Paskimmat tai epäonnistuneimmat HÄÄT missä ootte ollut?
Mitä tapahtui?
Eikä nyt tänne sit mitään "käy sääliksi kun toisten häitä haukutte" -settiä, täällähän niistä on hyvä avautua!
Itellä ei oo ollut mitään erityisen huonoja, tylsiä häitä on ollut joissa ei selkeää ohjelmaa, yksissä ei ollut esim. mitään puheita ja leikkeinä vaan sulhasen ryöstö joka oli tosi kiusallinen morsiammelle ja sit tää leikki missä vieraat nostelee korista lappuja joissa on jotain tehtäviä.... tuskin kukaan näitä tehtäviä tulee ikinä toteuttamaan.
Kommentit (1007)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 17:07"]Mulle kävi sillain hauskasti, että yks ei-niin-lähisukulainen jonka kyllä olin kuullut menevän naimisiin laittoi mulle Facebookissa viestiä (ilmeisesti sama viesti oli lähtenyt useemmalle muullekkin viestin sisällön perusteella) jossa luki jotakuinkin näin "Meidän hääjuhlaan tuli peruutuksia joten muutamia paikkoja olisi vielä vapaana, laittakaa viestiä jos haluatte osallistua." Sanomattakin lienee selvää etten paljon laittanut :D
[/quote]
Ei jumalauta xDDD
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 17:55"]
Perusongelma on mielestäni siinä, että nykyajan morsiusparit keskittyvät itseensä eivätkä tajua olevansa isäntänä vieraille.
Missä muissa juhlissa isäntä yhtäkkiä poistuu kesken kaiken otattamaan itsestään valokuvia ja jättää vieraat kuin nallin kalliolle? Pahimmassa tapauksessa pariksi tunniksi seisomaan johonkin pihamaalle helteeseen ilman istumapaikkoja, ruokaa tai edes juomaa, kuten tässäkin ketjussa on kerrottu. Vieraat ovat kirjaimellisesti kutsuttuja vieraita, eivät mitään koristeita tai rekvisiittaa, jonka tarkoitus on vain aplodeerata prinsessalle.
Missä muissa juhlissa isäntäväki keskittyy siihen, että itsellä ja lähimmillä ystävillä on kivaa, kertoilee sisäpiirin vitsejä toisilleen ja unohtaa "vähäarvoisemmat" vieraat kokonaan? Mahdollisesti vielä juo itsensä tukkihumalaan tai ei piittaa siitä, että puolet väestä jää nälkäisiksi kun ruoka loppuu kesken.
Kohtelias hääpari otattaisi ne kuvansa vaikka jo edellisenä päivänä tai viimeistäänkin ennen vihkimistä. Tai vaikka häämatkan jälkeen. Juhla on juhla ja sen pitää edetä sujuvasti ja ilman taukoja. Vieraita kutsutaan sen verran kuin budjetissa on varaa (eli että ruokaa on sen verran, että kaikille varmasti riittää).
Jos on tarkoitus vain bilettää parin parhaan kaverin kanssa ja vetää viinaa kaksin käsin, sitten jätetään ne isotädit kokonaan kutsumatta. Jokainen kutsuttu ansaitsee sen, että tuntee olevansa tervetullut.
[/quote] En kyllä paljon häistä tiedä, kun en hömpötyksistä itse välitä, mut eikös ennen muinoin tämä ongelma vältetty sillä, et se oli morsiamen tai sulhasen vanhemmat, jotka kutsuivat hääväen paikalle ja olivat kutsujen isännät? Kaaso ja bestman toimivat sulhasparin avustajina ja seremoniamestareina. Näin sulhaspari on tähtiä omissa häissään, mutta samalla vieraista pidetään huoli. Nykyään, kun perinteet katoavat ja uusia "perinteitä" napataan Bolly- ja Hollywoodisata, kaikki taitaa jysähtää morsiamen kontolle.
Serkun häät muutama vuosi sitten syyskuun loppupuolella. Kutsuttu oli hääparin sukua ja sulhasen työkaverit, joille oli varattu parhaat paikat hääparin läheltä, ja esim. morsiamen mummo istui toisessa huoneessa, johon ei ollut näköyhteyttä morsiusparin pöydästä. Ruoka loppui kesken ja samoin kävi hääkakulle. Kahvia sai yhden kupin, lisää oli tarjolla yhden pumpputermoksen verran koko hääväelle. Kaikki ohjelmanumerot tapahtuivat ulkona pienessä tihkusateessa ja pääasiassa ohjelma koostui työkaverien kaksimielisistä jutuista. Sulhasen äiti humaltui ja riiteli sekä poikansa että miehensä kanssa häiden kustannuksista ja sen jälkeen itki loppuillan juhlapaikan toisessa vessassa. Morsiamen äiti arvosteli häälahjoja vieraiden kuullen liian halvoiksi.
Ikimuistoisimmat häät, joissa olen ollut. Kiitoskortti tuli postissa puolen vuoden kuluttua ja siitä muutaman viikon päästä kuulin, että erohakemus oli jätetty.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 17:16"]Olin 19-vuotiaana häissä, jotka olivat oikein lämminhenkiset ja mukavat talvisessa Suomenlinnassa. Tunnelmaani häiritsi vain se seikka, että minut sijoitettiin lastenpöytään keskelle tuntemattomia naperoita ja esiteinejä. Tässä pöydässä juotiin limua ja mehua, aikuiset saivat samppanjaa. Tunsin itseni aivan kakaraksi. Kuvat ovat huvittavia, kymmenen pientä lasta ja minä täysikasvuisen näköisenä pillimehua kiskomassa.
[/quote]
:DDD
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 17:55"]
Perusongelma on mielestäni siinä, että nykyajan morsiusparit keskittyvät itseensä eivätkä tajua olevansa isäntänä vieraille.
Missä muissa juhlissa isäntä yhtäkkiä poistuu kesken kaiken otattamaan itsestään valokuvia ja jättää vieraat kuin nallin kalliolle? Pahimmassa tapauksessa pariksi tunniksi seisomaan johonkin pihamaalle helteeseen ilman istumapaikkoja, ruokaa tai edes juomaa, kuten tässäkin ketjussa on kerrottu. Vieraat ovat kirjaimellisesti kutsuttuja vieraita, eivät mitään koristeita tai rekvisiittaa, jonka tarkoitus on vain aplodeerata prinsessalle.
Missä muissa juhlissa isäntäväki keskittyy siihen, että itsellä ja lähimmillä ystävillä on kivaa, kertoilee sisäpiirin vitsejä toisilleen ja unohtaa "vähäarvoisemmat" vieraat kokonaan? Mahdollisesti vielä juo itsensä tukkihumalaan tai ei piittaa siitä, että puolet väestä jää nälkäisiksi kun ruoka loppuu kesken.
Kohtelias hääpari otattaisi ne kuvansa vaikka jo edellisenä päivänä tai viimeistäänkin ennen vihkimistä. Tai vaikka häämatkan jälkeen. Juhla on juhla ja sen pitää edetä sujuvasti ja ilman taukoja. Vieraita kutsutaan sen verran kuin budjetissa on varaa (eli että ruokaa on sen verran, että kaikille varmasti riittää).
Jos on tarkoitus vain bilettää parin parhaan kaverin kanssa ja vetää viinaa kaksin käsin, sitten jätetään ne isotädit kokonaan kutsumatta. Jokainen kutsuttu ansaitsee sen, että tuntee olevansa tervetullut.
[/quote] En kyllä paljon häistä tiedä, kun en hömpötyksistä itse välitä, mut eikös ennen muinoin tämä ongelma vältetty sillä, et se oli morsiamen tai sulhasen vanhemmat, jotka kutsuivat hääväen paikalle ja olivat kutsujen isännät? Kaaso ja bestman toimivat sulhasparin avustajina ja seremoniamestareina. Näin sulhaspari on tähtiä omissa häissään, mutta samalla vieraista pidetään huoli. Nykyään, kun perinteet katoavat ja uusia "perinteitä" napataan Bolly- ja Hollywoodisata, kaikki taitaa jysähtää morsiamen kontolle.
[/quote]
Totta, muinoin häiden järjestäjänä ja isäntäväkenä toimivat morsiamen vanhemmat. Nyt jo vuosikymmeniä kuitenkin morsiuspari itse, niin että se isännöintivelvollisuus tosiaan on morsiamella ja sulhasella itsellään. Mitä he eivät läheskään aina muista.
(Ihan ohiksena, että bestman on aika tuore laina - kaasoja kyllä on ollut- , ja sulhaspareja on alkanut esiintyä vasta ihan viime vuosina, kun rekisteröintioikeus tuli.)
Kalevala häät. Joka helvetin välissä jotain jakeita jostain eepoksesta. Kaikki vieraat ihan selvinpäin, juomaa oli vain lähipiirille. Mut juu, hääparilla oli hauskaa, nyt jo eronneet.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:23"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:26"] [quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 17:55"]Perusongelma on mielestäni siinä, että nykyajan morsiusparit keskittyvät itseensä eivätkä tajua olevansa isäntänä vieraille. Missä muissa juhlissa isäntä yhtäkkiä poistuu kesken kaiken otattamaan itsestään valokuvia ja jättää vieraat kuin nallin kalliolle? Pahimmassa tapauksessa pariksi tunniksi seisomaan johonkin pihamaalle helteeseen ilman istumapaikkoja, ruokaa tai edes juomaa, kuten tässäkin ketjussa on kerrottu. Vieraat ovat kirjaimellisesti kutsuttuja vieraita, eivät mitään koristeita tai rekvisiittaa, jonka tarkoitus on vain aplodeerata prinsessalle. Missä muissa juhlissa isäntäväki keskittyy siihen, että itsellä ja lähimmillä ystävillä on kivaa, kertoilee sisäpiirin vitsejä toisilleen ja unohtaa "vähäarvoisemmat" vieraat kokonaan? Mahdollisesti vielä juo itsensä tukkihumalaan tai ei piittaa siitä, että puolet väestä jää nälkäisiksi kun ruoka loppuu kesken. Kohtelias hääpari otattaisi ne kuvansa vaikka jo edellisenä päivänä tai viimeistäänkin ennen vihkimistä. Tai vaikka häämatkan jälkeen. Juhla on juhla ja sen pitää edetä sujuvasti ja ilman taukoja. Vieraita kutsutaan sen verran kuin budjetissa on varaa (eli että ruokaa on sen verran, että kaikille varmasti riittää). Jos on tarkoitus vain bilettää parin parhaan kaverin kanssa ja vetää viinaa kaksin käsin, sitten jätetään ne isotädit kokonaan kutsumatta. Jokainen kutsuttu ansaitsee sen, että tuntee olevansa tervetullut. [/quote] Muuten oon sun kanssa samaa mieltä, mutta itse en halua ottaa HÄÄkuvia ennen vihkimistä. Tuntuis jotenkin feikiltä poseerata vihkisormus sormessa, ennenkuin on "tahdottu". Kukin tietty tyylillään, mutta itte en tässä halua joustaa myöskään sen takia, että olen sen verran perinteinen, että en hakua miehen näkevän minua ennen vihkimistä. Eikä tää oo mun mielestä itsekästä, jos kuvauksen hoitaa sujuvasti, nopeasti ja huolehtii vieraiden viihtymisestä. Kuvauspaikat voi käydä kattoon valmiiksi jos tahtoo potretit miljöössä. Vieraiden viihtyminen on todella tärkeää, eikä meidän häihin olekaan tulossa ketään "se oli pakko kutsua" ja jokainen vieras on meille tärkeä. Ite oon ollu vieraina häissä, jossa alussa kuulutettiin maljat, jonka perään ruokailu ja jonka perään kahvit. Häissä ei ollut MITÄÄN ohjelmaa, ei tervetulopuhetta puhumattakaan muista puheista, ei leikkejä, ei kimpun heittoa, ei yhtään mitään..eikä missään lukenut ohjelmaa tai päivän kulkua. Puitteet oli kauniit, mutta sisältö puuttui täysin. 80% vieraista oli lähtenyt klo 19 mennessä..(vihkiminen alkoi klo 14..). Bändi soitti tyhjälle lattialle. T: se tän kesän tuleva morsian [/quote] Se "perinne", että sulhanen ei saa nähdä morsianta ennen vihkimistä, on peräisin Hollywood-elokuvista. Ja jos olet niin "perinteinen", ettet voi ottaa hääkuvia tai pitää sormusta sormessa ennen vihkimistä, et varmaankaan sitten harrasta seksiäkään ennen vihkimistä? Puhumattakaan, että asuisit sulhasesi kanssa yhdessä ennen vihkimistä? [/quote] Heh. Vain tällä palstalla laitetaan sanoja väkisin suuhun. Mulle se on ihan se ja sama mistä tuo perinne on peräisin, minun mielestä se on kaunis ja romanttinen. Paljon muuta "perinteistä" meidän häistä ei löydykkään..hollywoodista tosin taitaa olla napattu meidän ulkona tapahtuva siviilivihkiminen? Ja on se jännä, että sivutolkulla on purnattu sitä, ettö kun niitten kuvien oton aikana ei huomioida vieraita lainkaan, niin sitten kun joku aikoo tehdä niin ja huomioida vieraat, niin sitten purnataan että niitä kuvia ei sais ottaa lainkaan juhlan aikana, ettei vaan vieraat kärsi. Ehdottomasti tahdon että jokainen vieras tuntee olonsa tervetulleeksi ja viihtyy koko juhlan ajan, mutta ei tämä poissulje hääkuvien ottamista vasta vihkimisen jälkeen, jos vieraiden viihtyminen on taattu. Niin ja muistini mukaan yksikään nuista kolmesta lapsesta ei ole neitseellisesti siinnyt ja viimeiset 6v ollaan miehen kanssa samaa taloutta eletty;) ei tiettyjen tapojen/perinteiden noudattaminen tarkoita sitä, että esittää jotain tai tekee niin väkisin, vaan ehkä ihan oikeasti niin tahtoo tehdä.
[/quote]
Kun kolmen lapsen äiti ja isä vuosien päästä menee naimisiin, luulisi, että ne valokuvat voisi ottaa milloin vaan, ei kesken häiden...
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:36"]^ Kuvailit juuri ihannehääni (vieraan kannalta siis): vihkiminen, heti maljat, ruokailu ja kahvit. Ei puheita, ei leikkejä eikä kimpun heittoa. Jos tilaisuus on alkanut kello 14, niin kello 19 on juuri sopiva aika lähteä kotiin, viiden tunnin juhla on jo aika pitkä.
Ylivoimainen valtaosa vieraista (sisimmässään tai avoimesti) inhoaa niitä kömpelöitä ja noloja hääleikkejä ja myötähäpeää niitä onnettomia juhlapuheita. Parhaat häät ovat ohjelmattomat häät: nostetaan malja hääparille, syödään hyvä ateria mahdollisesti hyvän musiikin säestyksellä, ja siinä se.
[/quote]
Muuten kyllä, mutta kun siellä ei _oikeasti_ ollut mitään. Malja kuulutettiin, kukaan ei sanonut mitään koko viiden tunnin aikana. Ei bestman eikä kaaso(tosin en tiedä oliko sellaisia), ei sulhanen, ei morsian eikä kukaan muukaan. Missään välissä mitenkään. Pari oli ollut vähän aikaa vain yhdessä, joten vieraatkaan eivöt tunteneet kovinkaan hyvin toisiaan. Tunnelma oli tosi jäykkä, vaivaannuttava ja odottava koko juhlan ajan. Ihanathan ne ois ollut ohjelman puutteesta huolimatta, jos edes jotenkuten olisi ollut hajua että mitä tapahtuu seuraavaksi ja jos tunnelma olisi ollut välitön ja rento. Nuo oli just sellaset "äkkiä alta pois"-häät ja selvästi tuli sellanen olo että oottavat että pääsevät "omalla" porukallaan bilettämään.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:16"]
Jaa... en tiedä, voisi vieraana olla hämmentävää osallistua häihin, jotka jo ikään kuin enteilevät eroa? Mietin noita tarinoita, joissa on joko morsian tai sulhanen ollut häissä vaikeana, ja sitten vähän aikaa häiden jälkeen ilmoittanut erosta (rakastunut toiseen tms). Saati sitten tuo show, jossa sulhanen onkin ilmoittanut "en tahdo", ja paljastanut koko hääväelle morsiamen pettäneen bestmanin (oliko sivulla 2 vai 3 tämä tarina...?). No jälkimmäinen on varmaan huippukiusallista, vaikka valtaosan mielestä se olikin varmaan pettäjälle aivan oikein. Mutta tulisi vieraana vähän jymäytetty olo, että on juhlistamassa hienoja hääjuhlia, satsannut kustannuksiin juhlapuvuista häälahjaan ja matkustukseen... ja pian pari onkin jo eronnut.
[/quote]
Mä olen ollut valtavissa mahtihäissä, joissa morsian itki melkein koko ajan. Alttarille astellessaan suorastaan vollotti, ja kyyneltulva jatkui juhlissa. Kaikki luuli silloin, että morsian vuodatti onnen kyyneliä ja herkimmät häävieraat kyynelehti mukana. No, aika pian häiden jälkeen selvisi, että ei ne tainneet mitään onnenkyyneliä ollakaan. Alle vuoden oli ehti se pari olla naimisissa.
Nykyään on sekä morsian että sulhanen kolmannessa avioliitossaan. Niitä kakkos- ja kolmoshäitä en päässyt todistamaan.
Jaa... en tiedä, voisi vieraana olla hämmentävää osallistua häihin, jotka jo ikään kuin enteilevät eroa? Mietin noita tarinoita, joissa on joko morsian tai sulhanen ollut häissä vaikeana, ja sitten vähän aikaa häiden jälkeen ilmoittanut erosta (rakastunut toiseen tms). Saati sitten tuo show, jossa sulhanen onkin ilmoittanut "en tahdo", ja paljastanut koko hääväelle morsiamen pettäneen bestmanin (oliko sivulla 2 vai 3 tämä tarina...?). No jälkimmäinen on varmaan huippukiusallista, vaikka valtaosan mielestä se olikin varmaan pettäjälle aivan oikein. Mutta tulisi vieraana vähän jymäytetty olo, että on juhlistamassa hienoja hääjuhlia, satsannut kustannuksiin juhlapuvuista häälahjaan ja matkustukseen... ja pian pari onkin jo eronnut.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:48"]
Tää A ja B luokan vieraat on kyllä karmea viritys. Siis että osa on kutsuttu vain jatkoille. Ymmärrän kyllä vielä jaon sukulaiset/kaverit, mutta itsekin kerran tällaisen kutsun saaneensa tunsin todellakin olevani B luokkaa, kun ilmeni että varsinaisista juhlista oli tiputettu pois vain n 10 henkeä. Että meille 10 vieraalle ei sitten mitenkään löytynyt paikkaa itse juhlista. Lisäks oli kutsuttu kyllä kirkkoon, joten vihkimisen ja jatkojen välissä olisi ollut monta tuntia odottelua. Jätin väliin.
[/quote]
Samaa mieltä. Tämä on kyllä ihan nykyajan juttu, siis tuo vieraiden kastijako. Ei tunnettu tuollaista tapaa mun nuoruudessani vaan kaikki vieraat kyllä kutsuttiin ihan tasa-arvoisina mukaan koko tilaisuuteen.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:57"]tuli niin epäselvä teksti kännykällä, että otan uusiksi.. eli, serkun häät Suomenlinna. tulimme Mikkelistä asti, oli syksy ( elokuun loppu tai syyskuun alku). KUKAAN ei maininnut että pitäisi pukeutua lämpimästi, joten oli melko karmea yllätys tajuta että lautatalta piti kävellä saaren läpi kellarimaiseen tilaan, jossa hääjuhla pidettiin. minulla oli ohuet mekko ja pitsibolero sekä korkokengät.. äitini lähes itki puolestani kun kompuroin perässä nenä valuen ja mies koetti lohduttaa" ettei varmasti ole enää pitkä matka" etten jäätyisi. siis voi helvetti, sanon minä! ette sitten yhtään varoittaneet! :Ovessakin oli ulkona, joten vessareissu piti tehdä pimeässä ja hirveässä tuulessa ! kun lopulta pääsimme takaisin Helsinkiin ja hotelliin, kiskoin lämpimäkseni kunnon kännit.. [/quote] Et sitten itse voinut yhtään ottaa etukäteen selvää juhlapaikasta? Taidat olla juuri näitä mikrossakissankuivattajatyyppejä...
[/quote]
olin uskossa, että ne olisivat KIRKOSSA koska sellaisen tiesin sieltä löytyvän. en myöskään ollut ikinä käynyt Suomenlinnassa, en tiennyt kävelymatkoista enkä osannut ajatella että siellä tuulee niin pirusti! äidillä oli muistaakseen suorat housut ja neuletakki, mieheni asua en muista mutta kellekään ei oltu vinkattu että päällystakkia mukaan ja kengät joilla voisi kävellä! :/ menimme satamaan taksilla ja lautalla sinne Suomenlinnan, luulin että kävelemme vain pari metriä tai sitten saamme autokyydin..! oli tod. vittumainen yllätys kömpiä puolipukeissa ja kuuden sentin koroissa koko pirun saaren läpi..
ja se ulkovessa.....! käännyin pimeässä ja kovassa tuulessa väärään suuntaan, sen jälkeen päätin että pidättelen hotelliin asti.
"se joka jäätyi Suomenlinnan kellariin"
[/quote]
Onko sun mielestä 6cm korot korkeat? :D mä pidän sellasia päivittäin töissä ja työajastani olen seisaallani/kävelen n. 4-5h/päivä... korkeat korot on ~10cm.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 17:55"]Perusongelma on mielestäni siinä, että nykyajan morsiusparit keskittyvät itseensä eivätkä tajua olevansa isäntänä vieraille. Missä muissa juhlissa isäntä yhtäkkiä poistuu kesken kaiken otattamaan itsestään valokuvia ja jättää vieraat kuin nallin kalliolle? Pahimmassa tapauksessa pariksi tunniksi seisomaan johonkin pihamaalle helteeseen ilman istumapaikkoja, ruokaa tai edes juomaa, kuten tässäkin ketjussa on kerrottu. Vieraat ovat kirjaimellisesti kutsuttuja vieraita, eivät mitään koristeita tai rekvisiittaa, jonka tarkoitus on vain aplodeerata prinsessalle. Missä muissa juhlissa isäntäväki keskittyy siihen, että itsellä ja lähimmillä ystävillä on kivaa, kertoilee sisäpiirin vitsejä toisilleen ja unohtaa "vähäarvoisemmat" vieraat kokonaan? Mahdollisesti vielä juo itsensä tukkihumalaan tai ei piittaa siitä, että puolet väestä jää nälkäisiksi kun ruoka loppuu kesken. Kohtelias hääpari otattaisi ne kuvansa vaikka jo edellisenä päivänä tai viimeistäänkin ennen vihkimistä. Tai vaikka häämatkan jälkeen. Juhla on juhla ja sen pitää edetä sujuvasti ja ilman taukoja. Vieraita kutsutaan sen verran kuin budjetissa on varaa (eli että ruokaa on sen verran, että kaikille varmasti riittää). Jos on tarkoitus vain bilettää parin parhaan kaverin kanssa ja vetää viinaa kaksin käsin, sitten jätetään ne isotädit kokonaan kutsumatta. Jokainen kutsuttu ansaitsee sen, että tuntee olevansa tervetullut. [/quote] Muuten oon sun kanssa samaa mieltä, mutta itse en halua ottaa HÄÄkuvia ennen vihkimistä. Tuntuis jotenkin feikiltä poseerata vihkisormus sormessa, ennenkuin on "tahdottu". Kukin tietty tyylillään, mutta itte en tässä halua joustaa myöskään sen takia, että olen sen verran perinteinen, että en hakua miehen näkevän minua ennen vihkimistä. Eikä tää oo mun mielestä itsekästä, jos kuvauksen hoitaa sujuvasti, nopeasti ja huolehtii vieraiden viihtymisestä. Kuvauspaikat voi käydä kattoon valmiiksi jos tahtoo potretit miljöössä. Vieraiden viihtyminen on todella tärkeää, eikä meidän häihin olekaan tulossa ketään "se oli pakko kutsua" ja jokainen vieras on meille tärkeä. Ite oon ollu vieraina häissä, jossa alussa kuulutettiin maljat, jonka perään ruokailu ja jonka perään kahvit. Häissä ei ollut MITÄÄN ohjelmaa, ei tervetulopuhetta puhumattakaan muista puheista, ei leikkejä, ei kimpun heittoa, ei yhtään mitään..eikä missään lukenut ohjelmaa tai päivän kulkua. Puitteet oli kauniit, mutta sisältö puuttui täysin. 80% vieraista oli lähtenyt klo 19 mennessä..(vihkiminen alkoi klo 14..). Bändi soitti tyhjälle lattialle. T: se tän kesän tuleva morsian
[/quote]
Se "perinne", että sulhanen ei saa nähdä morsianta ennen vihkimistä, on peräisin Hollywood-elokuvista.
Ja jos olet niin "perinteinen", ettet voi ottaa hääkuvia tai pitää sormusta sormessa ennen vihkimistä, et varmaankaan sitten harrasta seksiäkään ennen vihkimistä? Puhumattakaan, että asuisit sulhasesi kanssa yhdessä ennen vihkimistä?
[/quote]
Heh. Vain tällä palstalla laitetaan sanoja väkisin suuhun. Mulle se on ihan se ja sama mistä tuo perinne on peräisin, minun mielestä se on kaunis ja romanttinen. Paljon muuta "perinteistä" meidän häistä ei löydykkään..hollywoodista tosin taitaa olla napattu meidän ulkona tapahtuva siviilivihkiminen? Ja on se jännä, että sivutolkulla on purnattu sitä, ettö kun niitten kuvien oton aikana ei huomioida vieraita lainkaan, niin sitten kun joku aikoo tehdä niin ja huomioida vieraat, niin sitten purnataan että niitä kuvia ei sais ottaa lainkaan juhlan aikana, ettei vaan vieraat kärsi. Ehdottomasti tahdon että jokainen vieras tuntee olonsa tervetulleeksi ja viihtyy koko juhlan ajan, mutta ei tämä poissulje hääkuvien ottamista vasta vihkimisen jälkeen, jos vieraiden viihtyminen on taattu.
Niin ja muistini mukaan yksikään nuista kolmesta lapsesta ei ole neitseellisesti siinnyt ja viimeiset 6v ollaan miehen kanssa samaa taloutta eletty;) ei tiettyjen tapojen/perinteiden noudattaminen tarkoita sitä, että esittää jotain tai tekee niin väkisin, vaan ehkä ihan oikeasti niin tahtoo tehdä.
Tuttavan häissä eräs vieras oli varmaan aloittanut aamunsakin juhlatunnelmissa kuoharilla. Oli jo ruokailun aikaan hieman kovaääninen, ja kun ruokailun yhteydessä kiskoi muutaman lasin viiniä niin riemu repesi. Muut vieraat olivat kuitenkin päivällä vielä selvinpäin, tämä yksi nainen siellä sitten yksin kaatokännissä. Se oli vähän sellainen tunnelmantappaja, kun kaikilla on hauskaa (oli puheita ja leikkejä) ja yhtäkkiä tuo känniääliö nousee pöydälle seisomaan ja kiljuu jotain pillujuttuja. Muutaman tunnin kuluttua samainen nainen konttasi pihalla mekko korvissa ja itki kurjaa elämäänsä, muut edelleen suht selvinpäin. Onneksi joku lopulta lykäsi sen taksiin ja kotiin. Muuten oli onnistuneet juhlat.
sulhanen yski koko vihkitoimituksen ja krapulaisen oloinen morsian tiuski "lopeta älä yski ÄLÄ YSKI!!!!"jatkot kesämökillä: makaronilaatikkoa ja kaljaa, Popeda soi, hääpari veti lärvit ja alkoi tapella. kyseessä parikymppinen pariskunta, 90-luvun puolessavälissä. erosivat muutamaa vuotta ja kahta lasta myöhemmin..
Mä menin ensimmäisiin kunnon häihini kutsuvieraana 17-vuotiaana, jännittyneenä ja parhaisiini pukeutuneena tietysti. Juhlapaikalla morsiamen äiti (naapurin täti) kysyi, voisinko olla vähän avuksi keittiön puolella. Tietysti lupasin. Sen jälkeen seisoin tiskipaljun ääressä kahdeksan tuntia eli siihen asti kunnes juhlat olivat ohi. Yhdessä välissä kyllä annettiin pientä haukkapalaa, jonka äkkiä nielaisin siinä seistessäni.
Parit ikävät hääkokemukset muistan.
Uskonnollisen perheen häät, joissa hääjuhla järjestettiin seurakuntakeskuksessa. Tosi tylsät juhlat. Noloin oli mielestäni kun pääruoka loppui kesken. Viimeiset vieraat, jotka hakivat ruokaa, saivat tyytyä perunaan ja salaattiin, kun lihat olivat jo menneet parempiin suihin. Moni olisi varmaan ottanut lisääkin, jos olisi ruoka riittänyt.
Toisissa häissä morsiamen isä oli tehnyt juotavaksi sahtia, mikä oli täysin kuraa ja epäonnistunutta. Juhliin oli myös varattu boolia, mutta sitä piiloteltiin takahuoneen komerossa eikä laitettu tarjolle sen takia, että jengi joisi sitä epäonnistunutta sahtia pois kun sitä oli kymmeniä litroja. Kuitenkin morsian ja sulhanen ja heidän lähimmät ystävänsä kulkivat juhlapaikalla boolilasien kanssa. Me kakkosluokan vieraat saimme juoda tai olla juomatta sitä sahtia kun boolia ei laitettu yleiseen tarjoiluun.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:04"]
Parit ikävät hääkokemukset muistan.
Uskonnollisen perheen häät, joissa hääjuhla järjestettiin seurakuntakeskuksessa. Tosi tylsät juhlat. Noloin oli mielestäni kun pääruoka loppui kesken. Viimeiset vieraat, jotka hakivat ruokaa, saivat tyytyä perunaan ja salaattiin, kun lihat olivat jo menneet parempiin suihin. Moni olisi varmaan ottanut lisääkin, jos olisi ruoka riittänyt.
Toisissa häissä morsiamen isä oli tehnyt juotavaksi sahtia, mikä oli täysin kuraa ja epäonnistunutta. Juhliin oli myös varattu boolia, mutta sitä piiloteltiin takahuoneen komerossa eikä laitettu tarjolle sen takia, että jengi joisi sitä epäonnistunutta sahtia pois kun sitä oli kymmeniä litroja. Kuitenkin morsian ja sulhanen ja heidän lähimmät ystävänsä kulkivat juhlapaikalla boolilasien kanssa. Me kakkosluokan vieraat saimme juoda tai olla juomatta sitä sahtia kun boolia ei laitettu yleiseen tarjoiluun.
[/quote]Olen ollut häissä, joissa ei tarjottu mitään alkoholia, eikä kyllä mitään muutakaan virvoketta. Ennen häitä kehuttiin vielä että juotavaa riittää. No sitä riitti morsiusparin vanhemmille sekä kavereille, juomat oli jemmattu auton takakonttiin, mistä sitä ei tietenkään kenellekään muulle tarjottu. Siitä seurasi että me kakkosluokan katsojat istuimme salissa kun ykkösluokka bailasi auton takana.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 17:58"] [quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:25"] Ihme juttu, oman kokemuksen mukaan yhdet ihan mukavimmista häistä oli sellaiset, joissa hääpari oli kuvauksessa pari tuntia, mutta meille oli varattu juomaa ja pientä naposteltavaa hääpaikalle (oli ihana kesäpäivä, oltiin pihalla ja juteltiin) ja samoissa häissä oli vielä sitä paljon parjattua yhteislaulua ja pitkiä puheita. Eikä ollut edes mitkään tosi hyvät kaverit kyseessä, miehen duunikaveri... et oisko oma asennoituminenkin syynä, kun joutuu paskoihin häihin? Ja tietty valmistautuminen: syö, juo, käy vessassa ja pukeutuu SÄÄN mukaan. [/quote] Tässä pyydettiin kuvailemaan paskimpia häitä, ei sellaisia jossa SULLA on ollut mukavaa. Toki onhan nekin häät voineet olla sellaiset, että SULLA oli mukavaa, mutta muilla ei... Iso osa ihmisistä ei voi sietää yhteislaulua tai leikkejä, miksi niihin pitää PAKOTTAA kaikki? [/quote]Kuka muka PAKOTTAA laulamaan yhteislaulussa? Onko siellä joku laulupoliisi joka kiertelee, tökkii niitä jotka ei laula ja huutelee "Maija ei laula, nyt ÄÄNTÄ!!!" [/quote] Mun anoppi tekee juurikin tätä.
[/quote]No kiljaise sen korvaan kun kulkee ohi.