Mieheni suuttuu aina pienistä asioista tai huomautuksista
Ei kestä minkäänlaista kritiikkiä. Meillä on torstaisin aina siivouspäivä ja mieheni imuroi koko talon. Perjantaina on pyykkipäivä. Olin laittamassa loppuja vaatteita pyykkikoriin kun koria siirtäessäni sieltä lensi pölyä ja villakoiria. Sanoin vain miehelleni, että et tainnut imuroida täältä korin takaa nurkasta ja hän suuttui ja alkoi mököttää kuin pieni lapsi. "Imuroi sitten itse, jos ei kelpaa" ja kaikkea tuollaista - kuin teinin kanssa olisi tekemisissä. Aina melkein sama juttu, että jos jostain huomauttaa tai sanoo niin mies loukkaantuu ja alkaa vänkätä vastaan. Luulen, että tässä on myös kotona opitut mallit takana, koska miehen isä on samanlainen. Anoppi jos sanoo jotain niin appiukko ärähtää heti, että "älä narise."
Mitä haluan sanoa? No sitä, että pääseeköhän mieheni tästä käyttäytymismallista koskaan eroon?
Kommentit (49)
Tämä saattaa mennä vähän ohi, mutta luulen, ettei kyse ole varsinaisesti nalkutuksesta ja siitä, miten nimenomaan nalkutusta otetaan vastaan.
Minun miehelleni ei oikeastaan tarvitse ”nalkuttaa” niin kuin nalkutus yleensä mielletään, mutta mies ei ota vastaan kritiikkiä. Olen joo joskus pyytänyt putsaamaan itse kakkaviirunsa pöntöstä, ja siitä ei ole mennyt pois tolaltaan, koska ei ole oikeasti huomannut.
MUTTA jos korjaan tai ohjeistan tekemään paremmin, se on huono juttu. Tosi huono.
Olen vähän kielipoliisi, ja joskus mies puhuu tosi hassusti, enkä pysty sitä ohittamaan. Hän lausui kerran ”character”-sanan [tsäräter] ja minä luulin olevani ystävällinen, kun korjasin. Todellisuudessa miehen silmät muljahtivat ympäri, kun kehtasin korjata hänen virheensä.
Käyttää myös suomenkielisiä sanontoja väärin. En (ole) voi(nut) olla korjaamatta, koska itse arvostaisin korjausta jotta jatkossa sanoisin oikein.
On sittemmin oikeasti aika kovasti ”pyytänyt” olemaan korjaamatta, enkä siksi enää korjaa. Huvitun vähän kyllä, kun mies esimerkiksi kuvailee jonkun lähteneen kuin hauki veräjästä.
Onko sinulla ap tapana muutenkin huomautella miehelle asioista, lähinnä arjessa? Jotkut miehet tai naiset eivät pysty ottamaan vastaan kritiikkiä, huomioita, korjauksia, kehitysehdotuksia jne. En tiedä mistä se kumpuaa, mutta helpoimmalla pääsee kun vastapuoli höllää vähän.
Joku on ehdottanut siivousroolien vaihtoa. Imuroi sinä, jos se ei ole miehen lempipuuhaa. Pyykit on vaikea ripustaa huolimattomasti (joskin sekin onnistuu, kokeilkaa!).
Mä huomautin vaimolle että on vähän pyöristynyt vaikka sanoi laihduttavansa. Hirveet kilarit. Ei kestänyt kritiikkiä, ei edes yhtä kertaa.
Itse laitan pyykit väärin narulle, tiskit väärin astianpesukoneeseen ja ostokset väärin jääkaappiin. Lisäksi imuroin huolimattomasti ja ruokaa laittaessa en pese liettä kunnolla ennen käyttöä. Kaupassa käyn liian usein.
Renkaiden vaihdosta ja halon hakkuusta ei ole tullut vielä moitteita.
Hänen haluamiaan koiiria pitäisi kuulemma kouluttaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni suuttuu aina pienistä asioista tai huomautuksista
Ei kestä minkäänlaista kritiikkiä. Meillä on torstaisin aina siivouspäivä ja mieheni imuroi koko talon. Perjantaina on pyykkipäivä. Olin laittamassa loppuja vaatteita pyykkikoriin kun koria siirtäessäni sieltä lensi pölyä ja villakoiria. Sanoin vain miehelleni, että et tainnut imuroida täältä korin takaa nurkasta ja hän suuttui ja alkoi mököttää kuin pieni lapsi. "Imuroi sitten itse, jos ei kelpaa" ja kaikkea tuollaista - kuin teinin kanssa olisi tekemisissä. Aina melkein sama juttu, että jos jostain huomauttaa tai sanoo niin mies loukkaantuu ja alkaa vänkätä vastaan. Luulen, että tässä on myös kotona opitut mallit takana, koska miehen isä on samanlainen. Anoppi jos sanoo jotain niin appiukko ärähtää heti, että "älä narise."
Mitä haluan sanoa? No sitä, että pääseeköhän mieheni tästä käyttäytymismallista koskaan eroon?
.
Miehesi pääsee helposti eroon. Alat itse imuroimaan aina.
Jos ei hommat mielytä miehesi pääsee kyllä eroon siitä emakosta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi imuroi koko talon, niin miksi sinä huomautat tuollaisesta?
Koska omaa paremmuutta täytyy esitellä aina kun vain mahdollista!
Asiastahan ap huomautti, ei hän mitään paremmuutta esitellyt.
Eikös tuo nyt ole kuitenkin aika pieni asia? Mutta silti suututtaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa nyt itkijäpojat huomioon se, että mies joka ei kestä minkäänlaista kritiikkiä on naisen silmissä luuseri.
Ja nalkuttavien akkojen pitäisi ottaa huomioon, että jonkun ajan pääatä ei ole kenelle nalkuttaa. Tai sitähän he varmaan toivovatkin.
Veikkaan että olet ap kova nalkuttamaan, ja siksi pienikin kommentti ärsyttää miestäsi.
Ratkaisu; vähemmän nalkutusta ja lisää nussimista, lopputuloksena taatusti onnellinen mies.