Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden nainen"

Vierailija
05.11.2021 |

"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden naisen"

Ajatuksia, tosielämän esimerkkejä? Ainakin omassa tuttavapiirissä on mennyt juuri näin.

Naiset käyneet pitkien suhteiden päätyttyä eroseminaarin, ehkä terapian, aloittaneet uusia harrastuksia, keskittyneet lapsiin ja uuden arjen luontiin. Ehkä pienimuotoista tapailua. Miehillä kuitenkin hyvin pian uudet, vakavat parisuhteet. Mistä tämä mielestänne johtuu?

Tinder täynnä juuri eronneita miehiä, tai harkinta-ajalla tai vasta eroa suunnittelevia miehiä. Kun heiltä kysyy, onko erotyö tehty ja suru käsitelty, vastaus on lähes aina että jo aikoja sitten (vaikkei edes välttämättä erottu vielä).

Eroryhmissäkin valtaosa naisia. Ovatko muut huomanneet saman?

Kommentit (1764)

Vierailija
521/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin allekirjoitan tämän otsikon väitteen. Eropapereiden kirjoittamisesta oli reilut 2 viikkoa kun eksä löysi Tinderistä ”elämänsä naisen” ja rakastui niin että maailma kääntyi ympäri… no, se suhde karahti karille 10 kk;n jälkeen. Exä vielä tunnusti mulle että ei se naisen vaihtaminen näköjään ratkaissut hänen ongelmiaan… no, ei tuo paljon tuntunut oppineen kun nyt taas pari kk myöhemmin on uusi nainen kuvioissa…

Itse olen kyllä tapaillut eri miehiä, käynyt kahvilla, jutellut ja kirjoitellut, muutaman kanssa harrastanut seksiä mutta ei puhettakaan että ryhtyisin mihinkään vakavampaan suhteeseen vielä tässä vaiheessa. Hädin tuskin kompuroinut jaloilleen eron jäljiltä…

Vierailija
522/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-ty lihoi noin 10 kg puolessa vuodessa eron jälkeen.

Erikoista. Omassa tuttavapiirissä ollaan ehkä lihottu jonkin verran suhteen aikana ja eron sattuessa rakennettu ns. kostokroppa, tai jos kilot ovat pysyneetkin kurissa, eron jälkeen oltu siinä tapauksessa vieläkin aktiivisempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma hyvinvointi eron jälkeen on kaiken a ja o. Tämä korostuu, mitä enemmän on "antanut" parisuhteelle ja ollut sitoutunut toiseen. Naiset yleensä ottaen hoksaavat tällaiset prioriteetit miehiä herkemmin ja osaavat myös panostaa edistäviin, hyviin asioihin. Miehet puolestaan usein siirtävät vastuuta muille tai hamaan tulevaisuuteen, ja kun ei ole enää ketään vierellä, täytyy se paikka täyttää pikimmiten uudelleen. Eihän sitä nyt yksin pärjää, aikuinen mies!

Vierailija
524/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma hyvinvointi eron jälkeen on kaiken a ja o. Tämä korostuu, mitä enemmän on "antanut" parisuhteelle ja ollut sitoutunut toiseen. Naiset yleensä ottaen hoksaavat tällaiset prioriteetit miehiä herkemmin ja osaavat myös panostaa edistäviin, hyviin asioihin. Miehet puolestaan usein siirtävät vastuuta muille tai hamaan tulevaisuuteen, ja kun ei ole enää ketään vierellä, täytyy se paikka täyttää pikimmiten uudelleen. Eihän sitä nyt yksin pärjää, aikuinen mies!

Vähän katkeraa tilitystä. Laitas Kaija koot soimaan.

Vierailija
525/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-ty lihoi noin 10 kg puolessa vuodessa eron jälkeen.

Eli nainen voi todella huonosti suhteen aikana ja sä vielä vainosit häntä eron jälkeen. Miksi tämä pitää kertoa nettiin? Eikö hävetä? Anna naisparan olla rauhassa

Vierailija
526/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, kun tän ketjun naiset ovat miehiä parempia!!

Vierailija
527/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoitat itsestäänselvyyksiä?

Vierailija
528/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos 🤗!

Vierailija
529/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaille markkinoille tulevista, keski-ikäisistä tai yli ja naisten silmissä tasokkaista miehistä on kova kysyntä. Ovat vapaana yleensä hyvin vähän aikaa tai viedään suhteesta suoraan seuraavaan. Miehet eivät yleensä myöskään halua olla kauaa yksin. Eronneen keski-ikäisen naisen ( edellytykset: luonne mukava, perusnätti, lapsia tai ei) pitää olla itse aktiivinen tai nopea toimissaan. Sanoinkin entiselle miehelle että jos eroamme hän löytää uuden helpommin. Näin myös tapahtui. Löysin uuden sitten minäkin, mutta aikaa meni enemmän ja vaati minulta etsintää ja omaa aktiivisuutta. Löysin kuitenkin parisuhteeseen samaa ikäluokkaa olevan miehen, oli aikuisten lasten isä ja sinkkuna noin vuoden. Deittipalvelussa hän ehti olla omalla kuvallaan kokonaista kaksi viikkoa.

Vierailija
530/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ärsytä miehiä enempää kuin voimaantunut ja hauskaa pitävä vanhempi nainen. Koettaisitte itse joskus, voisi elämä olla vähän kivempaa.

Vierailija
531/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suhdekriisissä ja ollaan tätä miehen kanssa "käsittelemässä". Itse olen päättänyt, ettei uutta suhdetta tarvi edes ajatella, koska tässä on paljon muutakin tehtävää. Miehellä luki "parisuhde" jo meidän keskusteluissa mukana. Hänellä se on ihan prioriteettina nro 1. Itse en voisi kuvitellakaan uutta miestä elämääni.... En varmaan pitkiin aikoihin, jos koskaan. En yksinkertaisesti luota siihen, että osaisin valita terveen miehen elämääni ja yhtään sekopäätä en enää kestä. Eivätkä lapset mun mielestä ansaitse sitä, että äidin elämässä pomppii mies ja sitten toinen jne. jne.

Vierailija
532/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin allekirjoitan tämän otsikon väitteen. Eropapereiden kirjoittamisesta oli reilut 2 viikkoa kun eksä löysi Tinderistä ”elämänsä naisen” ja rakastui niin että maailma kääntyi ympäri… no, se suhde karahti karille 10 kk;n jälkeen. Exä vielä tunnusti mulle että ei se naisen vaihtaminen näköjään ratkaissut hänen ongelmiaan… no, ei tuo paljon tuntunut oppineen kun nyt taas pari kk myöhemmin on uusi nainen kuvioissa…

Itse olen kyllä tapaillut eri miehiä, käynyt kahvilla, jutellut ja kirjoitellut, muutaman kanssa harrastanut seksiä mutta ei puhettakaan että ryhtyisin mihinkään vakavampaan suhteeseen vielä tässä vaiheessa. Hädin tuskin kompuroinut jaloilleen eron jäljiltä…

Sinulla siis on ollut oikeus kahvitella ja nussia monien miesten kanssa, mutta paheksut kun entinen miehesi on tehnyt samaa? Entinen miehesi selvästi on romanttisempi kuin sinä ja siksi suhteenne varmaan kaatuikin.

Vierailija
533/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 sivua kommentteja lukiessani on pakko todeta että miehet ja naiset ovat todella törkeitä toisilleen, molemmat syyttävät kaikesta toisiaan ja itsessä ei koskaan ole mitää vikaa. En yhtään ihmettele että kukaan ei kunnioita ja arvosta toisiaan ja tämä meidän yhteiskunta on näin jakautunut

Vierailija
534/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä asiasta tarpeeksi mutta kyllä noin ulkopuolisen tarkkailijan silmään kieltämättä näyttää siltä että miehelle helpompaa vain panna uutta putkeen.

Tuntuu näin naisena siltä että maailman pohjapiirustus ei ole reilu kun menee näin. Mies pääsee irti niin paljon helpommin kuin nainen. Paitti että sitten on paljon niitä miehiä jotka ei pääse. Se vain kun ei itselle satu näitä miehiä kohdalle vaan juuri ne miehet jotka pääsee helposti irti ja kohti seuraavaa seikkailua.

Terveintä kaikille olisi että päästää irti niistä todella epäsopivista hiutaleista jotka löytää heti korvaajan, mutta kun me ei pystytä tähän. Me pidetään kynsin hampain kiinni jostain ihmisestä jolle me ollaan vain yksi vaihtoehto koko vaihtoehtojen meressä. En tiedä mikä ajaa meidät tähän hulluuteen mutta näin se on.

Oikeasti terveintä olisi myöntää itselleen, ettei suhteen pidä alkaa panemisesta ekana yönä. Minusta tuntuu miehenä oudolta, että mikä saa naisen toimimaan niin nurinkurisesti, että esittelee helposti pyhimpänsä, mutta pääkopan sisään mies ei välttämättä pääse koskaan.

Minusta taas tuntuu nurinkuriselta, että kaikkein pyhimpänä pidetään alapäätä eikä sitä pääkoppaa. Kertoo minusta kaiken sinunkaltaisistasi miehistä ja siitä miten paljon teidän mielipiteitänne tarvitsee kuunnella.

Mikä sai hyökkäämään?

No onhan se naiselle aika loukkaavaa vihjata, että se mikä on hänessä tärkeintä ja kallisarvosinta on hänen alapäänsä. Ei kukaan nainen halua olla puolisolleen pelkkä tai edes ensisijaisesti reikä. Ei ne ekana iltana antavat eikä varsinkaan ne jotka ei anna. Ne haluaa ajatella että niiden persoona ja sielu on se kallein ja pyhin.

Miksi nämä pitää erotella? Jos persoona ja sielu ihmisessä on sopivat, niin sellainenhan usein vasta panettaakin kauheasti, sellanen kyky olla lähellä.

Ei seksi ole ainakaan itselle (mies) mikään erillinen osa-alue, vaan vahvan suhteen oleellisimpia osia.

Vierailija
535/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

27 sivua kommentteja lukiessani on pakko todeta että miehet ja naiset ovat todella törkeitä toisilleen, molemmat syyttävät kaikesta toisiaan ja itsessä ei koskaan ole mitää vikaa. En yhtään ihmettele että kukaan ei kunnioita ja arvosta toisiaan ja tämä meidän yhteiskunta on näin jakautunut

Kunnioittaisin ja arvostaisin, jos keksisin miksi. Teeskennellä sitä ei voi, yrittänyt olen. Mutta jos vastassa on pelkkää itsesääliä ja marttyyriutta, vastuun välttelyä ja syyttelyä, negatiivisuutta ja oman perheen vähättelyä, on vaikea katsoa ylöspäin tai edes kohti.

Ja ei, se ihmisen itseisarvo ei siihen riitä, teot ratkaisevat.

Vierailija
536/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissäni moni eronnut nainen o edelleen sinkku. Itse kävin uuteen suhteeseen ennenkuin oli edes lopullisia papereita allekirjoitettu

Omassa tapauksessani eroa oli tehty vuosia enkä sitten päätöksen jälkeen halunnut jäädä jalat ristissä odottamaan jotain virallista lappua. Löytyikin hyvä mies nopeammin kuin odotin. Myös uusi mieheni oli juuri eronnut pitkän harkinnan ja pohdinnan jälkeen.

Ex-puolisomme, jotka itse olivat eroa halunneet, ovat sinkkuja edelleen. Voisiko merkitystä siis olla enemmän sillä, että haluaako olla parisuhteessa?

Vierailija
537/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ärsytä miehiä enempää kuin voimaantunut ja hauskaa pitävä vanhempi nainen. Koettaisitte itse joskus, voisi elämä olla vähän kivempaa.

Hauskaa pitävä vanhempi nainen ärsyttää kaikkia, sekä miehiä että naisia. Tässäkin ketjussa on ollut pitkiä ilkeileviä vuodatuksia miten surkuhupaisa on eronnut, keski-ikäinen nainen joka käy ystävineen baarissa tai jopa -herranjestas sentään - karaokessa. Näitä mahdollisimman vittumaisiksi kirjoitettuja kommentteja peukuttavat sekä miehet että naiset ja kirjoittaja on pakahtua ylpeydestä kun osasikin niin ilkeästi kirjoittaa.

Sekä nuoret naiset että kaikenikäiset miehet saavat kyllä käydä baarissa, remuta, laulaa, pitää hauskaa ja tehdä vaikka mitä. Ainoastaan vanhemmat naiset eivät saa, heidän pitäisi olla näkymättömissä ja hävetä itseään ja sitä, etteivät ole välttämättä yhtä kauniita kuin nuorina. Tämä kertoo aika paljon yhteiskuntamme arvoista.

Vierailija
538/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sä kuvittelet. Oikeasti moni tuntee lievää sääliä, kun vanha kropsu koittaa elää kuin teini. Se taas on totta, että naisen ei tarvitse olla keski-ikäinenkään, kun tätä suorastaan raivostuttaa, kun keski-ikäisellä miehellä on kaunis ja sutjakka aasialainen vaimo kainalossa.

Öh...pakko kysyä, mihin tämä ajatuskuvio perustuu? Oman kullan kainalo on se, millä on väliä.

Vierailija
539/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä asennetta ei voi tuoda parisuhteeseen, ei niitä päosin ulkoisia vaatimuksia kannata ottaa aiemmassa elämänvaiheessakaan niin tosissaan. Elää rennosti vaan eikä stressaa, niin ei sitten tarvitse niin kauheaa itsensälöytämistyötä tehdä keski-ikäisenä?

Elämä olisi helpompaa kun osaisi jättää asioita pois jo aikaisemmin. Hiekka veks pllusta vaan, ja kannattaa myös valita oikea kumppani joka panettaa kunnolla.

Kuka olettaa että miehen (yleistetysti) seksuaaliset tarpeet on sellaisia että ne voidaan jossain vaiheessa unohtaa, vaikka suhde onkin pidempään jatkunut? Vinkki naisille, älkää huijatko niitä miehiäkään, antakaa riittävästi ja vaatikaa se osallistuminen askareisiin muuten.

Olihan stereotypiaa.

Vierailija
540/1764 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nämä miehet tuo kaikki vanhat parisuhdemallinsa ja -ongelmansa vaan uusiin suhteisiinsa? Itse aloin näkemään omaa osuuttani parisuhteessa vasta pari vuotta eron jälkeen, ankaran itsetutkiskelun jälkeen.

Uudessa suhteessa ei joudu rankan itsetutkiskelun äärelle, kun itseään voi peilata uuden ihastuksen silmin.

Kyllä niitä ongelmia on veivattu erovaiheessa, ja uudessa suhteessa jatketaan peilaamista ja pohdintaa. Se, että edellisen kumppanin kanssa ei niitä ongelmia kyennyt ratkomaan ei tarkoita, etteikö täysin erilaisen ihmisen kanssa löytäisi uusia (ja parempia) malleja toimia.