Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paskimmat tai epäonnistuneimmat HÄÄT missä ootte ollut?

Vierailija
14.01.2015 |

Mitä tapahtui?

Eikä nyt tänne sit mitään "käy sääliksi kun toisten häitä haukutte" -settiä, täällähän niistä on hyvä avautua!

Itellä ei oo ollut mitään erityisen huonoja, tylsiä häitä on ollut joissa ei selkeää ohjelmaa, yksissä ei ollut esim. mitään puheita ja leikkeinä vaan sulhasen ryöstö joka oli tosi kiusallinen morsiammelle ja sit tää leikki missä vieraat nostelee korista lappuja joissa on jotain tehtäviä.... tuskin kukaan näitä tehtäviä tulee ikinä toteuttamaan.

Kommentit (1007)

Vierailija
181/1007 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen  ollut elämäni aikana kerran häissä, ja ne olivat hirveät.

Ensinnäkin juhlatila oli niin, että hääpari ja osa vieraista olivat hääparin kanssa samassa tilassa. Lopuille vieraista oli erillisessä huoneessa pöydät josta ei nähnyt ohjelmaa tai hääparia. Toisinsanottuna vieraat jotka olivat "pakko" kutsua häihin, olivat tuolla eristyksissä muista vieraista ja ohjelmasta. Erillisestä huoneesta pääsi viimeisenä syömään muiden jämiä, ja juomatarjoilu ei myöskään sinne pelannut. Näissäkin häissä oli se sisäpiiri jotka tiesivät ohjelman kulun, ja muut ihmettelivät mitä tapahtuu. Toisaalta, häissä ei kyllä mitään ohjelmaa häävalssin sekä hääparin nolaavan kuvakollaasiin lisäksi ollut.

Vierailija
182/1007 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Sulla on sitten hirveiden häiden osuus 100 prosenttia kaikista. :D

Mulla ei mene ihan yhtä huonosti mutta kyllä mullakin reilusti yli puolet on olleet kauhukokemuksia. Meneekö ihmisillä pää jotenkin sekasin siinä vaiheessa kun järjestetään häät vai miksi ei yhtään oteta huomioon vieraiden viihtyvyyttä? Muissa juhlissa on yleensä takuuvarmasti kivaa, miksi häät on kärsimysnäytelmiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1007 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 00:06"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:54"]Ylivoimaisesti kauheimmathäät ikinä, olivat tuttavapariskunnan upeat, megakalliit häät Vanajanlinnassa. Kaiken piti olla kuin supertähdillä. Ruokaakin oli etukäteen kehuttu ja ylistetty niin että huhhuh. Ruoka-annokset tarjoiltiin pöytään, ja ne olivat niin minimaaliset, että vieraat eivät olleet uskoa silmiään. Vihreää salaattia, yksi parsa ja ehkä 5cm kanttiinsa oleva kalanpala. Alkuruokanakin pelkkää vihreää salaattia. Kaikki vieraat olivat niin nälissään, että tulivat kiukkuisiksi ja alkaessaan kännätä (maksullinen baari!) tyhjään mahaan, tunnelma ei parantunut yhtään. Lähdimme juhlista kesken illan kun itkin nälästä (olin raskaana) ja ajoimme McDonaldsin Drive iniin. Kaartaessamme pois Vanajanlinnan pihasta, vastaan tuli pizza-taxin auto. :D :D  Ei mikään ole häissä pahempaa kuin se, että vierailla on nälkä!!!   Onhan toki sitten ollut näitä klassikoitakin: vieraat odottavat pihalla 3 tuntia kun hääpari on valokuvattavana, jumalattoman pitkät ja kuivat puheet jonka aikana vieraat eivät saa syödä eivätkä juoda jne. Mutta tuo ruoan puute oli kyllä pahin! Olin odottanut jotain notkuvia pitopöytiä.... kyllä harmitti!!! [/quote] Kiitos nauruista xDDD Omani olivat kans aika hirveet, kuiva tunnelma (alkoholittomat häät sulhon ja anopin toiveesta), kaikki vaan istu perseellään ja jouduin itse morsiamena siis viihdyttäjäksi. Ärsytti koko juhlat. Itse naimisiinmeno oli parasta!

[/quote]

Ei sen alkoholittomuuden välttämättä tarvitse häitä pilata. Onhan olemassa paljon juhlia, joihin alkoholi ei kuulu. Suomalaisilla vaan on se kuvitelma, että ilo ilman viinaa on teeskentelyä.

Mulla itse asiassa hauskimmat häät olivat alkoholittomat. Naurua ja riemua ja ohjelmaa kuitenkin piisasi niin, että kukaan ei olisi malttanut lähteä kotiin. Hyvän tunnelman kruunasi älyttömän hyvä ruoka.

Mä olen sitä mieltä, että pahin tunnelmantappaja on odottaminen. Jos vihkiminen on kello 14 ja ruokaa saa suuhunsa kello 19 ja kahvia kello 22, niin voihan veljet. Ja jos se kauan odotettu ruoka vielä loppuu kesken (niin kuin näköjään usein loppuu, kun tätäkin ketjua lukee)...

[/quote]

Ei se ruuan loppuminen varmaan kamalan yleistä ole, tähän ketjuun vaan on kerrottu esimerkkejä epäonnistuneista häistä. Kyllä niissä häissä missä minä olen ollut on ollut ruokaa riittämiin. Ja jotta pysytään aiheessa, minusta häiden epäonnistumiset ovat liittyneet hääleikkeihin jotka ovat AINA vaivaannuttavaa seurattavaa, puhumattakaan että niihin joutuu itse osallistumaan. Siis, hyvät morsiamet, unohtakaa jo ne hääleikit!!

Vierailija
184/1007 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin totta. Hääleikit on NIIN syvältä. Yleinen vaivaantuneisuus ja myötähäpeä ei TODELLAKAAN nosta juhlatunnelmaa...

Vierailija
185/1007 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:47"]^ Sulla on sitten hirveiden häiden osuus 100 prosenttia kaikista. :D

Mulla ei mene ihan yhtä huonosti mutta kyllä mullakin reilusti yli puolet on olleet kauhukokemuksia. Meneekö ihmisillä pää jotenkin sekasin siinä vaiheessa kun järjestetään häät vai miksi ei yhtään oteta huomioon vieraiden viihtyvyyttä? Muissa juhlissa on yleensä takuuvarmasti kivaa, miksi häät on kärsimysnäytelmiä?
[/quote]

Mua hävettää ajatella häitäni, olin just sellainen itsekeskeinen morsian, joka meni mantralla "Tää on.meidän.päivä" lue: mun päivä.

Vierailija
186/1007 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 17:47"]^ Sulla on sitten hirveiden häiden osuus 100 prosenttia kaikista. :D Mulla ei mene ihan yhtä huonosti mutta kyllä mullakin reilusti yli puolet on olleet kauhukokemuksia. Meneekö ihmisillä pää jotenkin sekasin siinä vaiheessa kun järjestetään häät vai miksi ei yhtään oteta huomioon vieraiden viihtyvyyttä? Muissa juhlissa on yleensä takuuvarmasti kivaa, miksi häät on kärsimysnäytelmiä? [/quote] Mua hävettää ajatella häitäni, olin just sellainen itsekeskeinen morsian, joka meni mantralla "Tää on.meidän.päivä" lue: mun päivä.

[/quote]

:D no kerro nyt vähän, mikä näissä jutuissa osui ja upposi? 

Vierailija
187/1007 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juuri ollut epäonnistuneissa häissä tai sitten täällä Etelä-Pohjanmaalla niitä osataan järjestää hyvin.

Juhlatila on aina riittävän kokoinen; maatalo pihapiireineen, nuorisoseuran talo, tanssilava tai seurakuntatalo. Häät järjestetään erittäin yleisesti kesällä. Ruoka ei todellakaan lopu kesken vaan sitä on varattu kunnolla. Alkoholia ei yleensä juoda tai sitä juodaan myöhään illalla, koska halutaan kunnioittaa myös uskovaisia ja alkoholittomia vieraita. Häävieraat ovat juhlien kohde ja varsinkin lähisukulaiset, kavereiden kanssa voidaan juhlia sitten myöhään illalla, kun iso osa vieraista on lähtenyt.

Pohjalaisissa häissä harvemmin on mitään leikkejä ym. kotkotuksia tai sitten nekin osataan järjestää hyvin ja ihmisiä ei pakoteta niihin. Häiden ohjelma on sukulaisten ja tuttujen kanssa seurustelu, hyvän ja perinteisen ruuan nauttiminen tuntitolkulla. Ehkä yksi reipas jä ääneen lausuttu puhe.

Siitä ei häät parane ja ne onnistuu aina.

Vierailija
188/1007 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 13:04"]

Todella monessa vastauksessa on moitittu sitä, kun hääpari häipyy kuvattavaksi suoraan kirkosta ja on poissa pahimmillaan tuntikausia ja hääväki seisoo orpona ja kuvin suin sekä nälisssään jossain ulkona.

Miksei niitä kuvia voi ottaa ennen vihkimistä??? Jos on taikauskoinen, eikä halua sulhasen näkevän morsianta ennen vihkimistä, voin lohduttaa, että ainakin meillä se ei avio-onneen ole vaikuttanut yhtään! Kävimme siis kuvauksessa juuri ennen vihkimistä ja ensi kesänä juhlimme 19. hääpäiväämme :)

Eli ensi kesän morsiamet voisivat nyt ottaa tästä kritiikistä onkeensa ja suunnitella niin, että ne viralliset hääpotretit otetaan ennen vihkimistä :)

[/quote]

Samma här, ja siitä on 26 vuotta. Hiiteen siis taikauskot!

Vierailija
189/1007 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
190/1007 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koruton juhlatila, ei juuri koristeita, todella vähän vieraita, ruoat ja leivonnaiset itse värkkäiltyjä... Kaikessa sellainen kotikutoisuuden tuntu. Ei vaikuttanut siltä että oltiin hirveästi haluttu panostaa rahaa, vaikka naimisiin mennään vain kerran.

Vierailija
191/1007 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 16:44"]

Juhlat, mitkä tahansa, ovat aina vieraita varten. Isäntäväki (häiden kyseessä ollessa morsiuspari) on velvollinen tekemään kaikkensa, jotta vieraat viihtyvät. Hääjuhlien tarkoitus taas on iloita hääparin kanssa heidän onnestaan, joten vieraat puolestaan ovat velvollisia pitämään omalta osaltaan huolta hyvästä tunnelmasta.

[/quote]

Olen eri mieltä. Morsiuspari on kunniavieraana omissa häissään, jonka järjestävät morsiamen vanhemmat. Tämä siis etiketin mukaan.

(Omat hääni järjestin kyllä itse, koska minun vanhempani eivät katsoneet sitä omaksi asiakseen.)

Vierailija
192/1007 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitätini häät, kun olin n. 9-vuotias. Päällimmäisenä mieleeni on jäänyt, kun pakoilen hääjuhlapaikalla kummitädin vanhaa kehitysvammaista (lapsena taisin luulla, että on humalassa) sukulaismiestä, joka yrittää hakea väkisin "tanssimaan" (kävelemään/keikkumaan hitaasti puolelta toiselle). Hääpaikkakin oli ruma vanha kylätalo.
Kyseinen täti erosi muutaman vuoden päästä ja on etsinyt itselleen sen jälkeen vain elättäjää ja seurustelee itseään n. 20-vuotta nuoremman miehen kanssa ja on muutenkin hullu. Onneksi poisti minut fb-kavereista niin ei tarvitse mennä enää ikinä tyypin häihin jos sellaiset vielä järjestää!

Vierailija
193/1007 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä tarinoista! Nyt tiedän että omat hääni vietän vain sulhaseni kanssa;D ja kaasonhommia välttelen, etten vaan pilaisi ihmisten päivää silläkään tavoin:s tuntuu että täydellisiä häitä ei taida olla olemassakaan?

Vierailija
194/1007 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 23:13"]

Koruton juhlatila, ei juuri koristeita, todella vähän vieraita, ruoat ja leivonnaiset itse värkkäiltyjä... Kaikessa sellainen kotikutoisuuden tuntu. Ei vaikuttanut siltä että oltiin hirveästi haluttu panostaa rahaa, vaikka naimisiin mennään vain kerran.

[/quote]

Hoh hoh, ei se, että hääjuhlassa on paljon koristeita ja pitopalvelusta tuotettu ruoka, todellakaan tuo sitä avio-onnea. :D Päinvastoin, kotikutoiset häät kuulostavat paljon viihtyisämmiltä kuin geneeriset ostohäät.

Vierailija
195/1007 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa viestissä kerrotaan siitä kuinka humalaiset ovat pilanneet häät. Ymmärrän että häissä halutaan tarjota sivistyneesti alkoholia, mutta valitettava totuus on että tällä kansalla ei ole hauskaa kuin ympäripäissään, tai niin se ainakin luulee. Tästä syystä en taas ymmärrä alkoholittomien häiden dissaajia. Olin kaasona ystäväni häissä, joissa kaikki tämän ketjun kompastuskivet oli osattu välttää, vaikka häät järjestettiin budjetilla. Oli pitopalvelu, kaasot ja bestman kertoivat tilaisuuden aluksi sen etenemisestä, muutama kuvausta harrastava häävieras (minä mukaanlukien) ottivat hääkuvat ruuan ja kahvin välissä, jonka aikana kaasot ja bestman pitivät kevyttä ohjelmaa vieraille. Leikittiin pari leikkiä (joista en itse niin välittänyt), pidettiin puheita ja juuri kun kaikki "virallinen" oli ohi ja täysin vapaa ohjelma olisi alkanut, väki alkoi lähteä. Kaasot , bestman ja morsiusparin vanhemmat jäivät siivoamaan, jossa ei paljoa edes työtä ollut. Ihmisille neuvottiin jatkopaikkoja, koska seurakuntasalista jossa juhlat pidettiin, piti poistua klo 22. Seuraavana aamuna ollessani hotellin aamiasella toisen kaason kanssa kuulimme kun sulhasen puolen sukulaiset kehuivat häitä :D

Vierailija
196/1007 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:09"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:57"]tuli niin epäselvä teksti kännykällä, että otan uusiksi.. eli, serkun häät Suomenlinna. tulimme Mikkelistä asti, oli syksy ( elokuun loppu tai syyskuun alku).  KUKAAN ei maininnut että pitäisi pukeutua lämpimästi, joten oli melko karmea yllätys tajuta että lautatalta piti kävellä saaren läpi kellarimaiseen tilaan, jossa hääjuhla pidettiin. minulla oli ohuet mekko ja pitsibolero sekä korkokengät..  äitini lähes itki puolestani kun kompuroin perässä nenä valuen ja mies koetti lohduttaa" ettei varmasti ole enää pitkä matka" etten jäätyisi. siis voi helvetti, sanon minä! ette sitten yhtään varoittaneet! :Ovessakin oli ulkona, joten vessareissu piti tehdä pimeässä ja hirveässä tuulessa ! kun lopulta pääsimme takaisin Helsinkiin ja hotelliin, kiskoin lämpimäkseni kunnon kännit.. [/quote] Et sitten itse voinut yhtään ottaa etukäteen selvää juhlapaikasta? Taidat olla juuri näitä mikrossakissankuivattajatyyppejä...

[/quote]

olin uskossa, että ne olisivat KIRKOSSA koska sellaisen tiesin sieltä löytyvän. en myöskään ollut ikinä käynyt Suomenlinnassa, en tiennyt kävelymatkoista enkä osannut ajatella että siellä tuulee niin pirusti! äidillä oli muistaakseen suorat housut ja neuletakki, mieheni asua en muista mutta kellekään ei oltu vinkattu että päällystakkia mukaan ja kengät joilla voisi kävellä! :/ menimme satamaan taksilla  ja lautalla sinne Suomenlinnan, luulin että kävelemme vain pari metriä tai sitten saamme autokyydin..!  oli tod. vittumainen yllätys kömpiä puolipukeissa ja kuuden sentin koroissa koko pirun saaren läpi..

ja se ulkovessa.....! käännyin pimeässä ja kovassa tuulessa väärään suuntaan, sen jälkeen päätin että pidättelen hotelliin asti.

"se joka jäätyi Suomenlinnan kellariin"

[/quote]

Oliko tämä aikaa ennen Googlea? (Toisaalta, silloinkin osattiin ottaa asioista itse selvää! En nimittäin usko, ettet voinut ymmärtää että elokuussa voi olla jo todella kylmä ilma myös ihan mantereen sisäosissakin, saati rannikolla. Etkö ole yhtään maantietoa edes ala-asteella opiskellut?)

[/quote]

Helsinkiläiset on kyllä itse syypäitä siihen, että tuollaisia mokia voi tapahtua. Kaikki stadilaiset hehkuttavat S-linnaa hienoksi - no ehkä siellä jossain laitamilla on vehreää ja kaunista kesällä, mutta suurimmaksi osaksi paikka on täynnä turisteja ja niiden tuomaa eroosiota, tuulta, roskia ja paskanhajua. Kartoissa hiekkateiksi kuviteltavat väylät ovat usein kalliolla liukastelua. Ja se vehreys - no, ehkä Hgin keskustaan verrattuna, mutta muualta tulevat ovat useimmiten tottuneet vähän toisenlaisiin lehtomaisemiin. Eikä se varsinaisesti ole mikään ihme, Suomenlinnahan on ulkosaariston merilinnoitus eikä mikään juhlakartano.

Vierailija
197/1007 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satakuntalaiset häät eivät petä koskaan.

Vierailija
198/1007 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenlinna on varmasti ihana ja näyttävä hääpaikka, eikä todellakaan ole helsinkiläisten tai hääparin vika jos vieraat eivät osaa käyttää Googlea tai katsoa säätiedotuksia. Naurettavaa uusavuttomuutta.

Itse en kuitenkaan häitä järkkäisi tuolla juurikaan noiden käytännön järjestelyjen (ihmisten ja tavaroiden kuljetus saarelle ja sieltä pois, pitkät kävelymatkat, sääolosuhteet) vaivalloisuuden takia. Melkoista stressiä hääparille ellei tosiaan ole resursseja palkata muista hoitamaan kaikkea.

Vierailija
199/1007 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 23:13"]

[/quote]

Asutko jossakin katolisessa maassa, jossa avioero ei ole sallittu? Suomessa ei ole mitenkään erikoista, että hääparista vähintään toiselle ne ovat jo kolmannet juhlat. Sitten meillä on sellaisiakin pareja, jotka ovat olleet vuosikymmeniä yhdessä ilman ensimmäisiäkään häitä.

Vierailija
200/1007 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Pienet, kotikutoiset häät omatekoisine tarjoiluineen on mun mielestä kaikkein viehättävimpiä. Tunnelma on yleensä rento ja hauska ja kaikilla on kivaa. Ei häiden tarvitse olla mikään ökynäytös, parhaimmillaan se on ihana lämmin perhetapahtuma.