Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä 4-vuotias tekee rattaissa?

Vierailija
17.01.2015 |

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 07:34"]

Ok on, meillä istui ostosreissuilla vielä viisivuotiaana. Tavarat kulkivat näppärästi rattaissa, ei tarvinnut selkä vääränä roikottaa ostoksia ja lasta. Toki neljä-viisivuotiaana halusi kävellä suurimman osan reissusta, mutta kotimatkalla simahti kyllä aina rattaisiin ja otti pikku torkut bussimatkan aikana. Pulassa oltaisi oltu ilman rattaita.

No meillä kyllä viisivuotias olisi osannut ottaa torkut bussissa ilman rattaitakin. Rattaista luovuttiin suunnilleen kolmivuotiaana tai vähän yli, sen jälkeen käveli myös tarhamatkoja ihan itse. 

[/quote]

[/quote]

rattaissa ne torkut voi jatkua bussista poistumisen jälkeen 

Vierailija
2/131 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin että

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 12:58"]

Mutta se että terve neljä-viisivuotias ei jaksaisi kävellä paria kilometriä, ei johdu muusta kuin siitä että hänellä on huono kunto. Ja sen on vanhempien syytä. 

[/quote]

Sinä kysyit:

[/quote]

Kuka sinustakin teki tässä asiassa tuomarin?!

[/quote]

En minä sanonut että lapsen pitäisi pystyä kävelemään 7 km tai enemmän nelivuotiaana, ja mielestäni olin ihan sitä mieltä että on tilanteita, jossa isollekin lapselle tarvitaan rattaat. Miksi luulen minun tuomitsevan sinun tilanteesi?

Mutta olen edelleen sitä mieltä, että lapset pitäisi totuttaa kävelemään. Kouluikäisen pitäisi pystyä kävelemään seitsemänkin kilometriä. Mutta kovin usein muutaman kilometrin koulumatkaa pidetään liian pitkänä, mitä se ei ole. Vaarallinen liikenteen vuoksi se voi toki olla, mutta se on eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä kävelymatka? Vamma?

Vierailija
4/131 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä 4v. istuu rattaissa jos on käveltävää paljon. 

Vierailija
5/131 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä kävelymatka? Kipeä? Kaikki ei näy päälle ja onhan niitäkin, jotka ei jaksa kävellä mutta ei se sinun ihmettelysi siihen auta.

Vierailija
6/131 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oli uutinen, että jo päiväkoti-ikäiset liikkuvat liian vähän. Tässähän tämä selitys tuli.

Vierailija
7/131 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäisestä uutisesta on näemmä bongattu kaikki oleellinen.

Vierailija
8/131 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun rattaissa pääsee ilmaiseksi? Olivat pysäkiltä tulossa? Ainakin meillä Turussa näkee liki murkkuikäisiä rattaissa istumassa bussissa. Eräs tietty kansanryhmä myös matkustaa ilmaiseksi tyhjien lastenvaunujen kanssa.

Vierailija
9/131 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 02:08"]Siksi kun rattaissa pääsee ilmaiseksi? Olivat pysäkiltä tulossa? Ainakin meillä Turussa näkee liki murkkuikäisiä rattaissa istumassa bussissa. Eräs tietty kansanryhmä myös matkustaa ilmaiseksi tyhjien lastenvaunujen kanssa.
[/quote]

Riihimäellä ei pääse rattaiden kanssa ilmaiseksi. Mutta joo, se olikin järkyttävin osuus tässä uutisessa... Not.

Vierailija
10/131 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuu.

Vierailija
11/131 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti istuu

Vierailija
12/131 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä istui nelivuotias liikuntavammansa vuoksi. Rattaat oli joskus kätevämmät kuin pyörätuoli.

Vierailija
13/131 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Turussa rattaiden kanssa pääsee ilmaiseksi bussiin ja mamut änkeää jopa kouluikäisiä lapsia rattaisiin päästäkseen pummilla

Vierailija
14/131 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien mielestä on siis ok, että 4-vuotias istuu rattaissa? Mikä on niin pitkä matka, että rattaat tarvitaan? 500m? 1 km? 2km? 4 km? 6 km?

Vierailija
15/131 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok on, meillä istui ostosreissuilla vielä viisivuotiaana. Tavarat kulkivat näppärästi rattaissa, ei tarvinnut selkä vääränä roikottaa ostoksia ja lasta. Toki neljä-viisivuotiaana halusi kävellä suurimman osan reissusta, mutta kotimatkalla simahti kyllä aina rattaisiin ja otti pikku torkut bussimatkan aikana. Pulassa oltaisi oltu ilman rattaita.

Vierailija
16/131 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisen lapsen on jaksettava jo kävellä pidempiä matkoja, se on ihan vanhemmista kiinni mihin sen lapsen opettaa. Vammat ja kehityshäiriöt jne on asia erikseen.

Vierailija
17/131 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se maailma muuttuu. Meillä lapset ovat jo kouluikäisiä (12 -19v), mutta heidän ollessaan pieniä yleinen'sääntö' oli, että rattaat jätetään 3-vuotiaana. Jos joku täällä olisi kertonut, että 4-vuotiaansa istuu rattaissa, hänet olisi mestattu julkisesti ja ketju olisi ollut täynnä av-mammoja, joiden lapsi käveli 1,5 -vuotiaasta kymmeniä kilometrejä.

Vierailija
18/131 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.

Mun lapsi ei suostunut edes 2 vuotiaana enää lenkillä rattaisiin. Vaan juoksi itse.

Vierailija
19/131 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nelivuotias oli rattaissa jos piti mennä töihin bussilla. Hoitoon 2km joten meni paljon nopeammin kun meni itse puolijuoksua ja lapsi rattaissa. Sen jälkeen jatkoin matkaa bussilla. Aina ei ole aikaa loputtomiin ja sinne töihinkin pitää mennä ajoissa. Kotimatkalla sitten tutkittiin kaikki kivet ja kannot joten ei tarvitse kauhistella. :)

Vierailija
20/131 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kun 3v. uhmis lähtee juoksentelemaan karkuun, heittäytyy lattialle kiukkupäissään tms.yhtä mukavaa? Kyllä mä sanon, että ne rattaat ovat silloin pelastus esim.kaupungilla/kauppakeskuksessa.

Ulkoilua toki ilman rattaita ja kävellen esim.lähikauppaan ja mummilaan.