Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästättekö työmiehiä kotiinne yleisavaimella jos ette ole kotona?

Vierailija
26.01.2026 |

Jos täytyy työmiesten tulla jotain tekemään, niin annatteko luvan tulla yleisavaimella, kun ette ole itse kotona? Suurin osa varmasti ihan kelpoja mutta kyllähän se aina vähän mietityttää mitä ihme tyyppejä saattaakin olla... Tosin etenkin nykypäivänä pelko siitä, että jossakin on jokin kamera kuvaamassa, luulisi ehkäisevän monien mahdollisia töllön töitä...

Itselleni on aikoinaan jäänyt huono maku, kun kaksi työäijää tulivat keittiön putkia katsomaan, kun niissä oli jotakin vikaa. Olivat avanneet ne putket sieltä alta ja tunkeneet sinne väliin keittiössä olleen keittiörättini, siis sinne paskaisiin putkiin "tukkeeksi". Ja sitten töiden jälkeen huuhdelleet sen ja laittaneet rätin takaisin hanan päälle kuten se oli alkujaan ollut. Kyllä vitutti että rätti millä pyyhin pöytiä puhtaaksi, oli tungettu sinne paskaputkeen tuolla tavalla. No koska tiesin tämän, niin toki heitin rätin mäkeen, mutta jos en olisi tiennyt, olisin sitä paskaista rättiä käyttänyt ja ties mitä pöpöjä saanut. (Ja näin siis heidän käyttäneen rättiä noin, koska piipahtivat kesken töiden jossakin, ja minä kävin sillä välin äkkiä vilkaisemassa keittiötä. Tätä eivät tienneet koska sanoin että teen toisessa huoneessa etätöitä ja minulla kiire).

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen itse paikalla. Yksi huoltomies on täysi katastrofi ja ahdistaa ajatus sen tulosta. Joskus olen pyytänyt pätevämmän paikalle.

Vierailija
2/85 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi, koira ei laske asuntoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisavain ei käy asuntoomme, tähän on vaihdettu lukko.

Vierailija
4/85 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan ne onpäästään kun ollaan TÖISSÄ! Ymmärtääkö täällä ihmiset kyseisen sanan?!

Vierailija
5/85 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna avainta, annan kertakäyttöisen ovikoodin. Mulla on ulko-ovilla ja myös sisällä valvontakamerat, että jäävät kyllä kiinni jos perseilevät. Toki sekin, että itse valitsen urakoitsijat jotka meille tulevat, karsivat pahimmat paskafirmat pois heti alkuunsa.

Vierailija
6/85 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ovat tulleet yleisavaimella meille.

Vierailija
7/85 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan ne onpäästään kun ollaan TÖISSÄ! Ymmärtääkö täällä ihmiset kyseisen sanan?!

Ymmärrätkö sä et osa ihmisistä tekee vaikka vuorotyötä,on eläkkeellä,opiskelee,tekee töitä kotona,on lomalla, ottaa vapaata, on saikulla jne jne. Mut en mä esim. päästäis missään nimessä sillon kun nukun yövuorojen välissä. 

Vierailija
8/85 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso koira puree tyämiehen munan poikki.

Vierailija
9/85 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä ole mitään päästämistä jos yleisavaimella tulee?

Vierailija
10/85 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan oven etänä puhelimella.

Vierailija
11/85 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen 2015 syksyä päästin, en sen jälkeen.

Vierailija
12/85 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvan kokoinen koira on vastassa.

Vierailija
13/85 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne aina kysyy onko koira yksin jos on eivät tule 

Vierailija
14/85 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä. Jos joku tulee ilmoittamatta sisään yleisavaimella, hän jää kiinni (kaksi valvontakameraa). Ja video lähtee heti jakoon somessa. 

Vierailija
15/85 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taloyhtiö lähettää laskun tekemättömästä työstä, jos huoltomies ei pääse asuntoon ilmoitettuna päivänä. Jos on vaikka vesivahinko jossain ja ilmoittaa, ettei asuntoon saa mennä, niin saa parhaassa tapauksessa laskun seinien ja lattioiden kuivatuksesta, koska esti taloyhtiötä korjaamasta tilannetta ajoissa.

Vierailija
16/85 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita käynyt. Nyt just kylppäriremppa eikä tosiaan huvita olla kotona.

Nolompaa se on kun toinen koittaa tehdä hommia ja itse pyörii siinä hoomoilasena.

Mulla on kaikki arvokas kitaroita lukuunottamatta piilossa. Kaapit ja laatikot niin sekaisin, että ei ketään huvita alkaa penkomaan kun ei niitä mitenkään saa samalla tavalla sullottua takaisin.

Vierailija
17/85 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän pakko päästää kun asun vuokralla ja päivisin olen töissä. Ei ole lemmikkieläimiä mulla.

Vierailija
18/85 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme päästä yksin hääräämään. Jos tiedetään, että työmiehiä tulossa, niin joko minä tai mies on silloin kotona etätöissä. Ovi on turvalukossa jos ei olla kotona, joten eivät pääse yleisavaimella sisään. Jos kumpikaan ei pystyisi etäilemään, niin asunnossa olisi paikalla ystävä. Toki tarvittaessa kamera myös valvoo, koska elukoita varten muutenkin etäyhteys (kamera jonka kautta voi myös puhua asunnossa olevalle).

Vierailija
19/85 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut ovisensori (hälyttää kun ovi avataan) vuodesta 2010 alkaen. Uusi turvalukko hankittiin samana vuonna. Kaikki avaimet ovat perheenjäsenten hallussa. Niitä ei koskaan lainata millekään remonttireiskalle, talonmiehelle, huoltofirmalle tai muulle ulkopuoliselle.

Jos asunnossa on hätä (tulipalo) niin palokunta murtaa oven. Ei tarvitse kenenkään itkeä, että "yleisavain oli palomiehiltä hukassa". 

Jos asunnossa on vesivuoto (pakko päästä korjaamaan heti) niin huoltomies soittaa lukkosepän. 

Vierailija
20/85 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti saa tulla. Mun kämpässä ei ole mitään mikä kelpaisi edes rosvoille, joten työmiehet saa tehdä hommansa kun kerkiävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi