Avomies peri omakotitalon.
Emme ole virallisesti asuneet samassa taloudessa ja mietinkin voinko muuttaa kahden lapseni kanssa vuokralle taloon ilman, että se vaikuttaa saamiini tukiin? Lapset ovat edellisestä liitosta.
Kommentit (79)
Ap! Jos sinä ja lapsesi ette virallisesti muuta siitä sun VVO:n kämpästä, teidän postit menee sinne edelleen, ja sun sisko ei voi muuttaa kirjojaan siihen jos maksaisi sulle pimeenä, eli hänenkin postinsa menisi sitten jonnekin muualle. Jos jotenkin niin pystyt sen tekemään, ja tosiaan joku ei käräytä että asutte lasten kanssa muualla, niin joo periaatteessa huijaus voisi onnistua, mutta en kyllä ottaisi noin isoa riskiä muutaman satasen takia.
Voithan tuossa menettää jotain mutta kannattaa kokeilla sotilas avustusta. Ainakin yksi tuttu sai uskoteltua sossulle että mies on intissä ja tienasi 630.02 kuussa.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:47"]Lain mukaan olen oikeutettu noihin tukiin ja en haluaisi luopua niistä, ettei lasten elintaso kärsi. Saan tukia vain 1800 euroa ja siinä ei kyllä ole yhtään ylimääräistä.
ap
[/quote]
Mieheni on huonopalkkaisessa työssä, josta verojen jälkeen jää käteen 1300€/kk. Itse saan opintotukea ilman asumislisää 271€/kk (valmistun vuoden päästä) + lapsilisä 95€/kk. Kannattaisi ilmeisesti vaan jäädä kotiin makaamaan.
Tästähän oli joku aika sitten uutinen jossa KELA:n edustaja kertoi, että yleensä sukulainen, ystävä tai naapuri käräyttää näitä tukien väärinkäyttäjiä. Eli AP hyvin todennäköisesti joutuu vielä kuseen, mieluummin ennemmin kuin myöhemmin niin sanktiot ovat pienemmät. Lapsesi kun kasvavat ja tajuavat petoksesi niin he tuskin enää osaavat sinua arvostaa. Toivottavasti tää oli provo ettei joku viaton lapsi tule taas kärsimään typerästä äidistä.
Ihana provo :) taitavasti rakennettu ja aika ajoin vielä löylyä lisää :)
Otin kuitenkin ap:n tiedot ylös ja tarkistan maanantaina töissä pari juttua.
Jos tämä ei ollut sittenkään provo, niin postin kautta tulee kiva kysely. Olen ennenkin laittanut pari ilmiantoa naapurivirastoon.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 14:13"]
Otin kuitenkin ap:n tiedot ylös ja tarkistan maanantaina töissä pari juttua. Jos tämä ei ollut sittenkään provo, niin postin kautta tulee kiva kysely. Olen ennenkin laittanut pari ilmiantoa naapurivirastoon.
[/quote]
Turha tarkistella. Ihan läpällä heittelin nuo jutut. Sitä paitsi eikö ole laitonta katsella toisten tietoja?
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 14:13"]Otin kuitenkin ap:n tiedot ylös ja tarkistan maanantaina töissä pari juttua.
Jos tämä ei ollut sittenkään provo, niin postin kautta tulee kiva kysely. Olen ennenkin laittanut pari ilmiantoa naapurivirastoon.
[/quote]
Just olin kysymässä, että pystyykö ap:n aloituksen ilmiantamaan, ja tarkistamaan oliko provoilua vai totta.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:24"]- kotihoidontuki
- kotihoidontuenlisä
- kuntalisä
- asumistuki
- lapsilisä+yh-lisä
- elatustuki+elatusmaksu ap [/quote] Kotihoidontukea saat edelleen. Tuen hoitolisään vaikuttavat puolison tulot, se siis laskee tai jää pois. Kuntalisään harvemmin vaikuttaa puolison tulot. . Asumistueen vaikuttaa. . Yh-korotus jää pois, elatusapuun- tai tukeen ei vaikutusta.
[/quote]
Asumistukea ei saa avopuolison omistamaan asuntoon! Elatusavun määrään vaikuttaa myös se, onko taloudessa toista aikuista!
Tee niinkuin tummat pojat tekee: Vaimot ilmoitetaan yksinhuoltajiksi ja jokaiselle tuettu kämppä, kalusteet ja tuet. Sitten asutaan yhdessä kämpässä ja ilmoitetaan esim. Pietarilaisessa sanomalehdessä venäjäksi vuokrattavasta kalustetusta asunnosta ja mainitaan lopuksi, että muuttoilmoitusta ei voi tehdä. Näin saadaan venäläinen työmies maksamaan pimeätä tuloa tukien päälle.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 14:13"]
Otin kuitenkin ap:n tiedot ylös ja tarkistan maanantaina töissä pari juttua. Jos tämä ei ollut sittenkään provo, niin postin kautta tulee kiva kysely. Olen ennenkin laittanut pari ilmiantoa naapurivirastoon.
[/quote]
Turha tarkistella. Ihan läpällä heittelin nuo jutut. Sitä paitsi eikö ole laitonta katsella toisten tietoja?
[/quote]
Hah, ehkä kuitenkin jotain totuuttakin. Ihan paikallaan tarkistaa ap: n etuudet. On helppo keksiä"syy" miksi tiedot joutuu katsomaan.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:20"]
kotihoidontuki
- kotihoidontuenlisä
- kuntalisä
- asumistuki
- lapsilisä+yh-lisä
- elatustuki+elatusmaksu ap [/quote] Saatsä näin paljon erilaisia tukia tekemättä mitään???? Ilmankos mun veroprosentti 30, kun pitää nuo sun siipeilyt maksaa. Ristus."
Osa noista tuista on kaikkien käytettävissä, oli töissä tai ei, tai oli tuet kuinka suuret tai pienet tahansa.
Esim. kotihoidontuki maksetaan kaikille, jos lapsi ei käytä kunnallista (kallista n. 1500-2800 euroa/kk) päivähoito-oikeutta ja on alle 3-vuotias. Samoin monet kunnat maksavat kuntalisää, koska kotona hoidettu lapsi on kunnalle paras mahdollinen, sillä päiväkodit maksavat maltaita, samoin niiden ylläpito ja henkilökunnan palkat, josta vanhemmat maksavat pienen murto-osan.
Myös lapsilisä maksetaan kaikille alle 17-vuotiaille, vanhempien tulotasosta riippumatta.
Lain mukaan, myös etävanhempi on lapsen elatusvelvollinen, siinä missä lähivanhempi, joka ei suinkaan ole tuki, vaan maksetaan henk.kohtaisista tuloista.
Samoin asumistuki on kaikkien kansalaisten käytössä ja on sidottu perheen tuloihin.
Ydinperheissä nuo summat kyllä useimmiten menee kyllä lasten kuluihin, eikä niillä rikastu, vaan päinvastoin eli jotain järkeä keskusteluun.
Ap. jos muutatte avomiehen asuntoon, niin sinun kuin miehenkin tulot lasketaan yhteen. Ja mistäkö Kela tietää. Monestakin lähteistä esim. joudutte tekemään muuttoilmoituksen, jotta sinulla ja lapsilla olisi osoite ja saisitte yhteiskunnan palvelut esim. neuvola, lääkäri, koulu, sos.toimi, poliisi jne. Ja moneen muuhunkin asiaa tarvitaan osoite, jotta saisitte yhteiskunnan palvelut tai Kela korvaukset. Viranomaiset tekevät yhteistyötä ja kyllähän esim. verotoimistossa on tiedot kuka talon omistaa.
[/quote]
Juuri näin, tukilistan tuet ovat periaatteessa kaikkien haettavissa ja saatavissa (osa tulosidonnaisia). Siksi minusta Suomessa sästäminen tulisi aloittaa työpaikkojen hävittämisen sijaan tästä käsittämättömästä tukiviidakosta, jonka ansiosta töitä ei kannata tehdä. Lapsilisä kaikille ja kotihoidontuen perusosa kaikille siihe oikeutetuille riittää, loput tuet ovat tarpeettomia.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 14:13"]
[/quote]
Löytyi ehdokas ap:ksi koneelta tiedoilla yh jolla kaksi lasta ja vvo asunto noilla tiedoilla. Helppo oli tarkistaa saadut etuudet ja täsmäsivät noihin annettuihin. Laitoin selvityspyynnön tilanteesta.
Yh-korotus lakkaa lapsilisästä kun muutat miehen kanssa yhteen. Muista en osaa sanoa kun en tiedä mitä saat.
- kotihoidontuki
- kotihoidontuenlisä
- kuntalisä
- asumistuki
- lapsilisä+yh-lisä
- elatustuki+elatusmaksu
ap
Asumistukeen, elatustukeen ja elatusmaksuun vaikuttanee kaikkiin. Eli ainakin yh-lisä ja asumistuki jää kokonaan pois
Eikö voi olla vain tavallinen vuokralainen vai oletetaanko automaattisesti, että on miehen kanssa yhdessä?
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:24"]- kotihoidontuki
- kotihoidontuenlisä
- kuntalisä
- asumistuki
- lapsilisä+yh-lisä
- elatustuki+elatusmaksu
ap
[/quote]
Saatsä näin paljon erilaisia tukia tekemättä mitään???? Ilmankos mun veroprosentti 30, kun pitää nuo sun siipeilyt maksaa. Ristus.
Se on sun avomies mutta ette ole asuneet yhdessä virallisesti? Eli olet nostellut perusteettomia etuisuuksia jo aiemmin?
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:47"]
Lain mukaan olen oikeutettu noihin tukiin ja en haluaisi luopua niistä, ettei lasten elintaso kärsi. Saan tukia vain 1800 euroa ja siinä ei kyllä ole yhtään ylimääräistä.
ap
[/quote]
Minä saan 600€/kk :D Olen ollut aina töissä, mutta valmistumisen jälkeen jäin työttömäksi kun firma teki säästöjä. Tuosta menee vuokraan 400€ ja olen aina ajatellut että se 200€ joka tuosta jää on minulle todella ruhtinaallinen summa, teen keikkatyötä aina kun sitä on saatavilla, mutta en siltikään yllä 1800€ kuukausiansioihin.
[/quote]
Älä puhu paskaa! Ensinnäkin, sulla ei ole lapsia, toiseksi, sinä olisit oikeutettu saamaan sossusta rahaa jos sulla vuokran jälkeen ei jää sitä, onko se nyt 480€/kk muuhun elämiseen. Ei ole mahdollista että saisit työttömyyskorvausta ja asumistukea yhteensä noin vähän. Ja kun teet keikkatöitä, saat tienata 300€ ilman että se laskee tukia, ja siitä yli menevät tulotkin pudottavat vain puolella tienatusta summasta työttömyyskorvausta.