Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden nainen"

Vierailija
05.11.2021 |

"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden naisen"

Ajatuksia, tosielämän esimerkkejä? Ainakin omassa tuttavapiirissä on mennyt juuri näin.

Naiset käyneet pitkien suhteiden päätyttyä eroseminaarin, ehkä terapian, aloittaneet uusia harrastuksia, keskittyneet lapsiin ja uuden arjen luontiin. Ehkä pienimuotoista tapailua. Miehillä kuitenkin hyvin pian uudet, vakavat parisuhteet. Mistä tämä mielestänne johtuu?

Tinder täynnä juuri eronneita miehiä, tai harkinta-ajalla tai vasta eroa suunnittelevia miehiä. Kun heiltä kysyy, onko erotyö tehty ja suru käsitelty, vastaus on lähes aina että jo aikoja sitten (vaikkei edes välttämättä erottu vielä).

Eroryhmissäkin valtaosa naisia. Ovatko muut huomanneet saman?

Kommentit (1764)

Vierailija
741/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa toistuu usein ajatus, että kodin siisteystaso yms. olisi vain naisen omia kriteerejä, ja pitäisi ottaa rennommin.

No, itse otin raskaus- ja vauva-aikana rennommin, ja tosiaan näkyi.

Vaan mitä tekivät kylässä käyvät ex-miehen sukulaiset? No tietysti "hauskasti" v*ttuilivat minulle (ja siis vain minulle) siitä, että et sitten ole jaksanut näköjään siivota heh heh.

Eräänkin kerran ex-anoppi alkoi silmiään pyöritellen omatoimisesti tiskaamaan kodissani.

Eipä näissä(kään) ex mitenkään pitänyt puoliani tai kertonut, että nyt otetaan rennosti, elämä saa näkyä jne.

Ei. Minua sai vapaasti käydä vieraat arvostelemassa, että mitenkäs täällä nyt näin p*skaista on.

Että sellaista "oman pään sisäisiä kriteerejä".

Ai hitto, meilläkin se oli ex-anoppi ja exän suku, joka otti nokkiinsa, jos oli sitä sotkua vauva-aikana, oma äiti ei tuollaista harrastanut. Ja exä raijasi huonekasveja kotiin, kun jotenkin kaikkien naisten sellaisia piti harrastaa, ei kuitenkaan hoitanut itse niitä. Sitten se ex-anoppi päivitteli, että kylläpä sinun (minun??) kasvit näyttävät huonoilta. Ja exä vielä ilkeili, että kyllä minun nyt vaan pitää ryhdistäytyä ja siivota enemmän, koska muuten ihmiset alkavat puhua, että meillä ei oikein ole täällä asiat hyvin ja kuulemma minä en sitten sitä kestä. Tein vielä töitä kotoa käsin vauva-aikana, että tultiin toimeen. Kyllä oli helpotus erota, jäi kaikki nuo ”päänsisäisyydet” entiseen osoitteeseen. Huh…

Miehet ei pysty sanomaan omalle äidilleen mitään ja puolustamaan omaa naistaan.

Suosittelen asumista erikseen, anoppi saa sisustaa miehen asuntoa ja valittaa miehelle, jos ei ole tarpeeksi hyvin siivottu.

Ja on helpompi erota, jos ei jaksa kuunnella anoppia eikä tarvitse maksaa miehen asuntolainaa, kun mies kerää omaisuutta yksin itselleen.

Nainen siis on aika huono kasvattamaan pojista miehiä.

Kyllä anopeilla on mennyt kasvatus pahasti pieleen ja aikuinen mies pelkää äitiään.

Aikuinen mies antaa varmaan äitinsä puuttua itsensä ja vaimonsa seksielämäänkin.

Anopin täytyy varmaan miniän alusvaatteetkin päästä valitsemaan.

Ihmettelen, että osalla anopeista ei ole mitään omaa elämää. Aikuinen poika vain.

Ei olisi mikään ihme, että mies antaa oman äitinsä valita oman vaimonsa alusvaatteet, eivät uskalla sanoa äideilleen yhtään mitään. Eikä siellä miehen asunnossa uskalla mitään tehdä, kun anoppi voi tulla paikan päälle milloin vaan, saa seksi unohtua.

Vierailija
742/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli ennen eroa kuuden vuoden erittäin kuiva kausi, seksiä oli keskimäärin kerran vuodessa, koska mies piti minua niin vastenmielisenä ulkoisesti. Ei kuitenkaan halunnut erota. Peiliin katsomalla tiesin että en ollut vastenmielisen näköinen vaan ihan normaali, keski-ikäinen nainen. Hän ei kuitenkaan kestänyt vanhenevaa kehoani eikä muutamaa lisäkiloa. Itse ehdotteli ekan vuoden aikana seksiä ehkä kerran kuussa, mutta tultuani aina torjutuksi, en enää viitsinyt. Lopulta, kun vaihe ei päättynyt ollenkaan, hain eroa. Olemme molemmat yksin edelleen, erosta pari vuotta. Toistuva torjutuksi tuleminen traumatisoi minut niin etten uskalla lähestyä ketään, pelkään tulevani jälleen torjutuksi.

Olen paljon miettinyt että tein alunperin todella huonon valinnan, mies osoittautui hyvin ulkonäkökeskeiseksi heti aluksi, mutta laitoin nuoruuden ja kokemattomuuden piikkiin silloin. Halusi mm että olisin värjännyt vaaleat hiukseni tummiksi, koska hän preferoi brunetteja. Huoh. Valitettavasti huonot puolet vain ajan mittaan vahvistuvat ihmisessä. Nyt tämän tajuan.

Hyvä opetus, miksi ei koskaan pidä ottaa pinnallista miestä. Kun ikä väkisin muuttaa ulkonäköä, kaverilla ei enää edes seiso. Palstalla on useampi näitä pinnallisia ukkeleita.

Sinun pitäisi oikeasti päästä joskus katsomaan kärpäsenä katossa, miten vanhoillakin miehillä on seiväs tanassa, kun lähtevät vaikka käymään seksilomalla Thaimaassa.

Niin, juuri niitä pinnallisia ukkoja. Niistähän tässä juuri oli puhe että me naiset emme halua niitä koska vanhempana niillä ei enää seiso kuin jonkun nuoren aasialaisnaisen kanssa. Kuitenkin sellaisiakin miehiä on, jotka haluavat vanheta yhdessä vaimonsa kanssa ja säilyttävät halun ja rakkauden puolisoaan kohtaan. Niitä miehiä me haluamme ja yksi hyvä keino löytää heitä on seurata kuinka pinnallinen mies on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa toistuu usein ajatus, että kodin siisteystaso yms. olisi vain naisen omia kriteerejä, ja pitäisi ottaa rennommin.

No, itse otin raskaus- ja vauva-aikana rennommin, ja tosiaan näkyi.

Vaan mitä tekivät kylässä käyvät ex-miehen sukulaiset? No tietysti "hauskasti" v*ttuilivat minulle (ja siis vain minulle) siitä, että et sitten ole jaksanut näköjään siivota heh heh.

Eräänkin kerran ex-anoppi alkoi silmiään pyöritellen omatoimisesti tiskaamaan kodissani.

Eipä näissä(kään) ex mitenkään pitänyt puoliani tai kertonut, että nyt otetaan rennosti, elämä saa näkyä jne.

Ei. Minua sai vapaasti käydä vieraat arvostelemassa, että mitenkäs täällä nyt näin p*skaista on.

Että sellaista "oman pään sisäisiä kriteerejä".

Ai hitto, meilläkin se oli ex-anoppi ja exän suku, joka otti nokkiinsa, jos oli sitä sotkua vauva-aikana, oma äiti ei tuollaista harrastanut. Ja exä raijasi huonekasveja kotiin, kun jotenkin kaikkien naisten sellaisia piti harrastaa, ei kuitenkaan hoitanut itse niitä. Sitten se ex-anoppi päivitteli, että kylläpä sinun (minun??) kasvit näyttävät huonoilta. Ja exä vielä ilkeili, että kyllä minun nyt vaan pitää ryhdistäytyä ja siivota enemmän, koska muuten ihmiset alkavat puhua, että meillä ei oikein ole täällä asiat hyvin ja kuulemma minä en sitten sitä kestä. Tein vielä töitä kotoa käsin vauva-aikana, että tultiin toimeen. Kyllä oli helpotus erota, jäi kaikki nuo ”päänsisäisyydet” entiseen osoitteeseen. Huh…

Miehet ei pysty sanomaan omalle äidilleen mitään ja puolustamaan omaa naistaan.

Suosittelen asumista erikseen, anoppi saa sisustaa miehen asuntoa ja valittaa miehelle, jos ei ole tarpeeksi hyvin siivottu.

Ja on helpompi erota, jos ei jaksa kuunnella anoppia eikä tarvitse maksaa miehen asuntolainaa, kun mies kerää omaisuutta yksin itselleen.

Nainen siis on aika huono kasvattamaan pojista miehiä.

Kyllä anopeilla on mennyt kasvatus pahasti pieleen ja aikuinen mies pelkää äitiään.

Epäilen, että on ollut fyysistä kuritusta, kun poika ei uskalla aikuisenkaan omalle äidille mitään sanoa vastaan.

Itsellä se on ainakin puhdas kunnioitus henkilölle joka mahdollisti elämäni

Vierailija
744/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli ennen eroa kuuden vuoden erittäin kuiva kausi, seksiä oli keskimäärin kerran vuodessa, koska mies piti minua niin vastenmielisenä ulkoisesti. Ei kuitenkaan halunnut erota. Peiliin katsomalla tiesin että en ollut vastenmielisen näköinen vaan ihan normaali, keski-ikäinen nainen. Hän ei kuitenkaan kestänyt vanhenevaa kehoani eikä muutamaa lisäkiloa. Itse ehdotteli ekan vuoden aikana seksiä ehkä kerran kuussa, mutta tultuani aina torjutuksi, en enää viitsinyt. Lopulta, kun vaihe ei päättynyt ollenkaan, hain eroa. Olemme molemmat yksin edelleen, erosta pari vuotta. Toistuva torjutuksi tuleminen traumatisoi minut niin etten uskalla lähestyä ketään, pelkään tulevani jälleen torjutuksi.

Olen paljon miettinyt että tein alunperin todella huonon valinnan, mies osoittautui hyvin ulkonäkökeskeiseksi heti aluksi, mutta laitoin nuoruuden ja kokemattomuuden piikkiin silloin. Halusi mm että olisin värjännyt vaaleat hiukseni tummiksi, koska hän preferoi brunetteja. Huoh. Valitettavasti huonot puolet vain ajan mittaan vahvistuvat ihmisessä. Nyt tämän tajuan.

Hyvä opetus, miksi ei koskaan pidä ottaa pinnallista miestä. Kun ikä väkisin muuttaa ulkonäköä, kaverilla ei enää edes seiso. Palstalla on useampi näitä pinnallisia ukkeleita.

Jos ei ole pakottavaa tarvetta tehdä lapsia, naisen kannattaa satsata nuoruus opintoihin ja uraan ja alkaa suhteeseen miehen kanssa vasta keski-iässä ja sen jälkeen. Näin karisee joukosta pinnalliset ulkonäön ja nuoruuden perässä juoksijat. Itse olen tehnyt näin ja hyvin tyytyväinen strategiaani. Monet sydänsurut on näin jääneet väliin ja vähän vaille viisikymppisenä löytyi mies, joka ei ryppyjä säikähdä ja jonka kanssa rakkaus on vahvaa ja kestävää.

Miksi miehen pitäisi huolia ryppyinen kun saa nuorempiakin?

Suomessa miehiä on 70 000 enemmän kuin naisia ikäluokassa 20 - 39, taitaa monella miehellä olla sama nuorempi nainen kierroksessa.

Niin, oikea lukuhan tosin on 39185.

Vierailija
745/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet antaa äitiensä puuttua joka asiaan, ihme vässyköitä.

Pakkohan se on ei parisuhteista tulisi yhtään mitään jos ei jo ajoissa oppisi toteuttamaan naisen tahtoa.

Otetaan esimerkiksi sisustus, katsokaa naiset ympärillenne (jos olette kotonanne ja parisuhteessa) kuinka monta miehen valitsemaa sisustus elementtiä näette ympärillänne verrattuna teidän Itse valitsemiin. Yleensä nämä menee niin että nainen sisustaa kodin itseä varten ilman miehen mielipidettä ja muutenkin koko koti sekä parisuhde on rakentunut juuri niin kuin nainen haluaa

Jaa, kyllä meillä on ainakin miehen valitsemia kalusteita. Miehillä vaan rahat tuppaa menemään omiin harrastusvälineisiin ja autoon. Monessako perheessä on naisen valitsema auto?

Ja mies on käynyt jopa anopin kanssa autokaupassa valitsemassa auton, mitä sitä nyt vaimon mielipiteellä on väliä.

Ja kotona on niitä anopin ostamia verhoja. Anopin täytyy oman asuntonsa sisustamisen lisäksi sekaantua aikuisen poikansa asunnon sisustamiseen, kun ei se vaimo varmaan täysi-ikäisenä osaa mitään valita.

Ja auta armias jos ei lapsella ole anopin ostamia vaatteita päällä ja anoppi valitsi myös hääkuvan pojasta ja miniästä itselleen kun ei se miniä osaa hyvää valita.

Jostain syystä nämä miniät eivät enää muuta kenenkään miehen kanssa samaan asuntoon jos ero tulee eivätkä halua uuden miehen äitiä tavata.

Eli miniä ja anoppi riitelee keskenään ja syyttää miestä siinä välissä kun ei suostu ottamaan puolia kun ei halua riidellä kummankaan kanssa. Miksi ei itse sano että anopin jutut ei kelpaa, minkä takia siihen riitaan tarvii aina sotkea mies viestinviejäksi

No, ratkaisu on juuri se, että parisuhteessa mies ja nainen asuvat erikseen ja molemmat siivoavat ja sisustavat omat asuntonsa.

Parempi, että miniä ja anoppi ei näe toisiaan ikinä niin ei tule riitoja.

Ja nainen voi erota miehestä jos miehellä ei ole naiselle aikaa.

Anoppi voi antaa pojalleen rahaa maksullisiin naisiin sitten, jos ero tulee.

Naisille tuo valta-asema ja päätösvalta on näköjään todella tärkeätä kun ei siedä neuvoja muilta ja kaikki täytyy päättää itse

Pitäisikö kummallakin suhteen osapuolella olla ne omat alueet joissa voi tehdä päätöksiä? Kai se nyt on raskasta puolin ja toisin jos koko ajan pitää neuvotella ja keskustella.

Kantsii sopia tästä, niin yhteiselo on kivempaa. Kukin saa mieleistänsä. Tai sit omat kodit.

Vierailija
746/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma hyvinvointi eron jälkeen on kaiken a ja o. Tämä korostuu, mitä enemmän on "antanut" parisuhteelle ja ollut sitoutunut toiseen. Naiset yleensä ottaen hoksaavat tällaiset prioriteetit miehiä herkemmin ja osaavat myös panostaa edistäviin, hyviin asioihin. Miehet puolestaan usein siirtävät vastuuta muille tai hamaan tulevaisuuteen, ja kun ei ole enää ketään vierellä, täytyy se paikka täyttää pikimmiten uudelleen. Eihän sitä nyt yksin pärjää, aikuinen mies!

Vähän katkeraa tilitystä. Laitas Kaija koot soimaan.

Mikään ei ärsytä miehiä enempää kuin voimaantunut ja hauskaa pitävä vanhempi nainen. Koettaisitte itse joskus, voisi elämä olla vähän kivempaa.

Hauskaa pitävä vanhempi nainen ärsyttää kaikkia, sekä miehiä että naisia. Tässäkin ketjussa on ollut pitkiä ilkeileviä vuodatuksia miten surkuhupaisa on eronnut, keski-ikäinen nainen joka käy ystävineen baarissa tai jopa -herranjestas sentään - karaokessa. Näitä mahdollisimman vittumaisiksi kirjoitettuja kommentteja peukuttavat sekä miehet että naiset ja kirjoittaja on pakahtua ylpeydestä kun osasikin niin ilkeästi kirjoittaa.

Sekä nuoret naiset että kaikenikäiset miehet saavat kyllä käydä baarissa, remuta, laulaa, pitää hauskaa ja tehdä vaikka mitä. Ainoastaan vanhemmat naiset eivät saa, heidän pitäisi olla näkymättömissä ja hävetä itseään ja sitä, etteivät ole välttämättä yhtä kauniita kuin nuorina. Tämä kertoo aika paljon yhteiskuntamme arvoista.

Eikä ärsytä. Eihän kukaan edes huomaisi teitä, ellette itse pitäisi kovaa meteliä itsestänne ja uhriutuisi, kun ketään oikeasti ei kiinnosta teidän säälittävä touhunne. Sitä varmaan kaikki ihmettelevät, että miten meni omasta mielestä, jos on ollut vaikka yli 20v saman miehen kanssa ja vasta sitten kun mies vihdoin antoi tylsälle kropsulle monoa, niin tästä tuli muka kaunis, rietas ja onnellinen. Sehän on tuossa iässä ihan fyysisestikin mahdotonta olla kaunis ja eipä teistä tekstien perusteella saa kyllä onnellistakaan kuvaa. Ja riettauskin taitaa olla sitä, että saatte olla riettaita ihan yksinänne.

Tämä on juuri se asenne, miksi ei nuorenakaan naisena enää kiinnosta alkaa suhteisiin miesten kanssa. Miksi miehet kuvittelevat että naiselle olisi tärkeää saada hyväksyntää tuollaiselta ihmiseltä? Että nyt nuorena kelpaisin tuollaisen ihmisen patjaksi ja että tuollainen ihminen nauttisi ulkonäöstäni? Itse en aio jakaa seksuaalisuuttani, vartaloani enkä elämääni ihmisten kanssa, jotka eivät näe vanhenemisessa kauneutta eikä arvoa ja joille toinen ihminen muuttuu tylsäksi kropsuksi jolle annetaan monoa ja etsitään seuraava. Siitähän tässäkin ketjussa on kyse, että monia miehiä ilmeisesti kiinnostaa vain ja ainoastaan se, että on joku kiva kropsu jota panna, suhde tai toinen ihminen ei merkitse mitään. Miksi naisten kannattaisi alkaa sellaiseen? Parempi olla rietas yksinään nuoruudesta vanhuuteen :)

Nostan hattua loistavasta muuntautumiskyvystäsi. Osaat hetkessä muuttua vanhasta kropsusta nuoreksi naiseksi.

Mikään ei ole rasittavampaa, kuin niin heikkoitsetuntoinen nainen, että sitä pitää pitää pystyssä ja varoa sanomasta mitään, mistä tuo herkkä lumihiutale romahtaa sekunnissa. Miksi nainen ei vaan ole ihan täysin oma itsensä? Miksi pitäisi erityisesti antaa hyväksyntää ja huomiota? Ymmärrän, että lapsille se on tärkeää, koska sen kautta heistä kasvaa järkeviä aikuisia, kun ymmärtävät, miten tärkeää välittäminen on. Aikuisilla naisilla se taas tahtoo mennä överiksi.

Ei kukaan anna vaimolleen kenkää, jos vaimo todella panostaa parisuhteen eteen jotenkin. Se ei ole sitä, että on 20 vuotta laittanut ruokaa, siivonnut ja pyykännyt. Mies tarvitsee rakkautta, ystävyyttä ja seksiä. Eli se ei mene niin, että miehelle nainen muuttuu vanhaksi kropsuksi, vaan nainen on itse muuttanut itsensä sellaiseksi ja siitä ei ole miehelle enää mitään iloa, vaan päinvastoin. Lapset ja lastenlapsetkin häpeävät silmät päästään, kun "kaunis, rietas ja onnellinen" vanha koppelo riekkuu ja raakkuu pitkin kyliä.

Nainen voisi aivan hyvin olla arvokas ja kunnioitettu niin, ettei mies kyllästy.

En ole vanha kropsu. Mikä ensimmäisessä viestissäni sai sinut kuvittelemaan niin? Sekö, että mielestäni vanhempien naisten haukkuminen on ilkeää? Tiedän kyllä, että itse saan käydä vielä baareissa, laulaa mitä tahdon, vaikka sitten kaunis, rietas ja onnellinen -biisiä. Kukaan ei käsittääkseni häpeä silmiä päästään. En kuitenkaan ymmärrä  miksi vaikkapa 50+ äitini ei voi eron jälkeen pitää ystävineen hauskaa, vaan hänestä tulee heti häpeällinen, ruma, vanha kropsu. Itse arvostan häntä ja hänen ystäviään, jotka ovat hauskoja ja älykkäitä naisia, ja kyllä, myös kauniita mielestäni. Olen iloinen jos vanhenen samalla tavalla. Kyllä, puolustan vanhempia naisia itsekkäistä syistä, koska näen tässä heitä haukkuvassa ilmapiirissä oman tulevaisuuteni, joka näyttää aivan järkyttävältä jos aion valita parisuhteen miehen kanssa. Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että tulevaisuudelleni on paljon tärkeämpää se, että minulla on ystäviä joiden kanssa pitää hauskaa, kuin se että joku sydämeltään täysin mädäntynyt, ilkeä mies haluaa tyydyttää itsensä minuun. Outoa jos joku kuvittelee mitään muuta.

Arvostat näemmä pelkästään naisia ja vanhoja naisia. Missä arvostuksesi miehiä kohtaan? Arvostatko isääsi?

Ihan rehellinen vastaus on: en tiedä. Olen viime aikoina pohtinut omaa tulevaisuuttani, haluanko naimisiin, lapsia jne. Olen ehkä lukenut liikaa tätä palstaa, koska olen ajatellut että täältä löytyy miesten rehellisiä mielipiteitä. Ja paljonhan täältä on miesten näkemyksiä naisista ja suhteista löytynytkin. Niiden perusteella en oikeasti enää tiedä haluanko miestä elämääni ollenkaan. Varmasti kelpaisin monellekin nyt, mutta haluan suhteen jossa kelpaan vielä 30 vuoden päästäkin. En tiedä onko sellainen suhde realistinen ilman jotain supernaisen kykyjä. Ja sitten vaikka kaikessa muussa onnistuisi, tulee joka tapauksessa se lopullinen niitti eli vanheneminen, minkä jälkeen ystävät ovat ainoat jotka kohtelevat inhimillisesti. Tuntuu järkevimmältä vaihtoehdolta panostaa miesten sijasta ystäviin jo nyt.

Keskustelet tunnetun miestrollin kanssa joka on tuhonnut monen naisen itsetunnon. Nuo syytökset ovat ihan tuttua kamaa. Mielenterveys alkaa horjua jos tämän kanssa jatkaa.

Minä olen tämän kanssa jaksanut vääntää kauan, ja minulla oli lopulta jo sellainen tunne, että ehkä se olenkin minä joka on siinä kiistassa se törkeä, sairas osapuoli, ja että ehkä olenkin täysin seonnut ja jopa kuvitellut kaikki ne loukkaavat asiat mitä tämä on kirjoittanut. Tällä kirjoittajalla on sellainen taito vaikuttaa ihmisiin. Mutta nyt kun taas näen, miten hirvittävän rumasti hän kirjoittaa tuollekin nuorelle naiselle joka täysin asiallisesti pohtii sitä kuinka tuollaisten nettikirjoitusten lukeminen vie luottamuksen miehiin, niin kyllähän se kertoo siitä kuinka pahantahtoinen tyyppi on kyseessä.

Vierailija
747/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

setämies47 kirjoitti:

Onpa täällä ainakin katkeroituneita naisia. Onhan se toki tosiasia, että parikymppisenä naisilla on ottajia. Vanhemmiten sitten ei enää kelpaa, on lässähdetty ja rupsahdettu. Varallisuuskin mitäänsanomatonta, kun ei järkeviä töitä haluttu tehdä, valitettu vain naisen eurosta miettimättä mitä olisi itse voinut tehdä toisin.

Vaatimuksena sitten, että pitäisi löytyä hyvätuloinen mies, joka voisi elättää kuten on ex-miestä kupattu vuosikymmenet. Kun se ei onnistu niin  voikin vauva-palstalla voimaantua keskenään ja syytellä miehiä kaikesta.

Samaan aikaan se varakas mies voi ottaa sen parikymppisen, koska miksi ei ottaisi kun tulijoita riittää. Vertaa johonkin av-mammaan joka vyöryisi paikalle voimaantuneena nalkuttamaan.

Selvää on myös, ettei parikymppinen typy hae vanhasta miehestä muuta kuin maallista mammonaa. Aina sitä nuori tuontivaimo lerppua vehjettä lutkuttaa, kun palkkana on mukavat elinolot. Tytöt voivat sitten sopivin ajoin käydä kuumissa suihkuissa naapurin nuoren ja viriilin miehen kanssa, kun vanha äijänsä on ostamassa autoa

nuorikolleen.

Vierailija
748/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti te annatte sukulaisten tulla arvostelemaan kotejanne, naljailemaan ja hääräämään sinne vapaasti? Koittakaapa joskus mitä tapahtuu, kun pidätte puolenne ja lakkaatte miellyttämästä kaikkia. Ei tarvitse elää kuten muut - edes sukulaiset - haluavat, maailma ei silti kaadu. Jos huonokäytöksiset tolvanat eivät suorasta sanomisesta ymmärrä, viimeistään porttikiellosta ymmärtävät kyllä.

Mulle herää kysymys minkä ikäisiä on nämä ihmiset jotka on vanhempiensa tossun alla ja joilla äiti saattaa pamahtaa oven taakse milloin hyvänsä? Kuulostaa että ei kauheasti yli 20v...

Vierailija
749/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse  jouduin äitini pistämään kovalla kädellä ruotuun, kun ei millään hyväksynyt vaimoani. Siitä välit menivät aallonpohjaan vuosikymmeniä sitten ja sitä kesti kunnes äitini sairastui vakavasti.

Kumma kyllä hän ei koskaan myöntänyt olleensa väärässä. Ei missään asiassa. Huonoissa valinnoissaan, tai elintavoissaan. 

Ihmettelen näin jälkikäteen kuinka ihminen voi olla sellainen jääräpää.

Älkää te muut naiset tehkö anoppeina tuollaisia virheitä.

M.55

Vierailija
750/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt ihan hirveää, jos miniä valitsee lapsilleen talvihaalarit tai verhot kotiin tai haluaa pitää itsellään pitkät hiukset.

On se hyvä, että kaikki miehet ei löydä naista niin ei ole väärän värisiin haalareihin puettuja lapsia tai aikuisen miehen kodissa vääränlaisia miniän valitsemia verhoja.

Joidenkin miehien äideistä ei tule ikinä anoppia eikä mummoa, ei ole sitten vääränlaista miniää, saavat olla tyytyväisiä.

Vierailija
751/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

setämies47 kirjoitti:

Onpa täällä ainakin katkeroituneita naisia. Onhan se toki tosiasia, että parikymppisenä naisilla on ottajia. Vanhemmiten sitten ei enää kelpaa, on lässähdetty ja rupsahdettu. Varallisuuskin mitäänsanomatonta, kun ei järkeviä töitä haluttu tehdä, valitettu vain naisen eurosta miettimättä mitä olisi itse voinut tehdä toisin.

Vaatimuksena sitten, että pitäisi löytyä hyvätuloinen mies, joka voisi elättää kuten on ex-miestä kupattu vuosikymmenet. Kun se ei onnistu niin  voikin vauva-palstalla voimaantua keskenään ja syytellä miehiä kaikesta.

Samaan aikaan se varakas mies voi ottaa sen parikymppisen, koska miksi ei ottaisi kun tulijoita riittää. Vertaa johonkin av-mammaan joka vyöryisi paikalle voimaantuneena nalkuttamaan.

Selvää on myös, ettei parikymppinen typy hae vanhasta miehestä muuta kuin maallista mammonaa. Aina sitä nuori tuontivaimo lerppua vehjettä lutkuttaa, kun palkkana on mukavat elinolot. Tytöt voivat sitten sopivin ajoin käydä kuumissa suihkuissa naapurin nuoren ja viriilin miehen kanssa, kun vanha äijänsä on ostamassa autoa

nuorikolleen.

Näille nuorille naisille avioliitto on työpaikka, keino elättää se koko suku siellä lähtömaassa. Ja nämä ukot puhuu rakkaudesta...

Vierailija
752/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti te annatte sukulaisten tulla arvostelemaan kotejanne, naljailemaan ja hääräämään sinne vapaasti? Koittakaapa joskus mitä tapahtuu, kun pidätte puolenne ja lakkaatte miellyttämästä kaikkia. Ei tarvitse elää kuten muut - edes sukulaiset - haluavat, maailma ei silti kaadu. Jos huonokäytöksiset tolvanat eivät suorasta sanomisesta ymmärrä, viimeistään porttikiellosta ymmärtävät kyllä.

Mulle herää kysymys minkä ikäisiä on nämä ihmiset jotka on vanhempiensa tossun alla ja joilla äiti saattaa pamahtaa oven taakse milloin hyvänsä? Kuulostaa että ei kauheasti yli 20v...

On kuule ihan 30 ja 40-vuotiaita nuo miehet ja heidän äidit puuttuvat joka asiaan. Osalla nuo äidit jo eläkkeellä.

Hirveä synti, jos miniällä on esim. pitkät hiukset.

Vierailija
753/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet antaa äitiensä puuttua joka asiaan, ihme vässyköitä.

Pakkohan se on ei parisuhteista tulisi yhtään mitään jos ei jo ajoissa oppisi toteuttamaan naisen tahtoa.

Otetaan esimerkiksi sisustus, katsokaa naiset ympärillenne (jos olette kotonanne ja parisuhteessa) kuinka monta miehen valitsemaa sisustus elementtiä näette ympärillänne verrattuna teidän Itse valitsemiin. Yleensä nämä menee niin että nainen sisustaa kodin itseä varten ilman miehen mielipidettä ja muutenkin koko koti sekä parisuhde on rakentunut juuri niin kuin nainen haluaa

Jaa, kyllä meillä on ainakin miehen valitsemia kalusteita. Miehillä vaan rahat tuppaa menemään omiin harrastusvälineisiin ja autoon. Monessako perheessä on naisen valitsema auto?

Ja mies on käynyt jopa anopin kanssa autokaupassa valitsemassa auton, mitä sitä nyt vaimon mielipiteellä on väliä.

Ja kotona on niitä anopin ostamia verhoja. Anopin täytyy oman asuntonsa sisustamisen lisäksi sekaantua aikuisen poikansa asunnon sisustamiseen, kun ei se vaimo varmaan täysi-ikäisenä osaa mitään valita.

Ja auta armias jos ei lapsella ole anopin ostamia vaatteita päällä ja anoppi valitsi myös hääkuvan pojasta ja miniästä itselleen kun ei se miniä osaa hyvää valita.

Jostain syystä nämä miniät eivät enää muuta kenenkään miehen kanssa samaan asuntoon jos ero tulee eivätkä halua uuden miehen äitiä tavata.

Eli miniä ja anoppi riitelee keskenään ja syyttää miestä siinä välissä kun ei suostu ottamaan puolia kun ei halua riidellä kummankaan kanssa. Miksi ei itse sano että anopin jutut ei kelpaa, minkä takia siihen riitaan tarvii aina sotkea mies viestinviejäksi

No, ratkaisu on juuri se, että parisuhteessa mies ja nainen asuvat erikseen ja molemmat siivoavat ja sisustavat omat asuntonsa.

Parempi, että miniä ja anoppi ei näe toisiaan ikinä niin ei tule riitoja.

Ja nainen voi erota miehestä jos miehellä ei ole naiselle aikaa.

Anoppi voi antaa pojalleen rahaa maksullisiin naisiin sitten, jos ero tulee.

Naisille tuo valta-asema ja päätösvalta on näköjään todella tärkeätä kun ei siedä neuvoja muilta ja kaikki täytyy päättää itse

Pitäisikö kummallakin suhteen osapuolella olla ne omat alueet joissa voi tehdä päätöksiä? Kai se nyt on raskasta puolin ja toisin jos koko ajan pitää neuvotella ja keskustella.

Kantsii sopia tästä, niin yhteiselo on kivempaa. Kukin saa mieleistänsä. Tai sit omat kodit.

Tuohan se ideaali tilanne olisi että molemmat päättäisivät eikä vain toinen. Molempien pitäisi sietää asioita mitä itse ei halua mutta toinen haluaa. Mutta ideaali tilanteita harvemmin kohtaa

Vierailija
754/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinäkin on, kun enemmistö naisista löytää seksuaalisuutensakin vasta 40-vuotiaana ja sit ne ressukat kuvittelee olevansa samanlaisia milffejä kuin pokeleffoissa? Kyllä se on myöhäistä siinä vaiheessa, kun oma ukko on vaihtanut nuorempaan juuri sen seksin puutteen takia. Miettikää nyt joku nelikymppinen mummeli, jota pitää opettaa kädestä pitäen miten mies tyydytetään.

Tai mies joka tulee samantien

Joo, kunpa ongelma olisikin se, että mies ei saa nopeasti tyydytystä. Ongelma on ainakin itselle se, että mies tulee aina liian nopeasti. Ihan aina.

Tuokin on vain naisille tyypillistä täyttä taitamattomuutta herätellä itsensä kunnolla. Melko tyhmää syyttää miestä, jos levittää koipensa vaikka ei ole vielä kunnolla kiihottunutkaan.

Kyllä mies on oikein hyvä olla olemassa siinä naisen kiihottamisessa. Naisenko pitäisi kiihottaa sekä itsensä että mies??

No, eikö vaihtelu virkistäisi? Kymmenien tuhansien vuosien ajanhan tuo on ollut miesten kontolla. Ja vaikka kuinka miehet tekisivät taikatemppuja, te haukutte.

Vierailija
755/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

setämies47 kirjoitti:

nuorikolleen.

Näille nuorille naisille avioliitto on työpaikka, keino elättää se koko suku siellä lähtömaassa. Ja nämä ukot puhuu rakkaudesta...

Kyllä siinä avioliitossa on usein myös toive löytää mies joka kohtelisi paremmin kuin oman maan miehet, toive ihan aidosta kumppanuudesta. Sekin näissä on niin surullista, että se nainen tulee liittoon mukanaan vilpitön halu tehdä suhteesta hyvä, mutta mies näkee naisen vain seksiobjektina. Naisen kotimaassa myös eroamista voidaan katsoa hyvin karsaasti, joten usein näillä naisilla on se käsitys, että nyt sitoudutaan kunnes kuolema erottaa. On hirveän julmaa, että mies puolestaan lähtee avioliittoon sillä mielellä, että sitten kun vaimo ei ole enää nuori, hänet vaihdetaan uuteen.

Vierailija
756/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole pakottavaa tarvetta tehdä lapsia, naisen kannattaa satsata nuoruus opintoihin ja uraan ja alkaa suhteeseen miehen kanssa vasta keski-iässä ja sen jälkeen. Näin karisee joukosta pinnalliset ulkonäön ja nuoruuden perässä juoksijat. Itse olen tehnyt näin ja hyvin tyytyväinen strategiaani. Monet sydänsurut on näin jääneet väliin ja vähän vaille viisikymppisenä löytyi mies, joka ei ryppyjä säikähdä ja jonka kanssa rakkaus on vahvaa ja kestävää.

Ei tarvitsekaan. Sehän tämän koko strategian pointti on, että en halua niitä pinnallisia miehiä jotka haluavat vain nuorempia. Sitten kun on ryppyinen, niin ne katoavat automaattisesti ympäriltä eikä tarvitse tuhlata sydäntään heihin. Se tässä strategiassa on myös hyvä puoli, että kun ei ota miestä nuorena, tottuu yksinoloon eikä vanhempana oli mikään tragedia jos kukaan mies ei huolikaan. Minut huoli, ja varmasti mies olisi saanut nuoremmankin mutta rakastuimme toisiimme. 

Hyvä puoli on myös se, että miesten pinnallisuus alkaa olla kaiken ikäisille naisille niin iso turn off, että pidemmällä tähtäimellä luonnonvalinta alkaa tuottaa vähemmän pinnallisia miehiä kun pinnalliset eivät enää pääse suhteisiin naisten kanssa.

Olet nyt aivan epälooginen. Mitä se sun haluaminen ketään liikuttaa, koska eihän sinulla ole mitään mahdollisuutta saada sellaista miestä, joka saa nuoria naisia? Vai uskotteleeko naiset tosiaan, että khyyyyyllä sellainenkin mies mut ottaisi mieluummin kuin nuoren, rypyttömän ja timmin kropaltaan?

Voi lapsipolo. Ei sellainen mies kelpaa kellekään täysikärkiselle naiselle, jonka rahalla pitää ostaa nainen. Sillä miehellä ei silloin ole mitään muuta tarjota. Naisilla on ammatit ja työpaikat (sulla naispelko ei ole), ei tarvita mitään lompakkoa. 

Ikävä että sinä olet noin onneton ja ilkeä, ehdottaisin terapiaa, mutta taidat olla ongelmiesi kanssa avun ulottumattomissa.

Vierailija
757/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kuule ihan 30 ja 40-vuotiaita nuo miehet ja heidän äidit puuttuvat joka asiaan. Osalla nuo äidit jo eläkkeellä.

Me saatiin hirveät huudot ja haukut, kun haluttiin viettää jouluaatto omassa kotona eikä anopin luona ja itse olin 34-vuotias ja mies 36-vuotias, aikaisemmat jouluaatot oltiin anopin luona.

Ihan vinkki naisille, alkää alkako seurustelemaan miehen kanssa, joka on ainoa lapsi. Ja jos mies käy paljon äitinsä luona niin se on hälytysmerkki.

Vierailija
758/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitsekaan. Sehän tämän koko strategian pointti on, että en halua niitä pinnallisia miehiä jotka haluavat vain nuorempia. Sitten kun on ryppyinen, niin ne katoavat automaattisesti ympäriltä eikä tarvitse tuhlata sydäntään heihin. Se tässä strategiassa on myös hyvä puoli, että kun ei ota miestä nuorena, tottuu yksinoloon eikä vanhempana oli mikään tragedia jos kukaan mies ei huolikaan. Minut huoli, ja varmasti mies olisi saanut nuoremmankin mutta rakastuimme toisiimme. 

Hyvä puoli on myös se, että miesten pinnallisuus alkaa olla kaiken ikäisille naisille niin iso turn off, että pidemmällä tähtäimellä luonnonvalinta alkaa tuottaa vähemmän pinnallisia miehiä kun pinnalliset eivät enää pääse suhteisiin naisten kanssa.

Olet nyt aivan epälooginen. Mitä se sun haluaminen ketään liikuttaa, koska eihän sinulla ole mitään mahdollisuutta saada sellaista miestä, joka saa nuoria naisia? Vai uskotteleeko naiset tosiaan, että khyyyyyllä sellainenkin mies mut ottaisi mieluummin kuin nuoren, rypyttömän ja timmin kropaltaan?

Tuossahan tuo nainen kertoi, että on jo löytänyt rakkauden. Mikä sinua vaivaa? Miksi sinulla on aivan silmitön tarve olla ilkeä vanhemmille naisille? Miksi haluat ilkeillä heille siitä että he ovat vanhoja? Monissa ihmisissä on vaikka mitä negatiivisia puolia, joista voisi ilkeillä, mutta sinä päätät ilkeillä vanhuudesta, jossa ei ole mitään pahaa eikä väärää ja joka koskettaa jossain vaiheessa meitä kaikkia.

Sinun ei tarvitse olla kiinnostunut vanhemmista naisista. Sinun ei tarvitse edes puhua heille. Silti päätät käyttää aikaasi heille puhumiseen ja ilkeilyyn. Miksi? On käsittämätöntä, miksi kirjoitat kuin heitä ei saisi olla olemassakaan ja haluat että he tuntisivat olonsa mahdollisimman surkeaksi. Ehkä se kertoo enemmän jostain omasta ikäkriisistäsi kuin mistään muusta.

Vierailija
759/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ymmärtävät käydä eron perinpohjaisesti läpi ennen uutta suhdetta. Miehet ottavat heti uuden naisen (jos vain saavat), koska panetus.

Tämä siis keskimäärin, ettei poikkeustapausten tarvitse tulla valittamaan, koska eivät sovi muottiin.

Häritsevän huonosti päätelty. Ja keskimäärin? Mutujen keskiarvoako tarkoitat? Naiset ovat keskimäärin nopeammin uudessa suhteessa. Eivät osaa olla yksin.

Vierailija
760/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me saatiin hirveät huudot ja haukut, kun haluttiin viettää jouluaatto omassa kotona eikä anopin luona ja itse olin 34-vuotias ja mies 36-vuotias, aikaisemmat jouluaatot oltiin anopin luona.

Ihan vinkki naisille, alkää alkako seurustelemaan miehen kanssa, joka on ainoa lapsi. Ja jos mies käy paljon äitinsä luona niin se on hälytysmerkki.

Täysin totta. Osa miehistä ei koskaan saa napanuoraa katkaistua, eikä heistä ole parisuhteeseen.