Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, sain vaalean lapsen, enkä ole pettänyt!

Vierailija
17.01.2015 |

Eli mieheni on ulkomaalainen ja minäkin puoliksi. Minä ja mieheni olemme molemmat tummia, siis mustahiuksisia ja keskimääräistä tummemmalla iholla varustettuja. Silmämmekin ovat todella tummanruskeat, melkein mustat.

No, synnytin n. viikko sitten. Lapsemme on todella vaaleaihoinen, siniset silmät (tosin sehän on vauvoille tyypillistä, eikö?) ja hänen vähäiset hiuksensa ovat vaaleat, siis ihan platinablondit! Ja minusta tuntuu, että ihmiset jotka ovat nähneet vauvan, luulevat minun pettäneen miestäni. Yksi jopa kommentoi asiaa. Vannon, en todellakaan ole pettänyt!! Mies ei itse ole sanonut mitään vauvan ulkonäöstä. Mutta minua pelottaa, että hänkin epäilee minua!

Mutta siis, mistä vauvamme vaaleus johtuu? Ja miten saisin vakuutettua ihmiset siitä, etten ole pettänyt?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä sun mies on oikeasti blondi ja sinisimmuinen. on vähän operoinut itseään tai lotraa itseruskettavalla ja blondaa hiuksiaan.

Vierailija
2/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 14:50"]Eli mieheni on ulkomaalainen ja minäkin puoliksi. Minä ja mieheni olemme molemmat tummia, siis mustahiuksisia ja keskimääräistä tummemmalla iholla varustettuja. Silmämmekin ovat todella tummanruskeat, melkein mustat.

No, synnytin n. viikko sitten. Lapsemme on todella vaaleaihoinen, siniset silmät (tosin sehän on vauvoille tyypillistä, eikö?) ja hänen vähäiset hiuksensa ovat vaaleat, siis ihan platinablondit! Ja minusta tuntuu, että ihmiset jotka ovat nähneet vauvan, luulevat minun pettäneen miestäni. Yksi jopa kommentoi asiaa. Vannon, en todellakaan ole pettänyt!! Mies ei itse ole sanonut mitään vauvan ulkonäöstä. Mutta minua pelottaa, että hänkin epäilee minua!

Mutta siis, mistä vauvamme vaaleus johtuu? Ja miten saisin vakuutettua ihmiset siitä, etten ole pettänyt?
[/quote]

Tee isyystesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta vaikka "ihonvärin periytyminen", löytyy runsaasti tietoa, että noin se voi hyvinkin mennä, kuten teillä on käynyt.

Vierailija
4/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 14:50"]Eli mieheni on ulkomaalainen ja minäkin puoliksi. Minä ja mieheni olemme molemmat tummia, siis mustahiuksisia ja keskimääräistä tummemmalla iholla varustettuja. Silmämmekin ovat todella tummanruskeat, melkein mustat.

[/quote]

Tee isyystesti
[/quote]

Ok, tämä on hyvä idea, koska mieheni on pakko olla lapsemme isä. Mutta mistä vaaleus ylipäänsä johtuu, sillä 2:n teoriaan en taida uskoa. Ap

Vierailija
5/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sä oot puoliksi suomalainen eli sieltä puolelta sukua se tulee. täysin normaalia.

Vierailija
6/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 14:54"]Googleta vaikka "ihonvärin periytyminen", löytyy runsaasti tietoa, että noin se voi hyvinkin mennä, kuten teillä on käynyt.
[/quote]

Ok. Kiitos selityksestä. Ap

Vierailija
7/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 14:58"]no sä oot puoliksi suomalainen eli sieltä puolelta sukua se tulee. täysin normaalia.
[/quote]

Äitini on kuitenkin tumma suomalaiseksi. Mustahiuksinen luonnostaan. Siniset silmät ja melko vaalea iho hänellä kuitenkin on. Ap

Vierailija
8/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne voi joskus periytyä oudostikin, varsinkin jos suvussa on kuitenkin vaaleaihoisia. Mulla itselläni on vaalea iho ja miehellä tumma, mutta miehen isä on puoliksi vaalea, joten ilmeisesti jotenkin sieltä tullut meidän lapsen todella vaalea iho. Ja syntyessään lapsilla on yleensä vaaleampi iho, joka tummuu myöhemmin. Meidänkin lapsella oli syntyessään ihan samanvärinen iho kuin mulla (oon suomalainen) ja se tummui muutaman kuukauden aikana, mutta on vieläkin paljon vaaleampi kuin monilla muilla puoliksi tummaihoisilla lapsilla. Ja hiukset olivat ihan suorat, mutta kihartuivat muutama kuukausi syntymästä.

Vierailija
9/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoilla on yleensä ihan toista väriä hiukset kuin vanhemmilla ja heillä itselläänkin muutaman vuoden päästä. Esim. tummahiuksinen vauva on aivan blondi parivuotiaana.

Vierailija
10/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, miksi, nukutaan bilsantunnilla? Siellä nämä periytyvyysasiatkin on käyty läpi. Vähintään tyylillä miksi 2 ruskeasilmäistä voi saada sinisilmäisen lapsen.

Vierailija
11/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tummille vanhemmillekin voi syntyä kaksoset, joista toinen on tummempi, toinen vaalea.

http://cabinet-of-curiosities.blogspot.fi/2006_11_01_archive.html

Vierailija
12/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin lapsella on ihan yönmusta isä, mutta lapsi oli syntyessään tosi vaalea iholtaan. Nyt kun ikää on tullut lisää niin ihokin on tummentunut.

Vierailija
13/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 14:58"]no sä oot puoliksi suomalainen eli sieltä puolelta sukua se tulee. täysin normaalia.
[/quote]

Äitini on kuitenkin tumma suomalaiseksi. Mustahiuksinen luonnostaan. Siniset silmät ja melko vaalea iho hänellä kuitenkin on. Ap
[/quote]

Mutta on silti suomalainen kovin monta sukupolvea taakse päin ei tarvitse mennä kun löytyy jo se kunnon vaaleaihoinen suomalainen. Ainiin ja äidilläni oli pikimustat hiukset kun syntyi. 2 vuoden iässä ne alkoivat vaaleta ja juuresta kasvoi myös täysin blondia hiusta. Näytti varmasti hurjalle ja joku varmaan kuvitteli, että mummini värjää äitini hiuksia, kun se näytti tyvikasvulta.

Vierailija
14/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu et tietenkään ole jakanut tavaraasi muille ja sehän on ihan tavallista, että tummille syntyy valkoisia lapsia.
Kannattaa varmaan tunnustaa aika pian...

Vierailija
15/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 15:21"]

Ihan tummille vanhemmillekin voi syntyä kaksoset, joista toinen on tummempi, toinen vaalea.

http://cabinet-of-curiosities.blogspot.fi/2006_11_01_archive.html

[/quote]

Toi on periaatteessa yksinkertaisempi juttu, koska tossa molemmat vanhemmat ovat puoliksi valkoisia. Tosin voisi kai olla mahdollista, että ap:n miehen suvussa on vaaleita geenejä samalla tavalla kuin ton linkin vanhemmilla, mutta jostain kauempaa historiasta.

Vierailija
16/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 15:35"]Juu et tietenkään ole jakanut tavaraasi muille ja sehän on ihan tavallista, että tummille syntyy valkoisia lapsia.
Kannattaa varmaan tunnustaa aika pian...
[/quote]

Sun varmaan kannattaa menmä takaisin biologian tunnille ja vastata sitten uusiksi.

Vierailija
17/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vain jankkavat siitä isyystesteista. Vaikka asiat eivät niin helppoja ole. Suhden laatu vaikuttaa uskollisuudeen. Miksi miehesi alkaa epäillä just että voisit pettää? Onhan se hölmöä että lapsi on eri värinen kun vanhemmat kieltämättä. Tiedät itse jos et oo pettänyt sitten se on selvää asia, mutta onko mies salaa hautaa kosto ja kaikista huolimatta epäile petos. Toisalta herättää kysymys että oletko kuitenkiin herkkä pettämään ja onko miehella takaraivossa se pelko koska siinä on perää??? Kuitenkiin teillä on asioita joita pitää pohtia ja on riittavasti keskusteluaihetta, kieltämättä. Rakastatko miestä oikeasti??? Rakkaus on tärkeintä ja luottamusta kuten kunnioittaminen.

Vierailija
18/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleus on resessiivinen ominaisuus, helpommin noin voi käydä kuin niin, että kaksi vaaleavristä saa tumman lapsen.

Vierailija
19/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsesi on albiino

Vierailija
20/43 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 15:45"]

Kaikki vain jankkavat siitä isyystesteista. Vaikka asiat eivät niin helppoja ole. Suhden laatu vaikuttaa uskollisuudeen. Miksi miehesi alkaa epäillä just että voisit pettää? Onhan se hölmöä että lapsi on eri värinen kun vanhemmat kieltämättä. Tiedät itse jos et oo pettänyt sitten se on selvää asia, mutta onko mies salaa hautaa kosto ja kaikista huolimatta epäile petos. Toisalta herättää kysymys että oletko kuitenkiin herkkä pettämään ja onko miehella takaraivossa se pelko koska siinä on perää??? Kuitenkiin teillä on asioita joita pitää pohtia ja on riittavasti keskusteluaihetta, kieltämättä. Rakastatko miestä oikeasti??? Rakkaus on tärkeintä ja luottamusta kuten kunnioittaminen.

[/quote]

Eihän ap sanonut että mies epäilee, vaan että ap pelkää miehen ja muiden epäilevän.

Isyystesti auttaisi varmistamaan ettei mies epäile, mutta isyystestin esittely muille tuttaville kuulostaa aika nololta ja epäluontevalta, joten se ei ehkä muiden kanssa auttaisi. Tosin ei kai muilla ihmisillä niin väliä olisikaan jos vain mies varmasti uskoo olevansa isä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme