Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies mollaa ja kiusaa poikaa ja koiria

Vierailija
17.01.2015 |

En tiedä mikä tossa ihmisessä on vikana. Käytös muuttuu jatkuvasti vaan pahemmaksi. Meillä on kansliasta, poika 16 v. ja tyttö 13 v. Pojalla on ongelmia koulussa eikä jaksa keskittyä oikein mihinkään. On lyhytjännitteinen. Piirteet ärsyttää muakin aina välillä, varsinkin kun poika aloittaa aina jotain projekteja, mutta innostus loppuu alkuunsa, tavarat jää levällään ja osat ja tarvikkeet hukkuvat. Samoin hän hukkaa jatkuvasti hanskoja, kännyköitä ja kaikkea minkä käsistään laskee. Olen miettinyt että onko pojalla ehkä vähän ADHD piirteitä. Oli tai ei, niin piirteistään huolimatta hän on kuitenkin rakastamisen arvoinen ja hänestä löytyy myös kehumisen ja positiivisen palautteen arvoisia asioita, mutta isänsä ei niitä näe. Mies taas löytää pojasta 24/7 jotain kritisoitavaa. Viikonloppuna pojan pitäisi mennä klo 23 nukkumaan. Poika ei riemu kaupungilla, vaan pelailee kavereitten kanssa, jotka on usein meillä. Viikonloppuisin nukkuu miehen mielestä liian pitkään. Tuntuu että kaikki mitä poika tekee ja mitä mies ei arvosta, saa miehen kritisoimaan poikaa. Tämä tuntuu tätä nykyä olevan isänsä sylkykuppi. Olen sanonut asiasta miljoona kertaa kahden kesken, mutta ei mene jakeluun. Äsken räjähdin oikein kunnolla ja sanoin pojan läsnäollessa etten hyväksy mieheni käytöstä, joka on törkeää ja väärin. Mies veti siitä kilarit minulle, koska dumasin hänet pojan edessä. Musta taas tuntui tärkeältä sanoa pojan edessä isänsä käytös on väärin.

Meillä on kaksi isoa koiraa, jotka on mun ja lasten ja joiden hoitoon miehen ei tarvitse osallistua. Mies ei kutsu koiria niiden omilla nimellään, vaan tyyliin Ruma ja I di otti. Sinällään asia on mulle ihan sama, sillä eihän koirat asiaa ymmärrä eikä se mua haittaa. Mutta miehen käytös niitäkin kohtaan pahenee koko ajan. Jos vain on tilaisuus töniä, sorkkia, nippailla tai vetää hännästä, ei mies jätä sitä käyttämättä. Yks päivä huomasin että mies astui tahallaan toisen koiran hännän päälle. Siitä tulkin suuri riita, kun en voi käsittää miten jonkun mieli voi toimia tuolla tavalla. Tytärkin (joka on miehen suosikki, koska on superhyvä koulussa ja sovitteleva) sanoo usein isälleen tämän olevan "pimee" kun kohtelee koiria huonosti.

En kohta enää tiedä, että onko ero ainut ratkaisu. Nuo asiat haraa vastaan tässä niin lujaa.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
42/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi oudot sanat, tekstintunnistus kirjoittelee omiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta...... JSSAP

Vierailija
44/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelinkin noita kanslia lapsia:)

Vierailija
45/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuten oma isäni, säälin meidän kahta kissaa. Ja mollaa minua jatkuvasti. Miehesi on narsisti

Vierailija
46/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansliasta on oikeasti kaksi lasta. :-).

Vierailija
47/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tollanen mies, ero tekee erityisen hyvää pojallesi. Näytä ettei tollasta tarvii sietää eikä se ole okein.

Vierailija
48/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä jotenkin iän myötä pahenevaa. Mies on kohta 50 ja tuntuu että menee pahemmaksi koko aika. Ei ole koskaan tuntenut suuremmin empatiaa tai myötätuntoa, vaan on aika kova, mutta nyt on ihan eri ihminen ku vaikka 10 vuotta sitten.

Vierailija
49/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän tuo saada loppumaan tavalla tai toisella. Et voi sallia tuollaista käytöstä. Et vaan voi. Mies mäkeen, ellei osaa käyttäytyä. Sano se sille. Puhukaa asiasta mahdollisimman rauhallisesti. Miehen olisi paras keksiä jotain muuta keinoja vitutuksen purkamiseen. Tuo ei saa jatkua enää. Lapset ja koirat kärsii.

Vierailija
50/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:30"]

En tiedä onko tämä jotenkin iän myötä pahenevaa. Mies on kohta 50 ja tuntuu että menee pahemmaksi koko aika. Ei ole koskaan tuntenut suuremmin empatiaa tai myötätuntoa, vaan on aika kova, mutta nyt on ihan eri ihminen ku vaikka 10 vuotta sitten.

[/quote]

Omaa kuoppaansa se tuossa kaivaa. Miten se kuvittelee, että kukaan sietää tuommoista lähellään? :( Pitääkö se sua ihan kynnysmattona kun käyttäytyy noin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä