Olen niin kyllästynyt lapseni luokan häirikkö-poikiin
Opettaja joutuu komentamaan koko ajan eikä auta mitään. Lapseni kärsii kun ei pysty keskittymään. Voinko ottaa näiden poikien vanhempiin yhteyttä että nyt täytyy laittaa kuri pojille? Ettei näin voi enää jatkua!!
3.lk pojan äiti
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:29"]
Outoa suhtautumista. Oma lapseni ei koskaan häiriköi on niin ujo ja hiljainen. Pojat häiriköivät opetusta eikä opettajan sana auta. Kyllä on niillä pojilla mennyt kasvatus todella pieleen. Vanhemmat ovat vastuussa siutä kuinka koulussa käyttäydytään. Ja jos ei tätä oke opetettu, tässä tulos. Pistäkää nyt hyvänen aika ne poikanne kuriin ja opettakaa käytöstavat! Ap
[/quote] oma lapseni ei ole häiriköinyt koulussa ellei lasketa jos kyseenalaistaa asioita.
Tollanen vaan täytyy hyväksyä, ja ihan oikeasti uskon että poikasikaan ei ole ihan täydellinen. Meillä oli seiskaluokan alussa tosi hissukka luokka eikä kukaan uskaltanut koskaan sanoa mitään ja jos joku kysyi kaverilta jotain, alkoi joku valittaa että "mä en pysty keskkittymään"
Sitten muutettiin toiselle paikkakunnalle ja siellä tuntui alussa että luokan häiriköt pilaavat koko loppu yläkoulun mutta paljastuivatkin ihan asiallisiksi tyypeiksi. Meillä oli helkkarin hyvä luokkahenki eikä yhtään jakautunut omiin ryhmiinsä.
T. lukion kakkosluokkalainen poika
Oikeastiko vain luokan pojat häiritsevät? Kuulostaa aika oudolta ...
poikien äiti (meidän "jätkillä" aina käytösnumero 9-10)
Se on ihmeellistä että kun perheessä on neljä lasta niin vain yksi (ADHD) käyttäytyy huonosti, muut kolme taas hyvin. Mutta kun aina vika vain on vanhemmissa ja kaikki olisivat itse osanneet kasvattaa ne huonosti käyttäytyvät paljon paremmin. Helppo päteä kun ei ole ADHD-lasta. Kuvittelisin olevani aika helvetin paljon parempi kasvattaja, jos ei olisi tuota yhtä. Mutta kyllä kyllä, yksi kasvatettu päin persettä ja kolme hienosti AV-raadin tyyliin.
"Kyllä tollaisessa toiminnassa on vastuu ainoastaan opettajalla. Mikäli ei ole mistään muiden kiusaamisesta kyse tai agressiivisesta käyttäytymisestä ja uhmakkuudesta, niin ihan tuommoiset perus "kokeilut" on kyllä opettajan saatava kuriin luokassa."
Olen ihan samaa mielta, kylla on opettajan vika jos ei saa luokkaansa kuriin. Ja ennenkuin kukaan taas hermostuu, olen opettanut Suomessa ja USAssa silloin kuin mistaan ADHD diagnooseista ei edes tiedetty mitaan. Tama aitihan voisi menna kuunteluoppilaaksi parille tunnille omin silmin nakemaan mita se meno on, ainakin amerikkalaisissa kouluissa tama on mahdollista, jopa toivottua.
Yhdelle hairikolle kun antaa jonkun vastuullisen erikoistehtavan niin kummasti koko jengi rauhoittuu. Kurinpito on usein niin pienesta kiinni mutta jos hairikot huomaavat etta ope ei mielestaan voi asialle mitaan niin kylla silloin on piru irti.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:33"]
Mistä tiedät syyttää kasvatusta? Joku voi kokea toisen oppilaan levottomuuden ja tarkkaavaisuusongelman itselleen häiritsevänä vaikka toinen lapsi käyttäytyisikin hyvin. Jos on neurologista pulmaa niin siinä ei kasvatus auta. Koulun tehtäväon järjestää opetus parhaalla mahdollisella tavalla kaikille lapsille, ei vain sinun.
[/quote]
Eikö näillä ole nykyisin erityisluokkia, johon häiriköt pistetään? Meillä ainakin oli, mutta minä kävinkin kouluni oikeaan aikaan, eli 70-80-luvuilla.
[/quote]
Ne olivat tarkkisluokkia.
Toki nykyään on erityisluokkia/kouluja mutta ei niihin ihan kuka tahansa joudu/pääse. Mikä on suuri onni, koska oma poikani on juuri sen takia erityiskoulussa että saa tarvitsemansa tuen koulunkäynnissä. Jos luokalle tulisi noita häiriköitä niin alkaisi olla se ja sama että onko normaalissa koulussa vai ei.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:33"]
Mistä tiedät syyttää kasvatusta? Joku voi kokea toisen oppilaan levottomuuden ja tarkkaavaisuusongelman itselleen häiritsevänä vaikka toinen lapsi käyttäytyisikin hyvin. Jos on neurologista pulmaa niin siinä ei kasvatus auta. Koulun tehtäväon järjestää opetus parhaalla mahdollisella tavalla kaikille lapsille, ei vain sinun.
[/quote]
Eikö näillä ole nykyisin erityisluokkia, johon häiriköt pistetään? Meillä ainakin oli, mutta minä kävinkin kouluni oikeaan aikaan, eli 70-80-luvuilla.