Apua, sain vaalean lapsen, enkä ole pettänyt!
Eli mieheni on ulkomaalainen ja minäkin puoliksi. Minä ja mieheni olemme molemmat tummia, siis mustahiuksisia ja keskimääräistä tummemmalla iholla varustettuja. Silmämmekin ovat todella tummanruskeat, melkein mustat.
No, synnytin n. viikko sitten. Lapsemme on todella vaaleaihoinen, siniset silmät (tosin sehän on vauvoille tyypillistä, eikö?) ja hänen vähäiset hiuksensa ovat vaaleat, siis ihan platinablondit! Ja minusta tuntuu, että ihmiset jotka ovat nähneet vauvan, luulevat minun pettäneen miestäni. Yksi jopa kommentoi asiaa. Vannon, en todellakaan ole pettänyt!! Mies ei itse ole sanonut mitään vauvan ulkonäöstä. Mutta minua pelottaa, että hänkin epäilee minua!
Mutta siis, mistä vauvamme vaaleus johtuu? Ja miten saisin vakuutettua ihmiset siitä, etten ole pettänyt?
Kommentit (43)
Mulla kans kumpikin vanhemmista tummatukkaisia, minä olen melko vaalea. Haluaisin kyllä olla luonnostaan tummakutrinen :( Olen perinyt vaaleuden isänisän suvusta.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 16:44"]Porvoossa esiintyy dominanttia blondigeeniä.
[/quote]
Porvoo?
Onkai fenyyliketonuria seulottu? Se voi aiheuttaa vaaleutta ja aiheuttaa nopeasti kehitysvammaisuuden hoitamattomana.