Seksin jälkeen saat tietää ko. miehen olevan naimisissa - mitä teet?
Eli mitä teette tilanteessa missä ootte tutustuneet mieheen, harrastaneet seksiä hänen kanssaan ja sitten myöhemmin saatte selville että hän on naimisissa? Kertoisitteko asiasta miehen kumppanille vai mitä? Miten tässä tilanteessa voi toimia oikein?
Kommentit (292)
Olen kertonut enkä saanut vaimon vihoja niskaani - miehen kylläkin ;) kaikki, jotka kieltää kertomasta ja lässyttää jotain "kun et tiedä muiden käytännöistä" ovat niitä, jotka pettää/haluaisivat pettää, mutta eivät halua jäädä kiinni. Jos on sovittu käytäntö, että saa käydä suhteen ulkopuolella vieraissa, niin kuka siitä suuttuu, jos menee kertomaan? :D
Avoimeksi jää mikä on ap:n motiivi. Onko tarkoitus kostaa ja pyrkiä rikkomaan toisen perhe tai auttaa miehen vaimoa (jota ei tunne ja ei edes tiedä haluaako hän tietää)?
Retorinen kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen asiaa sen kannalta jota petetään eli vaimon. Tuntuisko hänestä pahalta että kerron? Kyllä. Onko se silti sen arvoista? Kyllä. Eli kertoisin. Haluaisin itse tietää petettynä vaimona tämän. Kyllä ihmisen pitää totuutta pystyä katsomaan silmiin.
Kas siinä se virheesi tuli. Sinä nimenomaan ET ajattele asiaa muiden osapuolien kannalta vaan omalta kannaltasi. Se, että sinä itse haluaisit tietää, ei tarkoita, että joku muu haluaisi. Et kykene poistumaan omasta ajatusmaailmastasi eli ajattelemaan muiden kannalta.
Mutta yhtä laillahan sinä nyt tunnut olettavan, että joku EI haluaisi tietää.
Pakkohan tässä on valita jompikumpi oletus, ja molemmat ovat pelkkiä oletuksia.
Höpö höpö. Vain tieto voi lisätä tuskaa.
Näistä on hieman vaikea keskustella ihmisten kanssa, joiden näkökulma on se että ihmisen selän takana saa tehdä mitä hyvänsä pahaa ja nöyryyttävää kunhan hän ei saa tietää. Jos ei ylipäänsä ymmärrä miksi joku kokee tarvetta tehdä omassa elämässään informoituja päätöksiä ja haluaa olla kartalla siitä mitä elämässä tapahtuu, ei tajua koko konseptia eikä osaa kunnioittaa tätä tarvetta muilla ihmisillä, niin asiasta keskustelu on vähän sama kuin yrittäisi kuvailla värejä sokealle. Kun ei tajua niin ei tajua.
Niin ja se yksisilmäinen värejä näkevä ei tajua kahdella silmällä näkevän yritystä selittää kolmiulotteista maailmaa vaan solvaa sokeaksi.
"Ai höpöhöpö, vain tieto lisää tuskaa" on "yritys selittää kolmiulotteista maailmaa"? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ulkopuolisten asia puuttua toisen avioliittoon ja alkaa "käräyttelemään" yhtään mitään. Se voi tehdä itsen naurunalaiseksi tai aiheuttaa suuria ongelmia ja tuottaa monelle tarpeetonta kipua.
Kyllä mä olisin ollut pelkästään kiitollinen, jos joku, ihan kuka tahansa olisi kertonut mulle exän kaksoiselämästä heti, eikä neljän vuoden jälkeen.
On aika karmiva olo ja elämältä tippuu pohja paljon isommin, kun saa tietää että on vuosia elänyt valheessa ja on mennyt oma elämä hukkaan siinä liitossa. Silloin mä olin se naurunalainen hölmö ja mua hävetti, vaikka mä en ollut syyllinen mihinkään.Kyllähän se sattuu ja kirpaisee aina mutta parempi aiemmin kun vuosien kuluttua, kyllä nuo yleensä jossain vaiheessa paljastuu ja sinä aikana se petetty voi menettää mielenterveytensäkin kun epäilee mutta ei saa kiinni mistään.
Yksi seksikerta on rinnastettavissa neljän vuoden kaksoiselämään?
Minä en todellakaan haluaisi kuulla, jos mies olisi hairahtunut harrastamaan seksiä yhden kerran jonkun kanssa. Ja jos se joku tulisi siitä kertomaan, niin tekisin hänen elämästään helvettiä. Siinä ei paljon anonymiteetti auttaisi, kun tietäisihän mieheni, kuka oli kysymyksessä.
Jos ei sen vertaa ymmärrä, että toisten ihmisten suhteet eivät kuulu itselle, niin siitä joutuu maksamaan oppirahat ;-)
No vautsivau. Alko ihan puntit tutisemaan.
Ei se vissiin oliskaan sit niin ok, jos pitäis ihan jonku kolmannen osapuolen elämästä tehä "helvettiä".
Sitähän minä juuri yritän selittää: ei olisi ok, että toinen ihminen puuttuisi elämäämme. SE, että hän haluaisi hajottaa suhteemme kertomalla olisi se ongelma. Jos mies itse kokisi tunnontuskaa ja kertoisi harrastaneensa Mirkun kanssa seksiä, Mirkku saisi minun puolestani jatkaa elämäänsä ihan rauhassa. Mutta jos Mirkku tosiaan anonyymisti tai nimellä tulisi juoruamaan minulle, niin julkaisisin kyllä hänen nimensä ja kertomansa somessa ja tekisin hänestä pilkkaa.
Olen itse ollut tietämättäni seksisuhteessa miehen kanssa, jonka vaimo odotti lasta. Asia selvisi vasta muutaman kuukauden kuluttua. Meillä oli kirjaimellisesti vain seksisuhde, ei parisuhdetta. Ei tullut kertakaikkiaan hetkeäkään mieleeni tuhota heidän perheonneaan kertomalla. Ties mitä seurauksia siitä olisi ollut! Jos vaimo ei oikeasti epäile mitään vaikka mies tulee harva se lauantai-ilta kotiin vasta 4-5 aikoihin aamuyöllä ja viimeinenkin yökerho on sulkeutunut kolmelta (+ mies ei edes käytä alkoholia vaan on aina liikkeellä omalla autolla), niin silloin hän ei halua tietää. Vaihtoehtoisesti heillä oli sopimus. Asia ei joka tapauksessa minulle kuulunut. Minä katkaisin seksisuhteemme, siinä kaikki.
Miksi kuvittelet, että kertoja yrittäisi hajottaa suhteenne? Jos minä jollekin kertoisin, niin olettaisin että henkilö päättää ihan itse mitä tiedolla tekee. Jos pettäminen on kerran ok niin mitäs siitä ulkopuolisille kiukkuamaan.
Minä todellakin arvostaisin sitä, jos joku tulee kertomaan ja mieheni on niin raukka, ettei itse pysty. Vaikka se sattuu, niin en haluaisi elää valheellista elämää ihmisen kanssa, jonka luulin tuntevani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en käräyttäisi ketään. Enkä pidä käräyttelijöistä muutenkaan. Kannattaa tutustua toiseen ihmiseen mahdollisimman hyvin ja vähän kauemmin ennenkuin alkaa sekstailemaan hänen kanssaan.
Yrität syyllistää nyt aloittajaa. Ei se ole aloittajan vika vaan pettäjän ja valehtelijan joka jättää kertomatta että on naimisissa.
No eihän tämä kenenkään vika ole. Mitä ap voittaa ilmoittamall vaimolle? Ei yhtään mitään. Joko jatkaa suhdetta mieheen tai sit ei, ihan sama lopputulos (paitsi ettei sotkeudu muiden asioihin jos ei kerro). Apn pitää nyt tehdä oma päätös suhteestaan, ei toisten puolesta siitä toisesta suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kertonut enkä saanut vaimon vihoja niskaani - miehen kylläkin ;) kaikki, jotka kieltää kertomasta ja lässyttää jotain "kun et tiedä muiden käytännöistä" ovat niitä, jotka pettää/haluaisivat pettää, mutta eivät halua jäädä kiinni. Jos on sovittu käytäntö, että saa käydä suhteen ulkopuolella vieraissa, niin kuka siitä suuttuu, jos menee kertomaan? :D
Samaa mieltä. Lähes kaikki jotka vastustaa kertomista on itse pettäjiä. Pieni osa sitten 9läheisriippuvaisia tai muuten vaan erikoisluontoisia lumihiutaleita, jotka ajattelevat ettei kukaan muukaan saisi elää rehellistä elämää kun ei hekään siihen pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ElämäOn kirjoitti:
Jos on lapsia, eikä muutenkaan kannata kertoa vaimolle. Se on miehen asia. Ilmeisesti ei ole onnellinen kotona. Tai sitten hakee vain irtoseksiä. Meitä on moneen junaan. Suurin osa tuntee saavansa jotain tyydytystä vaimolle kertomisesta. Tämä voi kuitenkin pahimmassa tapauksessa aiheuttaa hyvinkin riitaisia tilanteita ja riitaisen eron, jossa lapset voi joutua kärsiväksi osapuoleksi, kun vaimo lähtee kostoretkelle. Jos loukkaannuit, sano se miehelle ja sitten poistut tilanteesta vähin äänin. Asiat ei aina ole niin mustavalkoisia.
Tällaiset riitaisat erot on niitä omien valintojen seurauksia. Totta hitossa heittäisin pettäjän kaaressa pihalle ja sen jälkeen pettäjän elämä olisi suorastaan helvettiä siihen asti kunnes lapset olisivat aikuisia.
Just ton takia ei pidä kertoa; vaimo voi olla kuten sinä. Kertominen tekee usean ihmisen elämästä helvettiä vuoisiksi, myös syyttömien lasten.
Eli se on parempi vaihtoehto että mies pettää eikä vaimo saa tietää, pahimmillaan vaimo päättää hankkia hänen kanssaan vaikka yhteisen asunnon tai ripustautua häneen taloudellisesti kun ei tiedä että mies ei olekaan kuin pelkkä pettäjä. KERTOMINEN ei tee kennekään elämästä helvettiä, MIESTEN PETTÄMINEN tekee.
Vierailija kirjoitti:
Minä todellakin arvostaisin sitä, jos joku tulee kertomaan ja mieheni on niin raukka, ettei itse pysty. Vaikka se sattuu, niin en haluaisi elää valheellista elämää ihmisen kanssa, jonka luulin tuntevani.
Jos mies on raukka, niin sit on. Ei ole apn asia kantaa vastuuta mieslapsen asioista.
Vierailija kirjoitti:
Kerron että minulla on ovulaatioaika, enkä syö pillereitä/ei ole kierukkaa/pistelin reikiä kondomiin, ja katson kun jätkä menee paniikkiin.
Olipa hauska.
Pylly pystyyn vaan ja kaikkiin reikiin myös ensi kerralla. Turhat puheet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en käräyttäisi ketään. Enkä pidä käräyttelijöistä muutenkaan. Kannattaa tutustua toiseen ihmiseen mahdollisimman hyvin ja vähän kauemmin ennenkuin alkaa sekstailemaan hänen kanssaan.
Yrität syyllistää nyt aloittajaa. Ei se ole aloittajan vika vaan pettäjän ja valehtelijan joka jättää kertomatta että on naimisissa.
No eihän tämä kenenkään vika ole. Mitä ap voittaa ilmoittamall vaimolle? Ei yhtään mitään. Joko jatkaa suhdetta mieheen tai sit ei, ihan sama lopputulos (paitsi ettei sotkeudu muiden asioihin jos ei kerro). Apn pitää nyt tehdä oma päätös suhteestaan, ei toisten puolesta siitä toisesta suhteesta.
Eihän kertoja toisesta suhteesta päätäkään? Pettäjä itse päättää pettää ja petetty päättää haluaako elää pettäjän kanssa. Kumpikaan ei ole sen ulkopuolisen päätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ElämäOn kirjoitti:
Jos on lapsia, eikä muutenkaan kannata kertoa vaimolle. Se on miehen asia. Ilmeisesti ei ole onnellinen kotona. Tai sitten hakee vain irtoseksiä. Meitä on moneen junaan. Suurin osa tuntee saavansa jotain tyydytystä vaimolle kertomisesta. Tämä voi kuitenkin pahimmassa tapauksessa aiheuttaa hyvinkin riitaisia tilanteita ja riitaisen eron, jossa lapset voi joutua kärsiväksi osapuoleksi, kun vaimo lähtee kostoretkelle. Jos loukkaannuit, sano se miehelle ja sitten poistut tilanteesta vähin äänin. Asiat ei aina ole niin mustavalkoisia.
Tällaiset riitaisat erot on niitä omien valintojen seurauksia. Totta hitossa heittäisin pettäjän kaaressa pihalle ja sen jälkeen pettäjän elämä olisi suorastaan helvettiä siihen asti kunnes lapset olisivat aikuisia.
Just ton takia ei pidä kertoa; vaimo voi olla kuten sinä. Kertominen tekee usean ihmisen elämästä helvettiä vuoisiksi, myös syyttömien lasten.
Eli se on parempi vaihtoehto että mies pettää eikä vaimo saa tietää, pahimmillaan vaimo päättää hankkia hänen kanssaan vaikka yhteisen asunnon tai ripustautua häneen taloudellisesti kun ei tiedä että mies ei olekaan kuin pelkkä pettäjä. KERTOMINEN ei tee kennekään elämästä helvettiä, MIESTEN PETTÄMINEN tekee.
Mutta miksi se olisi apn asia suojella tätä naista? Eiköhän jokainen pidä huolen omista asioistaan. Jos mies pettää, on se niiden kahden ongelma, ei sen toisen (kolmannen) ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, tässä sitten tulee. Sun miehesi panee työkaveriaan, on ollut jo pitkään suhde.
Toivottavasti tämä tieto ilahdutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ElämäOn kirjoitti:
Mutta miksi se olisi apn asia suojella tätä naista? Eiköhän jokainen pidä huolen omista asioistaan. Jos mies pettää, on se niiden kahden ongelma, ei sen toisen (kolmannen) ihmisen.
Tällaisessa ap:n kertomassa tilanteessa se kolmas henkilö liittyy siihen suhteeseen. Ei kysymys ole vain 2 ihmisestä tossa vaan 3:sta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ElämäOn kirjoitti:
Olen eri, mutta minusta tällaista argumenttia ei voi käyttää tilanteessa jossa toinen osapuoli ei edes tiedä siitä yhteisestä "ongelmasta". Ei voi sanoa, että uskottomuus on miehen ja vaimon välinen asia, jos ei vaimo kerran sitä tiedä.
Tai toisaalta sehän nimenomaan on hyvä argumentti kertomisen puolesta - kyseessä on (miehen ja) ja vaimon asia joten vaimolle on syytä informoida hänelle kuuluva asia.
Pettäjien lisäksi läheisriippuvat ja mukavuudenhaluiset vaimot eivät halua tietää pettämisestä. Haluavat elää omassa kuplassaan joka on varmaan myös miehen ansiosta rakennettu vuosien varrella. Tyyli on että naikoon ketä huvittaa kunhan MINUN ei tarvitse tietää mitään koska en aio kuplastani luopua. Kämppis siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ElämäOn kirjoitti:
No miksi se nyt ylipäänsä on kenenkään asia suojella jotain toista ihmistä? Jotkut ihmiset on vaan siitä kummia että haluaa auttaa muita.
Ketju lyhyesti: miehellä ja naisella olis suhde. Miehellä oli myös suhde myös toiseen naiseen. Nainen on katkera. Nainen haluaa kostaa.
Sitähän minä juuri yritän selittää: ei olisi ok, että toinen ihminen puuttuisi elämäämme. SE, että hän haluaisi hajottaa suhteemme kertomalla olisi se ongelma. Jos mies itse kokisi tunnontuskaa ja kertoisi harrastaneensa Mirkun kanssa seksiä, Mirkku saisi minun puolestani jatkaa elämäänsä ihan rauhassa. Mutta jos Mirkku tosiaan anonyymisti tai nimellä tulisi juoruamaan minulle, niin julkaisisin kyllä hänen nimensä ja kertomansa somessa ja tekisin hänestä pilkkaa.
Olen itse ollut tietämättäni seksisuhteessa miehen kanssa, jonka vaimo odotti lasta. Asia selvisi vasta muutaman kuukauden kuluttua. Meillä oli kirjaimellisesti vain seksisuhde, ei parisuhdetta. Ei tullut kertakaikkiaan hetkeäkään mieleeni tuhota heidän perheonneaan kertomalla. Ties mitä seurauksia siitä olisi ollut! Jos vaimo ei oikeasti epäile mitään vaikka mies tulee harva se lauantai-ilta kotiin vasta 4-5 aikoihin aamuyöllä ja viimeinenkin yökerho on sulkeutunut kolmelta (+ mies ei edes käytä alkoholia vaan on aina liikkeellä omalla autolla), niin silloin hän ei halua tietää. Vaihtoehtoisesti heillä oli sopimus. Asia ei joka tapauksessa minulle kuulunut. Minä katkaisin seksisuhteemme, siinä kaikki.