Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä perusteella valitset kenen viereen istut bussissa?

Vierailija
15.01.2015 |

Ihan yleisestä mielenkiinnosta kysyn, itse paljon bussilla matkustavana. Eli kenen/minkälaisen ihmisen viereen mieluiten istut bussissa kun kaikki ikkunapaikat ovat täynnä? Onko iällä tai sukupuolella väliä?

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:05"]Istun pienikokoisen kantasuomalaisen näköisen aikuisen naisen viereen mieluiten. Syyt:
- Pienikokoinen vie vain sen oman penkkinsä verran tilaa

- Ulkomaalaiset miehet voivat käpälöidä ja ehdotella tai he haisevat siltä omalaatuiselta suitsukkeeltaan tms.

- Ulkomaalaiset naiset haisevat kanssa jollekin suitsukkeelle tai hajuvedelle ja lisäksi puhuvat kovaa kuten ulkkis-miehetkin

- nuoret huutavat kännykkäänsä, nuorilla naisilla pää täynnä hiuslakkaa ja saattavat suihkuttaa sitä jopa matkan aikana lisää ja nuoret saattavat kuittailla kanssamatkustajille, esim. yksi kloppi sanoi mulle, että siirräs lahna tota sun laukkuasi !!! Eli heillä huonot käytöstavat

- miehet röhnöttävät aina kauhean leveästi penkillä ja haisevat enemmän kuin naiset

- keski-ikään ehtineet ja vanhemmat naiset ovat varmin valinta, tosin nuuhkaisen aina ilmaa ennen kuin istun, sillä olen hajusteyliherkkä ja jos mummo onkin valellut päällen Yves Rocherin hajuvesipullonsa, niin sit etsin toisen paikan.

[/quote]
Missähän säkin oikeen matkustat? :D

Vierailija
62/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä en yleensä istu tosi hyvännäköisten miesten viereen :D lisäksi jo nämä edellä mainitut laitapuolen kulkijat ja isokokoiset ihmiset eivät houkuttele, muuten ei väliä. Niin ja en mielelläni myöskään istu minkään teinilauman keskellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori siisti nainen joka ei kovin isokokoinen jolla pelkkä laukku. Tuoksuu hyvältä, hiljaisia, tila riittää

Vierailija
64/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden vastausten perusteella minäkin nyt ihmettelen miksi yleensä minä olen se jonka viereen istutaan viimeisenä... Nuori, siistin ja "normaalin kokoinen ja näköinen" nainen kun olen.
Mielenkiintosia vastauksia. 

Itse tykkään kyllä mummojen viereenkin istua, menee matka nopeammin jos juttelevat. Ei jaksa aina istua kuulokkeet päässä ja tuijottaa ikkunasta samoja maisemia. 

Ap

Vierailija
65/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 14:36"

[/quote]

Ei mummoa! Ne on kamalia jos ne alkaa juttelemaan, siitä ei tule loppua. Etkä halua olla epäkohtelias vanhalle ihmiselle, ja jos et halua jutella, siitä saattaa tulla ties minkälainen show ja kaakatus.

Mieluiten joku hoikka, siisti ja nuori ihminen, nuoret on yleensä ujoja eikä ala puhumaan.

[/quote]

huhhuh. Varsinaista lähimmäisen tukemista. siis karsee asenne.

paljon puhutaan vanhusten yksinäisyydestä...miten me jokainen voidaan auttaa, jos halutaan.

Vierailija
66/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana aloitin metrossa tuijotuskilpailuja tuntemattomien kanssa, revin raitiovaunussa mainostarrat irti ja liimasin ne edessä istuvan hattuun ;) Näillä perusteiila se istumapaikka löytyi. Nykyään vältän ihmisiä, ja vierustovereita. Jos joku lähestyy, esitän muka antavani lisää tilaa, mutta pyrin näyttämään kuitenkin senverran leveältä, jotta paikka ei näytä houkuttelevalta. Kohtelias bussi imago on pidettävä yllä, vaikka valehtelemalla :)

Kesäisin naisten kaula aukkojen koko vaikuttaa istumapaikkaan. On se kumma, että jos havaitsen bussissa rinnat, ikäänkuin hävittäjäkoneen lukittuva tähtäin käynnistyy päässäni. Pari vilkaisua saa matkanaikana huomaamatta tehdä, jotta ei tule häirittyä kaunottaria. Näistäkin selviäisi vähemmällä näyttelemisellä, jos varustautuisi aurinkolaseilla, niinkuin ammatti pervot tekevät :) Ei sitä apinaa valitettavasti saa kyllä sielusta piiskaamalla pois.

Vierailija
67/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aiemmin kun asuin eri kaupunginosassa menin töihin aina bussilla, jossa oli ilmeisesti jokainen penkkirivi varattu juuri edellisellä pysäkillä niin, että lähes kaikkien vieressä oli tyhjä penkki ja minun piti valita mihin menen istumaan. Tein vieruskaverin valitsemisesta leikin, eli mietin ennen kuin bussi tuli, että menen esimerkiksi komeimman miehen, vanhimman naisen tai sen viereen, jonka luulen menneen viimeisimpänä naimisiin jne. Se oli aika kivaa tylsiin bussimatkoihin liittyvää vaihtelua :)

Vierailija
68/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:24"]Istun aina ulkomaalaisen miehen viereen. Siinä on vapaata enkä ole rasisti.
[/quote]
Mäkin istun mielelläni vaan näyttääkseni ettei kaikki suomalaiset oo rasisteja, kun mua säälittää jos kukaan ei istu siihen vaan toisen ihonvärin takia. Tosi naurettavaa ja junttimaista. :(

Vierailija
69/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva asia on muuten hirveämpää kuin ruuhkabussista katsoa kun joku tumppaa röökin sekunti ennen bussiin nousua ja länttää perseensä viereeni. Tässä tilanteessa ainoastaan tekisi mieli valittaa että haloo mieti vähän missä ja milloin poltat.

Vierailija
70/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:24"]Istun aina ulkomaalaisen miehen viereen. Siinä on vapaata enkä ole rasisti.
[/quote]
Mäkin istun mielelläni vaan näyttääkseni ettei kaikki suomalaiset oo rasisteja, kun mua säälittää jos kukaan ei istu siihen vaan toisen ihonvärin takia. Tosi naurettavaa ja junttimaista. :(
[/quote]

Joo, jopa Helsingissä on niin junttia et jengi mieluummin seisoo käytävällä kun istuu ulkomaalaisten vieressä... Ihan uskomattoman typerää:D

Vierailija
71/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tavallisen näköinen nainen etkä halua ketään viereesi niin tuijota sisääntulijoita. Huomaa että tämä EI toimi yleensä miesten tai maahanmuuttajien kanssa ja varsinkaan se ei toimi iloisten humalaisten kanssa.

Kannattaa testata, hupia tästäkin tylsille bussimatkoille

Vierailija
72/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 14:55"]

Käykö teille muille ikinä sillä tavalla, että kun bussi tulee täyteen, niin olette se viimeinen, kenen viereen istutaan? Siitä tulee hieman vainoharhainen olo, vaikka en käsittääkseni ole ylipainoinen tai epäsiistin näköinen ja peseydynkin päivittäin.

....

[/quote]

Usein käy noin. Omasta mielestäni en ole mikään kauhean leveä tapaus, mutta oletan että kyse on juuri siitä, että kapeampiakin vaihtoehtoja löytyy.

Joskus voi olla kyse pelotevaikutuksesta. Jos casual-päivänä on parransänki, ltasuihkun seurauksena pystyyn jäänyt tukka ja silmapussit, niin voihan tuo joitakin pelottaa, vaikka olen mielestäni noissa tapauksissa enemmän hullun tiedemiehen näköinen kuin epäsiistin tai pelottavan näköinen. 

Oma valintani vierustoveriksi on mieluiten siro ja hoikka henkilö, sukupuolella ei väliä, mutta käytännössä ovat lähes aina naisia.

Vierailija
73/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 16:48"]

Harva asia on muuten hirveämpää kuin ruuhkabussista katsoa kun joku tumppaa röökin sekunti ennen bussiin nousua ja länttää perseensä viereeni. Tässä tilanteessa ainoastaan tekisi mieli valittaa että haloo mieti vähän missä ja milloin poltat.

[/quote]

Tupakoijalle bussin odottelu on erittäin luonnollista kuluttaa röökaamalla. Tämä ilmiö siis tuskin tulee poistumaan.

Vierailija
74/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:05"]Istun pienikokoisen kantasuomalaisen näköisen aikuisen naisen viereen mieluiten. Syyt:
- Pienikokoinen vie vain sen oman penkkinsä verran tilaa

- Ulkomaalaiset miehet voivat käpälöidä ja ehdotella tai he haisevat siltä omalaatuiselta suitsukkeeltaan tms.

[/quote]

Porvoossa? Voiko kukaan olla näin typerä? Onneksi emme ole esim. Samassa duunissa, tulisin hulluksi. Äläkä tuu mun viereen istumaan, pipipää!
Haiskahtaa kovasti toiveajattelulta noi kopelointihommat.

T. Kantasuomalainen valkoihoinen pienikokoinen nainen.

Vierailija
75/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun siistinnäköisen ja mielellään pienikokoisen/hoikan aikuisen naisen viereen. Lihavat vievät yleensä tilaa vieressä istuvalta, lapset melskaavat ja ovat sottaisia, nuoret eivät osaa käytöstapoja ja vanhukset voivat yrittää keskustella, joten näitä välttelen. Kerran istuin epähuomiossa nuoren miehen viereen, joka haisi todella ällöttävästi hielle, joten sen jälkeen olen vältellyt miehiäkin. Ihonvärillä tai vieruskaverin ulkonäöllä ei muuten ole väliä.

Eli summa summarun; paras vieruskaveri on sellainen, joka vie vain oman penkin verran tilaa, eikä häiritse mua mitenkään matkan aikana.

Vierailija
76/145 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:37"]

Jos olet tavallisen näköinen nainen etkä halua ketään viereesi niin tuijota sisääntulijoita. Huomaa että tämä EI toimi yleensä miesten tai maahanmuuttajien kanssa ja varsinkaan se ei toimi iloisten humalaisten kanssa.

[/quote]

Melkein poikkeuksetta jo epähuomiossa ottaa katsekontaktin bussiin tulijan kanssa se istuu muutaman sekuntin kuluttua vieressä, ainakin Helsingissä.

Vierailija
77/145 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 00:01"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:37"]

[/quote]

Melkein poikkeuksetta jo epähuomiossa ottaa katsekontaktin bussiin tulijan kanssa se istuu muutaman sekuntin kuluttua vieressä, ainakin Helsingissä.

[/quote]

Joo ei kannata katsoa silmiin. Se on selvä merkki että haluan sinua, tule tänne. Pidä silmät vaan siellä lattiassa tai ikkunasta ulos. 

Vierailija
78/145 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:24"]Istun aina ulkomaalaisen miehen viereen. Siinä on vapaata enkä ole rasisti. [/quote] Mäkin istun mielelläni vaan näyttääkseni ettei kaikki suomalaiset oo rasisteja, kun mua säälittää jos kukaan ei istu siihen vaan toisen ihonvärin takia. Tosi naurettavaa ja junttimaista. :(

[/quote]

On ihan yhtä junttia ja rasistista istua jonkun viereen siksi koska hänellä on tumma ihonväri. Ei-rasistista on olla kokonaan välittämättä ihonväristä. Otetaanpas esimerkiksi bussikuskit: moikkaan kaikkia kuskeja - naisia, miehiä, tummia ja vaaleita. Olisi rasistista moikata VAIN vaaleita, mutta ihan yhtä rasistista olisi moikata VAIN tummia, siksi koska haluaa korostaa sitä että EI ole rasisti. 

Vierailija
79/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen aina +25-vuotiaan, siistin näköisen naisen viereen istumaan. Miesten, teinien, lasten tai hullun/juopon näköisten viereen en koskaan. Vilkaisen myös istuuko penkin takana teinejä (karmeaa joutua kuuntelemaan niiden kovaäänistä, kiroilun säestämää kiljumista) tai muuten epäilyttäviä henkilöitä. Onneksi harvemmin joutuu matkustamaan ruuhkabussissa.

Vierailija
80/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun tavallisen ja ystävällisen/kiltin näköisen ihmisen viereen. Mieluiten sellainen paikka, jossa ei ole mölyäviä teinejä tai epäsiistejä kadunmiehiä.