Seksin jälkeen saat tietää ko. miehen olevan naimisissa - mitä teet?
Eli mitä teette tilanteessa missä ootte tutustuneet mieheen, harrastaneet seksiä hänen kanssaan ja sitten myöhemmin saatte selville että hän on naimisissa? Kertoisitteko asiasta miehen kumppanille vai mitä? Miten tässä tilanteessa voi toimia oikein?
Kommentit (292)
Oletettavasti olisin itse sinkku tai avoimessa suhteessa (olen naimisissa) jos sattuisin harrastamaan seksiä jonkun toisen miehen kanssa noin vähällä tuntemisella (tuskin naimisissa ollessani muutenkaan, mutta en ala tässä vannomaan vaikka tuskinpa). Sanoisin tälle miehelle heipat, kumiahan olisin tietysti käyttänyt enkä olisi esimerkiksi tahtonut tuntemattoman miehen kanssa suuseksiä kun tauteja on vaikea välttää (nautinnollisesti). Vapaasti pilatkoon liittonsa, se ei ole minun asiani eikä minun tarvitse hänen ehkäisyasioistaan huolehtia muuta kuin sen kerran kun itse olin mukana.
Mies ei ollut naimisissa, mutta kuulemma seurusteli neljättä vuotta.
Sanoin, että nyt menet kertomaan naiselles ja päätät mitä haluat, en suostu toiseksi naiseksi enkä halua olla osallisena toisen naisolennon kusetuksessa.
Kävi juttelemassa naisen kanssa ja tuli takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ulkopuolisten asia puuttua toisen avioliittoon ja alkaa "käräyttelemään" yhtään mitään. Se voi tehdä itsen naurunalaiseksi tai aiheuttaa suuria ongelmia ja tuottaa monelle tarpeetonta kipua.
Hetkellinen kipu siitä kun oma rakas paljastuu petturiksi on parempi vaihtoehto mitä valheessa eläminen. Tiedän tämän kokemuksesta. Sä oot varmasti itse pettäjä kun yrität väittää että ongelmia tulee sille joka asiasta kertoo ja pettäjän kumppanille - voin sanoa että ongelmia tulee ensisijaisesti pettäjälle.
Ymmärrän että reflektoit asiaan omaa subjektiivista ja ilmeisen traumaattista kokemustasi. Voimakas tunnetrauma luultavasti hämärtää kykyäsi suhtautua asiaan neutraalisti ja nähdä eri näkökulmia ja vaihtoehtoja.
Minä taas koetin puhua yleisellä tasolla. Se, mitä sinulle on valitettavasti käynyt, ei ole aina ja kaikkialla koko totuus. On erilaisia sopimuksia tai hiljaisia käytäntöjä avioliiton ulkopuolisen seksin suhteen. On tilanteita joissa avioliitto on kulissi. On liittoja, joissa ei ole enää seksiä. Et voi koskaan tietää mistä on kyse.
Sittenhän se kertominen ei haittaa mitenkään, koska asia on jo tiedossa, eikä kyse ole pettämisestä. Eikö? Huvittavaa, että aina nämä avointa suhdetta elävät tulevat sössöttämään pettämisketjuihin. Vai onko suhde avoin vain yhdeltä puolelta? Niinpä.
Tuossa tapauksessa ihmettelisin kovasti, että minkälainen nainen oikein olen, kun päädyn sänkyyn jonkun randomin kanssa näin heikon tutustumisen jälkeen.
Jos mulle miehen valehtelu selviäisi niin käräyttäisin satavarmasti. Siinähän sitten älyäisi kannattiko vai ei. Enkä huolisi jos kenkää saisi, petturi ja valehtelija.
Vierailija kirjoitti:
En tekisi muuta, kuin lopettaisin yhteyden pidon mieheen. Heillä voi olla liitossaan ties mikä järjestely, joka ei minulle kuuluu. Jos haluaisi jatkaa miehen kanssa, pitäisi olla tarkoin selvillä, että juttu on ok kaikille osapuolille. Ei kuitenkaan kiinnosta random panon tekemiset niin paljoa, että rupeaisin selvittelemään asiaa.
Tämä erityisen paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ollut naimisissa, mutta kuulemma seurusteli neljättä vuotta.
Sanoin, että nyt menet kertomaan naiselles ja päätät mitä haluat, en suostu toiseksi naiseksi enkä halua olla osallisena toisen naisolennon kusetuksessa.
Kävi juttelemassa naisen kanssa ja tuli takaisin.
Oi mikä rehti kultakimpale kun kertoi pettämisestä loikatakseen uuteen suhteeseen. Tai ainakin kävi jättämässä naisen ja tuli takaisin vaikutuksen tehneen kertapanon luo ja hän oli mielissään. Niin av-tasoa.
Et ilmeisesti ole tutustunut mieheen, kun et tiedä hänen olevan naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
"Harrastan" seksiä vasta sitten, kun tunnen kumppanin kunnolla. Siviilisääty ei tule yllätyksenä muuta kuin horoille.
Taidat ollakin mies tai ikisinkku. Ei miehet kovin kauaa viitsi odotella ja siirtyvät eteenpäin muutaman tapaamisen jälkeen, jos ei ihan huippunainen ole, joten horopuheet kannattaa lopettaa heti alkuunsa.
Minä kerron aina etukäteen olevani varattu.
Ei kiinnosta toisten asiat, en sotkeentuisi. Jos seksi oli hyvää, voisin jatkaa seksisuhteella, mutta en havittelisi muuta hönen kanssaan enkä huolisi edes muuhun. Jos huonoa seksiä, niin monoa joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ulkopuolisten asia puuttua toisen avioliittoon ja alkaa "käräyttelemään" yhtään mitään. Se voi tehdä itsen naurunalaiseksi tai aiheuttaa suuria ongelmia ja tuottaa monelle tarpeetonta kipua.
Kyllä mä olisin ollut pelkästään kiitollinen, jos joku, ihan kuka tahansa olisi kertonut mulle exän kaksoiselämästä heti, eikä neljän vuoden jälkeen.
On aika karmiva olo ja elämältä tippuu pohja paljon isommin, kun saa tietää että on vuosia elänyt valheessa ja on mennyt oma elämä hukkaan siinä liitossa. Silloin mä olin se naurunalainen hölmö ja mua hävetti, vaikka mä en ollut syyllinen mihinkään.
Kyllähän se sattuu ja kirpaisee aina mutta parempi aiemmin kun vuosien kuluttua, kyllä nuo yleensä jossain vaiheessa paljastuu ja sinä aikana se petetty voi menettää mielenterveytensäkin kun epäilee mutta ei saa kiinni mistään.
Ajattelen asiaa sen kannalta jota petetään eli vaimon. Tuntuisko hänestä pahalta että kerron? Kyllä. Onko se silti sen arvoista? Kyllä. Eli kertoisin. Haluaisin itse tietää petettynä vaimona tämän. Kyllä ihmisen pitää totuutta pystyä katsomaan silmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkellinen kipu siitä kun oma rakas paljastuu petturiksi on parempi vaihtoehto mitä valheessa eläminen. Tiedän tämän kokemuksesta. Sä oot varmasti itse pettäjä kun yrität väittää että ongelmia tulee sille joka asiasta kertoo ja pettäjän kumppanille - voin sanoa että ongelmia tulee ensisijaisesti pettäjälle.
Ymmärrän että reflektoit asiaan omaa subjektiivista ja ilmeisen traumaattista kokemustasi. Voimakas tunnetrauma luultavasti hämärtää kykyäsi suhtautua asiaan neutraalisti ja nähdä eri näkökulmia ja vaihtoehtoja.
Minä taas koetin puhua yleisellä tasolla. Se, mitä sinulle on valitettavasti käynyt, ei ole aina ja kaikkialla koko totuus. On erilaisia sopimuksia tai hiljaisia käytäntöjä avioliiton ulkopuolisen seksin suhteen. On tilanteita joissa avioliitto on kulissi. On liittoja, joissa ei ole enää seksiä. Et voi koskaan tietää mistä on kyse.
Sittenhän se kertominen ei haittaa mitenkään, koska asia on jo tiedossa, eikä kyse ole pettämisestä. Eikö? Huvittavaa, että aina nämä avointa suhdetta elävät tulevat sössöttämään pettämisketjuihin. Vai onko suhde avoin vain yhdeltä puolelta? Niinpä.
On se naurettavaa ja surkuhupaisaa silloinkin. Tilanne voi olla hyvin vaivaannuttava eikä vähiten sille voimiensa tunnossa tohkeissaan kohkaavalle "ilmiantajalle", jota puoliso ei todellakaan haluaisi missään oloissa kohdata.
Ei kiinnosta jos mieheni käy vieraissa jos kyse on pelkästä s eksistä. En haluaisi tietää.
Puuhailen omia asioitani. Käyn töissä, syön, tapaan ystäviäni ja muita läheisiäni, harrastan, opiskelen jne. Elän omaa elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen asiaa sen kannalta jota petetään eli vaimon. Tuntuisko hänestä pahalta että kerron? Kyllä. Onko se silti sen arvoista? Kyllä. Eli kertoisin. Haluaisin itse tietää petettynä vaimona tämän. Kyllä ihmisen pitää totuutta pystyä katsomaan silmiin.
Kas siinä se virheesi tuli. Sinä nimenomaan ET ajattele asiaa muiden osapuolien kannalta vaan omalta kannaltasi. Se, että sinä itse haluaisit tietää, ei tarkoita, että joku muu haluaisi. Et kykene poistumaan omasta ajatusmaailmastasi eli ajattelemaan muiden kannalta.
No tämä nyt on täysin älytöntä äijän suojelua.