Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä nimisiä ihmisiä teidän tuttavapiirissä on eniten?

Vierailija
03.11.2021 |

Tuli mieleen, että minun tuttavapiiriin on sattunut tosi monta Tiinaa. Ovat eri ikäisiä, noin 30-60v. Miehistä Antteja ja Matteja on myös monta. Minkä nimisiä tuttuja teillä on paljon?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monta Villeä, Jussia, Tuulaa, Riittaa ja Riikkaa. Ja pitää just aina selventää keskustelussa että kenestä puhutaan :D

Vierailija
22/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Janne, Sami, Sanna, Leena, Mari ja Mika. Arvaa ikäluokka?

Kasarilapsi? Näitä löytyy myös omista tutuistani.

Vuosikymmen vanhempia omissa piireissä. Satunnaisia nuorempia ja vanhempia tunnen myös.

Ehkä täällä maalla ollaan jäljessä nimimuodissakin :D tapaamani Leenat on kyllä kaikki olleet reippaasti vanhempia, enemmänkin 50-60 luvulla syntyneitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi Saloa olen tavannut. Toinen on vähän sukua, toinen on jo aikaa sitten kuollut. Se kaksikin on kuitenkin huomattavan iso osa Suomen kaikista tämänhetkisistä Saloista

Vierailija
24/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lassi ja Ville. Kumpiakin tunnen 4. Hassuinta tässä on se, että kumppani on Lassi ja hänen veljensä Ville. 😁

Vierailija
25/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoja, Anneja ja Milloja on ainakin monta :D

Vierailija
26/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loimaan Taisto ja Thaimaan loisto kirjoitti:

Kaksi Saloa olen tavannut. Toinen on vähän sukua, toinen on jo aikaa sitten kuollut. Se kaksikin on kuitenkin huomattavan iso osa Suomen kaikista tämänhetkisistä Saloista

Puhutko sukunimestä?

Vierailija
27/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero-Tapaneita piisaa!

Vierailija
28/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosikymmen vanhempia omissa piireissä. Satunnaisia nuorempia ja vanhempia tunnen myös.

Ehkä täällä maalla ollaan jäljessä nimimuodissakin :D tapaamani Leenat on kyllä kaikki olleet reippaasti vanhempia, enemmänkin 50-60 luvulla syntyneitä.

Tunnen itsekin 50-luvun Leenoja, nykyisin myös 2000-luvun Leenoja.

Vierailija
29/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merjoja on noissa 50+ naisissa, ei ihan lähipiirissä yhtään, mutta töissä tulee tosi usein vastaan joku Merja. Mutta yhtään alle viisikymppistä en ole tavannut, suurin osa taitaa alkaa olla jo eläkeiässä tai lähes.

Tunnen yhen parikymppisen Merjan!

Vierailija
30/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoja, Anneja ja Milloja on ainakin monta :D

Anno ja Millo??

Vierailija
31/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä minun että miehen isän puolen isovanhemmat olivat nimeltään Anna-Liisa ja Matti. Ilmeisen yleiset nimet olleet aikanaan (n. 30-luvulla syntyneitä) :D

Vierailija
32/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loimaan Taisto ja Thaimaan loisto kirjoitti:

Puhutko sukunimestä?

En vaan etunimestä.

Vierailija
33/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoja on hevonvitusti.

Ja Suomoja.

Vierailija
34/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nina, kolme ihan lähipiirissä

Vierailija
35/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä minun että miehen isän puolen isovanhemmat olivat nimeltään Anna-Liisa ja Matti. Ilmeisen yleiset nimet olleet aikanaan (n. 30-luvulla syntyneitä) :D

Ei Anna-Liisa ihan niin hirveän yleinen ole ollut koskaan, Anna ja Liisa erikseen kyllä.

Aika hauska sattuma tuo, että ihan samat nimet molemmilla isovanhemmilla. :)

Vierailija
36/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se menee juuri noin kuten kirjoitit. Tämä koskee useimpia muitakin sosiaalisia ilmiöitä. Ne lanseerataan keskuksissa, joista ne leviävät muualle. Nykyisin nuo keskukset ovat osin nimienkin osalta kaukana Suomen rajojen ulkopuolella.

Mutta ei aina. Vastauksena otsikon kysymykseen. Jos tuttavapiiri lasketaan todella löyhästi, yleisin nimi joka minulle on tullut vastaan on Aino. Sekä lasten päiväkotiryhmissä että koulussa Ainoja on ollut niin paljon, että on turvauduttu Aino K. ja Aino P. - tyyppisiin nimiyhdistelmiin. Meidän lasten ryhmissä on ollut ehkä kymmenisen Ainoa yhteensä vuosien varrella, muutama heistä meillä kylässäkin.

Vierailija
37/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko, Sari, Anne. 

Vierailija
38/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliver, Venla

Vierailija
39/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä maatalousalalla on tullut vähän Markku-vyörytystä vastaan. Pari lomittajaa Markku-nimisiä, pikkuserkkuni Markku hoisii kantturia ometassaan, työharjoittelussa olin Markku-nimisen isännän tilalla, 90-luvulla tilallamme jonkusen kertaa piipahtanut sorkkahoitsu oli niin ikään Markku. Hyvinpalvellut maataloussihteeri evp. myöskin oli Markuksi nimitetty

Vierailija
40/45 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minna, Sari, Jari, Helmi, Viivi, Sofia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän