Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkä ikäisenä ja miten vieroitit lapsen yösyönnistä?

Vierailija
19.08.2014 |

Poika 10kk syö "litrakaupalla" velliä yöllä, syö päivällä 5 kertaa, yleensä ihan hyvin. Tuntuu että ihan tapa on. Huudatetaanko pari yötä vai onko muita neuvoja? Tuttiin yöllä ei tyydy, eikä veteen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieroitin kun huomasin, ettei lapsi herännytkään enää nälän vaan tavan vuoksi. Hän oli n. 10-11 kk tuolloin. Nukuimme perhepedissä. Tarjosin lapselle nokkamukista vettä ja silittelin uneen. Ne oli aika raskaita öitä mutta loppuivat onneksi nopeasti. Varjopuoli oli että maidon tulo alkoi nopeasti hiipua sen jälkeen ja imetys loppui kokonaan 13 kk iässä.

Vierailija
2/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin lapsen syödä. Loppui itsestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 06:54"]Annoin lapsen syödä. Loppui itsestään.

[/quote]

Samoin. En muista missä iässä lopetti yösyönnin, mutta satunnaisetkin yöheräilyt loppuivat reilun vuoden iässä. Päästiin helpolla tuossa asiassa!

Vierailija
4/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että joillakin jää "tapa" jolloin pitää antaa vaan esim. vettä. Toiset vierottuvat itsestään.

Vierailija
5/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat pikkuhiljaa aina myöhemmin ja myöhemmin sitä vellliä öisin. Meillä yösyönnit vähenivät itsestään niin että lapsi söi aina vaan myöhemmin ja myöhemmin ja jossain vaiheessa söikin vasta aamulla.

Vierailija
6/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yösyönti loppui n.7-8kk iässä. Yöheräily jatkuu edelleen nyt 2v. iässä, milloinkohan se loppuu..?

Vierailija
7/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä halusi nukkua tissi suussa ja vaati tissin suuhun aina herätessään. Pelkkä yöimetyksen lopettaminen aiheutti sen, että herättiin noin kuukauden ajan 3-4 välillä, tämä 7-8kk iässä. Lopulta luovutin ja sai imeä päivin ja öin, kun en jaksanut herätä tuohon aikaan. 10kk iässä lopetin imetyksen kokonaan, kaikenlisäksi vain päivässä (sain lääkekuurin joka esti imetyksen ja kuurin aikana huomattiin, että nokkamukipullo vihdoin kelpaa kun muutakaan ei ole tarjolla.) Tämä oli meille paras ratkaisu, yöt alkoi heti sujumaan (kerran herää, otan pinnasängystä kainaloon ja siihen asettuu heti) ja päivällä tissinvaatimiskitinät on poissa. Haikeuttakin asiassa on, olisin halunnut imettää vielä pari kk, mutta en vaan jaksanut.

Vierailija
8/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin syödä niin kauan kuin söi. Yösyönnit jäivät 4kk iässä pois.

Vierailija
9/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapset jättivät itse yösyönnit pois ja todella aikasin (liian neuvolan mukaan)

Tyttö oli 4kk ja poika 3,5kk.

Neuvolassa oltiin sitä mieltä, että mun pitäis herättää syömään kun alle 6kk.

Lapsilla siis ikäeroa on lähes 5 vuotta mutta sama terveydenhoitaja oli molemmilla.

En herättänyt ikinä yöllä kumpaakaan ja terveitä lapsia ovat :) 

Vierailija
10/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vieroittanut, lapsi lopetti yösyömisen itse n. 14 kk iässä. Viimeiset 2 kk en enää arvostanut yösyömistä ollenkaa, mutta parin tutun äidin kanssa juteltuani päätin, että katsotaan, mihin tämä johtaa.

Vierailija
11/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5 kk. Yöheräilyt alkoivat lisäänytymään ja päätin, että kaveri ei saa maitoa ennen klo 3:00. Annoin sitkeästi vain tuttia. Sitten sattuikin nukkumaan tuon klo 3:00 ohi eikä edes aamulla ollut kovin nälkäinen. Päivään saatiin mukava rytmi samalla (aiemmin vaatinut päivälläkin jatkuvasti maitoa). Moni lääkäri ja kätilö on muuten sitä mieltä, että yli 6 kk lapsi ei fyysisesti tarvitse yösyöttöjä.

Vierailija
12/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 08:13"]Molemmat lapset jättivät itse yösyönnit pois ja todella aikasin (liian neuvolan mukaan)

Tyttö oli 4kk ja poika 3,5kk.

Neuvolassa oltiin sitä mieltä, että mun pitäis herättää syömään kun alle 6kk.

Lapsilla siis ikäeroa on lähes 5 vuotta mutta sama terveydenhoitaja oli molemmilla.

En herättänyt ikinä yöllä kumpaakaan ja terveitä lapsia ovat :) 

[/quote]

Tää on kyllä käsittämätöntä että neuvolasta kommentoidaan noin. Eri asia on jos vauva on pieni ikäisekseen. Mutta normaalipainoista lasta on ihan turha herätellä syömään jos nukkuu.

Meillä on 5 lasta (nuorin 3kk) ja kaikki ovat lopettaneet yösyönnit 1,5kk-4kk ikäisinä. Käyrillä kasvavat. Äiti on pirteämpi kun lapset nukkuu (tiedän, olen hyvin kiitollinen siitä että meillä on lapset nukkuneet aina hyvin. Kaikilla ei ole näin). Maito riittää siitäkin huolimatta että öisin on 7-9tuntia syömättä.

Sitten kun vieroitan kokonaan rinnalta niin astuu kuvioihin nokkamuki josta itse hörppivät vettä. Öisinkin. Laitan sen sänkyyn tyynyn viereen ja siitä ottavat hörpyt itse mikäli heräävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi