minua ihan yksilöpsykologian kannalta. Olet onnistunut vedättämään ketjua ainakin 25-30 sivun verran ilman mitään varsinaista ketjun aloitukseen liittyvää. Lisäksi huomaa hyvin, mitkä viestit ovat alter egojasi. Se on semmoinen suoritus, että en usko, että malttaisit nämä kyvyt vain vauva-foorumilla pitää, varsin, kun täällä nyt harvoin saa mitään erityistä vastinetta, kun jokainen huutaa enimmäkseen omaa asiaansa.

Tuo yksi, jota haukut nyt, kuten kaverini sanoikin sinun tulevan tekemään, on oikeastaan ainut, joka on edes yrittänyt keskustella kanssasi, joskin luonnollisesti se nyt ei voi mennä eteen eikä taakse.

Voin vastata jo seuraavaan kysymykseesi, jonka tod näk tulisit alatyylisesti esittämään: minä teen täällä juuri tätä. Haeskelen joutohetkinä kiinnostavia ilmiöitä ja nyt löysin yhden.

Vierailija
1608/1764 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se yleisemmin niin mene että naisella on uusi kainalossa heti eron jälkeen, ollut valmiina siihen hommaan jo ennen eroa, ja miehet taas sitten vetävät ryyppyputkea eron jälkeen

Vierailija
1609/1764 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on jo päälle 50 v 

Oho, sinulla on siis joku kaveri, joka on yhtä pipi päästään kuin sinäkin. 

Olen vieraillut aiemmin heppatallissa ja nyt täällä. Minusta on todella outoa, että selvästi jahtaat minua, koska mielisairautesi pitää monien muiden kommentoijien kommentteja minun kirjoittamina.

Heppatallissa jouduin täysin koko paikasta tietäämättömänä ilkunnan kohteeksi pelkän deitti-ilmon takia ja se tietysti kertoo heppatallin naisista omaa kieltään. Tosin samoja sekopäitähän pyörii täälläkin.

Joo, tämä keissi alkoi kiinnostaa minua ihan yksilöpsykologian kannalta. Olet onnistunut vedättämään ketjua ainakin 25-30 sivun verran ilman mitään varsinaista ketjun aloitukseen liittyvää. Lisäksi huomaa hyvin, mitkä viestit ovat alter egojasi. Se on semmoinen suoritus, että en usko, että malttaisit nämä kyvyt vain vauva-foorumilla pitää, varsin, kun täällä nyt harvoin saa mitään erityistä vastinetta, kun jokainen huutaa enimmäkseen omaa asiaansa.

Tuo yksi, jota haukut nyt, kuten kaverini sanoikin sinun tulevan tekemään, on oikeastaan ainut, joka on edes yrittänyt keskustella kanssasi, joskin luonnollisesti se nyt ei voi mennä eteen eikä taakse.

Voin vastata jo seuraavaan kysymykseesi, jonka tod näk tulisit alatyylisesti esittämään: minä teen täällä juuri tätä. Haeskelen joutohetkinä kiinnostavia ilmiöitä ja nyt löysin yhden.

Olet sinä ressukka sekaisin. Ketähän niillä muilla palstoilla onkaan joutunut sun vainon ja häirinnän kohteeksi.

En minä tätä keskustelua pidemmällä jatka, mutta hauska ilmiö olet. Paitsi heille, joita onnistut oikeasti satuttamaan tällä toiminnallasi, joka tosiaan on sairaan järjestelmällistä. Lueskelin näet kaverini linkeistä muita juttujasi. 

Ja toimit todellakin juuri sen kaavan mukaan, josta kaverini varoitti: alat syyttämään minua nyt muilla foorumeilla kirjoittelevaksi sekopääksi, eli käännät esittämäni asian koskemaan minua, ei sinua. Ja jos alan puolustautumaan, saat jokaisesta viestistä aikaan uuden syytöksen. 

Ei kiitos, mutta kiitos yhdestä mielenkiintoisesta iltapäivästä! Sullahan tässä hommassa kuluu huomattavasti enemmän aikaa.

Vierailija
1610/1764 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhä useammin mies kokee itsensä väheksytyksi parisuhteessa, kirjoittaa Helsingin Sanomat. Lehden mukaan naisesta kuoriutuu parisuhteessa kaikesta päättävä kenraali ja miehestä tulee hänen apurinsa.

- Naiset puhuvat miehistään kuin nämä olisivat vähän vähemmän älykkäitä ihmisiä tai vallattomia lapsia, joita ei saada kuriin, sanoo Väestöliiton parisuhdekeskuksen johtaja Heli Vaaranen Helsingin Sanomille.

Vaarasen mukaan miehet eivät puhu naisista vastaavalla tavalla juuri koskaan, mikä koettaisiin outonakin. Naisten puhetapaan puolestaan törmää monessa paikassa, kuten ratikoissa, kahviloissa ja internetin keskustelupalstoilla. Vaarasen mukaan tätä tekevät erityisesti koulutetut naiset.

Ilmiö nousi puheenaiheeksi, kun Vaaranen kirjoitti asiasta mielipidekirjoituksen Helsingin Sanomiin viime vuonna. Aihe on herättänyt uudelleen keskustelua tänä vuonna. Vaarasen mukaan ilmiön taustalla on se, että väsymyksestä on tullut parisuhteen perustila, kun kaksi työn uuvuttamaa lapsiperheellistä kohtaa. Vaarasen mukaan väsynyt nainen alkaa päsmäröidä parisuhteessa. Tämä korostuu erityisesti kodin tyypillisissä riita-aiheissa, kuten kodinhoidossa, lasten kasvattamisessa, raha-asioissa ja seksissä, Helsingin Sanomat kirjoittaa.

Mies turhautuu, koska hän ei päätä juuri mistään, ja hänen tehtävänään on ottaa vastaan käskyjä, joiden noudattamisesta hän ei useinkaan saa kiitosta. Samalla nainen on kiukkuinen kokiessaan saavansa liikaa vastuuta.

- Seurusteluajan tasa-arvoisesta parisuhteesta on ajauduttu hyvin kauas. Pariterapiaan miehet tulevat kuin syytettyinä. Syytettyinä siitä, etteivät ole pystyneet täyttämään naisen kaikkia vaatimuksia, Vaaranen kuvailee.

Vaarasen mukaan naisilla riittää vaatimuksia erityisesti silloin, kun perheeseen tulee lapsia. Naisen kriteerit muuttuvat.

- Hän alkaa haluta täydellisyyttä, esimerkiksi täydellisen siistiä kotia. Neuvottelutaidot häviävät, kun naisen kaikki huomio ja energia keskittyy lapsen eloonjäämiseen. Miksi näin käy, sitä ei tiedetä, Vaaranen sanoo.

Täydellisyyden tavoittelu on kolme- ja nelikymppisten naisten vitsaus, Vaaranen kuvailee. Helsingin Sanomien mukaan mies alistuu naisen apupojaksi, koska nainen on yleensä parempi kertomaan tarpeistaan verbaalisesti. Lisäksi naisella on takanaan tyttökavereiden tuki, kun taas miehellä ei ole vastaavaa.

Tuossapa se syy, miksi parisuhteet eivät Suomessa oikein toimi.

https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/a/201701162200054446

Ehkä menneessä maailmassa oli jotain aitoa viisautta, kun naisia ei päästetty päsmäröimään asioissa. Pysyi perheet kasassa ja sitä myöten myös yhteiskunnat. Nykyään on kaikki jotain epämääräistä huttua, jossa kaikki tuntuvat olevan enemmän tai vähemmän eksyksissä ja vailla merkitystä. Vapaudessa on varjopuolensa, kaikki eivät tiedä mitä sillä tekisivät.

Vierailija
1611/1764 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menimme naimisiin 27-vuotiaina, kaikki oli ihanaa pari ensimmäistä vuotta. Sitten alkoi muutosprosessi, joka kehittyi täysin edellä olevan artikkelin mukaisesti. Muutos tapahtuu hiljalleen, kunnes muutaman vuoden kuluttua havahduin, että elin täydellisessä komentotaloudessa, käyttöesineenä täysin itsekeskeiselle ihmiselle. Tarinalla on onnellinen loppu, löysin ihanan ystävän ja elämme nyt yhdessä, toisiamme arvostavassa suhteessa.

Tämä on se, joka minullakin on mättänyt suhteissa läpi elämän. Naisen kanssa onnistuu vain olemalla äärimmäinen. Joko pitää olla öyhöttäjä joka alistaa ja kontrolloi naista, silloin saa mukisematta homman joka toimii ja uskollisesti vieressä pysyvän naisen. Tai sitten pitää olla täydellinen puudeli, joka on naisen komennossa joka asiassa, tässä mallissa nainen ei tosin välttämättä siltikään tule pysymään koska voi olla mahdoton saada häntä tyytyväiseksi pitkällä juoksulla.

Minä kun en ole noista kumpaakaan, niin ei vaan onnistu. Olen niellyt kaikki paskapuheet tasa-arvoisesta suhteesta, mutta sellaista ei ole olemassa. Nainen on onnellinen vain alistettuna tai sitten täydellisessä hallinnassa.

Entäpä jos sulla ei onnistu sen vuoksi, että luulet naisen tarvitsevan ääripään miehen? Mitä jos olisit vain oma itsesi ja kuuntelisit naista? Joskus on tilanteita että pitää olla ääripään mies ja joskus taas se puudeli. Sama pätee meihin naisiin. Go with the flow.

Minä en naisena suostu yhdenkään miehen alistettavaksi kokoaikaisesti. Mutta on tilanteita, jolloin mies saa määrätä tahdin. Esimerkiksi jos autossani on jotain häikkää niin mies voi puolestani sanoa, että älä nyt koske enää siihen autoon, mä korjaan sen sulle. Tämä sen vuoksi että en juurikaan tajua autoista mitään ja arvostan miehen kykyä ymmärtää autoja ja fiksata niitä. Toisalta taas en mielelläni anna miehen koskea pyykkikoneeseen, koska olen tarkka siitä että samanväriset pyykit pestään kerralla ja että pesulämpötila on oikea eikä kutista vaatteita. Siinä kohtaa minä sanon, että avaa nyt se bisse, mene sohvalle ja mä pesen pyykit. Samalla siis pesen miehenkin pyykit mielelläni.

Kokoaikainen ääripää ei varmastikaan toimi. Ei miehen eikä naisen osalta. Pitää luovia ja joustaa.

Vierailija
1612/1764 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhä useammin mies kokee itsensä väheksytyksi parisuhteessa, kirjoittaa Helsingin Sanomat. Lehden mukaan naisesta kuoriutuu parisuhteessa kaikesta päättävä kenraali ja miehestä tulee hänen apurinsa.

- Naiset puhuvat miehistään kuin nämä olisivat vähän vähemmän älykkäitä ihmisiä tai vallattomia lapsia, joita ei saada kuriin, sanoo Väestöliiton parisuhdekeskuksen johtaja Heli Vaaranen Helsingin Sanomille.

Vaarasen mukaan miehet eivät puhu naisista vastaavalla tavalla juuri koskaan, mikä koettaisiin outonakin. Naisten puhetapaan puolestaan törmää monessa paikassa, kuten ratikoissa, kahviloissa ja internetin keskustelupalstoilla. Vaarasen mukaan tätä tekevät erityisesti koulutetut naiset.

Ilmiö nousi puheenaiheeksi, kun Vaaranen kirjoitti asiasta mielipidekirjoituksen Helsingin Sanomiin viime vuonna. Aihe on herättänyt uudelleen keskustelua tänä vuonna. Vaarasen mukaan ilmiön taustalla on se, että väsymyksestä on tullut parisuhteen perustila, kun kaksi työn uuvuttamaa lapsiperheellistä kohtaa. Vaarasen mukaan väsynyt nainen alkaa päsmäröidä parisuhteessa. Tämä korostuu erityisesti kodin tyypillisissä riita-aiheissa, kuten kodinhoidossa, lasten kasvattamisessa, raha-asioissa ja seksissä, Helsingin Sanomat kirjoittaa.

Mies turhautuu, koska hän ei päätä juuri mistään, ja hänen tehtävänään on ottaa vastaan käskyjä, joiden noudattamisesta hän ei useinkaan saa kiitosta. Samalla nainen on kiukkuinen kokiessaan saavansa liikaa vastuuta.

- Seurusteluajan tasa-arvoisesta parisuhteesta on ajauduttu hyvin kauas. Pariterapiaan miehet tulevat kuin syytettyinä. Syytettyinä siitä, etteivät ole pystyneet täyttämään naisen kaikkia vaatimuksia, Vaaranen kuvailee.

Vaarasen mukaan naisilla riittää vaatimuksia erityisesti silloin, kun perheeseen tulee lapsia. Naisen kriteerit muuttuvat.

- Hän alkaa haluta täydellisyyttä, esimerkiksi täydellisen siistiä kotia. Neuvottelutaidot häviävät, kun naisen kaikki huomio ja energia keskittyy lapsen eloonjäämiseen. Miksi näin käy, sitä ei tiedetä, Vaaranen sanoo.

Täydellisyyden tavoittelu on kolme- ja nelikymppisten naisten vitsaus, Vaaranen kuvailee. Helsingin Sanomien mukaan mies alistuu naisen apupojaksi, koska nainen on yleensä parempi kertomaan tarpeistaan verbaalisesti. Lisäksi naisella on takanaan tyttökavereiden tuki, kun taas miehellä ei ole vastaavaa.

Tuossapa se syy, miksi parisuhteet eivät Suomessa oikein toimi.

https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/a/201701162200054446

Ehkä menneessä maailmassa oli jotain aitoa viisautta, kun naisia ei päästetty päsmäröimään asioissa. Pysyi perheet kasassa ja sitä myöten myös yhteiskunnat. Nykyään on kaikki jotain epämääräistä huttua, jossa kaikki tuntuvat olevan enemmän tai vähemmän eksyksissä ja vailla merkitystä. Vapaudessa on varjopuolensa, kaikki eivät tiedä mitä sillä tekisivät.

Mennyt maailma toimi vain miehille. Siksi se on mennyt maailma. Minä en koe naisten olevan erityisesti eksyksissä. Käymme töissä, hoidamme perheitä ja läheisiämme, arvostamme ystäviämme, teemme vapaaehtoistyötä, harrastamme kulttuuria ja ulkoilua ja liikuntaa ja mistä nyt kukin tykkää. Meillä on ihan hyvä elämä.

Vierailija
1613/1764 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu koskaan ei varatut naiset ole osoittaneet kiinnostusta.

Vierailija
1614/1764 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin vanhemmat miehet ei ole millään tasoa tottuneet käsittelemään avioeron kaltaisia tunteikkaita ja stressaavia tilanteita, laastarisuhde on hyvä tapa tehdä eron käsittelystä täysin fyysistä ja kuulostaahan se varmasti etukäteen hyvältä tavalta päästä nopsasti yli erosta.

Ja onhan sekin totta, että miehet edelleen pärjää omillaan naisia paljon heikommin. Einesruoka, tyhjät pizzalaatikot, haiseva poikamiesboksi ja hätäinen nyrkkipyykki puhtaiden kalsareiden loppuessa ei olekaan enää niin huvittavia pikkuepämukavuuksia, kun et ole enää parikymppinen raikulipoika, vaan viiiskymppinen työssäkäyvä isä. Kotiin pitäisi kuitenkin kehdata ottaa lapset ja osata tarjota niille kunnollinen majoitus ja safka, hyvästä esikuvasta puhumattakaan. Lisäksi omakaan terveys ei enää kestä mitä tahansa elinoloja, kun ikää tulee.

Joten parasta ottaa uusi nainen, joka pitää kämpän siistinä ja lihapadat porisemassa, mutta ei näin suhteen ollessa tuore vielä nalkuta, että miehen olisi hyvä tehdä välillä jotain muutakin, kuin katsoa telkkaria kaljan kanssa

Vierailija
1615/1764 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naimisissa kohta 10 vuotta thainaisen kanssa. Olemme samanikäisiä ja suhde on toiminut loistavasti. Tietysti ongelmia on ollut, mutta niitä on jokaisessa suhteessa. Tasa-arvo kuuluu asiaan. Kumpikaan ei ole toista parempi.

Suhde on paljon parempi kuin mitä oli suomalaisen naisen kanssa. Nykyään otetaan huomioon mieskin suhteessa, eikä vähätellä terveysongelmista. Vaimo elättää, kun itse olen monisairas ja toistaiseksi työkyvytön. Osa rahoista menee vaimon perheelle eikä se ole ongelma.

Jestas, vauvapalstailija-miehillä thainaisia. Kyllä sedät osaa satuilla.

Vierailija
1616/1764 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pillunjano siihen eroon lopu.

Vierailija
1617/1764 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin vanhemmat miehet ei ole millään tasoa tottuneet käsittelemään avioeron kaltaisia tunteikkaita ja stressaavia tilanteita, laastarisuhde on hyvä tapa tehdä eron käsittelystä täysin fyysistä ja kuulostaahan se varmasti etukäteen hyvältä tavalta päästä nopsasti yli erosta.

Ja onhan sekin totta, että miehet edelleen pärjää omillaan naisia paljon heikommin. Einesruoka, tyhjät pizzalaatikot, haiseva poikamiesboksi ja hätäinen nyrkkipyykki puhtaiden kalsareiden loppuessa ei olekaan enää niin huvittavia pikkuepämukavuuksia, kun et ole enää parikymppinen raikulipoika, vaan viiiskymppinen työssäkäyvä isä. Kotiin pitäisi kuitenkin kehdata ottaa lapset ja osata tarjota niille kunnollinen majoitus ja safka, hyvästä esikuvasta puhumattakaan. Lisäksi omakaan terveys ei enää kestä mitä tahansa elinoloja, kun ikää tulee.

Joten parasta ottaa uusi nainen, joka pitää kämpän siistinä ja lihapadat porisemassa, mutta ei näin suhteen ollessa tuore vielä nalkuta, että miehen olisi hyvä tehdä välillä jotain muutakin, kuin katsoa telkkaria kaljan kanssa

Pidät varmaankin itseäsi aivan loistomuikkelina, vaikka selvästi olet piinannut miehesi täysin masentuneeksi. Hyvä, että tajusi vihdoin lähteä ja ottaa uuden, paremman ja kauniimman.

Vierailija
1618/1764 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidät varmaankin itseäsi aivan loistomuikkelina, vaikka selvästi olet piinannut miehesi täysin masentuneeksi. Hyvä, että tajusi vihdoin lähteä ja ottaa uuden, paremman ja kauniimman.

Ei ole ollut miestä, jota piinata. Olen parikymppinen sinkku, mutta läheltä seurannut juuri kuvaamani kaltaista meininkiä koko ikäni

Vierailija
1619/1764 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naimisissa kohta 10 vuotta thainaisen kanssa. Olemme samanikäisiä ja suhde on toiminut loistavasti. Tietysti ongelmia on ollut, mutta niitä on jokaisessa suhteessa. Tasa-arvo kuuluu asiaan. Kumpikaan ei ole toista parempi.

Suhde on paljon parempi kuin mitä oli suomalaisen naisen kanssa. Nykyään otetaan huomioon mieskin suhteessa, eikä vähätellä terveysongelmista. Vaimo elättää, kun itse olen monisairas ja toistaiseksi työkyvytön. Osa rahoista menee vaimon perheelle eikä se ole ongelma.

Jestas, vauvapalstailija-miehillä thainaisia. Kyllä sedät osaa satuilla.

Mammathan ovat itse kertoneet miten heidän entiset miehet, nuo kaljuuntuvat, kaljamahaiset, epäsiistit ja köyhät tursakkeet ovat hommanneet postimyyntimorsiamet juurikin Thaimaasta.

Vierailija
1620/1764 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut miestä, jota piinata. Olen parikymppinen sinkku, mutta läheltä seurannut juuri kuvaamani kaltaista meininkiä koko ikäni

Teitä on siis kaksi hullua naista teidän perheessä, jotka ovat ajaneet isäsi täysin masentuneeksi.