Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paskimmat tai epäonnistuneimmat HÄÄT missä ootte ollut?

Vierailija
14.01.2015 |

Mitä tapahtui?

Eikä nyt tänne sit mitään "käy sääliksi kun toisten häitä haukutte" -settiä, täällähän niistä on hyvä avautua!

Itellä ei oo ollut mitään erityisen huonoja, tylsiä häitä on ollut joissa ei selkeää ohjelmaa, yksissä ei ollut esim. mitään puheita ja leikkeinä vaan sulhasen ryöstö joka oli tosi kiusallinen morsiammelle ja sit tää leikki missä vieraat nostelee korista lappuja joissa on jotain tehtäviä.... tuskin kukaan näitä tehtäviä tulee ikinä toteuttamaan.

Kommentit (1007)

Vierailija
101/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiusparin laajasta ystäväpiiristä jokainen lauloi jotain osasi tai ei. Kaikki samat kaverit osallistuivat kamaliin, tylsiin hääleikkeihin, jotka huipentuivat monen tunnin kestävään morsiamen ryöstöön lähiterassille. Muut vieraat istuivat koko tämän teatterin ajan tuoleillaan täysin kuivin suin hyvin vittuuntuuneina. Häät olivat suorastaan nolouden huippu, morsiuspari ja entourage vieläkin puhuvat kuinka hauskat ja ihanat häät oli ollut. Huh.

Oliskohan morsiuspari reagoinut, jos yksi ja sitten toinen ja kolmaskin heidän kutsuvieraistaan olisi ilmestynyt sinne samaiselle lähiterassille?

Vierailija
102/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

av mammojen kakarat juoksi pitkin kirkkoa, hääpaikka ja oli kaataa tarjoilijat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ystäväni häät olivat todella tylsät. Ennen juhlapaikalle siirtymistä hääpari kävi ottamassa kuvat, jossa vierähti lähemmäs kaksi tuntia. Oli todella mukavaa odotella helteessä nälissään. En tuntenut porukasta oikein ketään, vain morsiamen ja kaksi kaasoista. Ei siinä muuten mitään, tykkään kyllä jutella vieraidenkin ihmisten kanssa, mutta kyllä oli vähän yksinäinen olo. Olin siis suurimman osan ajasta yksin, ja muita juhlavieraita ei edes oikein kiinnostanut seurani. Pöytäseurueeni oli täysin toisesta ulottuvuudesta kuin minä, joten juttelu oli väkinäistä mutisemista säästä. Suurimmaksi osaksi olimme hiljaa. Hääpari sukulaisineen ovat uskovaista porukkaa, joten puheet olivat uskonnollissävytteisiä todella pitkiä paasauksia. Alkoholitarjoilua ei ollut tietenkään. Ohjelma oli väkinäistä ja tylsää, eikä oikein ketään, edes hääparia tuntunut se kiinnostavan. Häät loppuivat iltaviiden aikaan, onneksi.

Vierailija
104/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 11:23"]Olen ollut vain kivoissa häissä ja tätähän ei kysytty, mutta äitini oli häissä, joissa sulho joi itsensä kovaan humalaan ja tappeli loppujuhlista vieraiden kanssa. Eropaperit lähti heti juhlien jälkeen.
[/quote]
Meidän häissä kävisi juuri näin. Siksi niitä ei tule koskaan!

Vierailija
105/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:57"]tuli niin epäselvä teksti kännykällä, että otan uusiksi.. eli, serkun häät Suomenlinna. tulimme Mikkelistä asti, oli syksy ( elokuun loppu tai syyskuun alku).  KUKAAN ei maininnut että pitäisi pukeutua lämpimästi, joten oli melko karmea yllätys tajuta että lautatalta piti kävellä saaren läpi kellarimaiseen tilaan, jossa hääjuhla pidettiin. minulla oli ohuet mekko ja pitsibolero sekä korkokengät..  äitini lähes itki puolestani kun kompuroin perässä nenä valuen ja mies koetti lohduttaa" ettei varmasti ole enää pitkä matka" etten jäätyisi. siis voi helvetti, sanon minä! ette sitten yhtään varoittaneet! :Ovessakin oli ulkona, joten vessareissu piti tehdä pimeässä ja hirveässä tuulessa ! kun lopulta pääsimme takaisin Helsinkiin ja hotelliin, kiskoin lämpimäkseni kunnon kännit.. [/quote] Et sitten itse voinut yhtään ottaa etukäteen selvää juhlapaikasta? Taidat olla juuri näitä mikrossakissankuivattajatyyppejä...

[/quote]

olin uskossa, että ne olisivat KIRKOSSA koska sellaisen tiesin sieltä löytyvän. en myöskään ollut ikinä käynyt Suomenlinnassa, en tiennyt kävelymatkoista enkä osannut ajatella että siellä tuulee niin pirusti! äidillä oli muistaakseen suorat housut ja neuletakki, mieheni asua en muista mutta kellekään ei oltu vinkattu että päällystakkia mukaan ja kengät joilla voisi kävellä! :/ menimme satamaan taksilla  ja lautalla sinne Suomenlinnan, luulin että kävelemme vain pari metriä tai sitten saamme autokyydin..!  oli tod. vittumainen yllätys kömpiä puolipukeissa ja kuuden sentin koroissa koko pirun saaren läpi..

ja se ulkovessa.....! käännyin pimeässä ja kovassa tuulessa väärään suuntaan, sen jälkeen päätin että pidättelen hotelliin asti.

"se joka jäätyi Suomenlinnan kellariin"

[/quote]:D Pitäiskö kutsuun kuin kutsuun tästä lähtien painaa "Jos sää on viileä, kehoitamme varustautumaan takilla." Kun ei kaikki näköjään tajua. 

Vierailija
106/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 11:23"]Olen ollut vain kivoissa häissä ja tätähän ei kysytty, mutta äitini oli häissä, joissa sulho joi itsensä kovaan humalaan ja tappeli loppujuhlista vieraiden kanssa. Eropaperit lähti heti juhlien jälkeen. [/quote] Meidän häissä kävisi juuri näin. Siksi niitä ei tule koskaan!

[/quote]

Meinaatko kuitenkin, että elelet edelleen tuon sulhosi kanssa? Vai onko sulla kuitenkin etsinnässä joku, joka potentiaalisesti ei omissa häissään tinttaisi vieraitaan turpaan?

Vierailija
107/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuun häissä sattui todella kylmä ja sateinen päivä. Juhlatila oli vanha lato tms iso tila missä ei ollut mitään lämmitystä. Vierailla oli takit päällä juhlan ajan koska sisällä oli niin kylmä. Muuten juhlassa ei ollut valittamista mutta tunnelma ei oikein lähtenyt nousuun kun kaikki palelivat.

Vierailija
108/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:16"]

Ruokana hernekeitto, ei jälkiruokaa, kahvia sentään sai. Jos halusi juoda, omat juomat mukaan (luki oikein kutsussa). Ja lahjaksi rahaa (juhlapaikalle mentäessä oli oikeen purkki mihin sai tiputtaa rahansa). Ei bändiä. Muutama puhe taisi olla. Paljon vieraita.

[/quote]Voiko tällainen olla totta?!? Jos niin on aikamoinen pohjanoteeraus. Kuka haluaa omissa häissään hernekeittoa ja kahvia? Ja purkkiin pudotettavat rahat..

Minkähän ikäisistä ihmisistä oli kyse? Ei varmaankaan kovin korkeastikoulutetuista..

Vierailija
109/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juttu, oman kokemuksen mukaan yhdet ihan mukavimmista häistä oli sellaiset, joissa hääpari oli kuvauksessa pari tuntia, mutta meille oli varattu juomaa ja pientä naposteltavaa hääpaikalle (oli ihana kesäpäivä, oltiin pihalla ja juteltiin) ja samoissa häissä oli vielä sitä paljon parjattua yhteislaulua ja pitkiä puheita. Eikä ollut edes mitkään tosi hyvät kaverit kyseessä, miehen duunikaveri... et oisko oma asennoituminenkin syynä, kun joutuu paskoihin häihin? Ja tietty valmistautuminen: syö, juo, käy vessassa ja pukeutuu SÄÄN mukaan.

Vierailija
110/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:25"]

Ihme juttu, oman kokemuksen mukaan yhdet ihan mukavimmista häistä oli sellaiset, joissa hääpari oli kuvauksessa pari tuntia, mutta meille oli varattu juomaa ja pientä naposteltavaa hääpaikalle (oli ihana kesäpäivä, oltiin pihalla ja juteltiin) ja samoissa häissä oli vielä sitä paljon parjattua yhteislaulua ja pitkiä puheita. Eikä ollut edes mitkään tosi hyvät kaverit kyseessä, miehen duunikaveri... et oisko oma asennoituminenkin syynä, kun joutuu paskoihin häihin? Ja tietty valmistautuminen: syö, juo, käy vessassa ja pukeutuu SÄÄN mukaan.

[/quote] Niinpä. Tylsillä ja mielikuvituksettomilla tyypeillä on aina tylsää, niitä pitää viiiiiiiihdyttää.

Vierailija
111/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen virhe häiden järjestelyssä, etenkin jos hääparit ovat hyvin nuoria, on järjestää omille kavereille hyvät bileet. Etenkin, kun vanhemmat yleensä maksaa nämä pirskeet. En ymmärrä tällaista, kavereiden kanssahan voi bilettää koska vaan.

Häissä pitää ottaa huomioon eri ikäiset kutsuvieraat. Rentoihinkin hääjuhliin kuuluu tietynlainen arvokkuus ja perinteiden kunnioitus. Hääparin kuuluu myös jutella kaikkien vieraiden kanssa.

Olin kerran vieraana häissä, joissa morsiamen yli kahdeksankymppinen isoäiti oli sijoitettu kököttämään juhlasalin peränurkkaan. samoin tädit, sedät, enot ja muut vanhemmat sukulaiset istuivat siellä salin perukoilla. Kunniapaikat valtasivat hääparin teini-ikäiset kaverit.

Musiikki oli valittu tyydyttämään vain näiden teinien  mieltymyksiä. Vilkaisin joskus illan mittaan sinne isoäidin suuntaan. Siellä vanhus istui orvon näköisenä melko tyhjässä salissa, kun suurin osa porukasta oli jatkuvasti pihalla tupakalla.

Tällainen on ilmiselvä moka ja johtunee juuri tästä morsiusparien yleisestä käsityksestä, että juhlat ovat heidän juhlansa, eikä piitata pätkääkään muiden kuin omien kavereiden viihtymisestä. Väkisinhän siinä tulee tunne, että on kuokkimassa. Rahakuori kyllä kelpaa.

Vierailija
112/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:25"]

[/quote] Niinpä. Tylsillä ja mielikuvituksettomilla tyypeillä on aina tylsää, niitä pitää viiiiiiiihdyttää.

[/quote]Niin, ja toisaalta ohjelmakaan ei kuitenkaan kelpaa - leikit on noloja, esitykset surkeita ja puheet tylsiä. 

Vierailija
113/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä  on moneen kertaan tullut esille, että vieraat on jätetty odottamaan hääparia kuvauksesta tunneiksi, ilman että on varattu mitään syötävää tai juotavaa vieraille. Kyllähän siinä tylsimykset mielikuvitusta tosiaan tarvitsevatkin, jos tällaista hauskana yrittää pitää.

Vierailija
114/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 17:55"]Perusongelma on mielestäni siinä, että nykyajan morsiusparit keskittyvät itseensä eivätkä tajua olevansa isäntänä vieraille. Missä muissa juhlissa isäntä yhtäkkiä poistuu kesken kaiken otattamaan itsestään valokuvia ja jättää vieraat kuin nallin kalliolle? Pahimmassa tapauksessa pariksi tunniksi seisomaan johonkin pihamaalle helteeseen ilman istumapaikkoja, ruokaa tai edes juomaa, kuten tässäkin ketjussa on kerrottu. Vieraat ovat kirjaimellisesti kutsuttuja vieraita, eivät mitään koristeita tai rekvisiittaa, jonka tarkoitus on vain aplodeerata prinsessalle. Missä muissa juhlissa isäntäväki keskittyy siihen, että itsellä ja lähimmillä ystävillä on kivaa, kertoilee sisäpiirin vitsejä toisilleen ja unohtaa "vähäarvoisemmat" vieraat kokonaan? Mahdollisesti vielä juo itsensä tukkihumalaan tai ei piittaa siitä, että puolet väestä jää nälkäisiksi kun ruoka loppuu kesken. Kohtelias hääpari otattaisi ne kuvansa vaikka jo edellisenä päivänä tai viimeistäänkin ennen vihkimistä. Tai vaikka häämatkan jälkeen. Juhla on juhla ja sen pitää edetä sujuvasti ja ilman taukoja. Vieraita kutsutaan sen verran kuin budjetissa on varaa (eli että ruokaa on sen verran, että kaikille varmasti riittää). Jos on tarkoitus vain bilettää parin parhaan kaverin kanssa ja vetää viinaa kaksin käsin, sitten jätetään ne isotädit kokonaan kutsumatta. Jokainen kutsuttu ansaitsee sen, että tuntee olevansa tervetullut. [/quote] Muuten oon sun kanssa samaa mieltä, mutta itse en halua ottaa HÄÄkuvia ennen vihkimistä. Tuntuis jotenkin feikiltä poseerata vihkisormus sormessa, ennenkuin on "tahdottu". Kukin tietty tyylillään, mutta itte en tässä halua joustaa myöskään sen takia, että olen sen verran perinteinen, että en hakua miehen näkevän minua ennen vihkimistä. Eikä tää oo mun mielestä itsekästä, jos kuvauksen hoitaa sujuvasti, nopeasti ja huolehtii vieraiden viihtymisestä. Kuvauspaikat voi käydä kattoon valmiiksi jos tahtoo potretit miljöössä. Vieraiden viihtyminen on todella tärkeää, eikä meidän häihin olekaan tulossa ketään "se oli pakko kutsua" ja jokainen vieras on meille tärkeä. Ite oon ollu vieraina häissä, jossa alussa kuulutettiin maljat, jonka perään ruokailu ja jonka perään kahvit. Häissä ei ollut MITÄÄN ohjelmaa, ei tervetulopuhetta puhumattakaan muista puheista, ei leikkejä, ei kimpun heittoa, ei yhtään mitään..eikä missään lukenut ohjelmaa tai päivän kulkua. Puitteet oli kauniit, mutta sisältö puuttui täysin. 80% vieraista oli lähtenyt klo 19 mennessä..(vihkiminen alkoi klo 14..). Bändi soitti tyhjälle lattialle. T: se tän kesän tuleva morsian

[/quote]

Se "perinne", että sulhanen ei saa nähdä morsianta ennen vihkimistä, on peräisin Hollywood-elokuvista.

Ja jos olet niin "perinteinen", ettet voi ottaa hääkuvia tai pitää sormusta sormessa ennen vihkimistä, et varmaankaan sitten harrasta seksiäkään ennen vihkimistä? Puhumattakaan, että asuisit sulhasesi kanssa yhdessä ennen vihkimistä?

[/quote]

Heh. Vain tällä palstalla laitetaan sanoja väkisin suuhun. Mulle se on ihan se ja sama mistä tuo perinne on peräisin, minun mielestä se on kaunis ja romanttinen. Paljon muuta "perinteistä" meidän häistä ei löydykkään..hollywoodista tosin taitaa olla napattu meidän ulkona tapahtuva siviilivihkiminen? Ja on se jännä, että sivutolkulla on purnattu sitä, ettö kun niitten kuvien oton aikana ei huomioida vieraita lainkaan, niin sitten kun joku aikoo tehdä niin ja huomioida vieraat, niin sitten purnataan että niitä kuvia ei sais ottaa lainkaan juhlan aikana, ettei vaan vieraat kärsi. Ehdottomasti tahdon että jokainen vieras tuntee olonsa tervetulleeksi ja viihtyy koko juhlan ajan, mutta ei tämä poissulje hääkuvien ottamista vasta vihkimisen jälkeen, jos vieraiden viihtyminen on taattu.
Niin ja muistini mukaan yksikään nuista kolmesta lapsesta ei ole neitseellisesti siinnyt ja viimeiset 6v ollaan miehen kanssa samaa taloutta eletty;) ei tiettyjen tapojen/perinteiden noudattaminen tarkoita sitä, että esittää jotain tai tekee niin väkisin, vaan ehkä ihan oikeasti niin tahtoo tehdä.
[/quote]

Eikös ne häät olis pitänyt pitää jo silloin, kun se eka pulla oli sulla uunissa. Siinä sitä hääperinnettä.... Isukki vielä haulikon kanssa vahtimassa, ettei sulhanen karkaa...

Vierailija
115/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta, arvokkaita vinkkejä tulevan kesän morsiamelle ;) vihkimisen jälkeen mennään kuvauksiin, mutta vieraille todellakin on juotavaa ja syötävää tarjolla!:D

Vierailija
116/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa häissä on varmaan ongelma lähinnä se, että kutsutaan "kaikki". Ennen häät olivat sukujuhlia, piste. Nykyään taas monille kaverit ovat ne lähimmät sosiaaliset kontaktit ja suku etäistä. Silti halutaan olla kohteliaita ja kutsua sinne häihin jotain serkkuja ja tätejä tms, joiden kanssa ei olla tekemisissä. Sitten nämä "vieraat vieraat" totta kai kyllästyvät, olivat järjestelyt millaiset hyvänsä. Ensinnäkin he kokevat häihin lähtemisen jo raskaaksi taakaksi, manailevat kun menee rahaa pukuun ja matkoihin ja vielä muka joku lahjakin pitäisi hankkia, he keskittyvät lähinnä juhlan arvosteluun. Kun taas ne lähimmät ihmiset ovat, tai ainakin heidän pitäisi olla, aidosti onnellisia parin puolesta. Eikä silloin haittaa se jos joutuu eri huoneeseen, ruoka ei ole mieleistä tai bändi on paska tai morsiamen isän puhe kökkö.

Esim. itse asun vanhemmistani +300km päässä eivätkä nämä tiedä minkälaista elämäni on nykyään tai mitä esimerkiksi harrastan, hädin tuskin tietävät missä milloinkin olen töissä. Viimeisen 12v ajan olemme nähneet kerran tai kaksi vuodessa päivän tai parin ajan kerrallaan. Saati sitten jotkut serkut, jotka olivat viimeksi läheisiä joskus 25v sitten (olen 31). Jos itse pitäisin häät, pitäisin lähisukulaisille jonkun pienen kahvitilaisuuden ja bileet sitten kavereille, koska tiedän etteivät eläkeikää lähestyvät tätini ja setäni ja enoni ym nauttisi tippaakaan sellaisista juhlista, joista minä ja sulhanen + ne nykyään läheisimmät ihmiset pitävät.

Vierailija
117/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 19-vuotiaana häissä, jotka olivat oikein lämminhenkiset ja mukavat talvisessa Suomenlinnassa. Tunnelmaani häiritsi vain se seikka, että minut sijoitettiin lastenpöytään keskelle tuntemattomia naperoita ja esiteinejä. Tässä pöydässä juotiin limua ja mehua, aikuiset saivat samppanjaa. Tunsin itseni aivan kakaraksi. Kuvat ovat huvittavia, kymmenen pientä lasta ja minä täysikasvuisen näköisenä pillimehua kiskomassa.

Vierailija
118/1007 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Kaikki eivät tosiaan voi istua hääparin vieressä. Siellä istuvat kunniavieraat, ja ne kunniavieraat on morsiamen ja sulhasen vanhemmat ja isovanhemmat. EIVÄT morsiusparin parikymppiset parhaat kaverit.

Mulla nousi karvat pystyyn, kun tässä ketjussa joku kuvaili just tollaista tilannetta. Morsiamen 80-vuotias isoäiti oli tyrkätty jonnekin perimmäisen salin takanurkkaan jossa orpona istuskeli, ja siellä päähuoneessa ilakoi se hädin tuskin teini-iän ylittänyt kaveriporukka.

Jos isoäiti ja isoisä ja muut vanhemmat sukulaiset eivät morsiusparin mielestä parempaa kohtelua ansaitse, niin jätettäköön heidät sitten kutsumatta. Ketään ei ole pakko kutsua.

Tässäkin tapauksessa hyvin luultavaa, että sen peränurkkaan tuupatun isoäidin lahjakuori oli runsain.

Vierailija
119/1007 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 14:40"]

^ Oikein kivat häät teillä tulossa. Aikataulutusta täällä on toivottu niihin häihin, joissa on sitä odotusta ja jonotusta ja leikitystä ja ohjelmaa. Teillähän on vain mukavaa yhdessäoloa hyvän ruuan ääressä ja ilmeisesti pienellä porukalla, ei sitä sen kummemmin tarvitse suunnitella niin kuin ei muutakaan normaalia ravintolailtaa.

[/quote]

Pieni porukkamme on vähän yli 100 nuppia :D Iso suku ja paljon tärkeitä ystäviä ja hyviä kavereita. Kaikki karsittavissa olevat on karsittu jo..

Mutta joo. Vähän stressaa kaikki järjestelyt, ja tämä ketjukin stressaa. Ei varmastikaan kaikkia voi miellyttää, kun ikähaarukkakin on aika laaja, mutta parhaamme yritämme. Ehkä joku eksyy sitten tänne avautumaan paskoista bileistä tuossa parin kuukauden päästä :D

-252

[/quote]

Hyvin se menee. Älä ota tästä ketjusta stressiä vaan oppia eli karsi pois ne ihmisiä eniten ärsyttävät asiat. Tai tehän olette oikeastaan ne jo karsineet. Kun vain pidätte huolen siitä, että se sapuska tosiaan ei lopu kesken vaan kaikki saavat vatsansa täyteen, olette jo voiton puolella. Hyvä ruoka, parempi mieli.  :)

Vierailija
120/1007 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusongelma on mielestäni siinä, että nykyajan morsiusparit keskittyvät itseensä eivätkä tajua olevansa isäntänä vieraille.

Missä muissa juhlissa isäntä yhtäkkiä poistuu kesken kaiken otattamaan itsestään valokuvia ja jättää vieraat kuin nallin kalliolle? Pahimmassa tapauksessa pariksi tunniksi seisomaan johonkin pihamaalle helteeseen ilman istumapaikkoja, ruokaa tai edes juomaa, kuten tässäkin ketjussa on kerrottu. Vieraat ovat kirjaimellisesti kutsuttuja vieraita, eivät mitään koristeita tai rekvisiittaa, jonka tarkoitus on vain aplodeerata prinsessalle.

Missä muissa juhlissa isäntäväki keskittyy siihen, että itsellä ja lähimmillä ystävillä on kivaa, kertoilee sisäpiirin vitsejä toisilleen ja unohtaa "vähäarvoisemmat" vieraat kokonaan? Mahdollisesti vielä juo itsensä tukkihumalaan tai ei piittaa siitä, että puolet väestä jää nälkäisiksi kun ruoka loppuu kesken.

Kohtelias hääpari otattaisi ne kuvansa vaikka jo edellisenä päivänä tai viimeistäänkin ennen vihkimistä. Tai vaikka häämatkan jälkeen. Juhla on juhla ja sen pitää edetä sujuvasti ja ilman taukoja. Vieraita kutsutaan sen verran kuin budjetissa on varaa (eli että ruokaa on sen verran, että kaikille varmasti riittää).

Jos on tarkoitus vain bilettää parin parhaan kaverin kanssa ja vetää viinaa kaksin käsin, sitten jätetään ne isotädit kokonaan kutsumatta. Jokainen kutsuttu ansaitsee sen, että tuntee olevansa tervetullut.