Puuttuisitko 13v. tytön ja 17v. pojan seurusteluun?
Kumpikaan heistä ei ole oma lapseni, mutta kyseinen 13-vuotias tyttö on oman, samanikäisen tyttäreni ystävä.
Eli, puuttuisitko tällaiseen asiaan? Voinko esim. sanoa heidän vanhemmilleen, että tilannetta kannattaa pitää silmällä? Ja poika siis täyttää pian 18 vuotta, joten jos he silti jatkavat seurustelua, saanko ilmoittaa poliisille? Itse seurustelin myös 13-vuotiaana n. 17-19-vuotiaiden miesten kanssa, ja minua pakotettiin seksiin yms... Olen joutunut käymään tämän takia terapiassa. En oikeasti halua, että kenellekään muulle nuorelle tytölle käy näin!
Joten kannaittaisiko tilanteeseen puuttua, ja jos kyllä, niin millä tavalla?
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:42"]Ei 13 v kuulu vielä seksiä harrastaa. Lapsi. 17 v poika haluaa tietenkin seksiä.
[/quote]
Joopajoo.
Se saattaa ihan hyvin olla laitonta, vaikka poika olisi alaikäinenkin. Lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön voi syyllistyä toinen alaikäinenkin ja alaikäinenkin voidaan tuomita siitä, vaikka sitä ei usein tapahdukaan. Jos ikäerossa ja henkisessä kehityksessä katsotaan olevan oleellista eroa osapuolten välillä, se on hyväksikäyttöä, vaikka molemmat osapuolet olisivat alaikäisiä.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 16:25"]Soita koulun Terv.hoitajalle ja pyydä ilmoittamaan tytön kotiin
[/quote]
Miksi helvetissä?
Onneksi ei oo tyttöä mutta puuttuisin tietenkin ja ellei minua usko niin isäänsä taatusti uskoo.
Ei 13 v kuulu vielä seksiä harrastaa. Lapsi. 17 v poika haluaa tietenkin seksiä.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 14:51"]
Asiahan ei varsinaisesti sinulle kuulu ja voi olla että tytön vanhemmille asia on ok, joten aika vaikea tilanne, koska lakiahan tuossa rikotaan jos seksiä on. Tietävätkö tytön vanhemmat seurustelusta? Entä pojan? Vanhempien tehtävä tuohon olisi puuttua.
[/quote]
Minä en tiedä, tietävätkö pojan vanhemmat ollenkaan. Oman tyttäreni mukaan (kyselin häneltä hieman asiasta) tämän tytön vanhemmat ovat seurustelusta tietoisia, mutta eivät kai ikäerosta.
ap