Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paskimmat tai epäonnistuneimmat HÄÄT missä ootte ollut?

Vierailija
14.01.2015 |

Mitä tapahtui?

Eikä nyt tänne sit mitään "käy sääliksi kun toisten häitä haukutte" -settiä, täällähän niistä on hyvä avautua!

Itellä ei oo ollut mitään erityisen huonoja, tylsiä häitä on ollut joissa ei selkeää ohjelmaa, yksissä ei ollut esim. mitään puheita ja leikkeinä vaan sulhasen ryöstö joka oli tosi kiusallinen morsiammelle ja sit tää leikki missä vieraat nostelee korista lappuja joissa on jotain tehtäviä.... tuskin kukaan näitä tehtäviä tulee ikinä toteuttamaan.

Kommentit (1007)

Vierailija
121/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:25"]

Ihme juttu, oman kokemuksen mukaan yhdet ihan mukavimmista häistä oli sellaiset, joissa hääpari oli kuvauksessa pari tuntia, mutta meille oli varattu juomaa ja pientä naposteltavaa hääpaikalle (oli ihana kesäpäivä, oltiin pihalla ja juteltiin) ja samoissa häissä oli vielä sitä paljon parjattua yhteislaulua ja pitkiä puheita. Eikä ollut edes mitkään tosi hyvät kaverit kyseessä, miehen duunikaveri... et oisko oma asennoituminenkin syynä, kun joutuu paskoihin häihin? Ja tietty valmistautuminen: syö, juo, käy vessassa ja pukeutuu SÄÄN mukaan.

[/quote]

Tässä pyydettiin kuvailemaan paskimpia häitä, ei sellaisia jossa SULLA on ollut mukavaa. Toki onhan nekin häät voineet olla sellaiset, että SULLA oli mukavaa, mutta muilla ei...

Iso osa ihmisistä ei voi sietää yhteislaulua tai leikkejä, miksi niihin pitää PAKOTTAA kaikki?

Vierailija
122/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat, kun ei ole paljon kokemuksia. Meillä oli kutsuttu vain lähimmät, vihkiminen kappelissa ja kahvitarjoilu asunnossamme. Tarkoitus oli, että me tarjoilemme miehen kanssa vieraille kahvit ja sitten saavat mennä kotiinsa. Äitini mieliksi järjestettiin minihäät, kun olen ainoa tytär. Mutta miehen sisaret ajoivat minut pois keittiöstä ja sitten olin itse ihmeissäni, että mitä tässä nyt pitää tehdä. Meillä siis oli oikeastaan vain kutsuttu lähisuku käymään kylässä ja vihkiminen siinä sivussa ensin. Sain kuulla, että miksei minulla ole kunnon hääpukua, missä meidän sormukset ovat (meillä ei ole niitä vieläkään, muuta kuin se vihkitilaisuutta varten ostettu halpa sormus). Mä en ollut ollut ennen omiani kuin yksissä häissä ihan lapsena, joten en tiennyt yhtään miten homma pitää järjestää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:03"]

Omat, kun ei ole paljon kokemuksia. Meillä oli kutsuttu vain lähimmät, vihkiminen kappelissa ja kahvitarjoilu asunnossamme. Tarkoitus oli, että me tarjoilemme miehen kanssa vieraille kahvit ja sitten saavat mennä kotiinsa. Äitini mieliksi järjestettiin minihäät, kun olen ainoa tytär. Mutta miehen sisaret ajoivat minut pois keittiöstä ja sitten olin itse ihmeissäni, että mitä tässä nyt pitää tehdä. Meillä siis oli oikeastaan vain kutsuttu lähisuku käymään kylässä ja vihkiminen siinä sivussa ensin. Sain kuulla, että miksei minulla ole kunnon hääpukua, missä meidän sormukset ovat (meillä ei ole niitä vieläkään, muuta kuin se vihkitilaisuutta varten ostettu halpa sormus). Mä en ollut ollut ennen omiani kuin yksissä häissä ihan lapsena, joten en tiennyt yhtään miten homma pitää järjestää. 

[/quote]

Ei nuo olleet epäonnistuneet häät vaan ihan hyvät. Juuri sellaiset kuin olitte tarkoittaneet, siis kahvihetki lähimpien sukulaisten kanssa. Pukuasi moittineet miehen sisaret olivat väärässä. Isoihin hääjuhliin pukeudutaan yhdellä lailla, tämäntapaiseen tilaisuuteen toisella lailla. Jos muut sitten keittivät ne kahvit sinun puolestasi, olkoon se sitten vaikka heidän häälahjansa. Pienet ja vaatimattomat häät ovat just yhtä hyvät kuin isot juhlat, jokainen makunsa mukaan.

Vierailija
124/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:10"]

Olen kuullut yhden kauhutarinan 150 hengen hienoista, hartaasti suunnitelluista hääjuhlista, jossa koko seurue sai jotain ruoasta ruokamyrkytyksen. 

[/quote]

Mä oon kuullut tarinan ilmeisesti samoista häistä. Joo ei kiva.

[/quote]

Mä olin näissä. Keski- Suomi vajaa 15 vuotta sitten. En kyllä itse sairastunut, joku vaisto kehotti välttämään hyvännäköistä kylmää salaattia jossa oli lihaa. Ihanat kesähäät, ei mitään näistä kauhutarinoista mitä tässä oli, kaikki huomioitiin, ruoka oli hyvää, mukavat juhlat. Kuulin jälkeenpäin että suurin osa vieraista oli sairastunut.

Vierailija
125/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 17:55"]Perusongelma on mielestäni siinä, että nykyajan morsiusparit keskittyvät itseensä eivätkä tajua olevansa isäntänä vieraille.

Missä muissa juhlissa isäntä yhtäkkiä poistuu kesken kaiken otattamaan itsestään valokuvia ja jättää vieraat kuin nallin kalliolle? Pahimmassa tapauksessa pariksi tunniksi seisomaan johonkin pihamaalle helteeseen ilman istumapaikkoja, ruokaa tai edes juomaa, kuten tässäkin ketjussa on kerrottu. Vieraat ovat kirjaimellisesti kutsuttuja vieraita, eivät mitään koristeita tai rekvisiittaa, jonka tarkoitus on vain aplodeerata prinsessalle.

Missä muissa juhlissa isäntäväki keskittyy siihen, että itsellä ja lähimmillä ystävillä on kivaa, kertoilee sisäpiirin vitsejä toisilleen ja unohtaa "vähäarvoisemmat" vieraat kokonaan? Mahdollisesti vielä juo itsensä tukkihumalaan tai ei piittaa siitä, että puolet väestä jää nälkäisiksi kun ruoka loppuu kesken.

Kohtelias hääpari otattaisi ne kuvansa vaikka jo edellisenä päivänä tai viimeistäänkin ennen vihkimistä. Tai vaikka häämatkan jälkeen. Juhla on juhla ja sen pitää edetä sujuvasti ja ilman taukoja. Vieraita kutsutaan sen verran kuin budjetissa on varaa (eli että ruokaa on sen verran, että kaikille varmasti riittää).

Jos on tarkoitus vain bilettää parin parhaan kaverin kanssa ja vetää viinaa kaksin käsin, sitten jätetään ne isotädit kokonaan kutsumatta. Jokainen kutsuttu ansaitsee sen, että tuntee olevansa tervetullut.
[/quote]

Muuten oon sun kanssa samaa mieltä, mutta itse en halua ottaa HÄÄkuvia ennen vihkimistä. Tuntuis jotenkin feikiltä poseerata vihkisormus sormessa, ennenkuin on "tahdottu". Kukin tietty tyylillään, mutta itte en tässä halua joustaa myöskään sen takia, että olen sen verran perinteinen, että en hakua miehen näkevän minua ennen vihkimistä. Eikä tää oo mun mielestä itsekästä, jos kuvauksen hoitaa sujuvasti, nopeasti ja huolehtii vieraiden viihtymisestä. Kuvauspaikat voi käydä kattoon valmiiksi jos tahtoo potretit miljöössä. Vieraiden viihtyminen on todella tärkeää, eikä meidän häihin olekaan tulossa ketään "se oli pakko kutsua" ja jokainen vieras on meille tärkeä.
Ite oon ollu vieraina häissä, jossa alussa kuulutettiin maljat, jonka perään ruokailu ja jonka perään kahvit. Häissä ei ollut MITÄÄN ohjelmaa, ei tervetulopuhetta puhumattakaan muista puheista, ei leikkejä, ei kimpun heittoa, ei yhtään mitään..eikä missään lukenut ohjelmaa tai päivän kulkua. Puitteet oli kauniit, mutta sisältö puuttui täysin. 80% vieraista oli lähtenyt klo 19 mennessä..(vihkiminen alkoi klo 14..). Bändi soitti tyhjälle lattialle.
T: se tän kesän tuleva morsian

Vierailija
126/1007 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloimmatja tylsimmät häät, missä itse olen ollut, olivat sellaiset joissa ei ollut mitään ohjelmaa. Vieraat palloilivat siellä täällä kuivin suin, kun morsiuspari seurueineen piti hauskaa. Muut vieraat olivat todellakin vain yleisönä kuivin suin. Huvittavinta oli seurata, miten morsian katosi välillä takahuoneeseen huikalle ja alkoi humaltua silmissä. Ko. juhlapaikassa oli A-oikeudet, joten eivät raaskineet tarjoilla vieraille mitään. Tosin sitä ei saanut itsekään ostaa. Osa vieraista kävi lähihuoltamolta hakemassa oman peräkonttibaarin. Niiiin noloa. Pois ei kuitenkaan kehdattu lähteä ennen kuin häävalssi oli tanssittu.

Vierailija
127/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Kuvailit juuri ihannehääni (vieraan kannalta siis): vihkiminen, heti maljat, ruokailu ja kahvit. Ei puheita, ei leikkejä eikä kimpun heittoa. Jos tilaisuus on alkanut kello 14, niin kello 19 on juuri sopiva aika lähteä kotiin, viiden tunnin juhla on jo aika pitkä.

Ylivoimainen valtaosa vieraista (sisimmässään tai avoimesti) inhoaa niitä kömpelöitä ja noloja hääleikkejä ja myötähäpeää niitä onnettomia juhlapuheita. Parhaat häät ovat ohjelmattomat häät: nostetaan malja hääparille, syödään hyvä ateria mahdollisesti hyvän musiikin säestyksellä, ja siinä se.

Vierailija
128/1007 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS tästä ketjusta!

Tästä olen saanut tosi paljon vinkkejä siitä, mikä kaikki voi mennä häissä pieleen. Osaan nyt ainakin kaikkia näitä nimettyjä varoa. Vaikka kai niitä sudenkuoppia on vielä lisääkin. Joten kaikki lisäkokemuksetkin huonoista häistä on tervetulleita. :D

Vierailija
129/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä monien häiden ongelma on, että morsiuspari jotenkin näkee, että he ovat se, joiden pitää nauttia. Tottakai isäntäväelläkin on oikeus pitää hauskaa, mutta juhlathan järjestetään VIERAILLE. Sama logiikka yleensä on näillä ihmisillä kaikkeen. Kutsuvat joitain kylään ja sitten lähtökohta on koko ajan, mistä itse pidetään.

Vierailija
130/1007 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 15:47"]

Noloimmatja tylsimmät häät, missä itse olen ollut, olivat sellaiset joissa ei ollut mitään ohjelmaa. Vieraat palloilivat siellä täällä kuivin suin, kun morsiuspari seurueineen piti hauskaa. Muut vieraat olivat todellakin vain yleisönä kuivin suin. Huvittavinta oli seurata, miten morsian katosi välillä takahuoneeseen huikalle ja alkoi humaltua silmissä. Ko. juhlapaikassa oli A-oikeudet, joten eivät raaskineet tarjoilla vieraille mitään. Tosin sitä ei saanut itsekään ostaa. Osa vieraista kävi lähihuoltamolta hakemassa oman peräkonttibaarin. Niiiin noloa. Pois ei kuitenkaan kehdattu lähteä ennen kuin häävalssi oli tanssittu.

[/quote]

Opetus: kutsu väkeä vain se määrä, jonka kykenet syöttämään ja juottamaan. He ovat kutsuvieraita, eivät juhlapukuisia lavasteita tai pelkkää yleisöä, jonka tarkoitus on osoittaa suosiota morsmaikolle ja tämän parhaille ystävättärille. Eivätkä varsinkaan posteljooneja, joiden ainoa tarkoitus on kiikuttaa paikalle rahakuoria.

Vierailija
131/1007 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 11:11"]Uskovaisen nuoren sukulaispariskunnan häät. Miksi oli paskat?

Häät oli ensinnäkin jossain seurakunnan tiloissa, jotka oli vierasmäärään nähden aivan liian pienet. Siellä oli huone täynnä tiukkaan ahdettuja pöytiä, ei tilaa yhtään esim. vapaaseen kulkemiseen saati tanssimiseen tms. Tarjoilu: huonoa sulhasen kaverin tekemää omituista salaattia ja jotain hyvin arkista lämmintä ruokaa. Hääkakku oli ainoa mikä oli sentään tilattu konditoriasta ja oli ok. Ei alkoholia, koska pariskunta ei sellaisen juomista hyväksy vakaumuksensa takia. Ohjelma: Loputtomia puheita ja yhteislauluja, hengellisiä. Aika jumalattoman tylsiltä ja pitkiltä tuntui ne häät kyllä minusta.
[/quote]

Mitkä olivat parin nimikiraimet?

Vierailija
132/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 17:55"]Perusongelma on mielestäni siinä, että nykyajan morsiusparit keskittyvät itseensä eivätkä tajua olevansa isäntänä vieraille. Missä muissa juhlissa isäntä yhtäkkiä poistuu kesken kaiken otattamaan itsestään valokuvia ja jättää vieraat kuin nallin kalliolle? Pahimmassa tapauksessa pariksi tunniksi seisomaan johonkin pihamaalle helteeseen ilman istumapaikkoja, ruokaa tai edes juomaa, kuten tässäkin ketjussa on kerrottu. Vieraat ovat kirjaimellisesti kutsuttuja vieraita, eivät mitään koristeita tai rekvisiittaa, jonka tarkoitus on vain aplodeerata prinsessalle. Missä muissa juhlissa isäntäväki keskittyy siihen, että itsellä ja lähimmillä ystävillä on kivaa, kertoilee sisäpiirin vitsejä toisilleen ja unohtaa "vähäarvoisemmat" vieraat kokonaan? Mahdollisesti vielä juo itsensä tukkihumalaan tai ei piittaa siitä, että puolet väestä jää nälkäisiksi kun ruoka loppuu kesken. Kohtelias hääpari otattaisi ne kuvansa vaikka jo edellisenä päivänä tai viimeistäänkin ennen vihkimistä. Tai vaikka häämatkan jälkeen. Juhla on juhla ja sen pitää edetä sujuvasti ja ilman taukoja. Vieraita kutsutaan sen verran kuin budjetissa on varaa (eli että ruokaa on sen verran, että kaikille varmasti riittää). Jos on tarkoitus vain bilettää parin parhaan kaverin kanssa ja vetää viinaa kaksin käsin, sitten jätetään ne isotädit kokonaan kutsumatta. Jokainen kutsuttu ansaitsee sen, että tuntee olevansa tervetullut. [/quote] Muuten oon sun kanssa samaa mieltä, mutta itse en halua ottaa HÄÄkuvia ennen vihkimistä. Tuntuis jotenkin feikiltä poseerata vihkisormus sormessa, ennenkuin on "tahdottu". Kukin tietty tyylillään, mutta itte en tässä halua joustaa myöskään sen takia, että olen sen verran perinteinen, että en hakua miehen näkevän minua ennen vihkimistä. Eikä tää oo mun mielestä itsekästä, jos kuvauksen hoitaa sujuvasti, nopeasti ja huolehtii vieraiden viihtymisestä. Kuvauspaikat voi käydä kattoon valmiiksi jos tahtoo potretit miljöössä. Vieraiden viihtyminen on todella tärkeää, eikä meidän häihin olekaan tulossa ketään "se oli pakko kutsua" ja jokainen vieras on meille tärkeä. Ite oon ollu vieraina häissä, jossa alussa kuulutettiin maljat, jonka perään ruokailu ja jonka perään kahvit. Häissä ei ollut MITÄÄN ohjelmaa, ei tervetulopuhetta puhumattakaan muista puheista, ei leikkejä, ei kimpun heittoa, ei yhtään mitään..eikä missään lukenut ohjelmaa tai päivän kulkua. Puitteet oli kauniit, mutta sisältö puuttui täysin. 80% vieraista oli lähtenyt klo 19 mennessä..(vihkiminen alkoi klo 14..). Bändi soitti tyhjälle lattialle. T: se tän kesän tuleva morsian

[/quote]

Se "perinne", että sulhanen ei saa nähdä morsianta ennen vihkimistä, on peräisin Hollywood-elokuvista.

Ja jos olet niin "perinteinen", ettet voi ottaa hääkuvia tai pitää sormusta sormessa ennen vihkimistä, et varmaankaan sitten harrasta seksiäkään ennen vihkimistä? Puhumattakaan, että asuisit sulhasesi kanssa yhdessä ennen vihkimistä?

Vierailija
133/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:57"]tuli niin epäselvä teksti kännykällä, että otan uusiksi.. eli, serkun häät Suomenlinna. tulimme Mikkelistä asti, oli syksy ( elokuun loppu tai syyskuun alku).  KUKAAN ei maininnut että pitäisi pukeutua lämpimästi, joten oli melko karmea yllätys tajuta että lautatalta piti kävellä saaren läpi kellarimaiseen tilaan, jossa hääjuhla pidettiin. minulla oli ohuet mekko ja pitsibolero sekä korkokengät..  äitini lähes itki puolestani kun kompuroin perässä nenä valuen ja mies koetti lohduttaa" ettei varmasti ole enää pitkä matka" etten jäätyisi. siis voi helvetti, sanon minä! ette sitten yhtään varoittaneet! :Ovessakin oli ulkona, joten vessareissu piti tehdä pimeässä ja hirveässä tuulessa ! kun lopulta pääsimme takaisin Helsinkiin ja hotelliin, kiskoin lämpimäkseni kunnon kännit.. [/quote] Et sitten itse voinut yhtään ottaa etukäteen selvää juhlapaikasta? Taidat olla juuri näitä mikrossakissankuivattajatyyppejä...

[/quote]

olin uskossa, että ne olisivat KIRKOSSA koska sellaisen tiesin sieltä löytyvän. en myöskään ollut ikinä käynyt Suomenlinnassa, en tiennyt kävelymatkoista enkä osannut ajatella että siellä tuulee niin pirusti! äidillä oli muistaakseen suorat housut ja neuletakki, mieheni asua en muista mutta kellekään ei oltu vinkattu että päällystakkia mukaan ja kengät joilla voisi kävellä! :/ menimme satamaan taksilla  ja lautalla sinne Suomenlinnan, luulin että kävelemme vain pari metriä tai sitten saamme autokyydin..!  oli tod. vittumainen yllätys kömpiä puolipukeissa ja kuuden sentin koroissa koko pirun saaren läpi..

ja se ulkovessa.....! käännyin pimeässä ja kovassa tuulessa väärään suuntaan, sen jälkeen päätin että pidättelen hotelliin asti.

"se joka jäätyi Suomenlinnan kellariin"

[/quote]

Haloo! Ohut mekko ja pitsibolero merenrannalla pidettäviin syyshäihin... Meinasitko, että koko hääjuhla vihkimisisestä aamuillan jatkoihin tapahtuisi siellä kirkossa? Ja kuuluu kyllä ihan yleissivistykseen tietään mikä Suomenlinna on.

[/quote]

Olen nyt alkuperäisen kirjoittajan puolella. Asun Suokissa ja olen törmännyt vuosien varrella vaikka kuinka moneen väärään luuloon. Suomenlinnaa ei tunneta tarpeeksi. Esim. että tänne tulee silta (juu ei), että huoltotunnelia pääsee asukkaat ajelemaan saareen (vain hälytysajoneuvot), että lautalla pääsee asukkaat/juhlijat ilmaiseksi (kaikille pärstään katsomatta 40 euroa meno-paluu)... Jne. 

Monelle juhlijalle Suokin välimatkat tulevat yllätyksenä, luullaan että kaikki on täällä hyvin lähellä. Yllätys onkin että täällä on monta saarta ja kauimmainen juhlatila pitkän matkan päässä. Säälittää kyllä katsella näitä juhlijoita vähissä vaatteissa ja huimissa koroissa (onnea vaan mukulakivillä kulkemiseen) toikkaroimassa. Ja säälittää nekin mummut ja papat joille sitä kuljetusta ei ole hommattu (tuomalla siis vaikka se yksi auto saareen ja maksamalla sen maksun) ja nämä raukat muiden taluttamana raahautuu eteenpäin. 

Itse olen järjestänyt täällä yhden sun toisenkin tapahtuman ja muistuttelen aina vieraita Suokista: Harvoista lautta-aikatauluista, säästä, kävelystä... Kartankin yleensä laitan vielä liitteeksi kun täällä eksyy niin helposti. :)

[/quote]

alkuperäinen kirjoittaja kiittää :) muiden lyttäys sai tuntemaan itseni tyhmäksi maalaisjuntiksi..

Vierailija
134/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^  Vähän ohi teeman, mutta Suomenlinna (niin viehättävä kuin onkin) ei ole kovin fiksu valinta häille, jotka järjestetään muulloin kuin kesäaikaan tai joihin osallistuu myös vanhoja ihmisiä. Itsekin olen siellä taivaltanut kerran jos toisenkin ja seurannut niitä onnettomia kanssavieraita, jotka tasapainoilevat korkkareissa tai vielä pahempaa, kävelykepin tai pyörätuolin kanssa. Varsinkin jos ilma on kylmä ja/tai sateinen, niin kyllä se kilometrien taapertaminen vähän vie sitä juhlatunnelmaa...

Mutta silti olen sitä mieltä, että syksyhäihin ja/tai merelle ei ole kovin fiksua ikinä lähteä ilman lämpimiä vaatteita, ei vaikka kuinka olettaisi kävelymatkat todellisuutta lyhyemmiksi. (Joo, olen vanha kalkkis, mutta Siperia on opettanut ainakin tämän...)

Vierailija
135/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 17:58"]

Ihme juttu, oman kokemuksen mukaan yhdet ihan mukavimmista häistä oli sellaiset, joissa hääpari oli kuvauksessa pari tuntia, mutta meille oli varattu juomaa ja pientä naposteltavaa hääpaikalle (oli ihana kesäpäivä, oltiin pihalla ja juteltiin) ja samoissa häissä oli vielä sitä paljon parjattua yhteislaulua ja pitkiä puheita. Eikä ollut edes mitkään tosi hyvät kaverit kyseessä, miehen duunikaveri... et oisko oma asennoituminenkin syynä, kun joutuu paskoihin häihin? Ja tietty valmistautuminen: syö, juo, käy vessassa ja pukeutuu SÄÄN mukaan.

[/quote]

Tässä pyydettiin kuvailemaan paskimpia häitä, ei sellaisia jossa SULLA on ollut mukavaa. Toki onhan nekin häät voineet olla sellaiset, että SULLA oli mukavaa, mutta muilla ei...

Iso osa ihmisistä ei voi sietää yhteislaulua tai leikkejä, miksi niihin pitää PAKOTTAA kaikki?

[/quote]Kuka muka PAKOTTAA laulamaan yhteislaulussa? Onko siellä joku laulupoliisi joka kiertelee, tökkii niitä jotka ei laula ja huutelee "Maija ei laula, nyt ÄÄNTÄ!!!"

Vierailija
136/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:25"]

[/quote]

[/quote]Kuka muka PAKOTTAA laulamaan yhteislaulussa? Onko siellä joku laulupoliisi joka kiertelee, tökkii niitä jotka ei laula ja huutelee "Maija ei laula, nyt ÄÄNTÄ!!!"

[/quote]

Useimmissa häissä on. Sitä kutsutaan kaasoksi. Jos se ei pakota laulamaan, ainakin se pyssyllä uhaten pakottaa kaikki osallistumaan, kun pitää leikkisästi arvata mitkä kalsarit kuuluu sulhaselle ja mitkä stringit morsiamelle. Pahimmassa tapauksessa vielä senkin, mitkä on anopin alkkarit.

Parhaat häät on häät joissa ei ole ohjelmaa.

Vierailija
137/1007 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi sillain hauskasti, että yks ei-niin-lähisukulainen jonka kyllä olin kuullut menevän naimisiin laittoi mulle Facebookissa viestiä (ilmeisesti sama viesti oli lähtenyt useemmalle muullekkin viestin sisällön perusteella) jossa luki jotakuinkin näin "Meidän hääjuhlaan tuli peruutuksia joten muutamia paikkoja olisi vielä vapaana, laittakaa viestiä jos haluatte osallistua." Sanomattakin lienee selvää etten paljon laittanut :D 

Vierailija
138/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käymistä häistä epäonnistuneimmat oli mun serkun häät. Ihanat puitteet, kaunis morsian ja komea sulhanen, loistava ateria upeassa ympäristössä ja orkesteri soitti taustalla. Mutta serkku (se sulhanen) oli tohvelisankarina pakotettu naimisiin, vaikka se olisi vain tahtonut vähän hengailla sen tytön kanssa parempaa odotellessa (ihan reilusti tunnusti tämän mulle vähän ennen häitä).

Joo, katkera erohan siitä sitten lopulta seurasi kun serkkupoika lopulta löysi sen paremman.

Vierailija
139/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 17:58"]

[/quote]

[/quote]
Mun anoppi tekee juurikin tätä.

Vierailija
140/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:25"]

[/quote]

[/quote]

Useimmissa häissä on. Sitä kutsutaan kaasoksi. Jos se ei pakota laulamaan, ainakin se pyssyllä uhaten pakottaa kaikki osallistumaan, kun pitää leikkisästi arvata mitkä kalsarit kuuluu sulhaselle ja mitkä stringit morsiamelle. Pahimmassa tapauksessa vielä senkin, mitkä on anopin alkkarit.

Parhaat häät on häät joissa ei ole ohjelmaa.

[/quote]

Näin. Eräissä häissä todellakin pakotettiin tunkemaan kalsarit iltalaukkuun ja sitten hassunhauskasti palauttamaan ne sulhaselle jonkun leikin aikana. Tosin itse heitin ne vessan roskikseen.

Ohjelmaluo tunnelmaa, jos se on hyvää ja kaikki sujuu mutkattomasti. Joskus on käynyt mielessä, että kannattaisiko palkata ihan ulkopuolinen seremoniamestari. Itselle hyvät häät = viihtyisä tila, hyvä ruoka/juoma ja rento tunnelma/ohjelma. Esim. Hääpuku, hääauto, hääkarkit jne. ovat vieraan kannalta ihan toissijaisia juttuja.