Poliisi kävi perheriidan vuoksi :(
Mies oli jo lähtenyt töihin, kun he tulivat. Naapuri oli kuullut ilmeisesti riidan (joka oli melko lyhyt sellainen ja lähinnä huutamista kahden aikuisen välillä) ja soittanut. Kuulemma menee ls-sossuille suoraan ilmoitus. Mieskään ei vielä tiedä koko käynnistä. Mitä mä nyt teen? :(
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:21"]
No enhän minä tuota tarkoittanut ollenkaan. Jos ei riitelytä niin sitten ei, se on hyvä! Lue ne edelliset viestit. En jaksa toistaa. Luulen että moni lapsi (minä mukaanlukien) vaistoaa helposti vanhempiensa mielialoja. Minusta ainakin olisi ollut kauheaa kuulla tyyntä vakuuttelua että "kaikki on hyvin, menkääpäs nyt siitä jonnekin hetkeksi", kun tietää ettei kaikki ole hyvin. Minun mielestäni avointa riitelyä pahempaa on kodissa oleva jäätävä ilmapiiri ja epätietoisuus mistä se johtuu.
[/quote]
Valehtelu lapsille ja riitely heidän edessä sitten ovat ne ainoat valittavissa olevat vaihtoehdot?! Lasten kanssako ei voi keskustella heidän ikätasonsa mukaan ihan avoimesti tilanteesta.
Sama täällä ja minä jouduin käymään sossun tätien luona. Siellä kaksi sossun tätiä tenttasi minulta asioita. Olin mahdollisimman vähäsanainen ja vakuutin, että asiassa ei ole mitään mikä tulisi toistumaan. Vituttaa niin vietävästi, kun kyllä kai siitä tuli merkintä ikuisiksi ajoiksi :(
En jaksa uskoa, että tässä nykyisessä hälläväliä mitä se minulle kuuluu ilmapiirissä kovin kevyin perustein poliisia paikalle soitetaan.
Ellein ap:lla sitten ole hienommat terassikalusteet ja naapuri silkasta kateudesta soittanut.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:21"]
No enhän minä tuota tarkoittanut ollenkaan. Jos ei riitelytä niin sitten ei, se on hyvä! Lue ne edelliset viestit. En jaksa toistaa. Luulen että moni lapsi (minä mukaanlukien) vaistoaa helposti vanhempiensa mielialoja. Minusta ainakin olisi ollut kauheaa kuulla tyyntä vakuuttelua että "kaikki on hyvin, menkääpäs nyt siitä jonnekin hetkeksi", kun tietää ettei kaikki ole hyvin. Minun mielestäni avointa riitelyä pahempaa on kodissa oleva jäätävä ilmapiiri ja epätietoisuus mistä se johtuu.
[/quote]
Valehtelu lapsille ja riitely heidän edessä sitten ovat ne ainoat valittavissa olevat vaihtoehdot?! Lasten kanssako ei voi keskustella heidän ikätasonsa mukaan ihan avoimesti tilanteesta.
[/quote]
Totta kai voi ja pitääkin keskustella. Se ei silti välttämättä tarkoita riitojen välttämistä.
Aikuisen ei saisi MISSÄÄN TILANTEESSA huutaa, ei edes hetkellisesti!!!! Se ei ole tasapainoista kielenkäyttöä, eikä mielenhallintaa.
Tein itse lasu-ilmoituksen naapurin äidistä, joka HUUSI taaperolleen että NYT NE KENGÄT JALKAAN JA HETI! Siis todellakin huusi, niin että kuului ulko-oven läpi käytävään.
Lasuille kerroin, että naapurissa asuu mielenterveydeltään selkeästi epävakaa nainen, jonka pitää huutaen neuvoa lastaan, kun hermot ei kestä lapsen läsnäoloa.
Onneksi kävivät. Teen kaikista huutajista jatkossakin ilmoituksen. Ei tarvitse kuin vaikka karjaista lapselle pihalla, että EI SINNE! Niin teen varmasti ilmoituksen. Mikään ei nimittäin ärsytä, kuten se että AIKUINEN HUUTAA.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:34"]
Mihis se ap katosi
[/quote]
Kirjoittamaan iltapäiväprovoa?! Aamu ja iltpäiväiset jo nähty.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:39"]
Aikuisen ei saisi MISSÄÄN TILANTEESSA huutaa, ei edes hetkellisesti!!!! Se ei ole tasapainoista kielenkäyttöä, eikä mielenhallintaa.
Tein itse lasu-ilmoituksen naapurin äidistä, joka HUUSI taaperolleen että NYT NE KENGÄT JALKAAN JA HETI! Siis todellakin huusi, niin että kuului ulko-oven läpi käytävään.
Lasuille kerroin, että naapurissa asuu mielenterveydeltään selkeästi epävakaa nainen, jonka pitää huutaen neuvoa lastaan, kun hermot ei kestä lapsen läsnäoloa.
Onneksi kävivät. Teen kaikista huutajista jatkossakin ilmoituksen. Ei tarvitse kuin vaikka karjaista lapselle pihalla, että EI SINNE! Niin teen varmasti ilmoituksen. Mikään ei nimittäin ärsytä, kuten se että AIKUINEN HUUTAA.
[/quote]
Viestistä unohtui ap lopusta...
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:39"]
[/quote]
Just.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 12:54"]
Oppimisen paikka. Varsinkaan lasten ollessa kotona ei huudeta ja riidellä.
[/quote]Millainen pariskunta ei muka ikinä huuda tai riitele kotona? Just, jotkut pyhimykset. Jestas mitä hölmöjä täydellisyyksiä taas kommentoimassa.
[/quote]
Riidelty on kyllä, mutta huudettu ei koskaan. Ei myöskään lapsuudenkodissani, miehen vanhemmat kyllä mutta he erosivat jo yli 30 v sitten.
t. 17 v yhdessä
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 12:57"]
[/quote]Millainen pariskunta ei muka ikinä huuda tai riitele kotona? Just, jotkut pyhimykset. Jestas mitä hölmöjä täydellisyyksiä taas kommentoimassa.
[/quote]
Riidellään kyllä, mutta huutaminen ei johda mihinkään. Asioista voi ihan keskustalla.
[/quote]
Se että suutuspäissään ääni korottuu, ei merkkaa sitä että asiat jätettäisiin keskustelematta. Ne keskustellaan sitten kun kovin suuttumus on hälvennyt. Silloin myös tehdään sovinto niin ettei mitään jää hampaankoloon. Onko sulla traumoja huutamisesta vai miksi suhtaudut siihen kuin se olisi maailmanloppu?
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 12:57"]
[/quote]
Riidellään kyllä, mutta huutaminen ei johda mihinkään. Asioista voi ihan keskustalla.
[/quote]
Se että suutuspäissään ääni korottuu, ei merkkaa sitä että asiat jätettäisiin keskustelematta. Ne keskustellaan sitten kun kovin suuttumus on hälvennyt. Silloin myös tehdään sovinto niin ettei mitään jää hampaankoloon. Onko sulla traumoja huutamisesta vai miksi suhtaudut siihen kuin se olisi maailmanloppu?
[/quote]
No oisko se sit pilkan aihe jos olisikin traumat huutamisesta? Aikuisen pitää hillitä itsensä.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 12:57"] [quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 12:54"] Oppimisen paikka. Varsinkaan lasten ollessa kotona ei huudeta ja riidellä. [/quote]Millainen pariskunta ei muka ikinä huuda tai riitele kotona? Just, jotkut pyhimykset. Jestas mitä hölmöjä täydellisyyksiä taas kommentoimassa. [/quote] Riidellään kyllä, mutta huutaminen ei johda mihinkään. Asioista voi ihan keskustalla. [/quote] Se että suutuspäissään ääni korottuu, ei merkkaa sitä että asiat jätettäisiin keskustelematta. Ne keskustellaan sitten kun kovin suuttumus on hälvennyt. Silloin myös tehdään sovinto niin ettei mitään jää hampaankoloon. Onko sulla traumoja huutamisesta vai miksi suhtaudut siihen kuin se olisi maailmanloppu?
[/quote]
Sinä voit ihan omalle kohdallesi miettiä, jos et ole täysin kyvytön asettumaa toisen asemaan, miltä se tuntuu kun lapsuuden kodissa ei muuta tehnyt kuin huudettu. Vanhemmat huutaa, vanhemmat sisarukset huutaa. Ehkä sitä sellaisen kokeneena osaa asettua vähän paremmin ap lasten asemaan ja osaa ainakin asettua omien lasten asemaa, että heidän ei tarvitse sellaisessa ilmapiirissä elää.
Mitkä on sinun kipupisteesi vain oletko niin onnekas, että sinulla on varaa olla kyvytön asettumaan toisten asemaan, olla tunnepuoleltasi köyhä tai yleisesti välinpitämätön.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:39"]Aikuisen ei saisi MISSÄÄN TILANTEESSA huutaa, ei edes hetkellisesti!!!! Se ei ole tasapainoista kielenkäyttöä, eikä mielenhallintaa.
[/quote]
Et helvetti ole tosissasi??
tässä on nyt tavallaan menty aiheen viereen ap.n tapauksesta. jos näitä huutoriitoja lapsi näkee joskus harvakseltaan, ei se varmasti kamalaa olekkaan. mutta en oikein jaksa ap.n tapauksessa uskoa, että riitoja ollut vain muutama ja että riidat olisi ihan normaaleja pelkkiä huutoriitoja. naapuri luultavasti pitkään kuunnellut ja seurannut perheen elämää, ennen kuin menee niin pitkälle että soittaa poliisit paikalle.
SORRY ap. mut näin mä tilanteen nään, ole edes itsellesi rehellinen jos meille et kaikkea myönnäkkään.