Mä niin haluan pois täältä Vaasasta!!
oon niin hermoromahduksen partaalla... En kestä vaasalaisia, niin itseään täynnä olevia! Tänään kaupassakin joku keski-iänkyttää kriisissä oleva Audi-mies etuili jonossa kysymättä " koska on itsestään selvää, että MÄ menen ensin, koska MULLA on vaan yksi asia ostettavana". Niinpä niin... Itsellä olikin kärryissä pari maitopurkkia ja leivontatarvikkeet + vauva istuimessa. Minähän olen ihan olematon..... Vittujenvittu. Asuntolainan takia ei voi eti muuttaa.... Ja työpaikat mulla ja miehellä täällä.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:12"]
Et oo ainut. Täällä on liikaa hurreja ja mamuja
[/quote]
sanos muuta. Ap
Mä taas haluan suomesta kokonaan pois. Liikaa ahdasmielisiä suomijuntteja täällä.
Hyvä, lähde pois sieltä, et kadu! T. Entinen vaasalainen
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:10"]
Ja minä niin, niin tahtoisin päästä muuttamaan takaisin Vaasaan!
[/quote]
Ai että niin minäkin haluaisin sinne länsirannikolle päin kaksikieliselle sivistyneelle ja tyylikkäälle seudulle ja omalle puhtaalle rantatontille.
Pois täältä Helsingistä joka täynnä itäsuomalaisia isottelijajuntteja joilla noussut kusi päähän kun ovat muuttaneet tänne idästä ja kuvittelevat olevan stadilaisempia kuin stadilaiset itse, vääntävät väkisin tätä paikallista murretta niin että paikalliset alkuperäiset helsinkiläisetkin nauraa niille että painukaa nyt takaisin sinne itärajalle lehmiä lypsämään. Ilmakin on paljon raikkaampi siellä Pohjanmaalla, kun kaikki Viron ja Venäjän saasteet eivät päädy sinne asti.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:08"]
Enemmän Vaasassa ärsyttää ruotsinkielisten etuoikeutettu asema kuin tuollaiset jutut joihin voi törmätä missä tahansa
[/quote]
Tuo ruotsinkielisten etuoikeutettu asema on vaan teidän omien korvien välissä ja mitä enemmän mietitte että sitä muka on, sitä enemmän tulette vaan vainoharhaisimmiksi jokapäiväisissä tilanteissa!
Vaasassa on kaikilla muilla paitsi suomenruotsalaisilla kyllä aika hyisen ulkopuolinen olo. Suomenruotsalaisilla on siellä parhaat talojen sijainnit, merenrannalla. Suomenruotsalaisilla on jokaisella oma saari, jossa viettävät kesänsä ja kaupunkiin jäävät vain köyhät suomalaisjuntit. Suomenruotsalaiset saavat parhaat työpaikat ja istuvat esimiestehtävissä, vaikka puhuisivat vain välttävää suomea. Suomalaisen on puhuttava kiitettävää ruotsia, että ylipäätään työllistyy Vaasaan.
t. Vaasassa 16 vuotta asunut
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:30"]
Enemmän Vaasassa ärsyttää ruotsinkielisten etuoikeutettu asema kuin tuollaiset jutut joihin voi törmätä missä tahansa
[/quote]
Tuo ruotsinkielisten etuoikeutettu asema on vaan teidän omien korvien välissä ja mitä enemmän mietitte että sitä muka on, sitä enemmän tulette vaan vainoharhaisimmiksi jokapäiväisissä tilanteissa!
[/quote]
Näin ei ole. Vaasalainen miesystäväni on täysin suomenruotsalaisesta perheestä ja tiedän että päätösvalta Vaasassa ON suomenruotsalaisilla, joilla on eniten rahaa ja poliittista valtaa kaupungissa.
Toi on tosiasia ja aina aiheuttanut närkästystä, että ruotsinkielisen ei tarvitse osata kunnolla suomea saadakseen hyvän työpaikan, mutta suomenkielisen pitää osata erinomaista ruotsia saadakseen edes keskinkertaisen työn.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:30"]
Vaasassa on kaikilla muilla paitsi suomenruotsalaisilla kyllä aika hyisen ulkopuolinen olo. Suomenruotsalaisilla on siellä parhaat talojen sijainnit, merenrannalla. Suomenruotsalaisilla on jokaisella oma saari, jossa viettävät kesänsä ja kaupunkiin jäävät vain köyhät suomalaisjuntit. Suomenruotsalaiset saavat parhaat työpaikat ja istuvat esimiestehtävissä, vaikka puhuisivat vain välttävää suomea. Suomalaisen on puhuttava kiitettävää ruotsia, että ylipäätään työllistyy Vaasaan.
[/quote]
Mieheni on komea ruotsalaismies eikä todellakaan ole ulkopuolinen, vaikka ei olekaan suomenruotsalainen. Palkka bruttona 12.9k/kk ja ystäväpiiri erittäin laaja.
Onko Vaasalaiset oikeesti leuhkoja ja sisäänpäin sulkeutuneita, vai onko vaan mun Vaasalaiset sukulaiset sellasia?
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:30"]Vaasassa on kaikilla muilla paitsi suomenruotsalaisilla kyllä aika hyisen ulkopuolinen olo. Suomenruotsalaisilla on siellä parhaat talojen sijainnit, merenrannalla. Suomenruotsalaisilla on jokaisella oma saari, jossa viettävät kesänsä ja kaupunkiin jäävät vain köyhät suomalaisjuntit. Suomenruotsalaiset saavat parhaat työpaikat ja istuvat esimiestehtävissä, vaikka puhuisivat vain välttävää suomea. Suomalaisen on puhuttava kiitettävää ruotsia, että ylipäätään työllistyy Vaasaan.
[/quote]
Juuri näin.
Terveisin eräs jonka lapsi käy suomenkielistä koulua parakissa samalla kun ruotsinkielisissä kouluissa oppilaille hankitaan tabletit
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:39"]Onko Vaasalaiset oikeesti leuhkoja ja sisäänpäin sulkeutuneita, vai onko vaan mun Vaasalaiset sukulaiset sellasia?
[/quote]Vaasalaiset ovat just tuollaisia
Minua ei myöskään enää Vaasaan saataisi asumaan ikinä.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:27"]
Hyvä, lähde pois sieltä, et kadu! T. Entinen vaasalainen
[/quote] Minä jouduin lähtemään ja olen harmitellut sitä jo vuosia. Takaisin olisi kova hinku.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:39"]
Juuri näin. Terveisin eräs jonka lapsi käy suomenkielistä koulua parakissa samalla kun ruotsinkielisissä kouluissa oppilaille hankitaan tabletit
[/quote]
Jos hankitaan niin sitten lahjoitusvaroin tai vanhempien toimesta. Mikä estää sinua hankkimasta lapsesi luokalle tabletteja?
Vaasa on taantuva kaupunki ja siitä on tullut RKP:n vallan vuoksi surkea pussinperä.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:39"]
Juuri näin. Terveisin eräs jonka lapsi käy suomenkielistä koulua parakissa samalla kun ruotsinkielisissä kouluissa oppilaille hankitaan tabletit
[/quote]
Jos hankitaan niin sitten lahjoitusvaroin tai vanhempien toimesta. Mikä estää sinua hankkimasta lapsesi luokalle tabletteja?
[/quote]Yritän nyt ensin järjestää niille edes kunnon koulutilat
Vaasa on niin läpikotaisin hurritettu ja mamutettu kaupunki, että kaupungin suomen kielinen lehtikin kantaa päivittäin huolta vain mamujen ja ruotsinkielisten oikeuksista. Vaasan valtuuston RKPläiset ovat mamubisneksessä mukana eräänlaisina bulvaaneina ja siksi haluavat jatkuvasti lisää turvapaikanhakijoita kaupunkiin. Yhden lähisukulainen omistaa kiinteistöt joissa pakolaiskeskukset toimii ja toinen on osakas firmassa joka järjestää mamuille kielikoulutusta
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:39"] Juuri näin. Terveisin eräs jonka lapsi käy suomenkielistä koulua parakissa samalla kun ruotsinkielisissä kouluissa oppilaille hankitaan tabletit [/quote] Jos hankitaan niin sitten lahjoitusvaroin tai vanhempien toimesta. Mikä estää sinua hankkimasta lapsesi luokalle tabletteja? [/quote]Yritän nyt ensin järjestää niille edes kunnon koulutilat
[/quote] Hyvä. Ikävä, että suomenruotsalaiset vanhemmat ovat niin paljon aktiivisempia ja yhteisöllisempiä ja monilla vanhemmilla ihmisillä on tapana testamentata suurin osa omaisuudestaan esim. lastenlastensa kouluille yms. Se herättää närää vain omaa etuaan ajavien suomenkielisten keskuudessa. Heille tulee olo, että "jostain pitäisi meillekin tippua tulokset muiden tekemästä työstä".
Suomenkielisten osuus Vaasassa on kuitenkin melkein 70%, niin miksi he eivät enemmistönä sitten äänestää kaupunginvaltuustoon muita puolueita kuin RKP?
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 14:05"]
Vaasa on niin läpikotaisin hurritettu ja mamutettu kaupunki, että kaupungin suomen kielinen lehtikin kantaa päivittäin huolta vain mamujen ja ruotsinkielisten oikeuksista. Vaasan valtuuston RKPläiset ovat mamubisneksessä mukana eräänlaisina bulvaaneina ja siksi haluavat jatkuvasti lisää turvapaikanhakijoita kaupunkiin. Yhden lähisukulainen omistaa kiinteistöt joissa pakolaiskeskukset toimii ja toinen on osakas firmassa joka järjestää mamuille kielikoulutusta
[/quote]
[/quote]
no se on yksi niitä pääsyitä minullakin. Ap