TE-palveluiden työpaikkatarjous, jossa vaaditaan ajokorttia
Sain työpaikkatarjouksen, jossa käsketään hakemaan paikkaan, jossa edellytetään ajokorttia. Aion kyllä hakea ettei tule karenssia, mutta voiko hakemukseen laittaa totuudenmukaisesti, että en ole ajanut autolla teinivuosien jälkeen eli 30 vuoteen? Voisi olla aika mielenkiintoista lähteä näillä taidoilla liikenteeseen kun ei ole mitään muistikuvaa miten autolla ajetaan saatikka sitten liikennesäännöistä. Tulkitaanko tämä niskuroinniksi ja karenssia paukkuu?
Kommentit (50)
Entä jos on kortti mutta ei autoa.
Vierailija kirjoitti:
Luitko edes aloitusta? Työssä vaaditaan ajokortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko edes aloitusta? Työssä vaaditaan ajokortti.
No anteeksi kun kysyin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kortiton työtön kirjoitti:
Joutuukohan näitä hakemaan myös vaikka ei olisi ajokorttia?
Kyllä. Minulle näitä "ajokortti välttämätön" paikkoja on tullut useita, eikä auta muu kuin hakea, vaikkei mullakaan ole korttia. Ei niihin ole mitään mahdollisuuksia päästä, mutta pakko hakea, tai karenssi. Kirjoitat sitten sinne En saanut paikkaa -kohtaan lisätietoihin ettei sulla ole ajokorttia. Eihän tässä ole järjen häivää, mutta onko työkkärin jutuissa muutenkaan.
Ajokortinhan voi jokainen hankkia, jollei ole sokea, kohtauksia saava epileptikko tai vastaavaa.
Niin voi, mutta ei ole kaikille sen rahan arvoinen. Voihan jokainen hankkia vaikka jumbojetin ja loma-asunnon Bahamasaarilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se TE-toimiston tyyppi voi tietää, että et ole ajanut autoa 100 vuoteen? Ainoa tieto minkä hän näkee on se, että sinä olet itse ilmoittautuessasi merkinnyt ajokorttiluokkasi.
Oma työkkärin täti kertoi, että ne työtarjoukset tehdään niiden asiakkaan itse täyttämien tietojen perusteella. Joskus ne sitten on vanhentuneita, eikä asiakas haekkaan enää niitä töitä, joita hän oli ilmoittautuessaan kertonut hakevansa. Täti kävi sen minun työnhakuprofiilin vai mikä se olikaan läpi ja kysyi, että pitävätkö tiedot edelleen paikkansa.
Vuosia sitten kun olen työkkärin kanssa asioinut ensimmäistä kertaa ihan toimistossa, niin silloin tuota ajokorttiluokkaa kysyttiin enkä minä siinä ryhtynyt valehtelemaan. Ja nyt kun ilmoittauduin uudelleen työttömäksi pitkästä aikaa niin siellä se tieto roikkui eikä sitä poiskaan saa kun ajokortti minulla edelleen on.
Ap
Mitä ihmettä sä sitten valitat?
Mullekin tuli tarjous jossa edellytettiin kokemusta vaikeimmin kehitysvammaisista. En laittanut hakemusta mutta soitin sinne ja kerroin että tällainen tuli. Sitten vaan ruksin että otin yhteyttä työnantajaan eikä valittu.
Vierailija kirjoitti:
Pistä siihen että sinulla ei ole koskaan ollut omaa autoa. Siitä saattaa osata jo päätellä että ajokokemusta ei välttämättä hirveästi ole. Haastattelussa voit sitten sanoa, että olet ajanut viimeksi niihin aikoihin kun kortin sait.
Mitä järkeä tuhlata kaikkien aikaa jossain haastattelussa kun ei selvästi rahkeet riitä siihen hommaan? Aivan helvetin törkeää itseasiassa. Niillä haastattelijoilla on katsos työaikana ihan oikeaakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kortiton työtön kirjoitti:
Joutuukohan näitä hakemaan myös vaikka ei olisi ajokorttia?
Kyllä. Minulle näitä "ajokortti välttämätön" paikkoja on tullut useita, eikä auta muu kuin hakea, vaikkei mullakaan ole korttia. Ei niihin ole mitään mahdollisuuksia päästä, mutta pakko hakea, tai karenssi. Kirjoitat sitten sinne En saanut paikkaa -kohtaan lisätietoihin ettei sulla ole ajokorttia. Eihän tässä ole järjen häivää, mutta onko työkkärin jutuissa muutenkaan.
Ajokortinhan voi jokainen hankkia, jollei ole sokea, kohtauksia saava epileptikko tai vastaavaa.
Ainahan ajokortin voi hakea, mutta ei sitä välttämättä saa jos ei läpäise ajokoetta. Monelta on jäänyt ajokortti saamatta juuri siksi, vaikka tarvitsisi sellaisen.
Itse merkitsin että on kortti ja haastattelussa sanoin suoraan, etten ole ajanut kolmeenkymmeneen vuoteen. Jos työpaikan saannille on edellytytyksenä auton ajaminen, niin kai se muutamalla autokoulun ajotunnilla todennäköisesti palautuisi. Näin ainakin itse ajattelin.