Mieheni suuttuu aina pienistä asioista tai huomautuksista
Ei kestä minkäänlaista kritiikkiä. Meillä on torstaisin aina siivouspäivä ja mieheni imuroi koko talon. Perjantaina on pyykkipäivä. Olin laittamassa loppuja vaatteita pyykkikoriin kun koria siirtäessäni sieltä lensi pölyä ja villakoiria. Sanoin vain miehelleni, että et tainnut imuroida täältä korin takaa nurkasta ja hän suuttui ja alkoi mököttää kuin pieni lapsi. "Imuroi sitten itse, jos ei kelpaa" ja kaikkea tuollaista - kuin teinin kanssa olisi tekemisissä. Aina melkein sama juttu, että jos jostain huomauttaa tai sanoo niin mies loukkaantuu ja alkaa vänkätä vastaan. Luulen, että tässä on myös kotona opitut mallit takana, koska miehen isä on samanlainen. Anoppi jos sanoo jotain niin appiukko ärähtää heti, että "älä narise."
Mitä haluan sanoa? No sitä, että pääseeköhän mieheni tästä käyttäytymismallista koskaan eroon?
Kommentit (49)
Mieheni on samanlainen. Tekee kyllä itselleen mieleiset hommat viimeisen päälle, mutta kun pitäisi siivota tms. niin tehdään niin laiskasti ja sitten suuttuu, jos tai kun huomautan ystävällisesti asiasta
Jos miehesi imuroi koko talon, niin miksi sinä huomautat tuollaisesta?
Kyllä muakin ärsyttäisi, jos joku huomauttelisi olemattomista asioista.
Aijai, eikä ollut edes eks kerta kun noin kävi!
Vierailija kirjoitti:
koska hän ei selkeästi imuroi koko taloa?
-ei ap
Itsekin teen epämiellyttävät asiat huonosti, jotta ei joutuisi niin usein tekemään niitä. Imuroi siis itse.
Meillä sama. Toi mököttäminen ottaa päähän, jatkuu myös seuraavaan päivään. Tuntuu, että pitää varoa, mitä uskaltaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Koska omaa paremmuutta täytyy esitellä aina kun vain mahdollista!
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Toi mököttäminen ottaa päähän, jatkuu myös seuraavaan päivään. Tuntuu, että pitää varoa, mitä uskaltaa sanoa.
Onko naisen biologisista syistä täysin mahdotonta olla jäkättämättä turhista?
Mun mies harrastaa tätä myös. Enkä edes huomauta hirveän usein asioista (mua ei parit pölypallot haittaa, jos vain suunnilleen on siistiä). Mutta ei kestä pienintäkään huomautusta tai neuvoa. Heti alkaa kaamea tiuskiminen. Nytkin oli pistänyt yhdet villasukat pesukoneeseen liian lämpimään ja sukat olivat kutistuneet. Muistutin ettei laittaisi villasukkia/-vaatteita koneeseen muun pyykin seassa, niin kiukutteli vielä aamullakin asiasta. Enkä suuttunut vaan muistutin ettei laittaisi, kun herkästi niille villavaatteille siellä koneessa sattuu asioita.
Kauanko itse kestäisit jatkuvaa huomautteleua ja nalkuttamista pienistä mitättömistä asioista. Miksi naiset ei koskaan näe itsessä mitään vikaa vaan aina syytetään miestä vaikka omalla käytöksellä riitely aiheutetaan
Imuroi itse. Lopuu sinun nalkutus,perhe riidat tyhjästä.Tai palkaa siivoja!
Nalkuttajien vertaistukiryhmä kokoontui.
Vaihtakaa siivoushommia , sinä ap imuroit koko talon ja mies tekee ne hommat mitä sinä yleensä teet. Helppoa , eikös.
AP on nalkuttava rasittava akka ja sitten ihmettelee, kun miehellä on pinna kireällä. Kuinkahan monta vuotta tätä on jatkunut?
En tajua, miksi naiset valittavat miehilleen. On upeaa, jos mies imuroi koko talon. Jos nyt jostain korin takaa on jäänyt imuroimatta, sillä ei ole mitään väliä. -nainen
Kyllä tässä on isompi kysymys, että kuinka ap pääsee eroon käyttäytymismallistaan.
Samanlaista meillä. Minut on kotikasvatuksessa opetettu tekemään kunnolla sen minkä teen. Miehen työ on sellaista että ollaan tekevinään ja lopputulos ei edes kiinnosta. Miksi kodin siisteys olisi mitätön pikkujuttu? Suuttumalla torjutaan se ansaittu kritiikki huonosta huolimattomasta työstä.
Ja sitten elät sotkukodissa jossa haisee pöly ja lika. Aargh!
Ottakaa nyt itkijäpojat huomioon se, että mies joka ei kestä minkäänlaista kritiikkiä on naisen silmissä luuseri.
Pääsetkö itse huomauttelustasi eroon?