Seksin jälkeen saat tietää ko. miehen olevan naimisissa - mitä teet?
Eli mitä teette tilanteessa missä ootte tutustuneet mieheen, harrastaneet seksiä hänen kanssaan ja sitten myöhemmin saatte selville että hän on naimisissa? Kertoisitteko asiasta miehen kumppanille vai mitä? Miten tässä tilanteessa voi toimia oikein?
Kommentit (292)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ulkopuolisten asia puuttua toisen avioliittoon ja alkaa "käräyttelemään" yhtään mitään. Se voi tehdä itsen naurunalaiseksi tai aiheuttaa suuria ongelmia ja tuottaa monelle tarpeetonta kipua.
Hetkellinen kipu siitä kun oma rakas paljastuu petturiksi on parempi vaihtoehto mitä valheessa eläminen. Tiedän tämän kokemuksesta. Sä oot varmasti itse pettäjä kun yrität väittää että ongelmia tulee sille joka asiasta kertoo ja pettäjän kumppanille - voin sanoa että ongelmia tulee ensisijaisesti pettäjälle.
Ymmärrän että reflektoit asiaan omaa subjektiivista ja ilmeisen traumaattista kokemustasi. Voimakas tunnetrauma luultavasti hämärtää kykyäsi suhtautua asiaan neutraalisti ja nähdä eri näkökulmia ja vaihtoehtoja.
Minä taas koetin puhua yleisellä tasolla. Se, mitä sinulle on valitettavasti käynyt, ei ole aina ja kaikkialla koko totuus. On erilaisia sopimuksia tai hiljaisia käytäntöjä avioliiton ulkopuolisen seksin suhteen. On tilanteita joissa avioliitto on kulissi. On liittoja, joissa ei ole enää seksiä. Et voi koskaan tietää mistä on kyse.
Tätä aina ihmettelen: miksi pitää olla naimisissa jos avioliitto on vain kulissi, seksiä ei ole ollut vuosiin. Kuka terve alistuu tällaiseen? Järjestelykysymys, ja naisethan ovat hyvin mukavuudenhaluisia ja läheisriippuvia, ei muuta syytä. Itse olen eronnut useamman kerran enkä ole läheisriippuvainen miehestä, ja pärjään omillani joten en pidä miestä vankina.
Lapset, rahat, maine... seksi on vain seksiä. Yksityinen ja oma asia. Avioero olisi julkinen ja monta elämää muuttava mullistus.
Jos mies ei olis valehdellut mulle asiasta niin en tekis mitään, en kokisi olevan mun asia jos tavattu vasta äskettäin.
Jos systemaattisesti kusettais olevansa sinkku ja luulisin olevani alkavassa parisuhteessa, voisin miettiä yhteydenottoa vaimoon mutta ehkä jättäisin puuttumatta silti toisten elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen asiaa sen kannalta jota petetään eli vaimon. Tuntuisko hänestä pahalta että kerron? Kyllä. Onko se silti sen arvoista? Kyllä. Eli kertoisin. Haluaisin itse tietää petettynä vaimona tämän. Kyllä ihmisen pitää totuutta pystyä katsomaan silmiin.
Kas siinä se virheesi tuli. Sinä nimenomaan ET ajattele asiaa muiden osapuolien kannalta vaan omalta kannaltasi. Se, että sinä itse haluaisit tietää, ei tarkoita, että joku muu haluaisi. Et kykene poistumaan omasta ajatusmaailmastasi eli ajattelemaan muiden kannalta.
Mutta yhtä laillahan sinä nyt tunnut olettavan, että joku EI haluaisi tietää.
Pakkohan tässä on valita jompikumpi oletus, ja molemmat ovat pelkkiä oletuksia.
Höpö höpö. Vain tieto voi lisätä tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ulkopuolisten asia puuttua toisen avioliittoon ja alkaa "käräyttelemään" yhtään mitään. Se voi tehdä itsen naurunalaiseksi tai aiheuttaa suuria ongelmia ja tuottaa monelle tarpeetonta kipua.
Hetkellinen kipu siitä kun oma rakas paljastuu petturiksi on parempi vaihtoehto mitä valheessa eläminen. Tiedän tämän kokemuksesta. Sä oot varmasti itse pettäjä kun yrität väittää että ongelmia tulee sille joka asiasta kertoo ja pettäjän kumppanille - voin sanoa että ongelmia tulee ensisijaisesti pettäjälle.
Ymmärrän että reflektoit asiaan omaa subjektiivista ja ilmeisen traumaattista kokemustasi. Voimakas tunnetrauma luultavasti hämärtää kykyäsi suhtautua asiaan neutraalisti ja nähdä eri näkökulmia ja vaihtoehtoja.
Minä taas koetin puhua yleisellä tasolla. Se, mitä sinulle on valitettavasti käynyt, ei ole aina ja kaikkialla koko totuus. On erilaisia sopimuksia tai hiljaisia käytäntöjä avioliiton ulkopuolisen seksin suhteen. On tilanteita joissa avioliitto on kulissi. On liittoja, joissa ei ole enää seksiä. Et voi koskaan tietää mistä on kyse.
Tätä aina ihmettelen: miksi pitää olla naimisissa jos avioliitto on vain kulissi, seksiä ei ole ollut vuosiin. Kuka terve alistuu tällaiseen? Järjestelykysymys, ja naisethan ovat hyvin mukavuudenhaluisia ja läheisriippuvia, ei muuta syytä. Itse olen eronnut useamman kerran enkä ole läheisriippuvainen miehestä, ja pärjään omillani joten en pidä miestä vankina.
Lapset, rahat, maine... seksi on vain seksiä. Yksityinen ja oma asia. Avioero olisi julkinen ja monta elämää muuttava mullistus.
Hyvissä piireissä kulissit on kaikki kaikessa. Sen takia avioliiton ulkopuoliset suhteet on aika tavallisia ja niistä ei pidetä isoa meteliä.
Jos mies on korkeassa asemassa, niin hän tulee lepyttelemään vaimoa jollain kivalla lomamatkalla. Ja elämä jatkuu, todennäköisesti ei ollut ensimmäinen kerta.
Minä en käräyttäisi ketään. Enkä pidä käräyttelijöistä muutenkaan. Kannattaa tutustua toiseen ihmiseen mahdollisimman hyvin ja vähän kauemmin ennenkuin alkaa sekstailemaan hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen asiaa sen kannalta jota petetään eli vaimon. Tuntuisko hänestä pahalta että kerron? Kyllä. Onko se silti sen arvoista? Kyllä. Eli kertoisin. Haluaisin itse tietää petettynä vaimona tämän. Kyllä ihmisen pitää totuutta pystyä katsomaan silmiin.
Kas siinä se virheesi tuli. Sinä nimenomaan ET ajattele asiaa muiden osapuolien kannalta vaan omalta kannaltasi. Se, että sinä itse haluaisit tietää, ei tarkoita, että joku muu haluaisi. Et kykene poistumaan omasta ajatusmaailmastasi eli ajattelemaan muiden kannalta.
Väärin meni. Tässäkin ketjussa kirjoitti henkilö, jonka tapauksessa tuskaa lisäsi tuntuvasti nimenomaan se, ettei saanut tietää pettämisestä heti vaan vasta vuosien kaksoiselämän jälkeen.
Tapahtui ennen kännykkä-aikaa. Tapasin miehen joka asui toisella paikkakunnalla, hänen vanha äitinsä asui minun kotikaupungissani. Kertoi olevansa sinkku. Aloimme seurustella, miehellä oli pieni ateljee-asunto kotikaupungissaan, jossa myös kävin seurustelun aikana.
Suhde kesti vuoden, kunnes eräänä viikonloppuna en olisikaan pystynyt tapaamaan häntä, joten yritin ilmoittaa hänelle esteestä soittamalla. En saanut kiinni ja päätin soittaa hänelle töihin. Siellä joku ystävällinen henkilö kertoi miehen olevan pari päivää poissa, sanoin asiani olevan kiireellinen, joten antoi toisen numeron josta tavoitella.
Soitin numeroon ja sieltähän vastasi vaimo (sama sukunimi, josta asian päättelin). Suljin puhelimen sanomatta sanaakaan. Selvisi, että asui vaimonsa kanssa yhdessä ja pikkuasuntoa käytti työskentelyyn ja tietysti minun huijaamiseeni. Olin aika järkyttynyt. Seuraavalla tapaamiskerralla kysyin, että mitä vaimolle muuten kuuluu. Jotain soperteli ja luikki vähin äänin pois.
Toivuin ja vuoden kuluttua törmäsin ruokaravintolassa mieheen ja vaimoon. Joku piru minuun iski ja lähestyin hymyillen pariskuntaa. Miehelle ehdotin, että esittelisi meidät, kun kerran saman miehen olemme jakaneet. Miehen ilme oli näkemisen arvoinen. Poistuin paikalta toivotellen mukavaa illanjatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ja ymmärtääkseni suurempi osuus ihmisistä on niitä jotka haluavat tietää, jolloin on perusteltua pitää tätä todennäköisempänä vaihtoehtona ellei ole erikseen syytä olettaa toisin.
Lisäksi minusta kertomisesta on pienempi vahinko. Ihminen, joka ei halunnut tietää niin hän voi halutessaan vielä valita hyväksyä pettämisen. Jos taas ihminen joka haluaisi tietää ei kuule totuutta, niin hänelle ei jää mitään valinnan mahdollisuutta. Kolmanneksi minusta ihmisen oikeus tietää omaan elämäänsä vaikuttavista suurista asioista on vahvempi kuin ihmisen oikeus elää laput silmillä ja velvoittaa muutkin osallistumaan kulissien vaalimiseen.
Jos on lapsia, eikä muutenkaan kannata kertoa vaimolle. Se on miehen asia. Ilmeisesti ei ole onnellinen kotona. Tai sitten hakee vain irtoseksiä. Meitä on moneen junaan. Suurin osa tuntee saavansa jotain tyydytystä vaimolle kertomisesta. Tämä voi kuitenkin pahimmassa tapauksessa aiheuttaa hyvinkin riitaisia tilanteita ja riitaisen eron, jossa lapset voi joutua kärsiväksi osapuoleksi, kun vaimo lähtee kostoretkelle. Jos loukkaannuit, sano se miehelle ja sitten poistut tilanteesta vähin äänin. Asiat ei aina ole niin mustavalkoisia.
Vierailija kirjoitti:
Minä en käräyttäisi ketään. Enkä pidä käräyttelijöistä muutenkaan. Kannattaa tutustua toiseen ihmiseen mahdollisimman hyvin ja vähän kauemmin ennenkuin alkaa sekstailemaan hänen kanssaan.
Yrität syyllistää nyt aloittajaa. Ei se ole aloittajan vika vaan pettäjän ja valehtelijan joka jättää kertomatta että on naimisissa.
En mitään. Olen tietoisesti ollut varatun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla naurunalaiseksi?
Ongelmia ja kipua se tietenkin saattaa aiheuttaa, mutta varsinainen syyllinen on tietenkin pettäjä.
Ensi reaktio petetyllä saattaa olla mikä vaan, mutta onhan hänellä oikeus tietää ja tehdä tiedollaan mitä haluaa, ei sitä tarvitse jäädä ilmoittajan seuraamaan.
Eipä sillä, itse en lähtisi kertomaan, koska en harrasta seksiä kenenkään sellaisen kanssa, jonka jotenkin tunnen ja tiedän varatuksi.
Tuntematon hoitakoon itse kertomiset tai mitä ikinä haluaakaan tehdä.
Sanon ehkä pari valittua sanaa ,enkä ehdottomasti ole enää missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin meni. Tässäkin ketjussa kirjoitti henkilö, jonka tapauksessa tuskaa lisäsi tuntuvasti nimenomaan se, ettei saanut tietää pettämisestä heti vaan vasta vuosien kaksoiselämän jälkeen.
Miten voit olla siitä varma?
ElämäOn kirjoitti:
Jos on lapsia, eikä muutenkaan kannata kertoa vaimolle. Se on miehen asia. Ilmeisesti ei ole onnellinen kotona. Tai sitten hakee vain irtoseksiä. Meitä on moneen junaan. Suurin osa tuntee saavansa jotain tyydytystä vaimolle kertomisesta. Tämä voi kuitenkin pahimmassa tapauksessa aiheuttaa hyvinkin riitaisia tilanteita ja riitaisen eron, jossa lapset voi joutua kärsiväksi osapuoleksi, kun vaimo lähtee kostoretkelle. Jos loukkaannuit, sano se miehelle ja sitten poistut tilanteesta vähin äänin. Asiat ei aina ole niin mustavalkoisia.
Tällaiset riitaisat erot on niitä omien valintojen seurauksia. Totta hitossa heittäisin pettäjän kaaressa pihalle ja sen jälkeen pettäjän elämä olisi suorastaan helvettiä siihen asti kunnes lapset olisivat aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä on hieman vaikea keskustella ihmisten kanssa, joiden näkökulma on se että ihmisen selän takana saa tehdä mitä hyvänsä pahaa ja nöyryyttävää kunhan hän ei saa tietää. Jos ei ylipäänsä ymmärrä miksi joku kokee tarvetta tehdä omassa elämässään informoituja päätöksiä ja haluaa olla kartalla siitä mitä elämässä tapahtuu, ei tajua koko konseptia eikä osaa kunnioittaa tätä tarvetta muilla ihmisillä, niin asiasta keskustelu on vähän sama kuin yrittäisi kuvailla värejä sokealle. Kun ei tajua niin ei tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrität syyllistää nyt aloittajaa. Ei se ole aloittajan vika vaan pettäjän ja valehtelijan joka jättää kertomatta että on naimisissa.
Aloituksessa ei puhuttu pettämisestä eikä valehtelusta.
Anna sille uudestaan tuskin se reppana kotona saa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näistä on hieman vaikea keskustella ihmisten kanssa, joiden näkökulma on se että ihmisen selän takana saa tehdä mitä hyvänsä pahaa ja nöyryyttävää kunhan hän ei saa tietää. Jos ei ylipäänsä ymmärrä miksi joku kokee tarvetta tehdä omassa elämässään informoituja päätöksiä ja haluaa olla kartalla siitä mitä elämässä tapahtuu, ei tajua koko konseptia eikä osaa kunnioittaa tätä tarvetta muilla ihmisillä, niin asiasta keskustelu on vähän sama kuin yrittäisi kuvailla värejä sokealle. Kun ei tajua niin ei tajua.
Niin ja se yksisilmäinen värejä näkevä ei tajua kahdella silmällä näkevän yritystä selittää kolmiulotteista maailmaa vaan solvaa sokeaksi.
Vierailija kirjoitti:
ElämäOn kirjoitti:
Tällaiset riitaisat erot on niitä omien valintojen seurauksia. Totta hitossa heittäisin pettäjän kaaressa pihalle ja sen jälkeen pettäjän elämä olisi suorastaan helvettiä siihen asti kunnes lapset olisivat aikuisia.
Just ton takia ei pidä kertoa; vaimo voi olla kuten sinä. Kertominen tekee usean ihmisen elämästä helvettiä vuoisiksi, myös syyttömien lasten.
Olin 6kk seksisuhteessa miehen kanssa - suhde päättyi kun muutin paikkakunnalta. Kävi ilmi sitten myöhemmin että mies oli parisuhteessa ja nainen raskaana. Nyt ovat kihloissa. En käräyttänyt, mutta vituttaa tuollaiset ihmiset jotka pystyy hyvällä omallatunnolla toimimaan tällä tavoin. Vaimo postailee FB jatkuvasti onnellisia perhepotretteja. Mistäpä sitä tietää, onko tietoinen miehensä kaksoiselämästä.