Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puuttuisitko 13v. tytön ja 17v. pojan seurusteluun?

Vierailija
16.01.2015 |

Kumpikaan heistä ei ole oma lapseni, mutta kyseinen 13-vuotias tyttö on oman, samanikäisen tyttäreni ystävä.

Eli, puuttuisitko tällaiseen asiaan? Voinko esim. sanoa heidän vanhemmilleen, että tilannetta kannattaa pitää silmällä? Ja poika siis täyttää pian 18 vuotta, joten jos he silti jatkavat seurustelua, saanko ilmoittaa poliisille? Itse seurustelin myös 13-vuotiaana n. 17-19-vuotiaiden miesten kanssa, ja minua pakotettiin seksiin yms... Olen joutunut käymään tämän takia terapiassa. En oikeasti halua, että kenellekään muulle nuorelle tytölle käy näin!

Joten kannaittaisiko tilanteeseen puuttua, ja jos kyllä, niin millä tavalla?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole sinun lapsistasi kyse, ap, niin en tekisi mitään, sillä tytön vanhemmat ovat vastuussa lapsestaan, Jos olet niin kauhean huolissasi, ota yhteys tytön äitiin kautta rantain kysellen, tietääkö hän tästä seurustelusuhteesta. Jos tietää, niin sinä pidät näppisi erossa koko jutusta. Omaa mukulaasi voit valistaa ja kasvattaa niin paljon kuin haluat.

Vierailija
22/66 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 14:54"]

Ei seurustelu tuossa iässä kaikille tarkoita naimista kuin kanit

[/quote]

Ai 17-vuotiaana? Kyllä muuten tarkoittaa!

[/quote]

Puheissa ja ajatuksissa varmaan, käytännössä kuitenkin harvemmin.

Tutkimuksen mukaan hyvin harva peruskouluikäinen ja vielä lukioikäisistäkin alle puolet on koskaan ollut yhdynnässä. Tämä sisältää myös jo 18v. täyttäneet lukiolaiset.

http://www.thl.fi/fi/tutkimus-ja-asiantuntijatyo/vaestotutkimukset/kouluterveyskysely/tulokset/tulokset-aiheittain/seksuaaliterveys#sukupuoliyhdynnassa_olleet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 15:29"]

Tapauskohtaista.

-Mies 29v-

[/quote]

Ei ole noin suurella ikä- Ja kehityserolla. Katotaan uudestaan sitten kun olet tyttölapsen isä.

Ja ap,ilmoittaisin ystävällisesti vanhemmille. Varmaan jokainen vanhempi arvoistaa sitä että hänen lapsestaan välitetään tuolla tavalla. Oli tilanne mikä hyvänsä. Itse ainakin arvostaisin.

Vierailija
24/66 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita ap vanhemmille. Soitat ja kerrot mitä tiedät

Vierailija
25/66 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 15:34"]

Jos ei ole sinun lapsistasi kyse, ap, niin en tekisi mitään, sillä tytön vanhemmat ovat vastuussa lapsestaan, Jos olet niin kauhean huolissasi, ota yhteys tytön äitiin kautta rantain kysellen, tietääkö hän tästä seurustelusuhteesta. Jos tietää, niin sinä pidät näppisi erossa koko jutusta. Omaa mukulaasi voit valistaa ja kasvattaa niin paljon kuin haluat.

[/quote]

Musta ei ole oikein sulkea täysin silmiään koska vanhemmat ovat ensisijaisesti vastuussa. Sen tytön parasta on ajateltava. Kannattaa varmaan soittaa auttaviin puhelimiin ja kysyä nimettömänä mitä kannattaa tehdä, jos vanhemmat ei piittaa.. Tietysti ensisijaisesti annettava vanhempien hoidettavaksi asia. Ei Eerikan tapaukskaan kuulunut muille. Kyllä lasta on autettava jos siihen on aihetta.

Vierailija
26/66 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 14:54"]

Ei seurustelu tuossa iässä kaikille tarkoita naimista kuin kanit

[/quote]

Ai 17-vuotiaana? Kyllä muuten tarkoittaa!

[/quote]

Puheissa ja ajatuksissa varmaan, käytännössä kuitenkin harvemmin.

Tutkimuksen mukaan hyvin harva peruskouluikäinen ja vielä lukioikäisistäkin alle puolet on koskaan ollut yhdynnässä. Tämä sisältää myös jo 18v. täyttäneet lukiolaiset.

http://www.thl.fi/fi/tutkimus-ja-asiantuntijatyo/vaestotutkimukset/kouluterveyskysely/tulokset/tulokset-aiheittain/seksuaaliterveys#sukupuoliyhdynnassa_olleet

[/quote]

Nuo jotka väittää "kaikki teinit vaan nai kokoajan" on ottaneet oppinsa höpöhöpöjenkkileffoista.

Vierailija
27/66 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 15:40"]

[/quote]

Entä pitääkö minun myös kertoa, että tämä tyttö oli kertonut omalle lapselleni harrastaneensa seksiä kys. pojan kanssa? Sain tämänkin vielä tivattua tytöltäni.

ap

Vierailija
28/66 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 15:43"]

[/quote]

Entä pitääkö minun myös kertoa, että tämä tyttö oli kertonut omalle lapselleni harrastaneensa seksiä kys. pojan kanssa? Sain tämänkin vielä tivattua tytöltäni.

ap

[/quote]

Mitähän helvettiä se sulle kuuluu, ja miksi menet tuollaista tivaamaan? Pöpipää

Vierailija
29/66 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 15:45"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Minusta aikuisen kuuluu tietää tällaiset asiat, enkä nyt ihan suoraan kysellyt, vähän kierrellen ja kaarrellen.

ap

Vierailija
30/66 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos tilanne olisi toisinpäin? 13-vuotias poika, ja täysi-ikäinen tyttö? Itse tiedän tällaisen tapauksen, ja jotenkin vaan kuulostaa väärältä :s

Vierailija
31/66 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo jotka väittää "kaikki teinit vaan nai kokoajan" on ottaneet oppinsa höpöhöpöjenkkileffoista.

[/quote]

Plus että tietyissä sosiaaliryhmissä käyttäytyminen poikkeaa merkittävästi keskiarvoista.

Vierailija
32/66 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 15:47"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Minusta aikuisen kuuluu tietää tällaiset asiat, enkä nyt ihan suoraan kysellyt, vähän kierrellen ja kaarrellen.

ap

[/quote]

Miksi aikuisen pitää tietää? Halusitko itse teininä että vanhemmat tietää kaikki asiasi? 

Vierailija
33/66 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 15:47"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Miksi aikuisen pitää tietää? Halusitko itse teininä että vanhemmat tietää kaikki asiasi? 

[/quote]

En halunnut teininä. Nykyään toivon, että vanhempani olisivat tienneet ja puuttuneet tuohon.

ap

Vierailija
34/66 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/66 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tytön vanhemmille tietysti pitäisi saada tieto pojan iästä, jos heillä sitä ei vielä ole. Sen jälkeen on noiden vanhempien asia, he kenties tuntevat tyttönsä paremmin kuin kaveriperheen äiti.

Vierailija
36/66 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap

[/quote]

No kerro ja äkkiä! Ei tarvi sitten vanhempien ihmetellä kun tyttö on pamahtanu paksuks.

Vierailija
37/66 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ö

Vierailija
38/66 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

XDDDDDDDDDD

Vierailija
39/66 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 15:40"]

[/quote]

ap
[/quote]

Olen ap siis tuon viestin kirjoittaja(joka kehoittaa soittamaan vanhemmille) Eli kyllä, kerrot kaiken vanhemmille mitä tiedät.

Vierailija
40/66 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinien ystävyyteen ei voi kukaan puuttua, tai seurusteluun, jos siihen ei kuulu mitään fyysistä. Mutta. Ikäeroa on paljon ja ap:n kertoman mukaan näillä nuorilla on seksiäkin, joten vanhempien kuuluu tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi