Verenpainemittarin mukaan rytmihäiriö - vakavaa?
Olen nelikymppinen normaalipainoinen ja perusterve mies. Kokeilin jokin aika sitten Lidlistä ostettua sähköistä verenpainemittaria. Verenpaine oli hyvä, mutta kone väitti, että minulla saattaa olla rytmihäiriö. Kokeilin laitetta hetken kuluttua uudelleen, ja sama tulos. Kuitenkaan esim. paikalla ollelle 70 ikävuottaan lähestyvälle tuttavalle kone ei tällaista tuomiota ollut koskaan antanut.
Tiedän, että Lidlin halpislaite ei varmaan ole mikään maailman luotettavin, mutta ei se tosiaan muille ole tuollaista tulosta antanut, mutta minulle sitten kaksi kertaa peräkkäin. Pistää miettimään.
Mitään varsinaisia sydänoireita en itse ole itsessäni huomannut, mutta pitäisikö minun olla huolissani?
Kommentit (24)
Jos pulssi kovin alhainen, voi antaa rytmihäiriömerkkejä. Tällainen kokemus mun miehellä.
Lidlin tuotteet suunnitellaan saksalaiselle kuluttajalle joka on vaativa ja laatutietoinen. Eli pisteet tästä Lidlin tuotteille - harvoin sieltä löytää huonoa tavaraa.
Tyytyväinen myös
Olen mittaillut verenpainetta Sanitas-verenpainemittarilla ja saanut rytmihäiriömerkintöjä 2020 kesällä. Kävin kardiologilla ja muitakin tutkimuksia tehty, rytmihäiriöitä ja eteisvärinää löytynyt. Kävin sähköisessä rytminsiirrossa ja Xarelto-lääkitys nyt käytössä. Kannattaa käydä tutkituttamassa kuitenkin.
Kannattaa käydä lääkärillä, koska esim. eteisvärinä on yleinen ja saattaa helposti jäädä diagnosoimatta koska ei juurikaan aiheuta oireita. Se kuitenkin lisää esim. veritulppien riskiä.