Mistä te ei-niin-rikkaat keräätte rahaa esim. matkusteluun?
Haluaisin vinkkejä!
http://liikkujaniloa.vuodatus.net/lue/2015/01/mista-rahaa-matkabudjettiin
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:25"]
Olen opiskelija, käyn kerran kaksi vuodessa ulkomailla. Toimin aina saman kaavan mukaan: Ostan lennot 6-3 kk ennen matkaa. Säästän parin kuukauden tuista jonkun 600€ + otan vikasta tuesta mukaan noin 600€. Myyn vaatteita huutiksessa just ennen lähtöä, viimeksi tuli 500€. Yövyn halvalla tai menen tuttujen luokse. Tällä metodilla helmikuussa New Yorkiin 10 päiväksi. Hotelli 400€ ja noin 1300€ elämiseen.
[/quote]
Varasteletko vaatteita myyntiin, vai mistä saat 500 e edestä vaatteita myytäväksi (ostohinnat kalliimpi)?? :D
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:25"]Olen opiskelija, käyn kerran kaksi vuodessa ulkomailla. Toimin aina saman kaavan mukaan: Ostan lennot 6-3 kk ennen matkaa. Säästän parin kuukauden tuista jonkun 600€ + otan vikasta tuesta mukaan noin 600€. Myyn vaatteita huutiksessa just ennen lähtöä, viimeksi tuli 500€. Yövyn halvalla tai menen tuttujen luokse. Tällä metodilla helmikuussa New Yorkiin 10 päiväksi. Hotelli 400€ ja noin 1300€ elämiseen. [/quote] Vau! Täytyy kyllä nostaa hattua, itsestäni ei olisi moiseen suunnitelmallisuuteen
[/quote]
Noh, minusta taas on hämmentävää, että joku pystyy myymään 500:n edestä vaatteita puolivuosittain... minun koko vaatekaappini sisällöstä tuskin saisi sen vertaa, ja siellä on sentään monen vuoden ostokset. Ja nuo käyttörahojen määrät, huh huh!
t. Säästeliäs matkaileva työssäkäyvä
[/quote]
Ihan samaa mietin. Ei tulisi vaatekaapista kokonaisuudessaan ehkä kuin 200€. Ehkä en osta tarpeeksi laadukasta vaatetta. Mutta jos ostaisin niin vaatteisiin menisi vielä enemmän rahaa. Me ei saada säästettyä matkoihin, kuin laivamatkaan silloin tällöin. Asutaan kalliisti ja menee työmatkoihin rahaa ihan julmetusti. Toisaalta työn vastapainoksi haluan välillä ostaa jotain vaatetta, kynsilakkaa, erikoiskahvia jne.
[/quote]
Tuon "laivamatka silloin tällöin" hinnalla tekisi jo pidempiäkin matkoja. Itse en käy laivoilla juuri sen takia, että parin laivamatkan hinnalla menen jo vaikka mihin!
[/quote]
New Yorkin matkasta haaveilen. Sinne matkat maksaa kuitenkin paljon ja rahaa pitäisi olla myös ostoksiin. En tiedä mlloin sinne pääsen.
t:laivamatkailija, joka kävi viime vuonna kerran laivalla Tukholmassa
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 12:05"]
Näin se tuntuu meillä toimivan, ei säästetä mitenkään erikseen. Pihistellään muuten vaan, ja rahaa on usein tilillä silloin, kun reissuun haluaa lähteä.
[/quote]
Me emme pihistele mistään. Pihistely tappaa ilon arjesta. Kyllä rahaa pitää voida kuluttaa hyvällä omallatunnolla. Saidat ihmiset ovat huonoa seuraakin. -26
[/quote]
Mä olenkin siitä villi, että saan kiksejä oikein tehokkaasta pihistelystä :D joten ei tapa mitään mun arjestani...