Mieheni suuttuu aina pienistä asioista tai huomautuksista
Ei kestä minkäänlaista kritiikkiä. Meillä on torstaisin aina siivouspäivä ja mieheni imuroi koko talon. Perjantaina on pyykkipäivä. Olin laittamassa loppuja vaatteita pyykkikoriin kun koria siirtäessäni sieltä lensi pölyä ja villakoiria. Sanoin vain miehelleni, että et tainnut imuroida täältä korin takaa nurkasta ja hän suuttui ja alkoi mököttää kuin pieni lapsi. "Imuroi sitten itse, jos ei kelpaa" ja kaikkea tuollaista - kuin teinin kanssa olisi tekemisissä. Aina melkein sama juttu, että jos jostain huomauttaa tai sanoo niin mies loukkaantuu ja alkaa vänkätä vastaan. Luulen, että tässä on myös kotona opitut mallit takana, koska miehen isä on samanlainen. Anoppi jos sanoo jotain niin appiukko ärähtää heti, että "älä narise."
Mitä haluan sanoa? No sitä, että pääseeköhän mieheni tästä käyttäytymismallista koskaan eroon?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi naisena ryhtyä samanlaiseen takoitukselliseen osaamattomuuteen. Ai pitääkö vaaleat pyykit erotella tummista ja villasukkia ei lingota koneessa ja kaarituelliset liivit laittaa pesupussiin ettei kone hajoa? Olisit kiitollinen kun mies pyykkää vaikka pyykkää valkoiset vaatteet piloille.
Auta armias jos pesisit autoa vaikka kerra maahan pudonneena pesusienellä, hupsista, ei saa olla niin pikkutarkka, ei pienet naarmut haittaa!
Miehet tekevät kotityöt huonosti tahallaan, ja vaimo lopettaa pyytämästä miestään tekemästä oman osuutensa. Miten mies, joka ei ymmärrä että sohvan alta pitää imuroida ja siirtää tavaroita imuroinnin onnistumiseksi voi olla töissä projektipäällikkö?
Pidätkö oikeasti hiekkaisella pesusienellä maalipinnan pilaamista ja sohvan alta imuroinnin välttämistä samana asiana? Kun pilaat maalipinnat altistaa metallin korroosiolle joka tuhoon auton pellit ja jos jätä imuroimatta sohvan alta ainoa ongelma on naisen nalkutus ku et mitään osaa tehdä oikein kun mitään vahinkoa ei synny muualle kun naisen korvien väliin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi naisena ryhtyä samanlaiseen takoitukselliseen osaamattomuuteen. Ai pitääkö vaaleat pyykit erotella tummista ja villasukkia ei lingota koneessa ja kaarituelliset liivit laittaa pesupussiin ettei kone hajoa? Olisit kiitollinen kun mies pyykkää vaikka pyykkää valkoiset vaatteet piloille.
Auta armias jos pesisit autoa vaikka kerra maahan pudonneena pesusienellä, hupsista, ei saa olla niin pikkutarkka, ei pienet naarmut haittaa!
Miehet tekevät kotityöt huonosti tahallaan, ja vaimo lopettaa pyytämästä miestään tekemästä oman osuutensa. Miten mies, joka ei ymmärrä että sohvan alta pitää imuroida ja siirtää tavaroita imuroinnin onnistumiseksi voi olla töissä projektipäällikkö?Pidätkö oikeasti hiekkaisella pesusienellä maalipinnan pilaamista ja sohvan alta imuroinnin välttämistä samana asiana? Kun pilaat maalipinnat altistaa metallin korroosiolle joka tuhoon auton pellit ja jos jätä imuroimatta sohvan alta ainoa ongelma on naisen nalkutus ku et mitään osaa tehdä oikein kun mitään vahinkoa ei synny muualle kun naisen korvien väliin
No, miehen varmasti tarvitsee sitten itse pestä auto. Itseasiassa en ole ihan varma pitääköhan auto tankata bensalla vai dieselillä, sekin jää miehen hoidettavaksi.
Onneksi talon hoitamatta jättämisellä ei ole mitään seurauksia, eikä miestä haittaa öisin sängyssä vipeltelevät sokeritoukat ja muut murusista elävät öttiäiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet tekevät kotityöt huonosti tahallaan, ja vaimo lopettaa pyytämästä miestään tekemästä oman osuutensa. Miten mies, joka ei ymmärrä että sohvan alta pitää imuroida ja siirtää tavaroita imuroinnin onnistumiseksi voi olla töissä projektipäällikkö?Pidätkö oikeasti hiekkaisella pesusienellä maalipinnan pilaamista ja sohvan alta imuroinnin välttämistä samana asiana? Kun pilaat maalipinnat altistaa metallin korroosiolle joka tuhoon auton pellit ja jos jätä imuroimatta sohvan alta ainoa ongelma on naisen nalkutus ku et mitään osaa tehdä oikein kun mitään vahinkoa ei synny muualle kun naisen korvien väliin
No, miehen varmasti tarvitsee sitten itse pestä auto. Itseasiassa en ole ihan varma pitääköhan auto tankata bensalla vai dieselillä, sekin jää miehen hoidettavaksi.
Onneksi talon hoitamatta jättämisellä ei ole mitään seurauksia, eikä miestä haittaa öisin sängyssä vipeltelevät sokeritoukat ja muut murusista elävät öttiäiset.
Tuleeko siitä sokeritoukkia sänkyyn, jos pyykkikorin takana on pölyä.
Vierailija kirjoitti:
En tajua, miksi naiset valittavat miehilleen. On upeaa, jos mies imuroi koko talon. Jos nyt jostain korin takaa on jäänyt imuroimatta, sillä ei ole mitään väliä. -nainen
Olen täsmälleen samaa mieltä. Pikku asiahan tuo ja jos ap:ta noin haittaa, voi puolessa minuutissa imaista korista ja sen takaa. Yhdessä olisi muutenkin hyvä määritellä mikä on tarpeeksi siisti, ei niin että vain yksi osapuoli sanelee.
Mies joka ei kestä kritiikkiä tai neuvoja on iso luuseri ja lapsi. Sama myös naisesta. Tosin tämä on niin paljon yleisempää miehillä.
Miehestäsi tulee varmasti kunnollinen perheenisä, kun lopetat hänelle nalkuttamisen nyt heti!
Vierailija kirjoitti:
En tajua, miksi naiset valittavat miehilleen. On upeaa, jos mies imuroi koko talon. Jos nyt jostain korin takaa on jäänyt imuroimatta, sillä ei ole mitään väliä. -nainen
Onko se upeaa, jos nainen imuroi koko talon? Ei helkkari vieköön, että vieläkin nostetaan normaaliin elämään liittyvät tehtävät upeiksi suorituksiksi, kun niitä tekee mies!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen täsmälleen samaa mieltä. Pikku asiahan tuo ja jos ap:ta noin haittaa, voi puolessa minuutissa imaista korista ja sen takaa. Yhdessä olisi muutenkin hyvä määritellä mikä on tarpeeksi siisti, ei niin että vain yksi osapuoli sanelee.
Mitäs sitten, jos molemmat haluaa asua siistissä kodissa, eikä kumpaakaan kiinnosta siivoaminen, eikä varaa ole palkata ulkopuolistakaan siivoamaan? Jos on yhdessä sovittu vuoroviikoin imuroinnit, mutta toinen tekee sen aina huonosti hutiloiden, vaatii silti toista parempaan suoritukseen, vaikka toinenkin haluaa tehdä yhtä huonosti hutiloiden, koska ei vain kiinnosta? Miten silloin joku kohta kehossa, joka ei liity mitenkään asian suorittamiseen, tekee suorittamisesta hutiloiden upeaa, mutta toisen hutiloiden suorittaminen on vain huono suoritus? Imuroimiseen tarvitaan käsiä, jalkoja ja silmiä, ei sukupuolielimiä.
Relatkaa ihmiset. Ei tämä elämä nipottamisesta parane. Mietipä ja huomaat kuinka pienestä suuresta käyttäytymisesi muuttamisesta seuraa iloisia yllätyksiä = hyvä mieli.
En olisi puhunut mitään vaan pyyhkinyt nopeasti pois paperilla ja sillä sipuli. Ei tuo nyt ollut mikään maata kaatava asia.
Mun mies tekee just tuota samaa.
Se on niin raivostuttavaa, että olenkin alkanut tehdä suurimman osan kodin töistä itse.
Mukaan lukien niitä ns. miesten töitä.
Huono taktiikkahan tämäkin on, ja olen joskus ihan loppuun ajettu, mutta vaihtoehdotkin ovat huonoja.
Ja kyllä, ihmettelen mitä nuori itseni näki tuossa avuttomassa mieslapsessa.
Erohan tästä tulee enemmin tai myöhemmin, haluan vain saada lapseni isommiksi, koska miehestäni in kuoriutunut myös surkea vanhempi.
Osa ketjun keskustelijoista kuulostaa kyllä ihan samalta kuin mieheni: empatiakyvyttömiltä mieslapsilta, jotka eivät ymmärrä, että sen takana mitä he tituleeraavat 'turhaksi nalkutukseksi' on valtava määrä väsymystä, pettymystä, sitä että ei tule kuulluksi, nähdyksi, huomioiduksi, sitä että tuntee itsensä pelkäksi kodinkoneeksi ja äidiksi aikuiselle miehelle.
Kun lapset ovat vielä vähän isompia, tämä liitto loppuu ja saan olla rauhassa äiti vain ja ainoastaan omille lapsilleni ja tuskinpa haluan enää koskaan toista miestä vaivoikseni.
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Toi mököttäminen ottaa päähän, jatkuu myös seuraavaan päivään. Tuntuu, että pitää varoa, mitä uskaltaa sanoa.
Kuulostaa tutulta. Pienistä asioista otetaan nokkaan ja mökötetään loppupäivä tai useampikin, vaikka itse yritän hieroa sopua. Alkaa olla jaksaminen ja kärsivällisyys lopussa, kun tuntuu, ettei kotona voi olla oma itsensä ja puhua vapaasti.
Mulla on taas huomauttelija mies. Se piirre saa minut välillä aivan raivon partaalle, kun välillä tuntuu ettei muuta tee kuin kulkee perässä ja huomauttelee.
Meillä se oli mies joka nalkutti. Viimeisilläni raskaanakin olisi pitänyt siirtää niitä painavia huonekaluja. Ja en tehnyt hutiloiden, kaikki olisi pitänyt vaan tehdä hänen mielen mukaan. Kysyi aina kuin pikkulapselta, että imuroithan sitten myös sohvan alta tai laitoithan maustetta tähän ruokaan jne. Ja kyllä noi oli ihan itsestään selvyyksiä minullekin. Ruuan tosin maustoin oman mieleni mukaan, jos mies halusi mieleistään, sai maustaa itse. Itse en halunnut liikaa mausteita, helpompi se olisi miehen lisätä niitä omaan annokseen. Ja kyllähän tuo käytös oli iso syy eroon. Kohteli lapsiakin samalla tavalla.
Onnea, olet löytänyt itsellesi miesvauvan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä siivota jos ei jaksa tehdä sitä kuin puolihuolimattomasti? Ja ap voi vaihtaa osia, imuroi sinä ja mies tekee muita kotihommia.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa nyt itkijäpojat huomioon se, että mies joka ei kestä minkäänlaista kritiikkiä on naisen silmissä luuseri.
Vain itkijäpojille ja luusereille uskalletaan nalkuttaa, Sellaisille, jotka antavat toisen ihmisen kohottautua yläpuolelleen, johtajaksi. Sellaisille, jotka nöyrtyvät eivätkä persoonallaan ja henkisellä lujuudellaan ansaitse kunnioitusta.
Vierailija kirjoitti:
Samanlaista meillä. Minut on kotikasvatuksessa opetettu tekemään kunnolla sen minkä teen. Miehen työ on sellaista että ollaan tekevinään ja lopputulos ei edes kiinnosta. Miksi kodin siisteys olisi mitätön pikkujuttu? Suuttumalla torjutaan se ansaittu kritiikki huonosta huolimattomasta työstä.
Ja sitten elät sotkukodissa jossa haisee pöly ja lika. Aargh!
No jossain on kyllä vikaa jos ne pölypallerot pyykkikorin takana haisee.
Apua, olen ollut ihan väärässä kun luulin, että parisuhde on ihan muuta kuin siivoamisen, pyykinpesun ja pölypalleroiden kyttäämistä.
Olen sinkku ja imuroin kun imuroin ja siivoan kun siivoan. Pyykkiä pesen kun tulee sopiva satsi koneeseen.
Minulle olisi kauhistus parisuhde, jossa joka viikko siivotaan päivänä A, pestään pyykkiä päivänä B, leivotaan päivänä C jne.
Mitä jos päivänä A ei yhtään kummankaan hotsita siivota? Tai päivänä A hotsittaisi pestä pyykkiä ja päivänä B siivota?
Kriisin paikka vissiin. DDD
Ymmärrän kohtuullisen siisteystason ja jonkinmoisen suunnitelmallisuuden, mutta toistuvat ja taas toistuvat pakolliset rutiinit vain rutiinien vuoksi olisi aika kamalaa ja ankeaa elämää.
Anna olla ja antakaa olla pikkuasioiden ja huomauttelun ja nalkuttamisen niistä toisillenne.
Miehet tekevät kotityöt huonosti tahallaan, ja vaimo lopettaa pyytämästä miestään tekemästä oman osuutensa. Miten mies, joka ei ymmärrä että sohvan alta pitää imuroida ja siirtää tavaroita imuroinnin onnistumiseksi voi olla töissä projektipäällikkö?