Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden nainen"

Vierailija
05.11.2021 |

"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden naisen"

Ajatuksia, tosielämän esimerkkejä? Ainakin omassa tuttavapiirissä on mennyt juuri näin.

Naiset käyneet pitkien suhteiden päätyttyä eroseminaarin, ehkä terapian, aloittaneet uusia harrastuksia, keskittyneet lapsiin ja uuden arjen luontiin. Ehkä pienimuotoista tapailua. Miehillä kuitenkin hyvin pian uudet, vakavat parisuhteet. Mistä tämä mielestänne johtuu?

Tinder täynnä juuri eronneita miehiä, tai harkinta-ajalla tai vasta eroa suunnittelevia miehiä. Kun heiltä kysyy, onko erotyö tehty ja suru käsitelty, vastaus on lähes aina että jo aikoja sitten (vaikkei edes välttämättä erottu vielä).

Eroryhmissäkin valtaosa naisia. Ovatko muut huomanneet saman?

Kommentit (1764)

Vierailija
21/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä miehet tuo kaikki vanhat parisuhdemallinsa ja -ongelmansa vaan uusiin suhteisiinsa? Itse aloin näkemään omaa osuuttani parisuhteessa vasta pari vuotta eron jälkeen, ankaran itsetutkiskelun jälkeen.

Uudessa suhteessa ei joudu rankan itsetutkiskelun äärelle, kun itseään voi peilata uuden ihastuksen silmin.

Vierailija
22/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kävi juuri näin. Puoli vuotta eron jälkeen eksällä uusi avopuoliso, jonka kanssa kihloissa. Muuttivat yhteen parin kk:n seurustelun jälkeen. Itselläni eroseminaari, tapailin eri miehiä ja nyt olen vakiintuneemmassa suhteessa, jossa edetään hyvin hyvin hitaasti :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on enemmän simppeliä saatavaa omalta naiselta.

Kyvykkäitä miehiä on enemmän kuin vastaavia naisia, mutta kuitenkin vähemmän kuin keskivertonaisia. Naiset haluavat itseään kykenevämmän miehen, joten kerran kelvanneet miehet ovat yhä kovassa huudossa.

Vierailija
24/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, itselle kävi juuri noin: eron jälkeen opin valtavasti itsestäni ja siitä mitä haluan. Ex-miehellä oli uusi nainen kainalossa kuukauden päästä erosta, tai siis silloin näin heidät julkisesti joten sutinaa on ollut jo aiemmin. Kyllä se loukkasi, että hän heitti 6v suhteen roskiin muutamassa viikossa, kun ensin oli 3kk vinkunut että "yritetään vielä". Onneksi lähdin.

Joo kyllä minunkin mies loppuun asti aneli minua yrittävän vielä ja oikein painotti, ettei hän pysty edes ajattelemaan muita naisia kuin minä. Kuitenkin pidin pääni ja halusin erota, koska olin jo pitkään tuntenut että jotain on nyt "off" miehen puolelta.

Ja oikeassa olin, miehellä oli todella nopeasti eron jälkeen uusi nainen ja arvelen, että jotain sutinaa heillä oli jo suhteemme aikana. Kyllä sen huomaa, ettei mies ole enää ihan mukana parisuhteessa, vaikka kuinka lurittelee juttujaan. Ei ne sanat, vaan ne teot.

Vierailija
25/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse (miehenä) ole eronnut mutta toisaalta en myökään ole toistaiseksi ole ollut niin vakavassa parisuhteessa, että olisi tullut harkittavaksikaan se, että kannattaisiko meidän muuttaa asumaan ja elämään saman katon alle. (Tämä selittynee vielä, ainakin osaksi nuorella iälläni).

Mutta sellaisen havainnon olen ollut tekevinäni, että monen nuoren miehen elämään (ehkä siis myös omaani) on merkittävää, että onko hänen lähipiirissään edes yksi nainen, joka voi toki olla myös joskus oma äiti, tai hieman lievemmässä tapauksessa sisko vaikka mies tämän kieltäisi mutta mieluummin tyttö tai naisystävä. 

Tällaisella naisella (tai naisilla) on merkittävä vaikutus siihen miten hyvin (tai huonosti) mies etenee jatkossa.Kuten miten hyvin (tai huonosti) hän pitää itsestään huolta. Onko valmks näkemään vaivaa ja mahd- jopa työtä eri asioiden suhteen. Kuten kiinostaako häntä opiskelu korkeammalle vai tyytyykö väjhempään, tai tois-sijaseen vaiuhtoehtoon vaikka omaisi huomattavaa potentiaalia... 

Vierailija
26/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti heti eron jälkeen Tinder käyntiin ja panisin minkä kerkeisin. En kyllä ottaisi naista riesaksi vaan eläisin nuoruuden uudelleen. En todellakaan jäisi suremaan koska elämä on lyhyt. Voisin vakiintua jos vastaa tulisi elämänmyönteinen tasapainoinen ihminen. Ei mielellään kauhean nuorta joka haluaisi tehdä lapsia, koska lapset on jo. Enkä alkaisi isäksi toisten lapsille koska omat lapset on ykkösenä elämässä.

Vierailija
27/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti heti eron jälkeen Tinder käyntiin ja panisin minkä kerkeisin. En kyllä ottaisi naista riesaksi vaan eläisin nuoruuden uudelleen. En todellakaan jäisi suremaan koska elämä on lyhyt. Voisin vakiintua jos vastaa tulisi elämänmyönteinen tasapainoinen ihminen. Ei mielellään kauhean nuorta joka haluaisi tehdä lapsia, koska lapset on jo. Enkä alkaisi isäksi toisten lapsille koska omat lapset on ykkösenä elämässä.

Harva lapseton haluaa äitipuoleksi, sorry.

Vierailija
28/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse (miehenä) ole eronnut mutta toisaalta en myökään ole toistaiseksi ole ollut niin vakavassa parisuhteessa, että olisi tullut harkittavaksikaan se, että kannattaisiko meidän muuttaa asumaan ja elämään saman katon alle. (Tämä selittynee vielä, ainakin osaksi nuorella iälläni).

Mutta sellaisen havainnon olen ollut tekevinäni, että monen nuoren miehen elämään (ehkä siis myös omaani) on merkittävää, että onko hänen lähipiirissään edes yksi nainen, joka voi toki olla myös joskus oma äiti, tai hieman lievemmässä tapauksessa sisko vaikka mies tämän kieltäisi mutta mieluummin tyttö tai naisystävä. 

Tällaisella naisella (tai naisilla) on merkittävä vaikutus siihen miten hyvin (tai huonosti) mies etenee jatkossa.Kuten miten hyvin (tai huonosti) hän pitää itsestään huolta. Onko valmks näkemään vaivaa ja mahd- jopa työtä eri asioiden suhteen. Kuten kiinostaako häntä opiskelu korkeammalle vai tyytyykö väjhempään, tai tois-sijaseen vaiuhtoehtoon vaikka omaisi huomattavaa potentiaalia... 

Puhutko yhtä kiharasti?

Vierailija
29/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan.

Vierailija
30/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex-mies (48-v) on kymmenen vuoden takaisen eromme jälkeen etsinyt parikymppistä naista itselleen, ei löydy ei. Mies ei ymmärrä miksi. Hyvä puoli on, että aikaa on jäänyt lapsillemme, kun naiset on niin nirsoja :D

Mun exä löysi... =O Tosin ovat kyllä jo eronneet hekin, mutta silti.

Vierailija
31/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni kävi juuri näin. Puoli vuotta eron jälkeen eksällä uusi avopuoliso, jonka kanssa kihloissa. Muuttivat yhteen parin kk:n seurustelun jälkeen. Itselläni eroseminaari, tapailin eri miehiä ja nyt olen vakiintuneemmassa suhteessa, jossa edetään hyvin hyvin hitaasti :) 

Minulla on muutama hyvin toimeentuleva sinkkumieskaveri. Kun tapaavat uuden naisen niin parin kuukauden päästä nainen jo ehdottaa yhteen muuttoa. Yleensä nämä tajuavat siinä vaiheessa ottaa pakkia.

Vierailija
32/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ex-mies (48-v) on kymmenen vuoden takaisen eromme jälkeen etsinyt parikymppistä naista itselleen, ei löydy ei. Mies ei ymmärrä miksi. Hyvä puoli on, että aikaa on jäänyt lapsillemme, kun naiset on niin nirsoja :D

Ehdota, että ottaa jonkun 2 x 20.

Eivät taida olla otettavissa, vaikka ex haluaisikin, sillä ex ei ole kovin hyvin "kiinni reaaliteissa" muutenkaan kuin parisuhdemielessä.

Vierailija
33/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun exä löysi... =O Tosin ovat kyllä jo eronneet hekin, mutta silti.

Ei se haittaa uusia naisia saa, kun jaksaa vaan avata tinderin. Baariin ei edes voi mennä ettei joku jo kyhnäis vieressä.

Vierailija
34/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vaan tehnyt niin. Ja meni yli vuosi ennen kuin tapailin ketään.

Vierailija
35/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt kirjoittaa ettei äitipuolta olla edes hakemassa. Lapsille riittää yksi äiti.

Vierailija
36/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, itselle kävi juuri noin: eron jälkeen opin valtavasti itsestäni ja siitä mitä haluan. Ex-miehellä oli uusi nainen kainalossa kuukauden päästä erosta, tai siis silloin näin heidät julkisesti joten sutinaa on ollut jo aiemmin. Kyllä se loukkasi, että hän heitti 6v suhteen roskiin muutamassa viikossa, kun ensin oli 3kk vinkunut että "yritetään vielä". Onneksi lähdin.

Joo kyllä minunkin mies loppuun asti aneli minua yrittävän vielä ja oikein painotti, ettei hän pysty edes ajattelemaan muita naisia kuin minä. Kuitenkin pidin pääni ja halusin erota, koska olin jo pitkään tuntenut että jotain on nyt "off" miehen puolelta.

Ja oikeassa olin, miehellä oli todella nopeasti eron jälkeen uusi nainen ja arvelen, että jotain sutinaa heillä oli jo suhteemme aikana. Kyllä sen huomaa, ettei mies ole enää ihan mukana parisuhteessa, vaikka kuinka lurittelee juttujaan. Ei ne sanat, vaan ne teot.

Mulla kävi tasan samoin. "En voi kuvitellakaan olevani muun naisen kanssa kuin sinä" ja sitten oli uusi nainen heti😄.

Eniten säälitti se uusi nainen. Koska itse olin aivan sekaisin surusta ja pettymyksestä, mutta minulla sentään oli se lohtu, että pääsin eroon tuollaisesta selittäjästä.

Tähän kaikkeen liittyi paljon muutakin, sain esimerkiksi tietää, että mies oli hurmannut tuon uuden naisensa täysin samoilla keinoilla kuin minutkin aikoinaan hurmasi. Se oli todella kamalaa koska tajusin koko parisuhteemme olleen hänelle AINA pelkkä vitsi. Jos siitä kriisistä selviytyy hengissä, on ihan mieluusti yksin vaikka loppuelämän. Mikä ei tapa, se vahvistaa.

Vierailija
37/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä vaan tehnyt niin. Ja meni yli vuosi ennen kuin tapailin ketään.

Turhaa odotit. Ei siitä mitään pisteitä jaeta

Vierailija
38/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutko yhtä kiharasti?

Naisen kirjoittama tai sit joku herkkä runopoika

Vierailija
39/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko aikuiset lapset äitipuolen?

Vierailija
40/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutko yhtä kiharasti?

Naisen kirjoittama tai sit joku herkkä runopoika

Kyllä mä uskon tämän mieheksi, on kirjoittanut monesti ennenkin, yhtä koukeroisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi