32€ tilillä ja pitäisi syöttää lapsi 25 pv
Ihanaa olla yh äiti. Miksi miehet on niin luusereita että jättävät hetikun raskaaksi tulee?
Kommentit (89)
hernekeitto ja myös joku keitto ja ruokajono
Jos on söpö tyttö niin voin lähteä kerran viikossa pizzalle (tarjoan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisy kuntoon asap.
Ihan turha tuollaista selittä. Minä valitsin itse mieheni ja mies halusi lapsia. Olimme tunteneet toisemme nn. 20 vuotta ja seurustelleet joitakin vuosia. Mies tosiaan oli se, joka lapset ehdottomasti halusi. Kuitenkin kun olin raskaana ja aika hankala raskaus, hän vain ilmoitti ettei sittenkään kestäisi lapsiperhearkea ja häipyi. Pikkuisen sain niellä, etyen katkeroitunut... Pahasti. Ja sitten Ollin tosiaan totaaliyksinhuoltaja. Isä ei halunut lasta nähdä, koska pelkäsi kiintyvänsä. Eikä hn halunut maksaa elareita, koska minulla oli ok tulot. Hänellä vain iso omaisuus. Asia todellakin tuli yllätyksenä. Tiesin, että mies oli kiltti ja myötäili ja hben on todella vaikea sanoa ei. Mutta tässä asiassa itse myötäilin miestä. Ärsyttää kun aina ollaan haukkumassa vaikka yksinhuoltajat tekevät kahden työt.
Niinpä! Yksinhuoltajien mollaaminen tarkoittaa, että syytetään sitä vanhempaa joka jää lapsen luokse, eikä sitä joka häipyy.
"Miksi miehet on niin luusereita että jättävät hetikun raskaaksi tulee?"
No, ap syyttää ihan surutta 50%:iä vanhemmista, riippumatta siitä, onko jäänyt lapsen luokse vai ei. Arvostan yksinhuoltajia, en arvosta yksinhuoltajien katkeruutta, vaikka hieman sitä ymmärränkin.
Eihän syytä. Vaan niitä miehiä, jotka jättävät kun nainen tulee raskaaksi, mikä tulee kyllä selväksi kun lukee koko virkkeen.
Jos sinä et näin ole tehnyt, niin ei koske sinua.
Miksi pahoitat mielesi sellaisesta mikä ei liity sinuun?
sijoititko lapselle kuuluvat rahat kaljaan, höpö heinään vai otitko tatskan. kerro totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisy kuntoon asap.
Ihan turha tuollaista selittä. Minä valitsin itse mieheni ja mies halusi lapsia. Olimme tunteneet toisemme nn. 20 vuotta ja seurustelleet joitakin vuosia. Mies tosiaan oli se, joka lapset ehdottomasti halusi. Kuitenkin kun olin raskaana ja aika hankala raskaus, hän vain ilmoitti ettei sittenkään kestäisi lapsiperhearkea ja häipyi. Pikkuisen sain niellä, etyen katkeroitunut... Pahasti. Ja sitten Ollin tosiaan totaaliyksinhuoltaja. Isä ei halunut lasta nähdä, koska pelkäsi kiintyvänsä. Eikä hn halunut maksaa elareita, koska minulla oli ok tulot. Hänellä vain iso omaisuus. Asia todellakin tuli yllätyksenä. Tiesin, että mies oli kiltti ja myötäili ja hben on todella vaikea sanoa ei. Mutta tässä asiassa itse myötäilin miestä. Ärsyttää kun aina ollaan haukkumassa vaikka yksinhuoltajat tekevät kahden työt.
Niinpä! Yksinhuoltajien mollaaminen tarkoittaa, että syytetään sitä vanhempaa joka jää lapsen luokse, eikä sitä joka häipyy.
No, ap syyttää ihan surutta 50%:iä vanhemmista, riippumatta siitä, onko jäänyt lapsen luokse vai ei. Arvostan yksinhuoltajia, en arvosta yksinhuoltajien katkeruutta, vaikka hieman sitä ymmärränkin.
Eihän syytä. Vaan niitä miehiä, jotka jättävät kun nainen tulee raskaaksi, mikä tulee kyllä selväksi kun lukee koko virkkeen.
Jos sinä et näin ole tehnyt, niin ei koske sinua.
Miksi pahoitat mielesi sellaisesta mikä ei liity sinuun?
"Miksi naiset ovat laiskoja siivellä eläjiä?" Syytinkö kaikkia naisia laiskoiksi, vai vain niitä, jotka "elävät siivellä"?
Minä voisin kyllä jonkun NÄTIN köyhän naisen kelpuuttaa elätettäväksi. Mutta silloin on oltava seksikäs vartalokin.
M35, 5000e/k.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh minäkin. Rahaa 400 käyttötilillä 20 päiväksi. Se ei ole paljon kun pitää ostaa bensaa ja ruokkia urheilevaa nuorukaista.
Yleensä rahatilanne hyvä mutta nyt oli ostettava uudet talvirenkaat ja maksettava autovero-muiden menojen lisäksi. Nuorelle ostettiin lisäksi takki ja seuran tuulipuku.
Ei tule elaria, ei lapsilisää eli ymmärrän hyvin ap. 1 maksaja on ihan eri planeetalta kuin 2.
Antaisin sinulle rahaa jos olisit tuttu.
Nyt voin vain toivoa aikoja parempia.Siis onko nuoresi jo 18 vuotias? Sillä muussa tapauksessa voit AINA anoa Kelalta elaria. Lapsella oletettavasti on isä? Elareista ei voi luistaa kuin kuolemalla.
On 18. Saa 30 euroa opintorahaa, siinä kaikki. No kyllä me pärjätään kun asunto on oma ja on säästöjä. Tilanne helpottuu kun poika lähtee armeijaan kesällä. Itselläni ok palkka mutta kyllä tarkasti saa talouden laskea kun 2 syö ja 1 tienaa. Pojalla myös kallis harrastus: melkein 300/ kk
Tsempit kaikille sinkkuvanhemmille !
Vierailija kirjoitti:
MIksi köyhät tekevät lapsia? MIKSI? Itse tiedostan sen että lapset ovat varakkaimman prosentin juttu.
Siksi, kun se elämäntilanne voi muuttua nopeastikin. Niillä varakkaillakin.
Naputa heti Toriin myyntiin lapsen jo pieniä vaatteita ja kenkiä. Jos on talvivaatteita myynnissä, niin NYT on aika myydä.
Tai onko sulla muuta turhaa kamaa, mitä myydä.
Pullojen keräys, jos niitä tulee vastaan.. Yhdellä isolla pullolla saa jo puoli kiloa perunaa.
Jos asut Espoossa, niin voin auttaa?
Osta kaurahiutaletta ja halvinta mahdollista makaronia niin , että ne riittävät koko ajaksi. Sitten ostat loppurahalla jotakin, mitä näiden kanssa voi syödä kuten maitoa, porkkanoita ja jotakin halpaa kaalia. Perunatkin ovat edullisia. Pavut ja soijarouhe ovat myös edullisia ja proteiinipitoisia.
Tee perserättejä vanhoista t-paidoista! Kai osaat! Jos et, soita kässänopelle!
Jos ap ei ole provo, hänen pitäisi osata googlella etsiä, mistä hänen kotiaan lähimpää saa ilmaista ruokaa.
Ei se kirkon diakoniakaan mikään automaatti ole. Vastaanotoille on pitköt jonot.
Jos jo vaikkapa kerran on käynyt diakoniassa, sieltä on samalla saanut neuvontaa ralouden hallintaan. Ei sinne voi mennä nippu nettiostolaskuja kädessään ruokarahaa pyytämään.
Ei kehtaa eikä edes uskalla, alkaa tulla riski lapsen huostaanotosta, jos näkevät äidin holtittoman rahankäytön, ja tekevät ilmoituksen viranomaisille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet valmis tekemään jos annan 1000€
hit me up 😛
Juuti tänään uutisissa, että erityisesti 25-30 -vuotiaat nuoret ovat korona-aikana joutuneet maksuvaikeuksiin verkko-ostosten vuoksi. Eihän se ostamiselta tunnu, kun kotisohvalla kännykkää näpyttelee. Juu, tuleehan se tuote, mutta tulee se laskukin.
Onko ap:lle käynyt näin?
Oletetaan että kaapissa on perusjuttuja, tomaattimurskaa, mausteita, liemikuutioita, riisiä, pastaa, jauhoja, ryynejä..... pakastimessa toivottavasti marjoja niin saatte jotain vitamiinejakin.
Osta lisäksi munia, jauhelihaa, perunaa, pakastekalaa ja mahdollisimman paljon kauden juureksia ja kasviksia.
Aamiaiseksi puuroa joka aamu.
Laita vaikka seuraavia ruokia:
Makaronilaatikko, vaikka ilman lihaa niin selviät halvemmalla, siitä riittää pariksi päiväksi
Kaalilaatikko
Kasviskiusaus
Hernekeitto, tätäkin saa ison satsin pikkurahalla kun tekee itse eikä purkkiversiokaan ole kallista
Kasvissosekeitot
Juureslaatikot
Leivo lisäksi itse leipää ja vaikka pullaa
Oletetaan, että jos ap olisikin trolli, niin joku muu voisi olla samankaltaisessa tilanteessa.
Jos ap kertoisi, onko kaapit ihan tyhjät vai onko jotain syömäkelpoista jemmassa. Sen jälkeen voisi miettiä, että mitä tarvitsee vielä lisäksi, jotta saisi syötävää 25 päiväksi.
Onko lapsi koulussa, päivähoidossa vai kotona,minkä ikäinen?
Jos on koululainen, niin silloin 5 ateriaa per viikko on jo kasassa.
Makaroonia, halvinta Prismasta spagetti 0,39€/kg, cittarissa jo 10snt kalliimpaa, hinta noussut syksyn aikana. 1 annos on 100g kuivaa spagettia, jos on pieniruokainen niin tietty vähemmän. Jos joka päivä syö spagettia, niin kahdelle hengelle vaatisi 5kg eli 1,95€.
Tomaattimurskaa 0,24€/purkki, monta. Sitä soijarouhetta, 3,05€/pussi.
Etsit juurestarjoukset euron kilo, ostat porkkanoita, punajuuria ja lanttua. Valkosipuli, yksi maksaa alle euron, ehkä 50snt.
Noilla ylläolevilla saa tehtyä spagettia ja tomaattikastiketta niin että korvista tulee jo, alle kympillä saa jo melkein joka päivälle... jos pystyy vetämään sen 25 päivää spagettia🙄
Halvimpia jauhoja, 0,89€/2 kg.
Halvinta maitoa, pitää löytyä alle 80snt/litra.
Halvimmat kaurahiutaleita oli 0,80€/kg luokkaa.
Omenoita saa 0,69€/kg. Aamupalaa näistä.
Kananmunia, tuolla rahasummalla ei voi olla eettinen kuluttaja. Halvimmat x-tra virike 1,85€/kg... lettuja/pannukakkua.
Kuivia herneitä ja niistä hernerokkaa, puolesta kilosta tulee 2-2,5 litraa soppaa. Sekaan porkkanaa, soijarouhetta...
Aika loppuu tältä illalta kesken, mutta siis periaate on, että kaupasta ostetaan halvinta edelleen syömäkelpoista, kannattaa hyödyntää kaikki mahdolliset alennukset. Jos ensi kuussa on enemmän rahaa, niin kannattaa pitää silti tiukkaa linjaa, ja joulunakin järki mukana.
Trollihan ap on, ei ole edes palannut kertomaan minkä ikäisestä lapsesta kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Trollihan ap on, ei ole edes palannut kertomaan minkä ikäisestä lapsesta kysymys.
18-vuotias. Lukee ketjussa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa osta pakastimeen punalapputuotteita.
S-ryhmän kaupoista saa illalla -30% tuotteet -60%.
Se olisikin hyvä kun pakastin olisi täynnä. Mutta kun ei ole millä ostaa.