Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä perusteella valitset kenen viereen istut bussissa?

Vierailija
15.01.2015 |

Ihan yleisestä mielenkiinnosta kysyn, itse paljon bussilla matkustavana. Eli kenen/minkälaisen ihmisen viereen mieluiten istut bussissa kun kaikki ikkunapaikat ovat täynnä? Onko iällä tai sukupuolella väliä?

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun siihen, missa on vapaata, mielellaan aika eteen tai keskioven laheisyyteen. Itse istun aina niin, etta viereeni on mahdollista tulla istumaan.

Vierailija
22/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mahdollisen nuori (nainen) ei saa olla läski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:09"]

Jos mahdollista, istun sille penkkiriville johon muutenkin istuisin, eli etuosaan oven puolelle nelinpenkin taakse. Sen jälkeisten vaihtoehdot on käytävän toinen puoli tai joku nelinpenkin paikoista. Jos näissä on valinnanvaraa, niin pienimmän ja vähäkamaisimman viereen.

[/quote]

Itse en noita nelinpenkkejä ymmärrä, inhottavaa istua suoraan jotakuta vastapäätä ja jalat joutuu asettelemaan jotenkin vaivaannuttavasti limittäin sekä varoa omien jalkojen liikuttelua, ettei potki toisen jalkateriä. Bussin peräosassa, takaoven ja keskioven välillä ovat ehdottomasti parhaat paikat (pl. ne suoraan oven/lastenvaunupaikan takana olevat).

Vierailija
24/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun lähelle kuskia, koska takana hilluu kaikenlaista hullua ja humalaista.

Vierailija
25/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:16"]

[/quote]

Istun mielummin takana niin näen ne kaikki hullut ja humalaiset. Eli pystyn tarkkailemaan. En tykkää arvuutella että mitä selkäni takana tapahtuu.

Vierailija
26/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:18"]

[/quote]

Istun mielummin takana niin näen ne kaikki hullut ja humalaiset. Eli pystyn tarkkailemaan. En tykkää arvuutella että mitä selkäni takana tapahtuu.

[/quote]

Ainakaan Espoon busseissa ei ole melkein ikinä ollut hulluja tai humalaisia. Lähijuniin sen sijaan tekisi mieli ottaa vähintään pippurisumute mukaan.

Vierailija
27/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viereen ei ikinä istu kukaan. Olen ihan siisti, en haise pahalle (kai?), olen 22v. Käytän suht runsasta silmämeikkiä ja minulla on vaaleat hiukset. Ja yleensä aina saan istua yksin:(

Vierailija
28/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun viereen istuu aina vain ja ainoastaan mummot :D Jos on ruuhkabussi, niin silloin joku nuorempikin saattaa uskaltaa istua viereen, mutta ei aina silloinkaan. Enkä edes ole iso, bmi alle 18 ja laukkua pidän aina sylissä. Useimmiten seison busseissa, jopa puolentunnin matkat, vaikka olisi vapaita paikkoja. Just nyt menossa rankempi cybergootti-vaihe, mutta tykkään jutella vanhusten ja pikkulasten kanssa, joskaan en koskaan aloita itse keskustelua. Tyyli on raju, mutta siisti. Ehkä silti vaikutan liian ms-tapaukselta muiden mielestä :)

t. teini

Vierailija
29/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuisin kyl viereen 35/34 t mies

Vierailija
30/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:21"]

Mun viereen ei ikinä istu kukaan. Olen ihan siisti, en haise pahalle (kai?), olen 22v. Käytän suht runsasta silmämeikkiä ja minulla on vaaleat hiukset. Ja yleensä aina saan istua yksin:(

[/quote]

Naiset ei halua istua sun viereen, etteivät näyttäisi verrattain rumemmilta. Miehet taas eivät kehtaa, kun ajattelevat että voisit ottaa sen jonkunasteisena lähentelynä.

Vierailija
31/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vältellä sellaisia jotka näyttävät siltä, että heillä on tarve lörpötellä tuntemattomien kanssa.

Vierailija
32/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen tottakai aina komeimman kundin.
-kundi 25v

Vierailija
33/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:18"]

[/quote]

[/quote]

Ainakaan Espoon busseissa ei ole melkein ikinä ollut hulluja tai humalaisia. Lähijuniin sen sijaan tekisi mieli ottaa vähintään pippurisumute mukaan.

[/quote]

Huh, menin tässä taannoin metrolla itään päin ja kello oli vasta 18. Hirveä sirkus meneillään, känniläiset ja mannet riehuivat. Pelotti, vaihdoin vaunua. Sama jatkui. Onneksi ei usein tarvitse sinne mennä.

Vierailija
34/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistin, normaalinoloisen vieruskaverin katson ensisijaisesti. Mieluiten naisen , ei kovin isokokoisen

Vierailija
35/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielellään istu todella lihavan, tummaihoisen tai pulsun viereen. Mieluiten istun nuoren naisen tai nuoren miehen viereen, sellaisen joka näyttää olevan koulu- tai työmatkalla. Vanhempia ihmisiä koitan vältellä, jotkut heistä ovat hyvin mukavia mutta jotkut töykeitä.

Vierailija
36/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen jonkun tavallisen näköisen aikuisen viereen, joka ilmeisesti ei halua häiriköidä eikä jutella.

Vierailija
37/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko ainoa, joka ei kiinnitä kanssamatkustajiin mitään huomiota? :D Ei tulis mieleenkään alkaa valikoimaan bussissa, et toi haisee röökille ja toi näyttää siltä että alkais juttelemaan. Istun siihen missä on tilaa, oli sit mummo tai mamu.

Vierailija
38/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:01"]

Valitsen paikan niin että se on mahdollisimman paljon ristiriidassa ihmisten luonnollisten psykologisten reaktioiden kanssa, aiheuttaa tämän takia epämukavuutta ja saa tätä kautta ihmiset ajattelemaan tuntemuksiaan ja käyttäytymistään. Tutkimukset bussien istuinvalinnoista osoittavat että ihmiset ensinäkin valitsevat paikan joka on mahdollisimman kaukana muista. Esim. jos ensimmäinen istuu bussin takaosaan, seuraava istuu eteen, kolmas keskivaiheille sopivalle etäisyydelle kahdesta ensimmäisestä jne. Toinen huomio on että yksinäiset matkustajat täyttävät pari-istuimet yksinään niin että jokaisella pari-istuimella on vain yksi henkilö. Vasta kun kaikilla pari-istuimilla on yksi henkilö alkavat ne täyttyä "lisäistujilla". Tuntien tämän käyttäydyn päinvastoin. En halua olla viettieni orja. Joten jos bussissa on yksi henkilö istun heidän viereen tai muutaman lähelle. Tämä tietenkin aiheuttaa epämukavuutta muissa mutta se on vain tervettä. Se saa heidät analysoimaan tuntemuksiaan ja ymmärtämään etta ne ovat epärationaalisia.

[/quote]

Taisit olla sinä, joka istui ostoskassini päälle. Pakko myöntää että aiheutit epämukavia tuntemuksia kun ensin lyttäsit ostokseni ja sitten tulit istumaan aivan liki, ihan nojauduit minua vasten. Eikä siinä bussissa ollut ketään muita matkustajia kuin me kaksi ö.ö

En kokenut omia tuntemuksiani lainkaan epärationaalisiksi.

Vierailija
39/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun mieluummin nuoren kun vanhan, hoikan kuin ylipainoisen, siistin kuin epäsiistin viereen. Jos bussi on täysi, saatan seistä lyhyen matkan mieluummin kuin istua kenenkään viereen. Nuoria suosin, koska he nousevat nopeasti pois paikaltaan ja heidät on siten helpompaa päästää ohi, jos jäävät ennen minua. Hoikemmat siksi, koska en halua liimautua kiinni vieruskaveriin. Siisteys on tärkeää siksi, että inhoan hajuja ja likaisuutta ja muutenkin bussissa tulee helposti huonovointiseksi. Myös kiusalliset tilanteet haluan välttää, ja niihin joutuu todennäköisemmin alkoholisoituneiden tai narkkareiden kanssa. Ainoa mahdollinen (vaikkakaan ei varma) keino erottaa heidät on välttää epäsiistejä ihmisiä.

Vierailija
40/145 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:09"]

Jos mahdollista, istun sille penkkiriville johon muutenkin istuisin, eli etuosaan oven puolelle nelinpenkin taakse. Sen jälkeisten vaihtoehdot on käytävän toinen puoli tai joku nelinpenkin paikoista. Jos näissä on valinnanvaraa, niin pienimmän ja vähäkamaisimman viereen.

[/quote]

Itse en noita nelinpenkkejä ymmärrä, inhottavaa istua suoraan jotakuta vastapäätä ja jalat joutuu asettelemaan jotenkin vaivaannuttavasti limittäin sekä varoa omien jalkojen liikuttelua, ettei potki toisen jalkateriä. Bussin peräosassa, takaoven ja keskioven välillä ovat ehdottomasti parhaat paikat (pl. ne suoraan oven/lastenvaunupaikan takana olevat).

[/quote]

Mä en tykkää istua takana, se bussin takaosa tuntuu keikkuvan enemmän kuin edessä. Nelinpenkillä on paljon tilaa ja ilmaa, kun edessä on vain se tanko. Lisäksi mulla on niin lyhyet jalat, että toisten kintuista ei ole haittaa. Selkä menosuuntaan istuessa parhaimman asennon saa tukiessa jalat siihen lattian vinoon osuuteen.