Mies viestittelee salaa exälleen
Myönnän, tutkin eilen kännykkää kun mies on viime aikoina käyttäytynyt oudosti. Tiedän että se oli väärin, mutta ensin mun oli tarkoitus vaan katsoa kenen kanssa viestittelee (eli yhteystietolista) mutta exän nimi loisti kärjessä niin tartti ne viestit avata. Kaikkia en lukenut, mutta viestien sisältö oli kuin säästä olisi keskustellut, eli ei ollut mitään "raskauttavaa" minkä takia tarttisi minulta salata viestittely.
Nyt mulla on ongelma että "annanko asian olla" ja jatkan kun mitään ei olisikaan tapahtunut, vai nostan kissan pöydälle ja kysyn viesteistä. Tosin tiedän jo valmiiksi (ja oikeutetusti) mies takertuu vaan siihen että olin käyttänyt hänen puhelintaan ilman lupaa.
Tämän varjolla en saa kuitenkaan vastausta itse kysymykseen: miksi exän kanssa viestittely tarttee tehdä salaa mm vessassa?
Kommentit (102)
Suhde on jo tuhoon tuomittu. Sulla ei riitä luottamus mieheen ja olet tutkinut salaa hänen puhelintaan ja avannut jopa viestejä ja silti epäilet. Miehellä ei riitä luottamus kun selviää mitä olet tehnyt. Exän kanssa saa ja voi olla tekemisissä eronkin jälkeen. Kasvata itsetuntoa ja mieti miksi muut naiset ovat sinulle uhka.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, ettet vedä kilareita siitä, että hän pitää yhteyttä eksäänsä.
Mun ongelma ei ole se että pitää yhteyttä exään, vaan se miksi tekee sen salassa. Ei tartte sisältöjäkään kertoa, mutta toi kun menee aina vessaan kun viestittelee saa miettimään miksi ei voi normaalisti viestitellä eikä tehdä sitä salaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Suhde on jo tuhoon tuomittu. Sulla ei riitä luottamus mieheen ja olet tutkinut salaa hänen puhelintaan ja avannut jopa viestejä ja silti epäilet. Miehellä ei riitä luottamus kun selviää mitä olet tehnyt. Exän kanssa saa ja voi olla tekemisissä eronkin jälkeen. Kasvata itsetuntoa ja mieti miksi muut naiset ovat sinulle uhka.
Kai säkin ihmettelisit mikä on homma kun kesken kahvinjuonnin kilahtaa puhelin, sit sen jälkeen heti ryntää vessaan, on siellä 1-5min ja sit jatkaa muina miehinä kahvinjuontia ja kuluu 30min, puhelin kilahtaa ja taas mennään uudelleen vessaan 1-5min ajaksi.
Tämä kävi eilen kolmesti, mulle sanoi että vatsa on sekaisin
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ongelma ei ole se että pitää yhteyttä exään, vaan se miksi tekee sen salassa. Ei tartte sisältöjäkään kertoa, mutta toi kun menee aina vessaan kun viestittelee saa miettimään miksi ei voi normaalisti viestitellä eikä tehdä sitä salaa.
Ap
No vastaus kysymykseen kuitenkin on tuo. Hän olettaa sun vetävän kilarit yhteydenpidon takia, siksi tekee sen salaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No vastaus kysymykseen kuitenkin on tuo. Hän olettaa sun vetävän kilarit yhteydenpidon takia, siksi tekee sen salaa.
Eli onko mun parempi unohtaa vaan koko juttu? Puhelimeen en tietenkään enää kajoa ilman lupaa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä, paitsi että kuvio ei ole mennyt noin. Mies on ensin itse ollut epäilyttävä, jonka jälkeen on mahdollisesti kieltänyt toimintansa, eli valehdellut. Tämän asian puoliso sitten ottaa selville toista kautta, ja humaa olleensa oikeasa, eli salaa selän takana toimitaan, ja siitä vielä valehdellaan.
Kun tämä asia selviää miehelle, niin siinä ei ole miehen "eiriitäluottamuksilla" mitään tekoa enää, koska hän on itse valheiden ketjun aloittanut, ja toinen sen vain vati päivänvaloon. Turha ampua totuuden selville saajaa, menee kuti väärään syylliseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli onko mun parempi unohtaa vaan koko juttu? Puhelimeen en tietenkään enää kajoa ilman lupaa
Ap
No etkö sä jo omin silmin todennut, ettei niissä viesteissä mitään suhdetta viritellä.
Jos te naiset ette olisi niin kiukkuisia siitä, että joskus pitää yhteyttä exään (joka on yleensä syystä exä) niin ei tarvitsisi salassa viestiä. Oma puolisoni sanoo aina, että ei haittaa jos juttelen exän kanssa, olimme exän kanssa yhdessä 10 vuotta, aloitimme seurustelun 17-vuotiaina ja kaveripiiristä on ehkä 80% yhteistä. Kuitenkin aina kun juttelen exän kanssa, on loppuillan puolisoni omissa maailmoissaan, selailee somea tai lähtee kävelylle tai jotain muuta ja pitää mykkäkoulua, mutta kuitenkin aina inttää että ei tuo mitään haittaa.
Kysyt ihan suoraan keneltä viestit tulee ja miksi pitää vessaan mennä vastaamaan. Jos selittää jotain vatsan toiminnasta, kysy miksi puhelin pitää mukaan aina ottaa. Jos edelleen sössöttää jotain, kysyisin suoraan, että pitääkö mua ihan idioottina, että uskoisin tuon. Ja pyytäisin näyttämään puhelinta, jos ei kerran salattavaa ole. Ja saattaisin sanoa, että olen joskus nähnyt että viesti oli eksältä. Ei kannata tunnustaa viestien lukua, vaikka se väärin olikin. Kaataa vaan koko homman sinun syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos te naiset ette olisi niin kiukkuisia siitä, että joskus pitää yhteyttä exään (joka on yleensä syystä exä) niin ei tarvitsisi salassa viestiä. Oma puolisoni sanoo aina, että ei haittaa jos juttelen exän kanssa, olimme exän kanssa yhdessä 10 vuotta, aloitimme seurustelun 17-vuotiaina ja kaveripiiristä on ehkä 80% yhteistä. Kuitenkin aina kun juttelen exän kanssa, on loppuillan puolisoni omissa maailmoissaan, selailee somea tai lähtee kävelylle tai jotain muuta ja pitää mykkäkoulua, mutta kuitenkin aina inttää että ei tuo mitään haittaa.
Mut ei toikaan ole oikein että salaa tarkoituksella viestittelyn toisen kanssa. Ei vaikka laittaisi omalle äidille viestiä, mutta se että valehtelee asiasta
Vierailija kirjoitti:
"Vanha suola" jne. Kuinka monet kerrat onkaan palattu exän kanssa siihen vanhaan ja huomattu, että samat ongelmathan ne on jäljellä. Siinä on sitten tuhottu se uusikin suhde, ja useampi lapsi saatu sekaisin.
Välimatka ja aika kultaavat muistot, ja esim. miehelle, olen kuullut, on se ensimmäinen isäksi tulo ja raskauden seuraaminen ns. "the kokemus", mitä ei voita mikään. Niinhän sitä "ensirakkauttakin" kaiholla muistellaan.
Tämä aika on sellainen, että vaikka ois kuinka turvallinen ja hyvä suhde, niin joko tekstaillaan sille exälle tai katse harhailee naapurin Mirkun perään. Mulle ei nyt ole tapahtumassa näin...
Vierailija kirjoitti:
Noista salailuista jää vaan lähes aina kiinni. Ja sitten vasta ongelmissa onkin. Mullakin ex salaili tapailuaan yhden naiskaverin kanssa. Vaikka ei se mulle ollut alkuun mikään ongelma. Mutta kun alkoi salaakin näkemään, niin tottakai oli epäilyttävää. Eroon päättyi osittain luottamuspulan takia ja kappas vaan, parin kuukauden päästä oli yhdessä tuon naisen kanssa. No, se onni ei kauaa kestänyt, kun ei kumpikaan voinut toiseen luottaa.
Itse ottaisin jossain vaiheessa asian puheeksi tunnustamalla, että olen viestit lukenut koska käytös herätti epäilystä, pyytäisin anteeksi omalta osaltani ja kysyisin, että kai hän ymmärtää, ettei itse viestittely häiritse, eikä sitä tarvitse tehdä salassa.
Itse olen kertaalleen hormonipuuskassa (esikoisen alkuraskaus) sortunut lukemaan ilman lupaa puolison viestit. Tunnustin tämän melko pian ja nyt vuosia myöhemmin mielestäni tuo tunnustaminen ja anteeksi pyytäminen on ollut keskinäisen luottamuksemme kehityksen kannalta äärimmäisen tärkeää, joten sinunan en sitäkään nyt salaisi, jos toivot suhteelle kestävää pohjaa. Mieskin korjasi käytöstään ja on nykyään avoimempi.
Vierailija kirjoitti:
Kysyt ihan suoraan keneltä viestit tulee ja miksi pitää vessaan mennä vastaamaan. Jos selittää jotain vatsan toiminnasta, kysy miksi puhelin pitää mukaan aina ottaa. Jos edelleen sössöttää jotain, kysyisin suoraan, että pitääkö mua ihan idioottina, että uskoisin tuon. Ja pyytäisin näyttämään puhelinta, jos ei kerran salattavaa ole. Ja saattaisin sanoa, että olen joskus nähnyt että viesti oli eksältä. Ei kannata tunnustaa viestien lukua, vaikka se väärin olikin. Kaataa vaan koko homman sinun syyksi.
Miksi pitäisi järjestää tuollainen draama asian takia? Varsinkin, kun itse on uteliaisuuksissaan syyllistynyt rikokseen.
Tottakai tartti katsoa,ja sitten tartti katsoa vielä viestitkin...
Mitähän tarttee seuraavaksi?
Mistä ne sitten viestittelee? Lapsista? Jos heidän suhde on ohi eikä yhteisiä lapsia ole, niin en ymmärrä mitä asiaa heillä sitten toisilleen on?
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne sitten viestittelee? Lapsista? Jos heidän suhde on ohi eikä yhteisiä lapsia ole, niin en ymmärrä mitä asiaa heillä sitten toisilleen on?
Ilmiselvästi on kaipausta jäljellä ja tekstailu perustuu siihen entiseen yhdessä olemiseen, kun vielä keskusteltiin kaikesta. Sitä mies kaipaa. Ymmärrettävää on jos kerran kuussa vaikka kysyy mitäs kuuluu sulle, mutta salaa vessaan tämän tästä, eipä tiedä hyvää. Kuin joku teini-ikäisen ihastus.
Tässä ollaan nyt menossa vaaralliseen suuntaan. Lapsista tekstailu on taas aivan eri sarjaa ja välttämätöntä monesti, mutta sekään ei ole mitenkään salaista puuhaa. Jotain on tapahtumassa, eikä mitenkään ap:tä ilahduttavaa. Vaisto varoittelee, siihen pitää luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Syö sinua sisältä jos et voi luottaa nyksään 100%, minä sanoisin tack och adjö.
Vierailija kirjoitti:
Melkein toivon että olisi heillä yhteisiä lapsia, mutta ei ole. Ja kaikkia viestejä en lukenut, mutta viestit alkoi exällä sanoilla: mä sain töitä
Siitä sit mitä työtä ja miten menee keskustelut puolin ja toisin sellasta juttua mitä voisi ihan julkisesti jutella vaikka kaupan kassalla.
Ap