Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-palveluiden työpaikkatarjous, jossa vaaditaan ajokorttia

Vierailija
04.11.2021 |

Sain työpaikkatarjouksen, jossa käsketään hakemaan paikkaan, jossa edellytetään ajokorttia. Aion kyllä hakea ettei tule karenssia, mutta voiko hakemukseen laittaa totuudenmukaisesti, että en ole ajanut autolla teinivuosien jälkeen eli 30 vuoteen? Voisi olla aika mielenkiintoista lähteä näillä taidoilla liikenteeseen kun ei ole mitään muistikuvaa miten autolla ajetaan saatikka sitten liikennesäännöistä. Tulkitaanko tämä niskuroinniksi ja karenssia paukkuu?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullekin tarjottiin ja kävi ilmi että siellä ajetaan provikalla, tai että työpäivä kestää niin kauan kunnes paketit on jaettu ja kyllä työntekijät maksavat itse kaikki pysäköintisakot ja ylinopeussakot ja sääntöjen mukaan noita alueita ei ehdi tekemään tai sitten työpäiviä venyy

Vierailija
22/50 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tullut vähän työtarjouksia työkkäristä mutta jos tullut niin yleensä olleet jotain vuokrahommia. Olen soittanut työnantajalle ja kysellyt työstä enemmän ja sanonut että palaan asiaan. Sitten ilmoitan työkkäriin että olen ollut yhteydessä työnantajaan ja odotan vastausta. Sitten myöhemmin ilmoitan että en saanut paikkaa. Kerran oli mielenkiintoinen työ niin hain ja sain paikan.

Usein kun olen soittanut niin ei niillä vuokrausfirmoilla edes ole ollut töitä. Kysyvät haastatteluun ja keräävät ihmisiä varalle. Usein työnanatajat laittaa avoimen paikan monelle vuokrausfirmalle ja nopein tai parhain vuokrausfirma voittaa. Eli se kenellä on varalla niitä tyyppejä.

Eli jos avoimissa työpaikoissa 5 eri vuokrausfirmaa etsii rakennusapulaista niin kyseessä voi olla yksi ja sama työpaikka. Mutta tämä meni ohi aiheen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun nyt vaan pitää hakea paikkaa ja lähteä sitten autolla liikenteeseen jos työnantaja näin käskee. Liikenneturvallisuus ei ole mikään syy karenssin välttämiselle, ihan oikeasti siis.

Vierailija
24/50 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama. Itse ilmoittaisin asian niin kuin se on. Olen työelämässä ja katselen uutta työtä. En hae työpaikkoihin, joissa ajotaito on työn saamisen edellytyksenä.

Vierailija
25/50 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun nyt vaan pitää hakea paikkaa ja lähteä sitten autolla liikenteeseen jos työnantaja näin käskee. Liikenneturvallisuus ei ole mikään syy karenssin välttämiselle, ihan oikeasti siis.

Eli jos AP saa työpaikan, hän istuu auton rattiin, ihmettelee puoli tuntia, että miten mikäkin toimii, lähtee liikkeelle, auto sammuu koko ajan, hän törmää parkkipaikalla muihin autoihin, ei muista kenen piti väistää ketäkin ja törmää taas muihin yms. Mielenkiintoista :D Toivottavasti firmalla on vakuutukset kunnossa ja kärsivällisyyttä odotella työtehtävien hoitumista!

Vierailija
26/50 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt haastatteluun asti pimittäkö tietojanne.

Työnantajille tulee näitä työnvälttäjien yhteydenottoja pilvin pimein. Teettävät kovasti turhaa työtä, kun hakijalla ei ole aikomustakaan siirtyä työelämään.

Vierailija
27/50 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos AP saa työpaikan, hän istuu auton rattiin, ihmettelee puoli tuntia, että miten mikäkin toimii, lähtee liikkeelle, auto sammuu koko ajan, hän törmää parkkipaikalla muihin autoihin, ei muista kenen piti väistää ketäkin ja törmää taas muihin yms. Mielenkiintoista :D Toivottavasti firmalla on vakuutukset kunnossa ja kärsivällisyyttä odotella työtehtävien hoitumista!

Pointtini on, että te-toimiston sana on ehdoton ja karenssia ei voi välttää.

Vierailija
28/50 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajille tulee näitä työnvälttäjien yhteydenottoja pilvin pimein. Teettävät kovasti turhaa työtä, kun hakijalla ei ole aikomustakaan siirtyä työelämään.

Rupea ilmoittamaan te-palveluihin näistä työnkarttelijoista. Itse yrittäjänä soitin lopulta te-palveluihin asiasta ja sain puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen, mihin ilmoittaa valehakijoista. Karenssia pukkaa ja ainakin potkua persuksille.

Vierailija
29/50 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siirryn" kyllä oikein mielelläni työelämään (mitä nyt tässä on viimeiset 30 vuotta tullut oltua työelämässä...), mutta valitettavasti pelkään autolla ajamista enkä halua sellaista työtä, jota pelkään ja josta ahdistun kun ajattelen, että huomenna sinne työpaikalle on taas mentävä.

Mutta otan vinkistäsi vaarin ja laitan sittenkin tuon ajotaidottomuuden jo heti hakemukseen. Laitanko sen heti ensimmäiseen kappaleeseen vai säästelenkö yllätykseksi viimeiseen kappaleeseen?

Ap

Vierailija
30/50 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkä helvet€n takia sä ylensäkään olet sitten työkkäriin ilmoittanut, että sulla on ajokortti, jos kerran se auton ajaminen ei kuitenkaan onnistu?

En minä osaa valehdella. Jos kysytään, että onko ajokortti, niin tottakai vastaan että on?

En silloin teinivuosina ajatellut, että ajokortti tulee olemaan itselleni turha, joten siksi ajoin sen niin kuin kaikki muutkin. Ja kyllähän ajokortista on paljonkin iloa; saan haettua sillä mm. paketit postista!

Ap

Lievä kusettaminen auttaisi työnsaannissa. Kannattaa miettiä.

Vierailija
31/50 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkä helvet€n takia sä ylensäkään olet sitten työkkäriin ilmoittanut, että sulla on ajokortti, jos kerran se auton ajaminen ei kuitenkaan onnistu?

En minä osaa valehdella. Jos kysytään, että onko ajokortti, niin tottakai vastaan että on?

En silloin teinivuosina ajatellut, että ajokortti tulee olemaan itselleni turha, joten siksi ajoin sen niin kuin kaikki muutkin. Ja kyllähän ajokortista on paljonkin iloa; saan haettua sillä mm. paketit postista!

Ap

Kerrotko tarkemmin?

Ap

Vierailija
32/50 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro avoimesti. Sitten et saa sitä duunia ja kaikki on ok.

Vierailija
33/50 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin tuli vielä mieleen, että voikohan hakemukseen laittaa, että sain työkkärin työtarjouksen. Jotta työnantaja varmasti tajuaa, että haen, koska pakotetaan enkä siksi että haluan? Vai onko tämä niskurointia?

Ap

Vierailija
34/50 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kanssa tarjottiin joku vuosi sitten työtä, jossa ajokortti oli käytännössä pakollinen. Työn tarjoaja oli TE itse ja heidän tiedoissaan oli ilmoitettuna, että ajokorttia ei ole. Piti silti mennä haastatteluun ja tarjosin, että voin kyllä kävellen tai pyörällä hoitaa tätä aluetta, mutta ei sitten kelvannutkaan.

Sellaisia ne on.

Vierailija
35/50 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lievästi voi kusettaa asioissa, joita viranomainenkaan ei voi tarkistaa. Tämän voi.

Vierailija
36/50 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se TE-toimiston tyyppi voi tietää, että et ole ajanut autoa 100 vuoteen? Ainoa tieto minkä hän näkee on se, että sinä olet itse ilmoittautuessasi merkinnyt ajokorttiluokkasi.

Oma työkkärin täti kertoi, että ne työtarjoukset tehdään niiden asiakkaan itse täyttämien tietojen perusteella. Joskus ne sitten on vanhentuneita, eikä asiakas haekkaan enää niitä töitä, joita hän oli ilmoittautuessaan kertonut hakevansa. Täti kävi sen minun työnhakuprofiilin vai mikä se olikaan läpi ja kysyi, että pitävätkö tiedot edelleen paikkansa.

Vierailija
37/50 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se TE-toimiston tyyppi voi tietää, että et ole ajanut autoa 100 vuoteen? Ainoa tieto minkä hän näkee on se, että sinä olet itse ilmoittautuessasi merkinnyt ajokorttiluokkasi.

Oma työkkärin täti kertoi, että ne työtarjoukset tehdään niiden asiakkaan itse täyttämien tietojen perusteella. Joskus ne sitten on vanhentuneita, eikä asiakas haekkaan enää niitä töitä, joita hän oli ilmoittautuessaan kertonut hakevansa. Täti kävi sen minun työnhakuprofiilin vai mikä se olikaan läpi ja kysyi, että pitävätkö tiedot edelleen paikkansa.

Vuosia sitten kun olen työkkärin kanssa asioinut ensimmäistä kertaa ihan toimistossa, niin silloin tuota ajokorttiluokkaa kysyttiin enkä minä siinä ryhtynyt valehtelemaan. Ja nyt kun ilmoittauduin uudelleen työttömäksi pitkästä aikaa niin siellä se tieto roikkui eikä sitä poiskaan saa kun ajokortti minulla edelleen on. 

Ap

Vierailija
38/50 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on kortti niin todennäköisesti osaat ajaa. Asenteessa on kyllä korjaamista. Itsekkin menin ajamaan pakua 10 vuoden ajotauon jälkeen. Ei se sen kummempi ole kuin pyörällä ajo.

Vierailija
39/50 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on kortti niin todennäköisesti osaat ajaa. Asenteessa on kyllä korjaamista. Itsekkin menin ajamaan pakua 10 vuoden ajotauon jälkeen. Ei se sen kummempi ole kuin pyörällä ajo.

Jos se ei ole sen kummempaa kuin pyörällä ajo, niin miksi autolla ajoon tarvitaan kortti, mutta pyörällä ajoon ei?

Ajaisitko itse, jos olisit 30 vuotta sitten joutunut pahaan onnettomuuteen, etkä ole sen jälkeen uskaltanut ajaa, koska pelottaa ja ahdistaa niin paljon? Onko kyse silloin asenneviasta?

Ap

Vierailija
40/50 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin tuli vielä mieleen, että voikohan hakemukseen laittaa, että sain työkkärin työtarjouksen. Jotta työnantaja varmasti tajuaa, että haen, koska pakotetaan enkä siksi että haluan? Vai onko tämä niskurointia?

Ap

Jos et edes halua paikkaa laittaisin hakemukseen juuri noin. Samoin laittaisin että kortti kyllä löytyy, mutta autoa en ole ajanut kolmeenkymmeneen vuoteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä