Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden nainen"

Vierailija
05.11.2021 |

"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden naisen"

Ajatuksia, tosielämän esimerkkejä? Ainakin omassa tuttavapiirissä on mennyt juuri näin.

Naiset käyneet pitkien suhteiden päätyttyä eroseminaarin, ehkä terapian, aloittaneet uusia harrastuksia, keskittyneet lapsiin ja uuden arjen luontiin. Ehkä pienimuotoista tapailua. Miehillä kuitenkin hyvin pian uudet, vakavat parisuhteet. Mistä tämä mielestänne johtuu?

Tinder täynnä juuri eronneita miehiä, tai harkinta-ajalla tai vasta eroa suunnittelevia miehiä. Kun heiltä kysyy, onko erotyö tehty ja suru käsitelty, vastaus on lähes aina että jo aikoja sitten (vaikkei edes välttämättä erottu vielä).

Eroryhmissäkin valtaosa naisia. Ovatko muut huomanneet saman?

Kommentit (1764)

Vierailija
61/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin ex uskalsi laittaa eron vireille vasta kun uusi oli jo katsottu. Luultavasti ei sentään pettänyt, muuta kuin henkisesti. Ero oli tosin minullakin ollut mielessä jo hetken, mutta oma elämäntilanne oli vähän huono siihen sillä hetkellä. Siitä ex ei toki välittänyt. Ja jotenkin sitä onneksi selvisi, löysin töitä ja asunnon. Jopa paremman kuin entinen. Mihin ex jäi ja on nyt kusessa lainan kanssa. Ja se uusi suhdekin kaatui aika pian, kun eihän se mies ollut käsitellyt meidänkään eroa. Nyt on sitten täysin masentunut edelleen, kun ei ole ketään löytänytkään tilalle. Minäkin toki laitoin tinderin laulamaan eron jälkeen, mutta mitään vakavaa en ole hakenut. Olen kuitenkin seksuaalinen ihminen, joten parikin vakihoitoa tuli otettua. Toisen kanssa nähty vuoden verran ja vähän on tunteita tullut molemmille matkaan. Mutta tuskin mitään perinteistä seurustelua meille tulee. Haluan myös omaa tilaa, mutta seksi ja muu läheisyys on myös tärkeitä. Muuhun en oikein miehiä kaipaa. Eksällä tuntuu olevan toisinpäin, haluaa vaan sitä arkea ja että toinen on siinä lähes kokoajan.

Vierailija
62/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, nainen voimaantuu ja alkaa huudattaa kaija koota.

Tämä on totta! Ollaan kauniita riettaita ja onnellisia ja käydään myös eronneiden "sielunsiskojen" kanssa vetämässä korkkarit kattoon. Suureen ääneen kehutaan ettei miehiä tarvitse mihinkään kun on niiiin hienoja ystäviä mutta samaan aikaan yritetään kaikkensa että edes joku äijänkäppänä huolisi.

Surkuhupaisin porukka mitä baareissa käy.

Tästä pahempia ovat vain kymmenen vuotta näitä vanhemmat rääväsuiset vanhat naiset hunningolla. Nämä yrittää ottaa miehet jo väkisin.

hahaaha.......naulan kantaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse (miehenä) ole eronnut mutta toisaalta en myökään ole toistaiseksi ole ollut niin vakavassa parisuhteessa, että olisi tullut harkittavaksikaan se, että kannattaisiko meidän muuttaa asumaan ja elämään saman katon alle. (Tämä selittynee vielä, ainakin osaksi nuorella iälläni).

Mutta sellaisen havainnon olen ollut tekevinäni, että monen nuoren miehen elämään (ehkä siis myös omaani) on merkittävää, että onko hänen lähipiirissään edes yksi nainen, joka voi toki olla myös joskus oma äiti, tai hieman lievemmässä tapauksessa sisko vaikka mies tämän kieltäisi mutta mieluummin tyttö tai naisystävä. 

Tällaisella naisella (tai naisilla) on merkittävä vaikutus siihen miten hyvin (tai huonosti) mies etenee jatkossa.Kuten miten hyvin (tai huonosti) hän pitää itsestään huolta. Onko valmks näkemään vaivaa ja mahd- jopa työtä eri asioiden suhteen. Kuten kiinostaako häntä opiskelu korkeammalle vai tyytyykö väjhempään, tai tois-sijaseen vaiuhtoehtoon vaikka omaisi huomattavaa potentiaalia... 

Puhutko yhtä kiharasti?

Kyllä. - Edellsen olisi voinut tiivistää muotoon, että oman havaintoni mukaan on miehen pärjäämsen kannalta ratkaisevaa onko hänen elämssään silloin kun hän on nuori tai nuori aikuinen rakastavaa ja kannustaa naista vai ei.  (Edellsitä kiharuutta selitteeln sillä, että yritin selittää kirjoittaessani tätä asiaa itsellenikin)

Olet symppis, mutta jaarittelijan kanssa menisi hermot. :) Toivottavasti löydät joskus omasi. 

Eli "mies pärjää, jos hänen elämässään on ollut positiivinen naisen malli." Varmastikin totta, jos vanhemmista/huoltajista puhutaan. 

Kiitos - Symppis ei varmaankaan ole haukkumasana. Koen itseni edellä enempi vellihousuksi ja tai naisilta irtopisteitä kerjääväksi. Ei mulla olisi pokkaa sanoa joillekin kaverilleni päin -naamaa, että ellei heillä olisi rinnallaan huolehtivaa kumppania tai määrätietoista äitä (useimmilla molemmat) niin he olisivat omassa elämässään todennäköisesti aika pihalla.   Monen mielestä minä itse olen vielä enemmän kuutamolla. 

Ei, se ei todellakaan ole haukkumasana. Tyylisi on helposti tunnistettava, ja se on jäänyt mieleen, ettet ole kirjoittanut mitään ilkeää tai halveksivaa. Sen huomaa tällä foorumilla...Toisen ihmisen kunnioittaminen on lähtökohta kaikille hyville ihmissuhteille, ei vellihousuutta.

Eikä kuutamolla olossa ole vikaa, kaikki ovat jossakin kohtaa pihalla. On hassua, kuinka lasten ja nuorten kohdalla puhutaan kehitysvaiheista, mutta aikuisella ne samat kehitysvaiheet ovatkin kriisejä (kolmenkympin, keski-iän jne.)...vaikka samaa kasvuahan se on, läpi elämän. Ei ihminen ole 25-vuotiaana valmis ja jatka sitä suoraa soittoa hautaan saakka, matkalle mahtuu kaikenlaista. Hyvää matkaa meille. :)

:)

Vierailija
64/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista. Miehet haluaa eron jälkeen taas nopeasti seksiä ja ilmaiset kodinhoitopalvelut uudelleen pyörimään sekä toisen nettomaksajan kehiin. Koska joutuisivat muuten tekemään itse kaikki kodin työt ja hoitamaan ja maksamaan yksin ne juoksevat asiat jotka nainen ennen hoiti. Miehet ei ole kauhean monimutkaisia.

Naiset taas on erotilanteissa usein loppuun uupuneita  ja tympääntyneitä eivätkä todellakaan halua heti taas uutta miestä elämäänsä lisäkuormaa tuomaan. Ovat saaneet tarpeekseen miehen ymmärtämisestä ja arjen kaikkien hommien pyörityksestä oman ajan ja jaksamisen kustannuksella. Naiselle on ihanaa ottaa siitä lomaa. Saa kerrankin miettiä että mitähän sitä itse oikeasti haluaisi tehdä ja kuka sitä oikeastaan edes onkaan. Nuo kysymykset jäävät naisilla parisuhteessa toisista huolehtimisen jalkoihin.

Vierailija
65/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet "pikajuoksevat" seuraavan suhteen, koska tajuavat että se nainen voi tosiaankin jättää. Pullat uuniin mahdollisimman nopeasti jne.

Vierailija
66/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaista. Miehet haluaa eron jälkeen taas nopeasti seksiä ja ilmaiset kodinhoitopalvelut uudelleen pyörimään sekä toisen nettomaksajan kehiin. Koska joutuisivat muuten tekemään itse kaikki kodin työt ja hoitamaan ja maksamaan yksin ne juoksevat asiat jotka nainen ennen hoiti. Miehet ei ole kauhean monimutkaisia.

Naiset taas on erotilanteissa usein loppuun uupuneita  ja tympääntyneitä eivätkä todellakaan halua heti taas uutta miestä elämäänsä lisäkuormaa tuomaan. Ovat saaneet tarpeekseen miehen ymmärtämisestä ja arjen kaikkien hommien pyörityksestä oman ajan ja jaksamisen kustannuksella. Naiselle on ihanaa ottaa siitä lomaa. Saa kerrankin miettiä että mitähän sitä itse oikeasti haluaisi tehdä ja kuka sitä oikeastaan edes onkaan. Nuo kysymykset jäävät naisilla parisuhteessa toisista huolehtimisen jalkoihin.

Tämä on niin totta!

Olin itse eron jälkeen aivan uupunut paitsi miehen tavasta ottaa ero, myös pitkästä parisuhteesta ja siinä omaksumastani perheenäidin roolista. Aivan lopen uupunut ja loppu, hyvä kun tiesin kuka enää olin ja mistä pidin. Elin vuosia miehelle, lapsille ja työlle, ja sitten tulin heitetyksi sivuun. Tilalle tuli pian uusi nainen, totta kai.

Oli tosi vapauttavaa käydä eron jälkeen tyyliin yksin uimassa.

Vierailija
67/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin ex uskalsi laittaa eron vireille vasta kun uusi oli jo katsottu. Luultavasti ei sentään pettänyt, muuta kuin henkisesti. Ero oli tosin minullakin ollut mielessä jo hetken, mutta oma elämäntilanne oli vähän huono siihen sillä hetkellä. Siitä ex ei toki välittänyt. Ja jotenkin sitä onneksi selvisi, löysin töitä ja asunnon. Jopa paremman kuin entinen. Mihin ex jäi ja on nyt kusessa lainan kanssa. Ja se uusi suhdekin kaatui aika pian, kun eihän se mies ollut käsitellyt meidänkään eroa. Nyt on sitten täysin masentunut edelleen, kun ei ole ketään löytänytkään tilalle. Minäkin toki laitoin tinderin laulamaan eron jälkeen, mutta mitään vakavaa en ole hakenut. Olen kuitenkin seksuaalinen ihminen, joten parikin vakihoitoa tuli otettua. Toisen kanssa nähty vuoden verran ja vähän on tunteita tullut molemmille matkaan. Mutta tuskin mitään perinteistä seurustelua meille tulee. Haluan myös omaa tilaa, mutta seksi ja muu läheisyys on myös tärkeitä. Muuhun en oikein miehiä kaipaa. Eksällä tuntuu olevan toisinpäin, haluaa vaan sitä arkea ja että toinen on siinä lähes kokoajan.

Kysyikö mies sinua takaisin, kun uusi suhde oli kaatnut?

Vierailija
68/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsetutkiskelu tekisi hyvää ihan sukupuolesta riippumatta, ettei toistaisi samoja, eroon johtaneita kaavoja uudessakin suhteessa. Jotkut vain ovat sitä mieltä, että vika on aina toisessa.

Minusta tärkeää on eron jälkeen juuri siitä syystä ottaa vähän aikalisä, että siinä vaiheessa vähän luonteesta riippuen syyttää sormi ojossa liikaa kaikesta joko itseään, tai toista. Totuus on yleensä välimaastossa, että vikaa oli jollain tavalla kummassakin.

Mutta heti eron jälkeen ei näe asioita objektiivisesti, siinä menee helposti useampi vuosi ymmärtää ne omat mokat ja kumppanin mokat.

Vierailija
69/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Olimme parisuhteessa lähes 10-vuotta, tapasimme yliopistossa. Mies valmistui ensin ja lähti lapsuutensa kotipaikkakunnalle töihin. Tapasi työpaikallaan 24-vuotiaan naisen, ja rakastui. Tietämättäni.

Minä kärvistelin huonossa kaukosuhteessa ja sain miehen tilille vasta kuukausien päästä kun ihmettelin mihin koko suhteemme on kadonnut -miehestä ei enää pääsääntöisesti kuulunut eikä näkynyt merkkiäkään. Päätimme pitää mietintätaukoa, ja mies ilmoitti tämän jälkeen että on löytänyt toisen.

Olin tosin onnekas, sillä emme ehtineet lapsia saamaan ja nykyään minulla on ihana ja rakastava mies. Ex-mieheni puolustukseksi asiat eivät ehkä täysin näin mustavalkoisia olleet, ja toki tämä nykyään 30-nainen, on edelleen mielestäni aivan upean kaunis. Uskon hyvään karmaan ja olen antanut kaiken jo anteeksi.

Vierailija
70/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän oli jokin tutkimus jokin aika sitten; uusperheissä uuden naisen tehtävänä on usein tukea miehen isyyttä. Eli myöntävät nämä miehet sitä edes itselleen tai eivät, niin jonkinlaista äitihahmoa ja kanssakasvattajaa ne itselleen etsivät. Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka moni mies kokee suhteessaan tehtäväkseen tukea uuden puolison äityttä. :D Tai eronnut nainen miettii, että nyt äkkiä uutta vakavaa suhdetta kehiin, jotta saisin kasvatusapua lapsiviikkoihin.

Vierailija
71/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käsitellyt jo nyt läpi eron, vaikka en ole eronnut. Olen käynyt mielessäni läpi asioita jotka ovat menneet pieleen ja jotka tulevalta kumppaniltani haluan, käynyt jopa monilla treffeillä jo ihan sinkku fiiliksissä ja ihastunutkin. Ehkä vielä eroan ja lennosta uusi. Miks mun pitäis pitää sinkku vuosi tai monia, jos oon asian jo käsitellyt valmiiksi? M36v

Vierailija
72/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi kukaan haluaisi miestä ns. toiselta kierrokselta? Kenelle ne oikein kelpaa?

Vierailija
73/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miksi kukaan haluaisi miestä ns. toiselta kierrokselta? Kenelle ne oikein kelpaa?

No kuka toisen tai kolmannen kierroksen naisen? Ei ole edellisillekkään kelvannut niin miksi sellainen ottaa?

Vierailija
74/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse (miehenä) ole eronnut mutta toisaalta en myökään ole toistaiseksi ole ollut niin vakavassa parisuhteessa, että olisi tullut harkittavaksikaan se, että kannattaisiko meidän muuttaa asumaan ja elämään saman katon alle. (Tämä selittynee vielä, ainakin osaksi nuorella iälläni).

Mutta sellaisen havainnon olen ollut tekevinäni, että monen nuoren miehen elämään (ehkä siis myös omaani) on merkittävää, että onko hänen lähipiirissään edes yksi nainen, joka voi toki olla myös joskus oma äiti, tai hieman lievemmässä tapauksessa sisko vaikka mies tämän kieltäisi mutta mieluummin tyttö tai naisystävä. 

Tällaisella naisella (tai naisilla) on merkittävä vaikutus siihen miten hyvin (tai huonosti) mies etenee jatkossa.Kuten miten hyvin (tai huonosti) hän pitää itsestään huolta. Onko valmks näkemään vaivaa ja mahd- jopa työtä eri asioiden suhteen. Kuten kiinostaako häntä opiskelu korkeammalle vai tyytyykö väjhempään, tai tois-sijaseen vaiuhtoehtoon vaikka omaisi huomattavaa potentiaalia... 

Asia menee pikemminkin niin, että jos mies alkaa elämään tarpeeksi moraalittomasti niin naiset katkaisevat välit.

...Jota mies ei ymmärrä vaan syyttää lopun ikäänsä kaikkia naisia siitä, että pettävät ja ovat kiinnostuneita vain kaiksita jännista, eivätkä huoli hänen laistaan k-i-t-t-i-ä  ja tavallista miestä....

Vierailija
75/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käsitellyt jo nyt läpi eron, vaikka en ole eronnut. Olen käynyt mielessäni läpi asioita jotka ovat menneet pieleen ja jotka tulevalta kumppaniltani haluan, käynyt jopa monilla treffeillä jo ihan sinkku fiiliksissä ja ihastunutkin. Ehkä vielä eroan ja lennosta uusi. Miks mun pitäis pitää sinkku vuosi tai monia, jos oon asian jo käsitellyt valmiiksi? M36v

Miks sun pitää olla suhteessa, josta olet jo henkisellä tasolla eronnut? Pettämistä sekin on, tavallaan, vaikkei fyysistä.

Vierailija
76/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä kaija koota. 🤢 Eikä lauleta karaoketa.

Vierailija
77/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästähän oli jokin tutkimus jokin aika sitten; uusperheissä uuden naisen tehtävänä on usein tukea miehen isyyttä. Eli myöntävät nämä miehet sitä edes itselleen tai eivät, niin jonkinlaista äitihahmoa ja kanssakasvattajaa ne itselleen etsivät. Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka moni mies kokee suhteessaan tehtäväkseen tukea uuden puolison äityttä. :D Tai eronnut nainen miettii, että nyt äkkiä uutta vakavaa suhdetta kehiin, jotta saisin kasvatusapua lapsiviikkoihin.

Mitä se kasvatusapu on? Olen mä ollut heti viemässä naisen lapsia päiväkotiin, vaihtamassa vaippaa pienimmälle, tekemässä ruokaa koko perheelle. Onko se apua vai ei? Ainakin mulle miehenä itsestään selvää että kaikki tulee mukana ja yhtä perhettä ollaan...

Vierailija
78/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootkos muistanut käsitellä näitä asioita yhdessä sen nykyisen puolisosi kanssa, onko hän yhtään kartalla? Enemmänkin kuulostaa siltä, että olet luomassa pääsi sisällä hyvää narratiivia nykyisestä suhteesta oikeuttaaksesi itsellesi eron.

Mut ei se mitään. Jättäjät on usein miettineet eroa etukäteen pitkään ja luulevat eron siten käsitellyksi. Sitten pari vuotta eron jälkeen totuus lyökin päin kasvoja. Tänkin oppisit siellä eroseminaarissa. ;)

Vierailija
79/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks sun pitää olla suhteessa, josta olet jo henkisellä tasolla eronnut? Pettämistä sekin on, tavallaan, vaikkei fyysistä.

Vain koska hankala ohimenevä rahatilanne ja lapset. Kunhan kuluu vuosi tai kaksi niin eroan ja en todellakaan tarvitse enää aikaa käsitellä eroa. M36v

Vierailija
80/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa nyt ymmärtää mikä miehiä naisissa kiinnostaa. Tietenkin ottaa uuden ettei tarvitse olla ilman...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi