Millä perusteella valitset kenen viereen istut bussissa?
Ihan yleisestä mielenkiinnosta kysyn, itse paljon bussilla matkustavana. Eli kenen/minkälaisen ihmisen viereen mieluiten istut bussissa kun kaikki ikkunapaikat ovat täynnä? Onko iällä tai sukupuolella väliä?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Istun sen näköisten kuumien kissojen viereen, joista näkee että tykkäävät ottaa pamppua sisään ;)
sulla ja huonot periaatteet! mitä tuo edellyttää bussi matkalla, vaikka tykkäiskin??! vastaus: ei mitään.
Tämä keskusteluaihe huvittaa minua.
Oma bussiinmenoni menee suunnilleen näin:
Yleensä jos bussi on tyhjä, hakeudun takaosaan bussia istumaan, ellei siellä sitten ole joku ärsyttävä mesoava teinilauma takapenkillä. Valitsen paikan niin, että siinä on mahdollisimman paljon omaa tilaa :-D Voin hukkua ajatuksiini ja rentoutua bussimatkan. Jos yhtäkkiä havaitsen, että bussi onkin täynnä istumapaikoilta (valitettavasti), se on yleensä kiusaannuttavaa, ja yritän mahdollisimman nopeasti vain istua jonkun viereen niin etten vaikuta että jäisin vaan hääräämään siihen, valikoimaan kenen viereen istun. Jostain syystä minusta on kiva hakeutua istumaan vanhojen naisten viereen (olen itsekin nainen) ja mielelläni valitsen jonkun mahdollisimman neutraalin tavallisen näköisen ihmisen, joka ei näytä mitenkään epäilyttävältä :D Ehkä olen vähän ennakkoluuloinen valinnassani. Hirveän paljon ajatusta en laita sille, kenen viereen menen. Yleensä istahdan mielummin naisten viereen, kuin miesten.
Pikaisesti yritän arvioida sellaisen joka ei tupakoi ja joka ei ui parfyymissa.Aina ei onnistu...
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:22"]
Minun viereen istuu aina vain ja ainoastaan mummot :D Jos on ruuhkabussi, niin silloin joku nuorempikin saattaa uskaltaa istua viereen, mutta ei aina silloinkaan. Enkä edes ole iso, bmi alle 18 ja laukkua pidän aina sylissä. Useimmiten seison busseissa, jopa puolentunnin matkat, vaikka olisi vapaita paikkoja. Just nyt menossa rankempi cybergootti-vaihe, mutta tykkään jutella vanhusten ja pikkulasten kanssa, joskaan en koskaan aloita itse keskustelua. Tyyli on raju, mutta siisti. Ehkä silti vaikutan liian ms-tapaukselta muiden mielestä :) t. teini
Mä kyllä istuisin :) Oman kokemuksen mukaan useimmat ns. rajun näköiset (gootit, hevarit jne) teinit on hyvinkin kohteliaita, tai ainakin minulle ovat olleet :D
t- keski-ikäinen täti
Minä myös (keski-ikäinen setä).
Ulkonäöllä ei ole mitään väliä (paitsi varoitusvärisiä hiuksia varon, ettei haukuta raiskaajaksi), kunhan on siisti ja pysyy omalla penkillään. Saa olla mistä vain kotoisin, kunhan hajusteita ei ole liikaa. Oma nenäni menee niistä tukkoon. Itse käytän hajuttomia. Vältän isoja ja ikävästi tuhisevia ihmisiä jotka leviävät tavaroineen koko penkkiparille.
Itsekään en oikeastaan koskaan aloita juttelua, paitsi jos tapahtuu jotain mihin pitää puuttua, tai sanoa rauhoittava kommentti. Minusta on ihan OK matkustaa omassa rauhassa. Minulla ei ole ikinä ollut hevarien, goottien, hiphoppareiden, tai lasten kanssa mitään ongelmia. (Varsinkin pikkutenavat ovat hauskoja, koska heihin ei ole vielä iskostunut mitään kuvitelmia muista ihmisistä, joten he uskaltavat katsoa suoraan silmiin.)
Mutta koska olen ihan tavallinen pottunokka, ja vieläpä lyhyet hiukset ja parransänki, niin pääkaupunkiseudulla osa naisista katsoo tosi vinoon ja vihaisesti. Ilmeisesti olen jotenkin vihollisen näköinen.
Missähän säkin oikeen matkustat? :D
repesin, sori :DD