Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäinen täällä hei.

Vierailija
05.11.2021 |

Viikonloppu. Niin monen innolla odottama aika. Täällä istun, yksin, puhelimen kanssa sohvalla. Tai, onhan tuossa koira vieressä.
Perhe on. Mutta, mies menee omia menojaan, lapset kavereidensa kanssa jossain. Minä täällä, yksin kotona. Aina. Ei ole muuta.
Voishan sitä siivota. Yksin. Tai käydä lenkillä koiran kanssa. Yksin. Tai käydä jossain. Yksin.
Miten ihmeessä tässä näin kävi? Minä oon aina ollut ihan sosiaalinen ihminen. Ja olen ymmärtänyt, että nykyiselläänkin minä olen yleisesti ihmisistä ihan mukava. Aika tavallinen, mauton ja hajuton kylläkin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko laitella kakkoseen?

Vierailija
2/22 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ole yksinäinen. Sinulla on koira ja perhe. Monilla ei ole yhtään ketään ihmistä elämässään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko tulla naimaan sua jos tykkäisit? 

Vierailija
4/22 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ole yksinäinen. Sinulla on koira ja perhe. Monilla ei ole yhtään ketään ihmistä elämässään.

Niin. Totta tämäkin. Kuitenkin tunnen itseni todella yksinäiseksi. Aina. Joskus tuntuu,,että olisi parempi olla todella täysin yksin. Kun näin, että on puoliso, joka ei kuitenkaan vietä kanssani aikaa. Se harmittaa, suututtaa. Jos olisi täysin yksin. Olisi yksin, ehkä ilman sitä pettymystä siitä, ettei oma seura kelpaa sille, jonka pitäisi olla se rakkain ja läheisin.

Vierailija
5/22 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

%E2%80%93InaNutshell

Yksinäisyys on todellakin olosta kiinni.

Katso vaikka kaikki kurtzgesagtin videot! Hyvä kanava.

Vierailija
6/22 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai sellainen "yksinäinen" taas

Vierailija
7/22 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, tällä palstalla pitäs tietää jo alotuksesta kun "yksinäinen" valittaa yksinäisyyttään ja heti ekassa lauseessa kertoo "mulla on mies". Hohhoijaa. Täällä oikeasti yksinäinen ikisinkku 32 v nainen. Yksin 14 vuotta, ei kavereita, ei miestä. YKSIN jokaikinen päivä, syntymäpäivä, juhannus, joulu, vappu, ystävänpäivä... Syntymäpäivänä saan joka vuosi kolme onnittelua; äidiltä, isältä ja mummolta.

Vierailija
8/22 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh,argh 🤮🤮

Vierailija
9/22 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/22 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin kun joskus saa olla yksin! Oletkohan läheisriippuvainen?

Vierailija
11/22 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, tällä palstalla pitäs tietää jo alotuksesta kun "yksinäinen" valittaa yksinäisyyttään ja heti ekassa lauseessa kertoo "mulla on mies". Hohhoijaa. Täällä oikeasti yksinäinen ikisinkku 32 v nainen. Yksin 14 vuotta, ei kavereita, ei miestä. YKSIN jokaikinen päivä, syntymäpäivä, juhannus, joulu, vappu, ystävänpäivä... Syntymäpäivänä saan joka vuosi kolme onnittelua; äidiltä, isältä ja mummolta.

Jep, kanssasisaresi täällä. Ap:n kaltaiset aloitukset ovat herjausta oikeasti yksinäisille. Oikeasti hänellä on kaikki hyvin, mutta ei keksi itse itselleen tekemistä. Argh.

Vierailija
12/22 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:n yksinäisyyttä, kyllä perheellinen voi olla siinä mielessä yksinäinen ettei ole ystäviä. Mullakin lapset on 15 ja 18v, omissa menoissaan. Miehellä omat harrastukset ja pitkät työreissut. Olen usein yksinäni (myöskin koiran kanssa) ja teen paljon asioita yksin koska minulla ei ole ystäviä. En oikein keksi mistä niitä näin viisikymppisenä saisi.

Vierailija
13/22 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää joidenkin yksinäisten valitus täällä, miten VAIN he ovat yksinäisiä.

Voi perhana! Minullakin on mies mutta olen silti yksinäinen.

Eikö sairaatkaan saa valittaa, ainoastaan terminaalivaiheessa olevat???? Te ette määrittele, onko joku yksinäinen vai ei! Te ette omista yksinäisyyden kokemusta!

Vierailija
14/22 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai lsellainen "yksinäinen" taas

Ei minä saa yhtään enempää onnitteluja. En enää edes mummolta.

Ap968

Vierailija
15/22 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi.

Mulla ei ole miestä tai lemmikkiä. Lapsi asuu omillaan.

Vierailija
16/22 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 7 pvä/ 24h. Yksin. Ei yhtään tressa tai sureta.Puhelin ei todellakan ole vierelläni,siihen ei kukaan soita. Jos soikin saan lähes sydiksen,kuka kuollut,n mitä jollain hätän?Kun on perus kännyt,saa olla rauhassa!. Ei siis älypuhelinta.Oma valintani. Koko korona aikana parhaat ystäväni 2 kuoli, Muita ystäviä,tuttavia,rakastettuni ,siskoni ja velikin .Yht 15kpl. Ei kuitenkaan koronaan! Eikä yhtään hautajaista,korona rajotukset. Ai niin tuli 3 kuolemasta soitto ja 12 kpl, tekstiviestinä . Helpompaa ilmoitta txti viestinä,kun kuunella sokkia itkuani,kun se oli kuolemat ihan joka kukausi 15 kk.Joten elihän puhelin.Yksin voi kuitenkin elää,mennä ulkoilee,lukea kirjoja. Kuunella radiota. Olen ihan koukussa radio nostalagia.Tänäänkin ostin itseelleni valkoisia neilikoita.pyhäin päivän kuniaksi. Sytytän lyhtyyn kyntilän. Muistellen edesmenneitä.Autoa en omista,joten hautusmaale en pääse. Useammalla kuluneuvolla en jaksa mennäEi mailman loppu ole yksin olla.Oli kyse mikä juhlapyhä tahansa. Voi nistä tehdä itsensä näköisen kuitenkin. Hyvää Pyhäinpäivää!( anteeksi teksti virheet,joitain ärsyttää,lukihäiriöinen.)

Vierailija
17/22 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kertonut miehellesi, että tunnet olosi yksinäiseksi ja että haluaisit tehdä yhdessä jotain? Entä lapset, kai päivittäin/viikoittain kuitenkin juttelette tai vaikka syötte yhdessä? Jos ette, voisiko heille ehdottaa, että joskus vaikkapa kokkailisitte ja söisitte yhdessä?

Kirjoitit, että ihmiset pitävät sinua yleisesti mukavana. Jos olet työelämässä, voisiko sieltä löytyä lenkkeily- tai kahvitteluseuraa tms? Entä naapurustosta? Verkossa on esim. Nappinaapuri-sivusto, josta voi etsiä seuraa menoihin. Samoin kaverihaku-sivusto, joka toimii nyt myös Discordissa. FB:ssä on ystäväryhmiä.

Kun olin työelämässä, oli suht helppo sopia vapaa-ajan menoja työkavereitten kanssa. Nyt työelämän ulkopuolella ei ole samanlaista luontevaa paikkaa, jossa ihmisiä. Mitä kauemmin on yksin, sitä oudompana itseään alkaa pitää. Kun pitää itseään outona, alkaakin käyttäytyä oudosti... Noin siis itselleni käynyt. 😢

Toivottavasti löydät ratkaisun tilanteeseen, ap. Voimia!

Vierailija
18/22 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis: jossa tavata ihmisiä* / 17

Vierailija
19/22 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan keskimäärin yhden. Mummoja ei ole ja yleensä vain toinen vanhemmista muistaa.

Vierailija
20/22 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi ei. "Olen aina ollut sosiaalinen". Lähde sitten sieltä kotoa nyhjäämästä ihmisten pariin! Sinulla sentään on koira sekä perhe. 

Ja mainitakseni. Olen yli 30-vuotias, ei perhettä, ei läheisiä ystäviä, vaikea sosiaalisten tilanteiden pelko, ahdistuneisuushäiriö, masennus. Koirani kuoli. Oli kanssani 15v. Koetan kerätä epätoivoisesti euroja kasaan, että saan uuden koiran, että jaksaisin tätä elämää. Teen kaikkeni, että kuntoutuisin. Hain apua, käyn terapiassa. Syön, nukun ja liikun säännöllisesti. Olen lukenut lukemattomia kirjoja ja artikkeleita, joista löytäisin työkaluja käsitellä vaikeuksiani. Työskentelen jatkuvasti hyvinvointini eteen. 

Joten jep. Tällaiset "voi minua poloista" -aloitukset on turhia. Pää pois hanurista nyt ja tee hyvä ihminen jotakin. Kukaan ei tee asioita puolestasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä