Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen terveydenhuolto vajonnut ERITTÄIN alas!! Tässä taas yksi esimerkki

Vierailija
14.01.2015 |

Isäni (58v) lähti tänään kesken työpäivän( työkaveri vei) lääkäriin, koska hikoilusta, rintaa puristi ja vasempaa kättä kihelmöi. Hän meni terveyskeskukseen, sanoi luukulla olleelle henkilölle oireet, hän kysyi, oletko varmasti syönyt ja juonut tarpeeksi.... Pääsi kumminkin jonoon.  Pitkän odottelun jälkeen hän pääsi kandin hoiviin. Kysyi oireet, mittasi verenpaineen, joka oli hieman korkea (197/89), suositteli terveitä elämäntapoja ja mennä kotiin lepäämään MIGREENIKOHTAUS-diagnoosi kourassa. Hyväuskoinen isäni sitten totteli häntä ja kuinka ollakkaan, äitini joutui tilaamaan ambulanssin parin tunnin sisällä.... Nyt isä on sairaalassa sydäninfarkti-diagnoosin kanssa. 

Erittäin vihainen, pettynyt ja tämän maan terveydenhuollosta todella huolestunut tytär.

Kommentit (140)

Vierailija
1/140 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 23:53"]Olen 14-vuotias ja ensimmäisenä aloitusviestiä lukiessa tuli mieleen sydäninfarkti.
[/quote] samat ja olen 12

Vierailija
2/140 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hoitovirheisiin kuolee Suomessa arviolta jopa 1 700 ihmistä vuodessa"

"Huono potilasturvallisuus maksaa suomalaisille yli miljardi euroa joka vuosi"

http://yle.fi/uutiset/thl_lopettaa_hoitovirheita_karsineen_ohjelman/7180433

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/140 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 00:22"]

Eduskuntavaaleja ajatellen, mikä puolue haluaa lisää rahaa terveydenhoitoon?

SDP, Vihreät eikä Vasemmistoliitto käy.

[/quote]

Ei kaikkeen ole vastaus vain lisää rahaa, jos tehdään vääriä diagnooseja. Terveyskeskuksissa on suuri osa asiakkaista lääkkeiden väärinkäyttäjiä ja mt ongelmaisia ja sitten on pieni osa päivässä niitä, kenellä on oikeasti tarvetta. Näistä pitäisi seuloa oikeat tapaukset... Suuri joukko lääkäreistä väsyy terveyskeskushommiin ja menee yksityiselle.

[/quote]

Millä perusteella muka suurin osa on lääkkeiden väärinkäyttäjiä? Kyllä tuohon pitää olla jotain muutakin todisteita kuin lääkärin harhaluulot.

Vierailija
4/140 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ikäluokkaa kuin ap:n isä oleva sukulaismies lähetettiin viime kesänä terveenä kotiin, lievällä flunssadiagnoosilla, ja vointi kohenikin hiukan. Pari päivää myöhemmin piti tilata kiireesti ambulanssi, mutta ei se ambulanssi sairaalaan asti ehtinyt :(. Mutta oli se 20 vuottakin sitten, äitini makuutettiin ensiavussa odottamassa ja sai aivoinfarkti diagnoosin vasta pari päivää myöhemmin eikä teholle viety missään vaiheessa. Silloin en osannut, mutta nyt osaan tunnistaa aivoinfarktin oireet. Ne olivat tosi selvät ja selventyivät, en tajua miksei sitä kuka tahansa tajua, jos puhe- ja liikuntakyky menee. 

Vierailija
5/140 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lääkäri voi "piiloutua" terveyskeskuslääkäri-tittelin taakse hän ei ota vsuuta siitä miten potilaita kohtelee tai hoitaa/jättää hoitamatta. Suomi on toivoaksen ainoa maa maailmassa missä ihmiset ajetaan kuin karja omiin aitauksiinsa sukunimen alkukirjaimen tai joissakin paikoissa katu-osoiteen mukaan. Ihmisiä tulee vastaanotolle samaan tapaan kuin vaatetehtaassa ommeltavia kappaleita virhekappaleista huolimatta. Yksityisillä lääkäreillä on ammattiylpeytensä joka ei salli huonoa työtä. Ammatinharjoittajien oppipojat/tytöt  olivat aina mestareitten opissa ja niin pitäisi olla niinkin tärkeän materiaalin kuin ihmisen ollessa kysymyksessä. Terveyskeskusajatus on perustettu entisen köyhäinsairaalan perustuksille ja siitä lastenneuvolatoimintaan johon sen olisi pitänyt pysähtyä. Pakkolääkäri tai kituminen ilman lääkärinhoitoa ei voi mitenkään kuulua normaaliin ihmiselämään samana aikana kun muita planeettoja valloitetaan. Tämä maa on yksittäisen ihmisen osalta monessa mielessä aikansa elänyt dinosaurus. Myös omalta kohdaltani voisin luetella luvattoman monta sukulaisen ja tuttavan kuolemaan johtanutta välinpitämättömyyteen perustuvaa "hoitoa" tai hoitamattomuutta. Eikö meidän piäisi EU-maana olla myös tervydenhoidollisesti sitä korkeaa eurooppalaista tasoa? Koska me suomalaiset olisimme edes oman maamme sisällä tasa-arvoisia? Pois kerjuuluukut ja ihmisten "pilkaaminen" missä yksittäinen virkailija voi torpata koko toisen ihmisen elämän. Joten ei parane laittaa ihmistä kerjäämään lappuja lääkärille jos terveyskeskukset pistetaan. Onko osa kansasta aina laitettava karsinaan, keinolla millä hyvänsä.

Vierailija
6/140 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähettäisin palautetta. Tiedän että sydänkohtauksen oireetkin helposti sekottaa johonkin toiseen mutta jos ikää on pitäis kaikki merkit huomioida.

Vierailija
7/140 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo oireet voi sekottaa migreeniin? Tämän on pakko olla huono vitsi.

Vierailija
8/140 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan perus terveyskeskusmeininkiä ja minä tajusin oireista heti, että on sydäninfarktista kyse. Myös itse menin juuri viime vuoden lopulla terveyskeskukseen, koska minulla oli korkea kuume, kurkki kipeä, keuhkot kipeät ja rintaan poltti. Sanoin, että keuhkokuume varmasti. Eivät edes ottaneet tulehdusarvoja sanoivat vain, että flunssasta kyse. Vaikka ei minulla ollut mitään flunssan oireita. Viikon päästä jouduinkin sairaalaan sen keuhkokuumeen takia ja jouduin olemaan siellä kaksi viikkoa. Tulehdusarvot olivat 300.

Vierailija
9/140 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet niin OIKEASSA! Itse valittelin vuosia kurkkuani joka aina oli kipeä, mitä kun joka lääkäri lykkäsi vaan närästyslääkkeitä vaikka sanoin, ettei närästä. Sitten selvisi että on syöpä...mulla ei ole MITÄÄN Luottoa enää lääkäreihin!

Vierailija
10/140 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanoo että rintaa puristaa ni on se kumma ettei edes sydänfilmiä oteta.
Luottoa ei tosiaan ole,oman hoitonsa puolesta saa taistella ja silti ei välttämättä toteudu,lääkärit kun ei voi sietää jos potilas itse ehdottaa diagnoosia.

Vierailija
11/140 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika! Näin maallikollekin aivan selvät infarktin oireet. Toki sydänkohtaus voi oireilla epämääräisesti ja epätyypillisesti, mutta nuohan ovat juuri ne kaikkein tyypillisimmät oireet ja vielä ikä ja sukupuolikik tekevät tapauksesta oikeus n tyyppiesimerkki. Onneksi äitisi oli hereillä tilanteen kanssa, eikä pahempaa ehtinyt käymään. Ehdottomasti valitusta menemään! Oireiden arviointi oikein ei ole aina helppoa, mutta paljon tuon helpommaksi oireiden tulkinta ei enää voi mennä.

Vierailija
12/140 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh... minäkin olisin osannut epäillä sydäninfarktia noista oireista, vaikka en ole päivääkään lääketiedettä lukenut. Jessus, mitä piittaamattomuutta!

Vierailija
13/140 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yskä kestänyt jo toista vuotta, tk lääkäri käski alkaa syömään närästyslääkettä.
Pelottaa että on jotain vakavaa kun aina vaan jatkuu mutta hoitoa en saa.

Vierailija
14/140 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettin kaksi päivää sitten rintasyöpä. Ns. omalääkärini kehotti, että etsisin itselleni lääkärin yksityiseltä, 'jos sulla vaan on siihen mahdollisuus'. Ihan suoraan sanoi, että nykysin julkisella resurssit on niin vähäiset, että syöpätapauksissa ehdottomasti suosittelee turvautumaan yksityiseen. Kyseli onko vakuutusta. No ei ole, olen yt-neuvotteluissa v. 2013 irtisanottu köyhä, edelleen työnhakija. Paska säkä.

Vierailija
15/140 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 23:20"]

Mulla on yskä kestänyt jo toista vuotta, tk lääkäri käski alkaa syömään närästyslääkettä. Pelottaa että on jotain vakavaa kun aina vaan jatkuu mutta hoitoa en saa.

[/quote]   Älä hyvä ihminen usko niitä! Koita sinä olla tiukkana ja vaadi kaikki mahdolliset testit ja kuvaukset. Siis jos sinua ei närästä niin kyllä sinä sen itse tiedät. Mä ole  hyt niin surullinen kun tää syöpä huomattiin niin myöhään ettei tunnu enää hoidot auttavan. Koko ajan kipeä ja pelkään vaan...että lapset jää yksin. Tää on niin kovaa! Sulle toivon, että saat apua ajoissa!

Vierailija
16/140 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa vain surkea vitsi... Valitus aiotaan ehdottomasti tehdä, voin tehdä sen isäni puolesta, mutta nyt keskitymme, että isäni paranee... Kyllä tässä säikähti todenteolla, itsellä laskettu aika parin viikon päästä, joten tämä stressi onkin "tervetullutta". Ap 

kauhea tilanne nro 10 :( <3 iso halaus, voimia paljon.... En osaa sanoa muuta :/ toivottavasti paljon tukijoita ympärillä!

Vierailija
17/140 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko kuoli viime kesänä närästykseen 33v iässä. Mahasyöpähän se lopulta oli, mutta terveyskeskuslääkäri, työterveyslääkäri ja lopulta myös polilla päivystävä lääkäri teki kaikki saman diagnoosin eli närästys. Vasta yksityisellä puolella tutkittiin, mutta hoitoa ei enää voitu aloittaa, liian pitkälle levinnyt.

Onneksi Suomeen tulee yksityissairaaloita, joissa saa hoitoa. Terveyskeskukset jää paperittomien hoitopaikoiksi. Heitä kyllä tutkitaan!

Vierailija
18/140 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12: mä rukoilen sun puolesta. <3

Vierailija
19/140 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua ei Ole närästänyt koskaan ei edes neljänä raskausaikana enkä ole koskasn tupakoinut,että sitäkään ei voi syyttää.yötä vasten röhä aina yltyy.kiitos sinulle sanoistasi ja hurjasti voimia.

Vierailija
20/140 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 23:24"]

Isäsi oli väärän värinen. Enkä tarkoita, että oli kalpea.

[/quote]

:---D 

miten ap isäsi nyt voi?