Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paskimmat tai epäonnistuneimmat HÄÄT missä ootte ollut?

Vierailija
14.01.2015 |

Mitä tapahtui?

Eikä nyt tänne sit mitään "käy sääliksi kun toisten häitä haukutte" -settiä, täällähän niistä on hyvä avautua!

Itellä ei oo ollut mitään erityisen huonoja, tylsiä häitä on ollut joissa ei selkeää ohjelmaa, yksissä ei ollut esim. mitään puheita ja leikkeinä vaan sulhasen ryöstö joka oli tosi kiusallinen morsiammelle ja sit tää leikki missä vieraat nostelee korista lappuja joissa on jotain tehtäviä.... tuskin kukaan näitä tehtäviä tulee ikinä toteuttamaan.

Kommentit (1007)

Vierailija
61/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 16:17"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:08"]

Minä en ole pitänyt lestadiolaisten häistä. Tuntikausia tylsiä puheita, joissa kerrataan mitä velvollisuuksia avioliitto pitää sisällään ja miten ankeaa elämän on oltava, jotta olisi kunnon kristitty. Naisen tehtävä on alistua miehen orjaksi ja painaa loppuikänsä lapsia kuin kani. Miehen tehtävä on alistua seurakunnan johtajien orjaksi. Äärimmäisen hidastempoista virrenveisuuta. Ei tietoakaan rakkauden riemusta. Mutta nekin häät lienevät erittäin onnistuneita niiden mielestä, joille ne on varsinaisesti tarkoitettu.

[/quote]

Kenelle ne häät sitten oli tarkoitettu, jollei sinulle, kutsutulle häävieraalle?

[/quote]

Hääparille tietysti.

[/quote]

Jos hääpari haluaa järjestää juhlat vain itselleen, niin juhlikoot sitten kaksistaan. 

[/quote]

Ahaa okei, ajattelen ilmeisesti eri tavalla asiasta. Minun mielestäni häät on nimenomaan morsiusparin juhla ja itse tulenkin niitä viettämään mieheni kanssa kahdestaan. Mutta jännä kyllä huomata, että osa ilmeisesti ajattelee juhlien olevan vieraita varten. Enpäs olisi itse osannut edes ajatella noin :) Ja siis ihan vaikka juhliinsa kutsuisi muitakin.

[/quote]

Juhlat, mitkä tahansa, ovat aina vieraita varten. Isäntäväki (häiden kyseessä ollessa morsiuspari) on velvollinen tekemään kaikkensa, jotta vieraat viihtyvät. Hääjuhlien tarkoitus taas on iloita hääparin kanssa heidän onnestaan, joten vieraat puolestaan ovat velvollisia pitämään omalta osaltaan huolta hyvästä tunnelmasta.

Vierailija
62/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään se on hääparin juhla ja vieraat kutsutaan yleisöksi ihastelemaan morsiamen prinsessapäivää. Nykyäänhän vieraan odotetaan jo maksavan oma syömisensäkin tilille mukahäälahjana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs pariskunta, jonka piti saada mahtumaan samaan päivään vihkiminen Turun Tuomiokirkossa ja hääjuhla yhdessä pitokartanossa jeesuksen persiissä. Oli kyllä järjestetty oikein bussikyyti kirkolta juhlapaikalle, sitä tosin ei pystynyt kovin moni hyödyntämään. Suurin osa vieraista tuli omalla autolla muualta kuin Turusta tai sieltä jeesuksen persiistä, joten auto piti joka tapauksessa kuljettaa kirkolta juhlapaikalle. Itse juhlassa ei sinänsä ollut mitään vikaa, ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi ja puitteet muutenkin kunnossa, mutta pitkä matka ennen vihkimistä ja vihkimisen jälkeen uuvutti vieraat eikä tunnelma oikein lähtenyt nousuun.

Vierailija
64/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 16:46"]

Nykyään se on hääparin juhla ja vieraat kutsutaan yleisöksi ihastelemaan morsiamen prinsessapäivää. Nykyäänhän vieraan odotetaan jo maksavan oma syömisensäkin tilille mukahäälahjana. 

[/quote]

No joo, noinhan se tuntuu nykyisin olevan...

Vierailija
65/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotusta, odotusta, odotuksen päälle odotusta. Oltiin odotettu oikeasti jo kai tunti ilman mitään viihdykettä (muistaakseni ei edes taustamusiikkia), niin seremoniamestari tulee suurena uutisena ilmoittamaan, että vartin päästä alkaa joku ohjelma. Meinasin lähteä siltä istumalta pois, vaikkei ruokaakaan oltu vielä edes saatu. Samaa kaavaa loppuiltakin. Ai ku "ihanat" häät

Vierailija
66/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiusparin laajasta ystäväpiiristä jokainen lauloi jotain osasi tai ei. Kaikki samat kaverit osallistuivat kamaliin, tylsiin hääleikkeihin, jotka huipentuivat monen tunnin kestävään morsiamen ryöstöön lähiterassille. Muut vieraat istuivat koko tämän teatterin ajan tuoleillaan täysin kuivin suin hyvin vittuuntuuneina. Häät olivat suorastaan nolouden huippu, morsiuspari ja entourage vieläkin puhuvat kuinka hauskat ja ihanat häät oli ollut. Huh.

Oltiin varmaan samoissa häissä. Morsiuspari kavereineen koikkelehti lavalla, esittivät tosi amatöörimäisiä juttuja, tylsiä leikkejä ym. Hääpari ei huomioinut millään tavalla muita vieraita. Istuttiin siellä, tosiaan kuivin suin, jonkinlaisena pitkästyneenä yleisönä. Hääillallinen (kiusauksia) nautittiin, juomina maito tai vesi. Itsestään ja kavereistaan hääpari piti parempaa huolta. Heillä oli jonkinlainen takakonttibaari ulkona, jossa viihtyivät ihan kiitettävästi. Booli tarjottiin vasta hyvin myöhään ja aika pian sen jälkeen meidän annettiin ymmärtää, että voisitte häipyä. He eivät salailleet sitä tosiseikkaa, että varsinaiset juhlat olivat vasta alkamassa, kun saadaan ylimääräiset jaloista pois.

Tämä pariskunta oli moneen kertaan edeltäpäin tähdentänyt, että ns. omia eväitä ei tarvitse tuoda, heillä riittää juomaa. Kyllä riittikin, mutta vain itselleen ja kavereille. TULIPAHAN HYVÄKSIKÄYTETTY OLO.

Vierailija
67/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 x uskovaisten häät. Kaikki hääohjelmakin oli uskonnollista ja on kai sanomattakin selvää että kummassakaan häissä ei ollut alkoholia tarjolla. En nyt tarkoita että häissä tai muutenkaan olisi tarve vetää överikännit mutta ei edes onnittelumaljalla kuohuvaa, ruuan kanssa viiniä ja kahvin kanssa konjakkia/likööriä. Moni sitten hipsikin kesken häiden Alkoon hakemaan taskulämmintä kun totuus kuivista häistä valkeni vieraille. Missään muissa häissä en ole kohdannut niin paljoa ahdasmielisyyttä, juroutta ja suvaitsemattomuutta kuin näissä kahdessa uskovaisten häissä. Hääparien lähisuku keskittyi kilpailemaan lähinnä siitä, kuka heistä on hurskain samalla ateistit ja tapauskovaiset alimpaan rakoseen kiroten.

Vierailija
68/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 16:29"]

[/quote]

Ahaa okei, ajattelen ilmeisesti eri tavalla asiasta. Minun mielestäni häät on nimenomaan morsiusparin juhla ja itse tulenkin niitä viettämään mieheni kanssa kahdestaan. Mutta jännä kyllä huomata, että osa ilmeisesti ajattelee juhlien olevan vieraita varten. Enpäs olisi itse osannut edes ajatella noin :) Ja siis ihan vaikka juhliinsa kutsuisi muitakin.

[/quote]

Nyt nousee kyllä tällä mummolla hiukset pystyyn. Mutta tiedoksi teille nykynuorisolle: juhlat tosiaan ovat vieraita varten. Se on se juhlien idea.

Vierailija
69/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokana hernekeitto, ei jälkiruokaa, kahvia sentään sai. Jos halusi juoda, omat juomat mukaan (luki oikein kutsussa). Ja lahjaksi rahaa (juhlapaikalle mentäessä oli oikeen purkki mihin sai tiputtaa rahansa). Ei bändiä. Muutama puhe taisi olla. Paljon vieraita.

Vierailija
70/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muuten oikein mukavat häät, mutta hieman klaustrofoinen tunnelma sen vuoksi, että elettiin kylmää syksyä ja juhlapaikkana oli joku lämmitetty vanha navetan ylinen (kaunis kyllä), mutta ei ollut mitään muuta tilaa mihin olisi voinut mennä. Se oli hieman ahdistavaa, etenkin kun koko loppuillan bändi soitti kovalla musiikkia eikä siellä voinut tehdä mitään muuta kuin tanssia (kuten jutella). Joten jos ei halunnut tanssia, oli vähän ankeaa istua paikallaan hiljaa. Ulkona oli pilkkopimeää ja kylmää juhlamekossa, joten sinnekään ei voinut mennä turisemaan. Pitäisi mielestäni olla sellainen rento juttelu/sosialisointitila tanssitilan lisäksi.

Vierailija
71/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 11:30"]

Olen ollut nuoren parin häissä. Istuin tarkoitukselka sivummalla koska en halua osallistua ryhmäleikkeihin. Kuitenkin kaikki pakotettiin kaikenmaailman typeriin hääleikkeihin ja joka kerran kun muut jo seisoivat keskellä odottamassa leikin alkua, kaaso huusi mikkiin että noniin "Ninakin" sieltä nyt nousee ja tulee leikkimään. Ennen jokaista leikkiä seurasi viiden minuutin vaivaantunut näytelmä kun kaaso mainitteli minua leikkiin enkä suostunut.

[/quote]

Argh. Minäkään en introverttinä tykkää osallistua tuollaisiin juttuihin. Jotkut ekstrovertit eivät näytä tajuavan tätä.

[/quote]

Mä oon aika ekstrovertti enkä yhtään tykkää hääleikeistä >_<

Vierailija
72/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen "hääperinne" on melko tylsä kaikkiaan. Vaikka ruoka olisi hyvää, ja kaikki menisi muutenkin ok niin aika tylsää istuskelua se on silti. Isoista juhlista varsinkin on vaikea saada hilpeita. Parhaat hääjuhlat joissa olen ollut ovat olleet maalaishäitä isoissa maalaistaloissa kesällä. Jotain uutta tähän häätouhuun pitäisi saada, eikä sitä koko valtavaa sukua ole aina pakko kutsua paikalle. Ei ne mistään kovin ihmeellisestä paitsi jää. Jos nyt menisin naimisiin karkaisin mieheni kanssa jonnekin kauas siviilivihkimisen jälkeen ja laittaisin kentältä vanhemmille tekstarin. En todellakaan kaipaa prinsessahäitä.

Vierailija
73/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:08"]

En ole kuullutkaan epäonnistuneista häistä, saati sitten ollut sellaisissa. Kaikki hääparit ovat aina päätyneet naimisiin.

Minä en ole pitänyt lestadiolaisten häistä. Tuntikausia tylsiä puheita, joissa kerrataan mitä velvollisuuksia avioliitto pitää sisällään ja miten ankeaa elämän on oltava, jotta olisi kunnon kristitty. Naisen tehtävä on alistua miehen orjaksi ja painaa loppuikänsä lapsia kuin kani. Miehen tehtävä on alistua seurakunnan johtajien orjaksi. Äärimmäisen hidastempoista virrenveisuuta. Ei tietoakaan rakkauden riemusta. Mutta nekin häät lienevät erittäin onnistuneita niiden mielestä, joille ne on varsinaisesti tarkoitettu.

[/quote]

Sama juttu. Olimme kerran pariskunnan häissä, joissa tietääkseni itse hääpari ei ollut kovin kovia lestadiolaisia, mutta molempien vanhemmat olivat.

Hyvä isä sitä paasausta. Porukka alkoi kyllästyä pappien lässytyksiin ja lähti ulos tai eteiseen viettämään aikaansa, jolloin muutama lessusukulainen tuli paimentamaan ja ajamaan porukkaa takaisin saliin kuuntelemaan jolinaa.

Elämäni tylsimmät häät.

Vierailija
74/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksissa todella tylsissä häissä. Mulla ei ollut sitä itsevarmuutta mitä nyt on. Olin seinänvierustalla jonkun kanssa ja en uskaltautunut jutteleen kenenkään kanssa. 

Vierailija
75/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeimmat häät missä olen ollut, olivat pari vuotta sitten. Morsian oli jo kirkkoon kävellessä naama väärinpäin. Kertaakaan en muista morsiamen häissä olleen rento ja nauraneen, sulhanen oli kyllä onnellisen näköinen. Vieraillekin oli annettu selvä arvojärjestys, mitä parempi ystävä, sen lähempänä hääparia. Ruoka oli hyvin hyvin yksinkertaista. Koristelua ei juurikaan ollut. Koko ajan odottelua ja odottelua. Vieraista 80 % poistui jo ennen seitsemää. Ja loppuhuipennuksena morsiamen isä ja morsiamen veli saivat kunnon riidan aikaiseksi.

Vierailija
76/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivoimaisesti kauheimmathäät ikinä, olivat tuttavapariskunnan upeat, megakalliit häät Vanajanlinnassa. Kaiken piti olla kuin supertähdillä. Ruokaakin oli etukäteen kehuttu ja ylistetty niin että huhhuh.

Ruoka-annokset tarjoiltiin pöytään, ja ne olivat niin minimaaliset, että vieraat eivät olleet uskoa silmiään. Vihreää salaattia, yksi parsa ja ehkä 5cm kanttiinsa oleva kalanpala. Alkuruokanakin pelkkää vihreää salaattia. Kaikki vieraat olivat niin nälissään, että tulivat kiukkuisiksi ja alkaessaan kännätä (maksullinen baari!) tyhjään mahaan, tunnelma ei parantunut yhtään. Lähdimme juhlista kesken illan kun itkin nälästä (olin raskaana) ja ajoimme McDonaldsin Drive iniin. Kaartaessamme pois Vanajanlinnan pihasta, vastaan tuli pizza-taxin auto. :D :D 

Ei mikään ole häissä pahempaa kuin se, että vierailla on nälkä!!!

Onhan toki sitten ollut näitä klassikoitakin: vieraat odottavat pihalla 3 tuntia kun hääpari on valokuvattavana, jumalattoman pitkät ja kuivat puheet jonka aikana vieraat eivät saa syödä eivätkä juoda jne. Mutta tuo ruoan puute oli kyllä pahin! Olin odottanut jotain notkuvia pitopöytiä.... kyllä harmitti!!!

Vierailija
77/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:53"]

Surkeimmat häät missä olen ollut, olivat pari vuotta sitten. Morsian oli jo kirkkoon kävellessä naama väärinpäin. Kertaakaan en muista morsiamen häissä olleen rento ja nauraneen, sulhanen oli kyllä onnellisen näköinen. Vieraillekin oli annettu selvä arvojärjestys, mitä parempi ystävä, sen lähempänä hääparia. Ruoka oli hyvin hyvin yksinkertaista. Koristelua ei juurikaan ollut. Koko ajan odottelua ja odottelua. Vieraista 80 % poistui jo ennen seitsemää. Ja loppuhuipennuksena morsiamen isä ja morsiamen veli saivat kunnon riidan aikaiseksi.

[/quote]

Eikö se ole ihan normaalia ja ymmärrettävää, että vieraat ovat "arvojärjestyksessä"?

Vierailija
78/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäonnistuneimmat häät ovat todennäköisesti olleet myös kalleimmat häät joissa olen ollut. Kirkko oli valtava (kaksi eturiviä vieraita), hääauto älyttömän kallis ja hieno, lähisuvulla teetetyt puvut ja kaikki niin hienoa kallista juhlapaikkaa myöten, MUTTA. Odotettiin aluksi 30-asteen helteessä 1,5 tuntia juhlapaikan ulkopuolella ilman juomista hääparia kuvauksesta. Sitten sulhasen isä piti erittäin ontuvan puheen, jonka jälkeen odotimme tunnin ruokaa. Sen jälkeen ei sitten enää ohjelmaa ollutkaan. 

Vierailija
79/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lasketaanko tätä, mutta muksuna olin serkun häissä.

Iltaohjemana aikuiset jorisivat keskenään ja (jotkut) tanssivat. Ja silloin 80-luvun lopulla tupakointi oli toki sallittua joka puolella. Oma muistikuva häistä on siis se kun pönötin jossain nurkassa juhlamekossa, olin pirun pitkästynyt ja voin todella pahoin siitä sankasta tupakansavusta :D

Vierailija
80/1007 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli niin epäselvä teksti kännykällä, että otan uusiksi.. eli, serkun häät Suomenlinna. tulimme Mikkelistä asti, oli syksy ( elokuun loppu tai syyskuun alku).  KUKAAN ei maininnut että pitäisi pukeutua lämpimästi, joten oli melko karmea yllätys tajuta että lautatalta piti kävellä saaren läpi kellarimaiseen tilaan, jossa hääjuhla pidettiin. minulla oli ohuet mekko ja pitsibolero sekä korkokengät..  äitini lähes itki puolestani kun kompuroin perässä nenä valuen ja mies koetti lohduttaa" ettei varmasti ole enää pitkä matka" etten jäätyisi. siis voi helvetti, sanon minä! ette sitten yhtään varoittaneet! :Ovessakin oli ulkona, joten vessareissu piti tehdä pimeässä ja hirveässä tuulessa !

kun lopulta pääsimme takaisin Helsinkiin ja hotelliin, kiskoin lämpimäkseni kunnon kännit..