Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden nainen"

Vierailija
05.11.2021 |

"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden naisen"

Ajatuksia, tosielämän esimerkkejä? Ainakin omassa tuttavapiirissä on mennyt juuri näin.

Naiset käyneet pitkien suhteiden päätyttyä eroseminaarin, ehkä terapian, aloittaneet uusia harrastuksia, keskittyneet lapsiin ja uuden arjen luontiin. Ehkä pienimuotoista tapailua. Miehillä kuitenkin hyvin pian uudet, vakavat parisuhteet. Mistä tämä mielestänne johtuu?

Tinder täynnä juuri eronneita miehiä, tai harkinta-ajalla tai vasta eroa suunnittelevia miehiä. Kun heiltä kysyy, onko erotyö tehty ja suru käsitelty, vastaus on lähes aina että jo aikoja sitten (vaikkei edes välttämättä erottu vielä).

Eroryhmissäkin valtaosa naisia. Ovatko muut huomanneet saman?

Kommentit (1764)

Vierailija
601/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma hyvinvointi eron jälkeen on kaiken a ja o. Tämä korostuu, mitä enemmän on "antanut" parisuhteelle ja ollut sitoutunut toiseen. Naiset yleensä ottaen hoksaavat tällaiset prioriteetit miehiä herkemmin ja osaavat myös panostaa edistäviin, hyviin asioihin. Miehet puolestaan usein siirtävät vastuuta muille tai hamaan tulevaisuuteen, ja kun ei ole enää ketään vierellä, täytyy se paikka täyttää pikimmiten uudelleen. Eihän sitä nyt yksin pärjää, aikuinen mies!

Vähän katkeraa tilitystä. Laitas Kaija koot soimaan.

Mikään ei ärsytä miehiä enempää kuin voimaantunut ja hauskaa pitävä vanhempi nainen. Koettaisitte itse joskus, voisi elämä olla vähän kivempaa.

Hauskaa pitävä vanhempi nainen ärsyttää kaikkia, sekä miehiä että naisia. Tässäkin ketjussa on ollut pitkiä ilkeileviä vuodatuksia miten surkuhupaisa on eronnut, keski-ikäinen nainen joka käy ystävineen baarissa tai jopa -herranjestas sentään - karaokessa. Näitä mahdollisimman vittumaisiksi kirjoitettuja kommentteja peukuttavat sekä miehet että naiset ja kirjoittaja on pakahtua ylpeydestä kun osasikin niin ilkeästi kirjoittaa.

Sekä nuoret naiset että kaikenikäiset miehet saavat kyllä käydä baarissa, remuta, laulaa, pitää hauskaa ja tehdä vaikka mitä. Ainoastaan vanhemmat naiset eivät saa, heidän pitäisi olla näkymättömissä ja hävetä itseään ja sitä, etteivät ole välttämättä yhtä kauniita kuin nuorina. Tämä kertoo aika paljon yhteiskuntamme arvoista.

Eikä ärsytä. Eihän kukaan edes huomaisi teitä, ellette itse pitäisi kovaa meteliä itsestänne ja uhriutuisi, kun ketään oikeasti ei kiinnosta teidän säälittävä touhunne. Sitä varmaan kaikki ihmettelevät, että miten meni omasta mielestä, jos on ollut vaikka yli 20v saman miehen kanssa ja vasta sitten kun mies vihdoin antoi tylsälle kropsulle monoa, niin tästä tuli muka kaunis, rietas ja onnellinen. Sehän on tuossa iässä ihan fyysisestikin mahdotonta olla kaunis ja eipä teistä tekstien perusteella saa kyllä onnellistakaan kuvaa. Ja riettauskin taitaa olla sitä, että saatte olla riettaita ihan yksinänne.

Tämä on juuri se asenne, miksi ei nuorenakaan naisena enää kiinnosta alkaa suhteisiin miesten kanssa. Miksi miehet kuvittelevat että naiselle olisi tärkeää saada hyväksyntää tuollaiselta ihmiseltä? Että nyt nuorena kelpaisin tuollaisen ihmisen patjaksi ja että tuollainen ihminen nauttisi ulkonäöstäni? Itse en aio jakaa seksuaalisuuttani, vartaloani enkä elämääni ihmisten kanssa, jotka eivät näe vanhenemisessa kauneutta eikä arvoa ja joille toinen ihminen muuttuu tylsäksi kropsuksi jolle annetaan monoa ja etsitään seuraava. Siitähän tässäkin ketjussa on kyse, että monia miehiä ilmeisesti kiinnostaa vain ja ainoastaan se, että on joku kiva kropsu jota panna, suhde tai toinen ihminen ei merkitse mitään. Miksi naisten kannattaisi alkaa sellaiseen? Parempi olla rietas yksinään nuoruudesta vanhuuteen :)

Nostan hattua loistavasta muuntautumiskyvystäsi. Osaat hetkessä muuttua vanhasta kropsusta nuoreksi naiseksi.

Mikään ei ole rasittavampaa, kuin niin heikkoitsetuntoinen nainen, että sitä pitää pitää pystyssä ja varoa sanomasta mitään, mistä tuo herkkä lumihiutale romahtaa sekunnissa. Miksi nainen ei vaan ole ihan täysin oma itsensä? Miksi pitäisi erityisesti antaa hyväksyntää ja huomiota? Ymmärrän, että lapsille se on tärkeää, koska sen kautta heistä kasvaa järkeviä aikuisia, kun ymmärtävät, miten tärkeää välittäminen on. Aikuisilla naisilla se taas tahtoo mennä överiksi.

Ei kukaan anna vaimolleen kenkää, jos vaimo todella panostaa parisuhteen eteen jotenkin. Se ei ole sitä, että on 20 vuotta laittanut ruokaa, siivonnut ja pyykännyt. Mies tarvitsee rakkautta, ystävyyttä ja seksiä. Eli se ei mene niin, että miehelle nainen muuttuu vanhaksi kropsuksi, vaan nainen on itse muuttanut itsensä sellaiseksi ja siitä ei ole miehelle enää mitään iloa, vaan päinvastoin. Lapset ja lastenlapsetkin häpeävät silmät päästään, kun "kaunis, rietas ja onnellinen" vanha koppelo riekkuu ja raakkuu pitkin kyliä.

Nainen voisi aivan hyvin olla arvokas ja kunnioitettu niin, ettei mies kyllästy.

En ole vanha kropsu. Mikä ensimmäisessä viestissäni sai sinut kuvittelemaan niin? Sekö, että mielestäni vanhempien naisten haukkuminen on ilkeää? Tiedän kyllä, että itse saan käydä vielä baareissa, laulaa mitä tahdon, vaikka sitten kaunis, rietas ja onnellinen -biisiä. Kukaan ei käsittääkseni häpeä silmiä päästään. En kuitenkaan ymmärrä  miksi vaikkapa 50+ äitini ei voi eron jälkeen pitää ystävineen hauskaa, vaan hänestä tulee heti häpeällinen, ruma, vanha kropsu. Itse arvostan häntä ja hänen ystäviään, jotka ovat hauskoja ja älykkäitä naisia, ja kyllä, myös kauniita mielestäni. Olen iloinen jos vanhenen samalla tavalla. Kyllä, puolustan vanhempia naisia itsekkäistä syistä, koska näen tässä heitä haukkuvassa ilmapiirissä oman tulevaisuuteni, joka näyttää aivan järkyttävältä jos aion valita parisuhteen miehen kanssa. Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että tulevaisuudelleni on paljon tärkeämpää se, että minulla on ystäviä joiden kanssa pitää hauskaa, kuin se että joku sydämeltään täysin mädäntynyt, ilkeä mies haluaa tyydyttää itsensä minuun. Outoa jos joku kuvittelee mitään muuta.

Arvostat näemmä pelkästään naisia ja vanhoja naisia. Missä arvostuksesi miehiä kohtaan? Arvostatko isääsi?

Ihan rehellinen vastaus on: en tiedä. Olen viime aikoina pohtinut omaa tulevaisuuttani, haluanko naimisiin, lapsia jne. Olen ehkä lukenut liikaa tätä palstaa, koska olen ajatellut että täältä löytyy miesten rehellisiä mielipiteitä. Ja paljonhan täältä on miesten näkemyksiä naisista ja suhteista löytynytkin. Niiden perusteella en oikeasti enää tiedä haluanko miestä elämääni ollenkaan. Varmasti kelpaisin monellekin nyt, mutta haluan suhteen jossa kelpaan vielä 30 vuoden päästäkin. En tiedä onko sellainen suhde realistinen ilman jotain supernaisen kykyjä. Ja sitten vaikka kaikessa muussa onnistuisi, tulee joka tapauksessa se lopullinen niitti eli vanheneminen, minkä jälkeen ystävät ovat ainoat jotka kohtelevat inhimillisesti. Tuntuu järkevimmältä vaihtoehdolta panostaa miesten sijasta ystäviin jo nyt.

Suosittelen lukemaan miesten juttuja suodatuksella, vahvalla sellaisella. Järkevät, itsensä kanssa hyvin toimeen tulevat miehet eivät kirjoittele tällä palstalla. Myös naisista suodattuu tämänkin keskustelun kautta se porukka, jolla ei ole ongelmia miessuhteessaan. Oman elämäni miehet ovat sekoitus miehekästä maskuliinisuutta ja feminiinistä puolta. Osa heistä ei osaa kokata, osa heistä ei osaa vaihtaa John Deereen jakohihnaa. Ja päinvastoin. Kaikki osaavat vaihtaa vaipat, osallistuvat kotitöihin ja keskustelevat lastensa kanssa  mieluisista ja epämieluisista aiheista. Tosin ne epämieluisten aiheiden loppuviimeistelyt ovat yleensä äideillä.

Eroissa on kaksi osapuolta ja niissä ihmiset huomaavat syyt vasta jälkikäteen. Puheyhteys on kuitenkin jotenkin kadonnut. Miehet ovat ratkaisseet ongelman toimimalla eli tuttavapiirissä (ei lähi)  mies on pettänyt ja ero on sitten lähtenyt liikkeelle. Ongelmat ovat kuitenkin olleet jo vuosia. Toiminta ei ole kunniallista ja pikemminkin raukkamaista. 

Vierailija
602/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat tehneet naisille palveluksen, tunnustaneet, että he valehtelevat kumppaneiden määrän ja osa vielä juttelee eteenpäin mitä ovat kunkin naisen kanssa kahden kesken tehneet, jopa työpaikalla.

Osa naisista ei enää halua parisuhdetta, Suomessa on miehiä huomattavasti enemmän kuin naisia alle 60-vuotiaissa, ikäluokassa 20-39 on 70000 miestä enemmän kuin naisia.

Mahtaako olla enää kunnon miehiä jotka osaavat käyttäytyä niinkuin aikuisen pitäisi ja johon voi luottaa, että puhuu totta, ei taida olla, parempi naisen olla ilman parisuhdetta.

Miten miehet voivat todistaa, että eivät valehtele kumppaneiden määrää? Eivät mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kela ja myös työtön nainen pärjää yksin.

Vierailija
604/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kannattaa asua erikseen, jos ei ole vakituista työpaikkaa, saa asumistuet ja toimeentulotuen aina silloin kun on työttömänä. Naisia ei palkata töihin, kun voivat tulla raskaaksi. Ja kotitöitä on vähemmän kun asuu yksin.

Vierailija
605/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa toistuu usein ajatus, että kodin siisteystaso yms. olisi vain naisen omia kriteerejä, ja pitäisi ottaa rennommin.

No, itse otin raskaus- ja vauva-aikana rennommin, ja tosiaan näkyi.

Vaan mitä tekivät kylässä käyvät ex-miehen sukulaiset? No tietysti "hauskasti" v*ttuilivat minulle (ja siis vain minulle) siitä, että et sitten ole jaksanut näköjään siivota heh heh.

Eräänkin kerran ex-anoppi alkoi silmiään pyöritellen omatoimisesti tiskaamaan kodissani.

Eipä näissä(kään) ex mitenkään pitänyt puoliani tai kertonut, että nyt otetaan rennosti, elämä saa näkyä jne.

Ei. Minua sai vapaasti käydä vieraat arvostelemassa, että mitenkäs täällä nyt näin p*skaista on.

Että sellaista "oman pään sisäisiä kriteerejä".

Vierailija
606/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex-mies (48-v) on kymmenen vuoden takaisen eromme jälkeen etsinyt parikymppistä naista itselleen, ei löydy ei. Mies ei ymmärrä miksi. Hyvä puoli on, että aikaa on jäänyt lapsillemme, kun naiset on niin nirsoja :D

Tiedätkö, vaikka olen lapseton 10 vuotta nuorempi nainen ja edelleen avosuhteessa niin voin samaistua tähän kommenttiin. Miehet ei yleensä ymmärrä, että miksi - varsinkaan, jos heillä on rahaa.

Ennen omani tapaamista tutustuin sattumalta tällaisen lastensa äidistä eronneeseen mieheen ja hän suuttui minulle, kun en huolinut häntä. Välillämme ei ollut kuin satunnaisia tuttava keskusteluja ohimennen ystävieni luona, jonne hänetkin oli kutsuttu pariskunnan työkaverina.

Jäin katsomaan häntä vain hämmentyneenä, kun loukkaantuneena tiuskaisi: "Ai, eikö raha kelpaa?" Jälkikäteen mietin jälkiviisaana, että olisi pitänyt vastata miehelle, etten huoli toisella kierroksella olevia - olen itse vasta ensimmäiselläni. Onneksi en tavannut miestä enää tuon jälkeen.

Vierailija
607/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kannattaa asua erikseen, jos ei ole vakituista työpaikkaa, saa asumistuet ja toimeentulotuen aina silloin kun on työttömänä. Naisia ei palkata töihin, kun voivat tulla raskaaksi. Ja kotitöitä on vähemmän kun asuu yksin.

Miesjohtajat eivät palkkaa naista töihin, kun voi joutua maksamaan äitiysloman, sitten nämä samat johtajat ihmettelevät aukkoja naisten cv: ssa. Siis mikä on älykkyysosamäärä näillä johtajilla, pitäisi varmaan vastakysymyksenä esittää työhaatattelussa paljonko yritys on maksanut äitiyslomia, onko naisia syrjitty työn haussa?

Vierailija
608/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nämä miehet tuo kaikki vanhat parisuhdemallinsa ja -ongelmansa vaan uusiin suhteisiinsa? Itse aloin näkemään omaa osuuttani parisuhteessa vasta pari vuotta eron jälkeen, ankaran itsetutkiskelun jälkeen.

Uudessa suhteessa ei joudu rankan itsetutkiskelun äärelle, kun itseään voi peilata uuden ihastuksen silmin.

Tapailin tällaista sankaria hetken ja se jäi tapailuksi, koska hän obsessiivisesti yritti kohdella minua kuin ex-tyttöystäväänsä. Tyttis oli jatkanut suoraan uuteen suhteeseen (poor girl) kun tämä sankari ei pysähtynyt yhtään miettimään tekemisiään. Sieltä tuli sääntöjä ja määräyksiä, ja tajusin että hän vertaili minua exäänsä. En halunnut, koska olen oma persoonani.

Vierailija
609/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästähän on tehty tutkimuksia, en nyt jaksa googlata prosentteja mutta miehistä enemmistö olisi ennemmin huonossa suhteessa kuin yksin, naisista taas vähemmistö. Naisten kai yleisesti helpompi oppia pärjäämään itsekseen, ehkä laajemmat kaveripiirit ja muu elämän sisältö auttaa. Toki ihmiskohtaista, mutta näin yleisesti.

Taas joku luotettava kyselytutkimus johon naiset ovat ainoastaan vastanneet, myös miesten puolesta.

Et taida ihan ymmärtää miten tutkimuksen teko toimii. No, kaikilla meillä on rajoitteemme.

Noin juuri kysely tutkimus toimii, päätetään vastaus etukäteen ja sitten etsitään tarpeeksi suuri mutta mahdollisimman pieni ihmisryhmä joka vastaa juuri niin kuin Kysyjä johdattelee ja sitte julkaistaan se sanomalla kaikki on tätä mieltä kun saadaan vastaukset.

Kuinka moni tällä palstalla on osallistunut kyselyihin joista iltapäivä lehdissä kerrotaan mitä mieltä kaikki suomalaiset ovat? Eli kuulutko niihin tuhanteen ihmiseen joka päättää miten koko suomen kansa ajattelee

Vierailija
610/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma hyvinvointi eron jälkeen on kaiken a ja o. Tämä korostuu, mitä enemmän on "antanut" parisuhteelle ja ollut sitoutunut toiseen. Naiset yleensä ottaen hoksaavat tällaiset prioriteetit miehiä herkemmin ja osaavat myös panostaa edistäviin, hyviin asioihin. Miehet puolestaan usein siirtävät vastuuta muille tai hamaan tulevaisuuteen, ja kun ei ole enää ketään vierellä, täytyy se paikka täyttää pikimmiten uudelleen. Eihän sitä nyt yksin pärjää, aikuinen mies!

Vähän katkeraa tilitystä. Laitas Kaija koot soimaan.

Mikään ei ärsytä miehiä enempää kuin voimaantunut ja hauskaa pitävä vanhempi nainen. Koettaisitte itse joskus, voisi elämä olla vähän kivempaa.

Niinhän sä kuvittelet. Oikeasti moni tuntee lievää sääliä, kun vanha kropsu koittaa elää kuin teini. Se taas on totta, että naisen ei tarvitse olla keski-ikäinenkään, kun tätä suorastaan raivostuttaa, kun keski-ikäisellä miehellä on kaunis ja sutjakka aasialainen vaimo kainalossa.

Nelikymppinen nainen tietää, mitä tahtoo ja ottaa/saa sen. Hänen ei enää tarvitse leikkiä parikymppistä tyrkky-typykkää. Nelikymppinen nainen naurahtaa ohimennen, kun keski-ikäinen ukko kiikuttaa aasialaista rahaa vailla olevaa nuorta vaimoa alkava kalju innosta kiiltäen.

Niin se vaan nelikymppinen upea nainen roikkuu täällä kun sen exä taluttaa nuorta ja kaunista aasialaista naista.

Mitä ihmettä, ne aasialaisten lapsivaimojen taluttajathan täällä roikkuvat? Olen usein ihmetellyt, kuinka vähän taitaa noissa liitoissa olla yhteistä tekemistä kun miehet kirjoittelevat täällä aamusta iltaan kehuen noita "liittojaan". On outoa, kuinka he luulevat että muut ovat heille kateellisia. Siis kateellisia siitä että he eivät saa suhteita muuten kuin rahalla ja kateellisia siitä että he elävät suhteissa joissa ei ole rakkautta? Vai kateellisia siitä, että heille suhde merkitsee sitä että joku piikoo heille ja näyttää kauniilta? Sama se, vaikkei olisi mitään yhteistä, ei välttämättä edes kieltä, ei kulttuuria, ei elämäntilannetta eikä edes syntymävuosikymmentä.

Sitten kuvitellaan vielä että naiset ovat raivoissaan koska haluaisivat nuo miehet itselleen :D Voin kertoa, että huoli pois. Eivät naiset noita miehiä halua. Tilanne on win win molemmille, on hyvä että nuo miehet ovat poissa markkinoilta. Kun vastenmielisin miestyyppi on karsittu pois, jäljelle jäävä tarjonta on automaattisesti laadukkaampaa.

Vierailija
611/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri toistepäin - naiset pärjäävät yleensä paremmin (ellei sosio-ekonomisen statuksen kanssa ole ongelmia), pääsevät eron yli ja löytävät helposti uusia miehiä tai puolison rinnalle.

Miehet katkeroituvat, alkoholisoituvat ja jäävät yksin. Toipuminen voi kestää viisi vuotta, ei viisi kuukautta.

Vierailija
612/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytäkää naiset jatkossa itsenne jo siinä ensimmäisessä erossa teininä jotta ei tarvitse näin miheenä kärsiä ongelmistanne seuraavaa kymmentä kierrosta.

Kiitos!

Vierailija
613/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen kannattaa asua nykyään erikseen, saa enemmän rahaa, jos ei ole töitä.

Missään nimessä naisen ei kannata muuttaa miehen kanssa samaan asuntoon, jos asunto on yksin miehen nimissä. Olet ilmainen siivooja ja mies voi vaatia maksamaan osan asumiskuluista, lisäksi saat vähemmän rahaa kelasta, jos ei ole töitä.

Jos miehellä on lapsia niin hän voi hoitaa ne yksin ja nainen voi tehdä silloin omia juttuja omassa asunnossa. Voi nähdä miehen kanssa silloin, kun hänellä ei ole lasten hoito vuoroa.

Vierailija
614/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa toistuu usein ajatus, että kodin siisteystaso yms. olisi vain naisen omia kriteerejä, ja pitäisi ottaa rennommin.

Vaan mitä tekivät kylässä käyvät ex-miehen sukulaiset? No tietysti "hauskasti" v*ttuilivat minulle (ja siis vain minulle) siitä, että et sitten ole jaksanut näköjään siivota heh heh.

Eräänkin kerran ex-anoppi alkoi silmiään pyöritellen omatoimisesti tiskaamaan kodissani.

Eipä näissä(kään) ex mitenkään pitänyt puoliani tai kertonut, että nyt otetaan rennosti, elämä saa näkyä jne.

Ei. Minua sai vapaasti käydä vieraat arvostelemassa, että mitenkäs täällä nyt näin p*skaista on.

Siis tulivatko exäsi miespuoliset sukulaiset ja trans-anoppi v**uilemaan sinulle?

Johan on...

Vierailija
615/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli ennen eroa kuuden vuoden erittäin kuiva kausi, seksiä oli keskimäärin kerran vuodessa, koska mies piti minua niin vastenmielisenä ulkoisesti. Ei kuitenkaan halunnut erota. Peiliin katsomalla tiesin että en ollut vastenmielisen näköinen vaan ihan normaali, keski-ikäinen nainen. Hän ei kuitenkaan kestänyt vanhenevaa kehoani eikä muutamaa lisäkiloa. Itse ehdotteli ekan vuoden aikana seksiä ehkä kerran kuussa, mutta tultuani aina torjutuksi, en enää viitsinyt. Lopulta, kun vaihe ei päättynyt ollenkaan, hain eroa. Olemme molemmat yksin edelleen, erosta pari vuotta. Toistuva torjutuksi tuleminen traumatisoi minut niin etten uskalla lähestyä ketään, pelkään tulevani jälleen torjutuksi.

Olen paljon miettinyt että tein alunperin todella huonon valinnan, mies osoittautui hyvin ulkonäkökeskeiseksi heti aluksi, mutta laitoin nuoruuden ja kokemattomuuden piikkiin silloin. Halusi mm että olisin värjännyt vaaleat hiukseni tummiksi, koska hän preferoi brunetteja. Huoh. Valitettavasti huonot puolet vain ajan mittaan vahvistuvat ihmisessä. Nyt tämän tajuan.

Hyvä opetus, miksi ei koskaan pidä ottaa pinnallista miestä. Kun ikä väkisin muuttaa ulkonäköä, kaverilla ei enää edes seiso. Palstalla on useampi näitä pinnallisia ukkeleita.

Vierailija
616/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään nimessä naisen ei kannata muuttaa miehen kanssa samaan asuntoon, jos asunto on yksin miehen nimissä. Olet ilmainen siivooja ja mies voi vaatia maksamaan osan asumiskuluista, lisäksi saat vähemmän rahaa kelasta, jos ei ole töitä.

Jos miehellä on lapsia niin hän voi hoitaa ne yksin ja nainen voi tehdä silloin omia juttuja omassa asunnossa. Voi nähdä miehen kanssa silloin, kun hänellä ei ole lasten hoito vuoroa.

Mies kerää itselleen omaisuutta ja nainen on ilmainen piika. Hyvässä lykyssä mies vielä valittaa, kun nainen ei seksissä suostu siihen ja siihen.

Vierailija
617/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai hitto, meilläkin se oli ex-anoppi ja exän suku, joka otti nokkiinsa, jos oli sitä sotkua vauva-aikana, oma äiti ei tuollaista harrastanut. Ja exä raijasi huonekasveja kotiin, kun jotenkin kaikkien naisten sellaisia piti harrastaa, ei kuitenkaan hoitanut itse niitä. Sitten se ex-anoppi päivitteli, että kylläpä sinun (minun??) kasvit näyttävät huonoilta. Ja exä vielä ilkeili, että kyllä minun nyt vaan pitää ryhdistäytyä ja siivota enemmän, koska muuten ihmiset alkavat puhua, että meillä ei oikein ole täällä asiat hyvin ja kuulemma minä en sitten sitä kestä. Tein vielä töitä kotoa käsin vauva-aikana, että tultiin toimeen. Kyllä oli helpotus erota, jäi kaikki nuo ”päänsisäisyydet” entiseen osoitteeseen. Huh…

Vierailija
618/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies kerää itselleen omaisuutta ja nainen on ilmainen piika. Hyvässä lykyssä mies vielä valittaa, kun nainen ei seksissä suostu siihen ja siihen.

Herpes tarttuu myös oireettomana vaikka käyttäisi kondomia, valittaako mies, jos nainen ei suostu suuseksiin.

Vierailija
619/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herpes tarttuu myös oireettomana vaikka käyttäisi kondomia, valittaako mies, jos nainen ei suostu suuseksiin.

Ettekö käy testeissä ennen seksisuhteen aloittamista?

Johan on

Vierailija
620/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai hitto, meilläkin se oli ex-anoppi ja exän suku, joka otti nokkiinsa, jos oli sitä sotkua vauva-aikana, oma äiti ei tuollaista harrastanut. Ja exä raijasi huonekasveja kotiin, kun jotenkin kaikkien naisten sellaisia piti harrastaa, ei kuitenkaan hoitanut itse niitä. Sitten se ex-anoppi päivitteli, että kylläpä sinun (minun??) kasvit näyttävät huonoilta. Ja exä vielä ilkeili, että kyllä minun nyt vaan pitää ryhdistäytyä ja siivota enemmän, koska muuten ihmiset alkavat puhua, että meillä ei oikein ole täällä asiat hyvin ja kuulemma minä en sitten sitä kestä. Tein vielä töitä kotoa käsin vauva-aikana, että tultiin toimeen. Kyllä oli helpotus erota, jäi kaikki nuo ”päänsisäisyydet” entiseen osoitteeseen. Huh…

Miehet ei pysty sanomaan omalle äidilleen mitään ja puolustamaan omaa naistaan.

Suosittelen asumista erikseen, anoppi saa sisustaa miehen asuntoa ja valittaa miehelle, jos ei ole tarpeeksi hyvin siivottu.

Ja on helpompi erota, jos ei jaksa kuunnella anoppia eikä tarvitse maksaa miehen asuntolainaa, kun mies kerää omaisuutta yksin itselleen.