Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden nainen"

Vierailija
05.11.2021 |

"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden naisen"

Ajatuksia, tosielämän esimerkkejä? Ainakin omassa tuttavapiirissä on mennyt juuri näin.

Naiset käyneet pitkien suhteiden päätyttyä eroseminaarin, ehkä terapian, aloittaneet uusia harrastuksia, keskittyneet lapsiin ja uuden arjen luontiin. Ehkä pienimuotoista tapailua. Miehillä kuitenkin hyvin pian uudet, vakavat parisuhteet. Mistä tämä mielestänne johtuu?

Tinder täynnä juuri eronneita miehiä, tai harkinta-ajalla tai vasta eroa suunnittelevia miehiä. Kun heiltä kysyy, onko erotyö tehty ja suru käsitelty, vastaus on lähes aina että jo aikoja sitten (vaikkei edes välttämättä erottu vielä).

Eroryhmissäkin valtaosa naisia. Ovatko muut huomanneet saman?

Kommentit (1764)

Vierailija
101/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissäni noin kymmenen eronnutta paria. Kaikkien paitsi yhden tapauksen osalta ei ollut kolmansia osapuolia. Tuo yksi oli mies. Tosin nuo yhdeksän naista olivat jo uudessa suhteessa viimeistään kahden kuukauden kuluttua, useimmat aiemmin, mutta ei tietenkään mitään säätöä aiemmin, ei ikinä!

Vierailija
102/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkässä suhteessa miehestä tulee naiselle rasite ja naisesta miehelle arkihyödyke. Suhteen loppuessa naista ei kiinnosta ottaa uutta rasitetta riipakseen, mutta mies tarvitsee heti uuden arkihyödykkeen. Arkihyödykkeellä tarkoitan äitimäistä kodin toimijaa, joka siivoaa, pyykkää, kokkaa niin että mies saa keskittyä omiin kivoihin juttuihinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkässä suhteessa miehestä tulee naiselle rasite ja naisesta miehelle arkihyödyke. Suhteen loppuessa naista ei kiinnosta ottaa uutta rasitetta riipakseen, mutta mies tarvitsee heti uuden arkihyödykkeen. Arkihyödykkeellä tarkoitan äitimäistä kodin toimijaa, joka siivoaa, pyykkää, kokkaa niin että mies saa keskittyä omiin kivoihin juttuihinsa.

Puhut nyt itsestäsi tai omasta puolisostasi?

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
104/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille toiminta ja muuhun keskittyminen ovat luonnollisempi reaktio ikäviin tilanteisiin. Tunteet puskevat pintaan sitten vasta myöhemmin. Siinä vaiheessa kun mies alkaa vasta todella käsittää eron nainen on jo parantunut ja siirtynyt elämässä eteenpäin. Tällöin mieheltä alkaa usein sadella aneluja, anteeksipyyntöjä ja/tai pitkiä avautumisia, mikä naisesta on hämmentävää koska hän olisi toivonut ko. keskusteluja aiemmin eikä ole enää lainkaan kiinnostunut puimaan asioita. Miehestä taas nainen saattaa vaikuttaa kylmältä ja tunteettomalta miehen ahdistuksen edessä. 

Oi kyllä. Tämä niin tuhannesti.

Erosin exästä 2018 ja nyt kesällä hän laittoi aivan puskista viestiä kuinka haluaisi perustaa perheen kanssani (meillä ei ollut lapsia.) Kuinka minä olen juuri sellainen nainen jonka kanssa hän haluaisi lapsia ja perheen ja on vasta nyt tajunnut sen.

WTF. Ja kaiken huippu oli että on uudessa suhteessa, alkoi suhteeseen juurikin ehkä kuukausi meidän eron jälkeen ja siinä alussakin vielä olisi halunnut yrittää minun kanssani uudestaan ym - en toki silloin tiennyt että hänellä oli jo joku toinen, vaikka mitään uutta yritystä ei tullutkaan.

Mutta lähes pari vuotta siinä kesti, että näköjään jotain tapahtui, kun näitä viestejä alkoi tulla. Emme asu enää edes samassa maassa, mikä oli minusta vielä vähän omituisempaa.

105/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Kyllä naiset käsittelevät eron loppuun ennenkuin uutta suhdetta. Toki poikkeuksiakin löytyy. Ehkäpä miehet ei osaa elää yksin ja tarvitsevat kylkeensä jonkun lohduttajan.

Tää on just näitä yleistyksiä, joille ei löydy mitään todellisuuspohjaa.

Vierailija
106/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko miehet toisten miesten kanssa heti eron jälkeen vai mistä ne kaikki löytää itselleen tollon nussittavaksi?

Vierailija
107/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko miehet toisten miesten kanssa heti eron jälkeen vai mistä ne kaikki löytää itselleen tollon nussittavaksi?

Hyvä kysymys. - Luulen, että aika moni mies ei lähde suhteasta itse omasta tahdostaan ennen kuin heillä on kiikarissa jo uusi kumppani.

Vierailija
108/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole kauheampaa kuin 35-75 siiderivalasnaiset laulamassa, joko aikuista naista tai kaunis rietas ja onnellinen biisejä.

Kyllä sille kovan vastuksen tarjoaa ukkeli joka vedet silmissä vetää "oon viikonloppuisä minä vaan".

Vierailija
109/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainenhan se löytää parven lohduttajia, joista lopulta valitsee sitten sen uuden miehensä - mies löytää pullon ja pitkän tympäännyttävän kauden radalla.

Vierailija
110/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käsitellyt jo nyt läpi eron, vaikka en ole eronnut. Olen käynyt mielessäni läpi asioita jotka ovat menneet pieleen ja jotka tulevalta kumppaniltani haluan, käynyt jopa monilla treffeillä jo ihan sinkku fiiliksissä ja ihastunutkin. Ehkä vielä eroan ja lennosta uusi. Miks mun pitäis pitää sinkku vuosi tai monia, jos oon asian jo käsitellyt valmiiksi? M36v

Moi Joni. Arvaas mitä - niin olen minäkin.

T. Vaimo

Vierailija
111/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa miehistä ei saa niin helposti irtoseksiä kuin kevyesti tapaileva nainen.

Siksi se uusi perhe on hankittava 

No kenen kanssa ne naiset sitten harrastaa irtoseksiä? Toisten naistenko?

Vierailija
112/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minunkin ex uskalsi laittaa eron vireille vasta kun uusi oli jo katsottu. Luultavasti ei sentään pettänyt, muuta kuin henkisesti. Ero oli tosin minullakin ollut mielessä jo hetken, mutta oma elämäntilanne oli vähän huono siihen sillä hetkellä. Siitä ex ei toki välittänyt. Ja jotenkin sitä onneksi selvisi, löysin töitä ja asunnon. Jopa paremman kuin entinen. Mihin ex jäi ja on nyt kusessa lainan kanssa. Ja se uusi suhdekin kaatui aika pian, kun eihän se mies ollut käsitellyt meidänkään eroa. Nyt on sitten täysin masentunut edelleen, kun ei ole ketään löytänytkään tilalle. Minäkin toki laitoin tinderin laulamaan eron jälkeen, mutta mitään vakavaa en ole hakenut. Olen kuitenkin seksuaalinen ihminen, joten parikin vakihoitoa tuli otettua. Toisen kanssa nähty vuoden verran ja vähän on tunteita tullut molemmille matkaan. Mutta tuskin mitään perinteistä seurustelua meille tulee. Haluan myös omaa tilaa, mutta seksi ja muu läheisyys on myös tärkeitä. Muuhun en oikein miehiä kaipaa. Eksällä tuntuu olevan toisinpäin, haluaa vaan sitä arkea ja että toinen on siinä lähes kokoajan.

Kysyikö mies sinua takaisin, kun uusi suhde oli kaatnut?

Ei onneksi ole takaisin pyydellyt. On kyllä pahasti läheisriippuvainen ja pahimmassa vaiheessa yritti seuraani saada, ihan siis kaverina, ikinä ei ole muuten lähennellyt eron jälkeen. Ja kyllä mäkin olen autellut, kuunnellut häntä jne. Kuitenkin yhteiset lapset ja heidän kannalta olisi parempi että isäkin voi hyvin. Alan toki olemaan väsynyt tähän, kun on jo vuoden jatkunut. Tosin hän vasta myönsi, että vähän on kateellinen kun minulla seuraa on.

Vierailija
113/1764 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas naiset kehuvat omaa tapaansa hoitaa asia ja haukkuvat miesten vastaavaa.

Eronneena ja uudessa suhteessa jo vuosia olleena miehenä mieleen tulee ainakin kolme syytä miesten eron jälkeiselle toiminnalle. Tarkoitan tässä nyt aikuisten ihmisten tilannetta.

1) Erot eivät ole symmetrisiä, sillä noin 75% avioliitoista päättyy naisen päätökseen. Mitä sitä turhia tuollaisia vuosikausia pohtimaan, sillä myös useimmat muut naiset toimivat samalla lailla. Tuskaa voi toki olla, mutta ei siihen mikään vatvominen auta. Siiispä laastarisuhde päälle. Ja kun niitä on jokunen ollut, joukossa on yleensä joku oikein ihastuttava nainen.

2) Mainittukin jo tässä ketjussa, mutta seksin saaminen ei ole sinkkumiehelle yhtä helppoa kuin naiselle. Kuka järkevä aikuinen mies jaksaa jatkuvasti selata jotain appia tai käydä baarissa sen yhden jutun takia. Laastarisuhteessa saa yleensä ainakin alussa niin paljon kuin huvittaa.

3) Kysyntä. Eronnut mies on yleensä ollut joissain naissuhteissa jo ennen liittoaan. Ainakin itselle on jäänyt vaikutelmaksi, että naiset arvostavat itseluottamusta ja kokemusta siitä, että mies tietää mitä tekee. En tarkoita tässä vain seksiä. Naisten kanssa on osattava olla muutenkin. Eronnut mies on tässä vahvassa etulyöntiasemassa lähes ikisinkkuihin miehiin nähden.

Eronneiden miesten tavassa hoitaa tilanne ei ole mitään moitittavaa.

Vierailija
114/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän jo valmiiksi, että tämä on kuin seinille puhuisi, mutta tuollaisissa otsikon kaltaisissa liibalaaba-sanonnoissa korostuu hyvin se älytön käsitys, että on olemassa yksi Nainen ja yksi Mies, ja sitten neljä miljardia kloonia kummastakin.

Ettekö todella huomaa, kuinka älyvapaa ja totaalisen naurettava käsitys tuo on?

Suurin osa täällä, vaikka sinä et, tajuaa että puhutaan naisista keskimäärin ja miehistä keskimäärin. Poikkeuksia löytyy ilman muuta .

Vierailija
115/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keskityn vain itseeni ja lapsiini", sanoi ex-mies 15 vuoden liiton jälkeen. Menihän siinä 5kk ja oli uusi nainen. Hyvä niin, loppui ne vonkaamiset takaisin.

Vierailija
116/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käsitellyt jo nyt läpi eron, vaikka en ole eronnut. Olen käynyt mielessäni läpi asioita jotka ovat menneet pieleen ja jotka tulevalta kumppaniltani haluan, käynyt jopa monilla treffeillä jo ihan sinkku fiiliksissä ja ihastunutkin. Ehkä vielä eroan ja lennosta uusi. Miks mun pitäis pitää sinkku vuosi tai monia, jos oon asian jo käsitellyt valmiiksi? M36v

😂 voi viddu kun tietäisit mihin pyörremyrskyn silmään oot hyppäämässä. Käsitellyt… 🤣

Vierailija
117/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Keskityn vain itseeni ja lapsiini", sanoi ex-mies 15 vuoden liiton jälkeen. Menihän siinä 5kk ja oli uusi nainen. Hyvä niin, loppui ne vonkaamiset takaisin.

Sama, paitsi oma exäni pisti vielä paremmaksi. ”En halua mitään uusperhettä, vietän aikaa lasten kanssa…” Löysi uuden kolmannella viikolla eron jälkeen ja muutti sen luo uusperheilemään. Olimme yhdessä 20 vuotta.

Vierailija
118/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, nainen voimaantuu ja alkaa huudattaa kaija koota.

Tämä on totta! Ollaan kauniita riettaita ja onnellisia ja käydään myös eronneiden "sielunsiskojen" kanssa vetämässä korkkarit kattoon. Suureen ääneen kehutaan ettei miehiä tarvitse mihinkään kun on niiiin hienoja ystäviä mutta samaan aikaan yritetään kaikkensa että edes joku äijänkäppänä huolisi.

Surkuhupaisin porukka mitä baareissa käy.

Tästä pahempia ovat vain kymmenen vuotta näitä vanhemmat rääväsuiset vanhat naiset hunningolla. Nämä yrittää ottaa miehet jo väkisin.

hahaaha.......naulan kantaan

Ai surkuhupaisempi kuin nämä miehet, jotka menee eron jälkeen yhteen ensimmäisen vastaantulijan kanssa ettei tarvitse olla yksin? Ei minusta. Joku Kaija Koo, vaikka onkin kuraa, on aika pientä tuohon verrattuna.

Vierailija
119/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätit sitten mainitsematta, että hyvin moni nainen halua pitää "päätään" hyvänä, ainakin alkuvaiheessa.

mies53v

Vierailija
120/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäni oli miesten kanssa ja tollo sillä oli jo ennen eroa katsottuna.