Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies mollaa ja kiusaa poikaa ja koiria

Vierailija
17.01.2015 |

En tiedä mikä tossa ihmisessä on vikana. Käytös muuttuu jatkuvasti vaan pahemmaksi. Meillä on kansliasta, poika 16 v. ja tyttö 13 v. Pojalla on ongelmia koulussa eikä jaksa keskittyä oikein mihinkään. On lyhytjännitteinen. Piirteet ärsyttää muakin aina välillä, varsinkin kun poika aloittaa aina jotain projekteja, mutta innostus loppuu alkuunsa, tavarat jää levällään ja osat ja tarvikkeet hukkuvat. Samoin hän hukkaa jatkuvasti hanskoja, kännyköitä ja kaikkea minkä käsistään laskee. Olen miettinyt että onko pojalla ehkä vähän ADHD piirteitä. Oli tai ei, niin piirteistään huolimatta hän on kuitenkin rakastamisen arvoinen ja hänestä löytyy myös kehumisen ja positiivisen palautteen arvoisia asioita, mutta isänsä ei niitä näe. Mies taas löytää pojasta 24/7 jotain kritisoitavaa. Viikonloppuna pojan pitäisi mennä klo 23 nukkumaan. Poika ei riemu kaupungilla, vaan pelailee kavereitten kanssa, jotka on usein meillä. Viikonloppuisin nukkuu miehen mielestä liian pitkään. Tuntuu että kaikki mitä poika tekee ja mitä mies ei arvosta, saa miehen kritisoimaan poikaa. Tämä tuntuu tätä nykyä olevan isänsä sylkykuppi. Olen sanonut asiasta miljoona kertaa kahden kesken, mutta ei mene jakeluun. Äsken räjähdin oikein kunnolla ja sanoin pojan läsnäollessa etten hyväksy mieheni käytöstä, joka on törkeää ja väärin. Mies veti siitä kilarit minulle, koska dumasin hänet pojan edessä. Musta taas tuntui tärkeältä sanoa pojan edessä isänsä käytös on väärin.

Meillä on kaksi isoa koiraa, jotka on mun ja lasten ja joiden hoitoon miehen ei tarvitse osallistua. Mies ei kutsu koiria niiden omilla nimellään, vaan tyyliin Ruma ja I di otti. Sinällään asia on mulle ihan sama, sillä eihän koirat asiaa ymmärrä eikä se mua haittaa. Mutta miehen käytös niitäkin kohtaan pahenee koko ajan. Jos vain on tilaisuus töniä, sorkkia, nippailla tai vetää hännästä, ei mies jätä sitä käyttämättä. Yks päivä huomasin että mies astui tahallaan toisen koiran hännän päälle. Siitä tulkin suuri riita, kun en voi käsittää miten jonkun mieli voi toimia tuolla tavalla. Tytärkin (joka on miehen suosikki, koska on superhyvä koulussa ja sovitteleva) sanoo usein isälleen tämän olevan "pimee" kun kohtelee koiria huonosti.

En kohta enää tiedä, että onko ero ainut ratkaisu. Nuo asiat haraa vastaan tässä niin lujaa.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies itse sanoo käytöksestään? Vähätteleekö vain?

Vierailija
2/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä olen, että tilanne ei voi tällaisena jatkua, siksi "oksensinkin" tämän tänne, joskojollakin olisi jotain viisasta sanomista asiasta tai kokemusta vastaavasta. Äskeinen riita herätti mut nyt ihan tosissaan. Poikain on sanonut mulle että tietää isänsä vihaavan häntä.

Nyt mies mököttää tossa sohvalla. Tiedän, että häntä kaduttaa, mutta en ole varma että häntä kaduttaa oikeat asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se miehesi. Oikeasti ja pian. Pyydä sen jälkeen tuhanteen kertaan aidosti lapseltasi anteeksi, että olet milloinkaan äitinä sallinut kenenkään kohdella häntä, omaa lastasi, noin. Olet osasyyllinen siihen nyt ja aina - ja myöskin sen aiheuttamiin seuraamuksiin, mutta yritä kaikkesi hyvittääksesi ne vääryydet pojallesi. Vielä ehkä ehdit. Mikä kasa paskaa se "miehesi" onkaan.

Vierailija
4/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähättelee ja omasta mielestään kasvattaa poikaa kun ei hyväksy hänen mielestään huonoa käytöstä. Minun mielestäni kritisointi ei vaan voi olla jatkuvaa ja asioita voi pyytää ja vaatia myös positiivisesti ja lasta täytyy rakastaa itsenään eikä vain tekojensa kautta. Koirien kiusaamista vain vähättelee, hänen tekonsa ei kuulemma satut koiria. Ei välitä edes siitä että minä ja lapset ollaan tosi vihaisia ja surullisia koirien puolesta.

Vierailija
5/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sortunut sanomaan tätä tämän palstan klassikkoa, mutta nyt on sen aika. Jätä se sika!

Vierailija
6/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuommoisen kanssa? Oletko tyhmä? Lapsesi eivät saa itse valita, sinun tehtäväsi olisi taata heille tasavertainen lapsuus, jossa vanhempi ei mielivaltaisesti hajota toista samalla kun kohottaa toisen korkeuksiin.

Vierailija
7/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:26"]Aivan kuten oma isäni, säälin meidän kahta kissaa. Ja mollaa minua jatkuvasti. Miehesi on narsisti
[/quote]
Eläinsuojeluilmoitus! Jos lasta pahoinpitelee niin kyllähän siitäkin lasu, eläinsuojelu eläimiä varten :)

Vierailija
8/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni en ole tyhmä. Tyhmä olisin, jos en yrittäisi korjata tilannetta ja saada mieheni tajuamaan käyttäytymistään. Tyhmä olisin, jos vain tyytyisin siihen että hän jatkaa käyttäytymistään enkä hakisi apua kun tilanne kärjistyy. Siksi kirjoitin tänne ja ajattelin ensin tämän pari tuntia kuulostella muiden mielipiteitä ja miettiä asiaa. Joskus olen kiukuspäässäni sanonut miehelleni haluavan erota ja silloin varsinkin poika oli sitä vastaan. Ennen pojan murrosikää he tulivat isänsä kanssa hyvin toimeen. En halua erota ja palata yhteen, se ei olis lapsia kohtaan reilua. Poikani on kohta 17 ja olen hänen kanssaan kyllä keskustellut asiasta. Nyt tilanne on edennyt minun mielestä I niin pahaksi, että harkitsen oikeasti eroa jos mies ei nyt taju nyt kääntää kelkkaansa.

Vierailija
9/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vähän mitä kirjoitat. Teillä on kuitenkin ydinperhe.

Ydinperhe on aina paras kasvualusta lapsille. Olisit kiitollinen siitä, että lapsesi saavat kasvaa onnellisesti ydinperheessä, eikä yksinhuoltajan, tai sateenkaariperheen kasvattina.

Olet idiootti, jos tuosta lähdet. Pojat kiittelevät sinua myöhemmin, että pidit perheen kasassa. Miehesi suhteen voisit vaan yrittää vähän enemmän. Naiset on ennen yrittäneet paljon enemmän kuin nykyisin, väkivaltaisten ja alkoholistienkin kanssa.

Vierailija
10/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö mies alkoholia tai lääkkeitä? Onko hänen suvussaan dementiaa? Persoonallisuuden muutos ilkeäksi voi olla merkki sairaudesta tai päihdeongelmasta. Yritä puhua hänelle aidosti ja rakastavasti, syyttelemättä, huolesi ilmaisten.

Vierailija
11/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:56"]

Ydinperhe on aina paras kasvualusta lapsille. Olisit kiitollinen siitä, että lapsesi saavat kasvaa onnellisesti ydinperheessä, eikä yksinhuoltajan, tai sateenkaariperheen kasvattina.

Olet idiootti, jos tuosta lähdet. Pojat kiittelevät sinua myöhemmin, että pidit perheen kasassa. Miehesi suhteen voisit vaan yrittää vähän enemmän. Naiset on ennen yrittäneet paljon enemmän kuin nykyisin, väkivaltaisten ja alkoholistienkin kanssa.

[/quote]

En mä nyt tiedä, onko tämä keskustelu oikein provoilun paikka. Kun asettuu sen perheen mollatun mustan lampaan asemaan, tuon pojan asemaan siis, niin kuvio on turhan sairas ja masentava. Ei aina kannata veistellä hassuja juttujaan.

Vierailija
12/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet uhkavaatimuksen, tee se kirjallisesti, ota kopio itsellesi ja anna alkuperäinen miehelle. Sisältö: "Mies, kärsit selvästi jostain terveysongelmista, joten hakeudu hoitoon. Jos et hakeudu hoitoon, tulee ero. Perheessä ei tullainen käytös vetele."

Miehellä voi olla testosteronivajetta tai jopa mielenterveysongelmia. Ikäkriisi, masennus ja silleen.

Vierailija
13/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

Vierailija
14/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 14:00"]

[/quote]

En mä nyt tiedä, onko tämä keskustelu oikein provoilun paikka. Kun asettuu sen perheen mollatun mustan lampaan asemaan, tuon pojan asemaan siis, niin kuvio on turhan sairas ja masentava. Ei aina kannata veistellä hassuja juttujaan.

[/quote]

Ei ole kyse hassuttelusta, vaan tosiasioista. Jos ap tuosta nyt kaikkien neuvomana lähtee ja tulee myöhemmin samalle palstalle kertomaan tilanteestaan, kun on yksinhuoltaja ja pärjää jo vähän paremmin niin mitä on vastaanotto:

Et sitten kyennyt pitämään perhettä kasassa!

Kaikki yksinhuoltajat ovat huoria!

Et sitten osannut valita miestäsi paremmin!

Ainoastaan ydinperheissä kasvaa onnellisia lapsia!

jne.

Vierailija
15/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, kiitos. Jotain tuon tyyppistä ehkä etsinkin.  Keinoa kertoa että olen nyt tosissani ja huolissani lapsistani, mutta hänellä on nyt viimeinen mahdollisuus tehdä asialle jotain. Että jos hän haluaa olla osa lastensa jokapäiväistä elämää, hänen on muututtava tai sitten elettävä toisenlaista elämää itsekseen. Mies on kuitenkin ollut ihan ok isä pojan murrosikää asti. Tämä on myös hänen perheensä ja haluan että jos ero tulee, silloin on tehty kaikki mahdollinen siihen asti, että jatkaminen ei enää ole kenenkään, varsinkaan lasten edun mukaista.

Vierailija
16/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lääkäriin. Ystäväni muuttui ihanasta miehestä hirviöksi. Potki yöllä vaimonsa alas sängystä, kiusasi lapsia ja koiraa. Muutoksen aiheutti aivokasvain. Vaimo oli jo eroa hakemassa, mutta tulikin erilainen ero:(

Vierailija
17/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 14:00"]

[/quote]

[/quote]

Ei ole kyse hassuttelusta, vaan tosiasioista. Jos ap tuosta nyt kaikkien neuvomana lähtee ja tulee myöhemmin samalle palstalle kertomaan tilanteestaan, kun on yksinhuoltaja ja pärjää jo vähän paremmin niin mitä on vastaanotto:

Et sitten kyennyt pitämään perhettä kasassa!

Kaikki yksinhuoltajat ovat huoria!

Et sitten osannut valita miestäsi paremmin!

Ainoastaan ydinperheissä kasvaa onnellisia lapsia!

jne.

[/quote]

tää on kyllä totta av:lla.

Vierailija
18/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet harkitsevan kuuloinen, mikä on ihmisessä hyvä asia. Uskon, että löydät oikean ratkaisun lastesi parhaaksi. Tsemppiä,

Vierailija
19/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:36"]

Ihan samaa mieltä olen, että tilanne ei voi tällaisena jatkua, siksi "oksensinkin" tämän tänne, joskojollakin olisi jotain viisasta sanomista asiasta tai kokemusta vastaavasta. Äskeinen riita herätti mut nyt ihan tosissaan. Poikain on sanonut mulle että tietää isänsä vihaavan häntä. Nyt mies mököttää tossa sohvalla. Tiedän, että häntä kaduttaa, mutta en ole varma että häntä kaduttaa oikeat asiat.

[/quote]

Ero heti.

Vierailija
20/50 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:36"]

Ihan samaa mieltä olen, että tilanne ei voi tällaisena jatkua, siksi "oksensinkin" tämän tänne, joskojollakin olisi jotain viisasta sanomista asiasta tai kokemusta vastaavasta. Äskeinen riita herätti mut nyt ihan tosissaan. Poikain on sanonut mulle että tietää isänsä vihaavan häntä. Nyt mies mököttää tossa sohvalla. Tiedän, että häntä kaduttaa, mutta en ole varma että häntä kaduttaa oikeat asiat.

[/quote]

Oletko kertonut miehellesi poikanne sanoneen näin? Kerro ihmeessä, jos et ole sitä jo tehnyt.

Mikäli olet asian jo kertonut, eikä pojan isä siitäkään välittänyt, on mielestäni todellinen harkinnan paikka elämässänne. Onko kunnallanne tarjota jotain keskusteluapua?

Poika on iässä, jolloin ihan yleisestikin ollaan "pallo hukassa", eli melko normaali nykypäivän nuori (pitkäjänteisyyden puute tuntuu vaivaavan liiankin monia ja teini-iässä etsitään identitettiä muutenkin). Tuon ikäiselle isän malli on merkittävä, samoin isän tuki/tuen puute. Jatkuva vähättely ei todellakaan ole omiaan kannustamaan parempaan suoriutumiseen.

Henkilökemiat eivät tunnu pelaavan perheessänne lainkaan. Olisiko ap sinulla itselläsi myös peiliin katsomisen paikka? Millainen on sinun suhtautumisesi mieheesi? Kokeeko miehesi olevansa täysivaltainen perheenjäsen vaiko vain välttämätön paha? Asiat ovat harvoin yksiselitteisiä ja useinkaan vikaa ei ole vain toisessa osapuolessa.

Ero on aina yksi ratkaisu, mutta se harvoin opettaa osapuolille mitään heistä itsestään. Siksi suosittelen ammattiapua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme