Hyväksytäänkö sinun kaveripiirissä toisten exiin sekaantuminen tai toisen miehen vieminen?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/0cb6b098-7333-401e-8d2a-c07d50…
Tuli mieleen tästä uutisesta missä Marttina Aitolehti kertoo, että Sofia varasti hänen miesystävänsä, että hänen kaveripiirissä ei ikinä sellaista hyväksyttäisi, että miten on Sinun kaveripiireissä?
Hyväksytäänkö Sinun kaveripiireissä toisten miehen vieminen, jos rakastuvat vai onko se sanomaton sääntö, että niin ei saa tehdä?
Kommentit (90)
Eksän kanssa vehtaaminen pilaa ystävyyden. Joskus ihmiset rakastuu, mutta on outoa ja voi tuntua liian intiimiltä ja ällöltä että molemmat osapuolet tietää kyseisen eksän seksimieltymykset ja muut. Jos ystävä rakastuu eksääni niin toivon aikaisessa vaiheessa keskustelua siitä, että haittaako suhde minua. Haittaako, se riippuu eksästä, kuinka syvä suhde on ollut ja muuta. Jos kyseessä oli lyhyt juttu ja tunnetasolla merkityksetön, ja jutusta on jo niin kauan etten melkein muista sitä niin asia voi olla ok. Jos pitkä suhde, varsinkin sellainen joka satutti minua lopussa niin sitten ollaan siinä pisteessä kaverin on valittava minä tai eksä. Todennäköisesti homma on jo sillä selvä jos on aloittanut jotain, se kertoo välinpitämättömyydestä ystävyyttä kohtaan ja kunnioituksen puutteesta minuun.
Vierailija kirjoitti:
Eksän kanssa vehtaaminen pilaa ystävyyden. Joskus ihmiset rakastuu, mutta on outoa ja voi tuntua liian intiimiltä ja ällöltä että molemmat osapuolet tietää kyseisen eksän seksimieltymykset ja muut. Jos ystävä rakastuu eksääni niin toivon aikaisessa vaiheessa keskustelua siitä, että haittaako suhde minua. Haittaako, se riippuu eksästä, kuinka syvä suhde on ollut ja muuta. Jos kyseessä oli lyhyt juttu ja tunnetasolla merkityksetön, ja jutusta on jo niin kauan etten melkein muista sitä niin asia voi olla ok. Jos pitkä suhde, varsinkin sellainen joka satutti minua lopussa niin sitten ollaan siinä pisteessä kaverin on valittava minä tai eksä. Todennäköisesti homma on jo sillä selvä jos on aloittanut jotain, se kertoo välinpitämättömyydestä ystävyyttä kohtaan ja kunnioituksen puutteesta minuun.
Tässä taitaa piillä totuuden siemen. Ehkä osassa tapauksista toinen osapuoli haluaisi ystävystyä, ja toinen ei niin tiiviisti? Jos ollaan esim tyyliin toistensa kaasoja, tai on pidetty yhtä vuosia vaikka koulut ja työpaikat ja harrasteryhmät vaihtuvat, ei ole epäselvää, kyseessä on molemminpuolinen ystävyys. Mutta jos on tunnettu vasta vähän aikaa, osapuolet voivat kokea tuttavuuden erilailla.
Ei hyväksytä. Lähinnä outoa, jos piirit on niin pienet, että seurustelukumppanit kierrätetään.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyväksytä. Lähinnä outoa, jos piirit on niin pienet, että seurustelukumppanit kierrätetään.
Ei olisi luontevaa yhteenhiotun bestiksen kanssa. Sopii paremmin sellaisiin liikkuviin, aktiivisiin seurapiireihin, silleen että yhdestä piiristä voi halutessaan väistyä takavasemmalle ja aktivoitua enemmän muiden kanssa.
Ei meidän kaveripiirissä tuollainen ketään kiinnosta eikä hyväksyntää toisaalta edes kysytä.
Meidän kaveripiirissä nousi ensin kohu, sitten annettiin pölyn laskeutua ja alettiin kutsumaan omiin oloihinsa käpertynyttä pettäjää (eli tätä joka "kehtasi viedä toisen kumppanin") takaisin porukoihin.
Taisi mennä niin päin, että ketään ei oikeastaan kiinnostanut petetyn tuntemukset :'(
Nykyään nuo pettäjät seurustelevat ties monettako vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaveripiirissä nousi ensin kohu, sitten annettiin pölyn laskeutua ja alettiin kutsumaan omiin oloihinsa käpertynyttä pettäjää (eli tätä joka "kehtasi viedä toisen kumppanin") takaisin porukoihin.
Taisi mennä niin päin, että ketään ei oikeastaan kiinnostanut petetyn tuntemukset :'(
Nykyään nuo pettäjät seurustelevat ties monettako vuotta.
Niin että nyt aletaan syyttelemään tuttujakin?
Ei ihmisiä niin kiinnosta ruveta tuomareiksi saati tukihenkilöksi jollekin. Eikä se bestiskään loputtomiin jaksa kuunnella, terapeutit ovat sitä varten. Vain hemmoteltu prinsessa vaatii maailman pyörivän itsensä ympärillä.
Millainen luonne muuten on, se ratkaisee, ei vanhat mokat.
Meidän piirissä on aikuisia pariskuntia.